Remkracht verbeteren

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
GoldwingGL1000
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:10

Remkracht verbeteren

Bericht door GoldwingGL1000 » 17 apr 2014, 13:50

Ik had het forum al even doorgespit maar zag het antwoord niet staan. De voorrem van mijn Gl1000 remt bijzonder slecht (viel mij deze keer nog meer op omdat ik net van een Ducati afstapte). Wie weet hoe je deze voorrem meer remkracht kunt geven? Zijn er bijvoorbeeld motoren met gelijke ophangpunten? Is het een kwestie van de hoofdremcilinder vervangen/reviseren? Ik had ergens gelezen dat de GL1000 nooit echter denderende remmen heeft gehad. Vandaar mijn vraag: hoe kan ik de remkracht vergroten zonder de hendel ver in te knijpen?

Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 52
Lid geworden op: 12 feb 2013, 22:06
Type Goldwing: GL1100

Re: Remkracht verbeteren

Bericht door Remon » 17 apr 2014, 16:32

Wellicht eerst proberen met RVS remleidingen (zie ze voor 40 euro te koop) en verse remvloeistof? Mijn GL1100 is ook niet echt een snelle stopper. Denk dat een revisie niet spontaan een heel ander beeld gaat geven van mijn remvermogen. Wellicht andere blokken icm schijven, maar hier heb ik ook niets over gelezen nog.
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal

Goldiefan
Berichten: 369
Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Groningen

Re: Remkracht verbeteren

Bericht door Goldiefan » 17 apr 2014, 21:18

Remmen is niet het beste punt van deze machines.

Ik heb de originele remleidingen vervangen door Stahlflex, een significante verbetering maar ook dat is een halve maatregel. Mijn gevoel zegt: helemaal ombouwen en originaliteit van de machine loslaten, of gewoon een moderne, karakterloze fiets kopen die wel echt remt :lol:

japie de cipier
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 apr 2006, 22:03
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Den Hoorn [Z/H]
Contacteer:

Re: Remkracht verbeteren

Bericht door japie de cipier » 17 apr 2014, 21:23

Ik denk dat je met deze toch wel zware fietsen van beide remmen gebruik moet maken want je zou toch niet willen dat er 300+ kilo met een voorbandje tot stilstand moet worden gebracht, gewoon aanleren beide remmen te gebruiken waarbij op de voorremmen wel de meeste druk moet worden uitgeoefend.
Japie de Cipier.

als je denkt alles te weten, zal je wel dom willen blijven.
en als je niet luistert, zal je ook niets horen.
schuik@hotmail.com

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Remkracht verbeteren

Bericht door RonalT » 17 apr 2014, 21:47

Hou ook rekening met de leeftijd van de motor. Inde tijd dat deze motor ontwikkeld werd was het remsysteem misschien wel goed. Maar tegenwoordig verwachten we veel meer van de remmen dan toen. En dan valt die oude rem ineens erg tegen.
Ook kan je andere blokken er in zetten. Peter beklaagde zich ooit eens dat men hem had moeten waarschuwen dat zijn nieuwe blokken zo hard remde .... :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GoldwingGL1000
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2012, 15:10

Re: Remkracht verbeteren

Bericht door GoldwingGL1000 » 17 apr 2014, 23:20

Remon schreef:Wellicht eerst proberen met RVS remleidingen (zie ze voor 40 euro te koop)....
Waar te koop? Linkje? of Pb?
RonalT schreef: Ook kan je andere blokken er in zetten....
Welke zijn goed? En waar te koop?? ;)

Plaats reactie