Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpomp
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
RonalT heeft gelijk wat de accu's betreft. Ik had vroeger ook een K3 met hetzelfde probleem. De pleuris gezicht, Bleek de tankdop geen lucht door te laten. Dus vacuum te trekken. Gaatje geboord en probleem was weg. Aan de dop kon je niet zien dat hij verstopt zat. Gaatje wat ik boorde was 4 mm. recht in de dop. Nooit meer problemen gehad.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Hoi ik zou het niet weten, hoe kan ik de laadspanning meten dan? Zou dit een minder goed werkende dynamo kunnen betekenen, welke ook voor symptomen zorgt? Of gewoon een minder goede accu?
Ik heb weinig verstand van heel dat electronica gebeuren, zoals je gemerkt hebt.
Groet rene
Ik heb weinig verstand van heel dat electronica gebeuren, zoals je gemerkt hebt.
Groet rene
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 00:38
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: hengelo gld.
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Hoi Rene,
Als ik het zo een beetje volg , zou ik eerst het gaatje in de benzine dop ietwat opruimen.
Wat je accu betreft, heb je door zuur bijte vullen de zuurgraad veranderd.
Dat kan je latenwegen bij een accu specialist.
Persoonlijk zouik een onderhouds vrije accu halen bij motoport, die zijn er tegenwoordig voor de GW.
Geen omkijken meer naar. als je bij draaiende motor de spanning meet op de accupoolen kan je zien hoeveel de dynamo
Leverd.
Groet Marcel.
Als ik het zo een beetje volg , zou ik eerst het gaatje in de benzine dop ietwat opruimen.
Wat je accu betreft, heb je door zuur bijte vullen de zuurgraad veranderd.
Dat kan je latenwegen bij een accu specialist.
Persoonlijk zouik een onderhouds vrije accu halen bij motoport, die zijn er tegenwoordig voor de GW.
Geen omkijken meer naar. als je bij draaiende motor de spanning meet op de accupoolen kan je zien hoeveel de dynamo
Leverd.
Groet Marcel.
- RonalT
- Berichten: 13424
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Ik zeg oppassen met niet bij te vullen accu's. Accu's kunnen niet zo goed tegen een te hoge spanning. En de Goldwing spanningsregelaar komt mij niet zo betrouwbaar over.
Ik koop voor mijn Goldwing gewoon een accu met dopjes, controleer deze eens per zo veel tijd en vul hem bij met demiwater als dat nodig is. Zo gaat een accu lang mee.
Ik koop voor mijn Goldwing gewoon een accu met dopjes, controleer deze eens per zo veel tijd en vul hem bij met demiwater als dat nodig is. Zo gaat een accu lang mee.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Bedankt voor de tip. Ik inmiddels een nieuwe accu erop gezet. Hij is nu bij bas Vink in Asperen gebracht voor nieuwe banden en om het probleem van het smooren op te lossen. Hij heeft gisteren gebeld en doorgegeven dat ie gemaakt is. Ik heb hem zelf nog niet gesproken maar ik ben erg benieuwd naar de oorzaak en wat er gemaakt is. Met een nieuwe pomp en accu was het probleem niet weg.
Ik houd jullie op de hoogte.
Mvg,
Rene
Ik houd jullie op de hoogte.
Mvg,
Rene
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Update:Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstof
Kleine update: motor terug van vink motoren. Er is niks te vinden aan de motor zelf, alles is goed afgesteld. Dus het moet in de toevoer naar de pomp zitten, de pomp krijgt af en toe te weinig benzine aangevoerd. Dus er blijven nog een drietal zaken over die ik kan onderzoeken:
- gaatje boren in de benzine dop.
- membraam van de benzine kraan
- of iets anders, maar dan ben ik echt lost!!!
Groet, rene
- gaatje boren in de benzine dop.
- membraam van de benzine kraan
- of iets anders, maar dan ben ik echt lost!!!
Groet, rene
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Vervolg topic via de benzinekraan, waarschijnlijk de veroorzaker van al het geneuzel!
- tiny
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 16 sep 2011, 19:04
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: kaatsheuvel
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
zit er iets in.....waardoor het af en toe ervoor gaat zitten??
of hoe moet ik dat zien??
of hoe moet ik dat zien??
koffie??????
