restauratie gl 1000

Technische vragen, tips, trucs, enz.
Plaats reactie
den dimi
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mar 2014, 18:30
Type Goldwing: GL1000

restauratie gl 1000

Bericht door den dimi » 10 apr 2014, 21:35

Hallo,
Na mij even voorgesteld te hebben op de gepaste plaats op het forum gaan we hier dus verder.
Heb mij voor mijn geplande restauratie van mijn gl vooral eerst verder verdiept in de historie en de verschillende uitvoeringen van de gl 1000.
Manuals gedownload en Nederlandstalig werkplaatshandboek aangeschaft.

Volgende week een weekje verlof en gaan we van start met het motorblok.
Wat gaan we doen,
Uitbouwen, volledig demonteren en alles opmeten en hopen dat alles er zo terug in kan.
Even op aan avondje verleden week de olie en koelwater afgetapt en dit zal er nog goed uit.
De carters gaan we parelstralen
delen motorblok polijsten
alle zichtbare bouten en moeren worden opnieuw verzinkt.

Nu heb ik nog 2 vraagjes waar er waarschijnlijk mij wel iemand mee kan helpen/

De kabelboom ga ik in een later stadium volledig hermaken kabels en connectoren van 40 jaar oud kan je volgens mij toch niet meer goed krijgen en zorgen nadien toch maar voor storingen en ergernis.
Ik heb dus een europese K1 van 1976 maar alle schema's die te vinden zijn hebben de extra lichtmodule en extra tellers, weet er iemand een lint naar een europees draadschema ??

Verder ga ik waarschijnlijk het volledige dyna ontstekingssysteem monteren dus de pick up en bobines, het kost natuurlijk wat centen maar dan heb je ook wat.
Deze installatie zou ik eventueel tweedehands willen aankopen zodoende de prijs wat naar beneden kan.
Ik zoek verder en als er iemand dit te koop zou aanbieden laat maar iets weten.

grt

Roelof
Berichten: 183
Lid geworden op: 14 apr 2014, 05:07
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hellevoetsluis

Re: restauratie gl 1000

Bericht door Roelof » 19 apr 2014, 09:06

Hallo Dimi,

Onlangs heb ik een GL 1100 gekocht, bouwjaar 1983, in 1991 geïmporteerd uit Amerika.
Kreeg er van de verkoper ook een technisch boek bij,
voor zover ik kan zien is het de Nederlandse vertaling van Haynes, 1e druk 1976 GL 1000 / GL 1100). :D
Hierin zit een A3 bijlage met het bedradingsschema in kleur (zie foto's) echter hier staat links onder:
bedradingsschema GL 1100. :?:
Weet niet of dit Europees of Amerikaans is en natuurlijk ook niet of het op jou motor van toepassing is. :?

Ik zal het komende week op mijn werk kopiëren.
:idea: Als je mij een PB tje met jou adres stuurt, stuur ik volgende week de beide schema's naar je toe.
(kan groot formaat alleen op mijn werk kopiëren, wel in kleur.)

Afbeelding

Afbeelding

Succes met de restauratie, zou leuk zijn als je regelmatig wat foto's plaats.

Groet,
Roelof

Plaats reactie