Goedeavond mede goldwingers,
Ik heb een gl 1000 K1 uit 1975 en sinds kort rijdt hij onregelmatig, storterd met rijden, knallen uit uitlaat, inhouden met rijden en komt veel rook uit de uitlaten.
Verder heb ik op gemerkt dat ik meer dan normaal olie verbruik en moet bijvoegen (over 1000 km z,n 2,5 liter verbruikt!) dus dat lijkt mij wat veel.
Tevens zag ik in de koelvloeistof een beetje olie inzitten.
Nu heb ik een aantal vragen;
1) Kan het kloppen dat mijn diagnose de koppakking(en) is (zijn)?
zoja kan ik die zelf vervangen en waar kan ik die bestellen??
2) Wat is het gemiddelde juiste oilieverbruik voor mijn motor??
Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes,
Fred
Koppakking lek??
- pepewing
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 316
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Hoboken/Belgie
- Contacteer:
als hij in gezonde toestand verkeerd, verbruikt hij om zeggens geen olie
als uw koppakking lekt, zou hij ook in hoge temp moeten komen, dan ben je zeker...
Die zijn vrij prijzig die koppakkingen,(104 euro) + meteen klein o-ring ook vervangen.
Heb ooit via usa ene pakking set volledig kunnen kopen, voor 150 euro.. daar zitten dan bijna alle dichtingen voor een revisie
als uw koppakking lekt, zou hij ook in hoge temp moeten komen, dan ben je zeker...
Die zijn vrij prijzig die koppakkingen,(104 euro) + meteen klein o-ring ook vervangen.
Heb ooit via usa ene pakking set volledig kunnen kopen, voor 150 euro.. daar zitten dan bijna alle dichtingen voor een revisie
groetjes
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
Er zijn meerdere oorzaken die het kunnen zijn , maar dat weet je pas als het blok uit elkaar ligt, het is te simpel om te zeggen dat je alleen een koppakkingset nodig zou hebben, de koppen kunnen krom zijn, er kunnen scheurtjes tussen de olie en waterkanalen zijn, er zijn wel diverse
mogelijkheden die in de papieren kunnen gaan lopen.
Een ding is zeker, je weet het pas als het blok los ligt.
Groeten Pierre
mogelijkheden die in de papieren kunnen gaan lopen.
Een ding is zeker, je weet het pas als het blok los ligt.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
- Whitesmoke
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29 mar 2006, 22:23
- Locatie: Vlijmen (NB)
Zou ook mijn eerste reactie zijn. Heb je de bougies er al eens uitgedraaid en zijn die wat vettig (vaak de oorzaak van het onregelmatig lopen) ? Zijn het dikke witte rookpluimen die een beetje zoetig ruiken?
Zeker dat laatste is een duidelijke aanwijzing dat de koppakking lek is. De koppakking kun je bij iedere motorzaken kopen/bestellen. Het is ook vrij eenvoudig om deze zelf te vervangen. Let er wel goed op dat je de tandriemen er goed opzet (in juiste stand). Lees het amnual goed!.
Voor een ongeoefende sleutelaar is het een dagje werk.
Zeker dat laatste is een duidelijke aanwijzing dat de koppakking lek is. De koppakking kun je bij iedere motorzaken kopen/bestellen. Het is ook vrij eenvoudig om deze zelf te vervangen. Let er wel goed op dat je de tandriemen er goed opzet (in juiste stand). Lees het amnual goed!.
Voor een ongeoefende sleutelaar is het een dagje werk.
-
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Harderwijk
2,5 liter olie op 1000 km is veel te veel.
Met mijn 1500 kan ik zeker 5000 km rijden zonder olie bij te vullen.
Met mijn vorige motor idem dito.
Water lekkage via de cilinder resulteerd in witte pluimen uit de uitlaat, olie in donkere pluimen.
Olie in het koelsysteem, een lekkage tussen een olie kanaal en de koeling, en andersom of beide.
Groeten Pierre
Met mijn 1500 kan ik zeker 5000 km rijden zonder olie bij te vullen.
Met mijn vorige motor idem dito.
Water lekkage via de cilinder resulteerd in witte pluimen uit de uitlaat, olie in donkere pluimen.
Olie in het koelsysteem, een lekkage tussen een olie kanaal en de koeling, en andersom of beide.
Groeten Pierre
Navigator: Pierre
GL1500A 1989
GL1500A 1989
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 22:40
- Locatie: Roden
- Contacteer: