Bobine probleem?

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Bobine probleem?

Bericht door Jesper » 23 apr 2014, 23:24

Goedenavond!
Mijn Gl1000 loopt onregelmatig. En de momenten dat hij slecht loopt, mist hij cilinder 3 en 4. Tevens viel mij al op dat er bolletjes 'was' bovenop de ventilator verschenen (onder de bobines). Vandaag de bobines eens losgetrokken en blijkt dat de linker bobine lekt (?). Deze geeft vonk naar de 3 en 4 cilinder.
1 en 1 = 2 dacht ik. Maar voordat ik de bobine klakkeloos aanschaf wil ik even zeker weten of er niet een reden kan zijn voor het lekken. Iets wat ergens eerder dus misschien al fout gaat, zodat ik niet een andere bobine kapot maak.
Afbeelding
Alvast hartelijk dank voor de hulp!
Jesper

peter

Re: Bobine probleem?

Bericht door peter » 24 apr 2014, 08:05

Ik vrees dat het gewoon ouderdom is het enige wat dit zou kunnen veroorzaken is de weerstand die aan de bobines vast zit. Wit blokje aan de zijkant. Maar die is te meten. Hoe? Dat vindt je eventueel op de site van Randakks.

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Bobine probleem?

Bericht door Jesper » 24 apr 2014, 12:27

Oke, dan ga ik in ieder geval de bobine en weerstand vervangen. Liet het weerstandblokje op de grond flikkeren en die brak meteen die dus is nu sowieso kapot ;-)

Heeft iemand een bobine/weerstand te koop?

peter

Re: Bobine probleem?

Bericht door peter » 24 apr 2014, 19:01

Als het een paar centen mag kosten neem dan nieuwe dyna bobines met losse kabels en doppen. Heb je wat minder te besteden vraag dan eens in Oss.

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Bobine probleem?

Bericht door Goldiefan » 27 apr 2014, 20:35

Jesper,

Geheel eens met Peter. Gewoon de boel vervangen en de komende 20 jaar heb je geen gesodemieter meer met bobines en bougiekabels. En met een Dyna DC1-1 is het ook niet erg dat die voorschakelweerstand door jou vermoord is :-). Zie mijn gedetailleerde verslag: viewtopic.php?f=6&t=9499&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Jesper
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 aug 2010, 16:23

Re: Bobine probleem?

Bericht door Jesper » 01 mei 2014, 21:14

Goed verhaal, doe ik zodra ik nog eens een probleem heb.
Nu een andere bobine erin gezet en hij gaat als de bliiiikksemmmm!
Bedankt!

Plaats reactie