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Update:Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brand
The1978K3 schreef:Kleine update: motor terug van vink motoren. Er is niks te vinden aan de motor zelf, alles is goed afgesteld. Dus het moet in de toevoer naar de pomp zitten, de pomp krijgt af en toe te weinig benzine aangevoerd. Dus er blijven nog een drietal zaken over die ik kan onderzoeken:
- gaatje boren in de benzine dop.
- membraam van de benzine kraan
- of iets anders, maar dan ben ik echt lost!!!
Groet, rene
als dit de enige overgebleven mogelijkheden zijn is het simpel lijkt me. Even rijden zonder benzinedop, probleem niet opgelost, dan ligt het daar niet aan (overigens veel simpeler te testen). Verder kan de benzinekraan theoretisch lucht aanzuigen wanneer de O-ringen niet goed zijn, of de benzineleidingen verstopt zijn. Dat laatste had ik ook bij mijn reserveleiding, tank leeg gemaakt, vacuumpomp er op en het was duidelijk dat deze dicht zat (door mijn eigen stommiteit )
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Ik heb nu een gaatje in de dop geboord van zo'n 4 mm en daarnaast met de dop erop , bovenaf lucht in geperst en dan gaat de kaan op reserver lopen, op normaal stand open komt er zelfs met druk op niks uit. Het probleem lijkt dus overduidelijk in de kraan te zitten. Deze van het weekend er maar eens afhalen en kijken of ie verstopt zit of rubbertje de boel versperd. Ik heb begrepen dat dit een gewone kraan is die als je hem open zet gewoon moet gaan lopen. Nou da doet ie dus niet zowel op reserve als normaal stand. Je kan hem open zetten en er komt niks uit. Pas als de brandstof pomp er aan trekt komt er op de reservestand benzine in de leidingen.
Wordt vervolgd....
Wordt vervolgd....
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Ps: iedereen alvast erg bedankt voor de reacties, want zonder jullie tips en adviezen had ik het niet kunnen gaan oplossen!! Zo forum is goud waard!
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Nou, ik ben eruit: de brandstofkraan werkt gewoon goed. Het klopt dat ie niet vanzelf loopt, maar de pomp nodig heeft voor de hevelwerking. De brandstof kraan zit namelijk niet gemonteerd op het laagste punt in de tank, maar ergens halverwege. Er lopen vervolgens twee buisjes naar beneden in de tank ( een voor reserve en een voornormaal) en daar zit een kegelvormige filter op. De pomp zorgt er dus voor dat de benzine wordt aangezogen en middels de hevelwerking die dan optreedt blijft lopen. Als dus de tankdop ontluchting niet goed werkt of de buisjes verstopt zittten dan stopt de hevelwerking of werkt maar zo/zo en krijgt de pomp te weinig benzine en daarmee de cArbs, dit resulteert dus niet alleen in smooren en inhouden, maar ook dat de benzinepomp elke keer op zijn donder krijgt en daardoor voortijdig gaat overlijden. Ik heb de kraan goed doorgespoten met perslucht en een gaatje in de tankdop geboord van 4 mm en hij loopt gewoon weer helemaal super!!
Ik heb dit alles goed kunnen bekijken door de tank helemaal leeg te laten lopen en middels een inspectiecamera in de tank gekeken. Tevens geconstateerd dat de tank helemaal brandschoon is van binnen, geen roest of iets. De oorzaak heeft dus mij voornamelijk in de ontluchting gezeten.
Groet,
Rene
Ik heb dit alles goed kunnen bekijken door de tank helemaal leeg te laten lopen en middels een inspectiecamera in de tank gekeken. Tevens geconstateerd dat de tank helemaal brandschoon is van binnen, geen roest of iets. De oorzaak heeft dus mij voornamelijk in de ontluchting gezeten.
Groet,
Rene
-
- Berichten: 370
- Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
- Locatie: Woensdrecht
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Wie boorde ook alweer een gaatje van 4 mm. in de dop?? Brandstofproblemen komen vaker voor door defekte tankdoppen. je hoort het al als je gaat tanken. PFFFFFFFFFFFFFFt als je de dop losdraaid.
Wat niet rijdt staat stil..
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 16 apr 2013, 20:01
- Type Goldwing: GL1000
Re: Smooren weer terug, ondanks een gloednieuwe brandstofpom
Haha, Ja, een goede verstaander heeft maar 1 woord nodig, ikke blijkbaar twee!!! Maar ik heb weer een hoop geleerd en misschien anderen ook weer middels dit topic. Bedankt voor de hulp!
Groet,rene
Groet,rene