koppeling schakelaar overbruggen

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Fred

koppeling schakelaar overbruggen

Bericht door Fred » 03 jul 2007, 12:22

Bij mijn GL K2 (1977) is er het nodige aan de bedrading geprutst.
Zo komt het kabeltje van de koppelings hendel schakelaar (overbrugt de neutraalstand schakelaar) wel in de koplamp uit maar is niet meer aangesloten.
Kabeltjes waarop deze aangesloten zou kunnen worden zijn daar in ieder geval niet meer te vinden.
Om te kunnen starten moet de bak dus altijd neutraal staan, sterker nog; het neutraal lampje MOET branden om het starten mogelijk te maken.
Soms is het een heel gedonder om de bak in neutraal stand te krijgen en het komt ook voor dat de baks neutraal staat maar het neutraal lampje toch nog niet brand. Met wat heen een weer duwen en trekken van de versnelling control gaat uiteindelijk het lampje weer branden.
Redelijk vervelend en wellicht ook ooit de oorzaak van niet willen starten op het moment dat neutraal schakelaar kapot gaat.

Nu is het volgens mij zo dat zowel de neutraal- als de koppelings hendel schakelaar alleen de weg naar aarde onderbreekt dus zou je denken dat een directe aansluiting van het startrelais op aarde de zaak oplost.

Aan de andere kanst zegt een stemmetje in mijn hoofd me dat de diodes die volgens het electrisch schema in het circuit zijn opgenomen er waarschijnlijk niet voor de sfeer in opgenomen zijn.

Wie weet wat te doen?

grt

Fred Jonkman

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 03 jul 2007, 17:44

Hoi Fred,

Ik wil een poging wagen om je te helpen, helaas heb ik geen schema, als je deze me deze aanleverd via een PB dan kan ik kijken of er een simpele oplossing mogelijk is.




Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

Fred

Bericht door Fred » 04 jul 2007, 16:31

Het is me gelukt de juiste draden te vinden.
Doorverbonden en daarmee het circuit gesloten.
De GL start nu ook met ingeschakelde versnelling.

grt

Fred

Plaats reactie