Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:10
Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Hallo, ik heb een vraag omtrent de carburateurs van de GL1000.
Ik kan voor een redelijke prijs een set van een 1100 kopen en vraag mij af of je die kunt monteren op een GL1000, eventueel met wat afstelwerk.
Ik kan voor een redelijke prijs een set van een 1100 kopen en vraag mij af of je die kunt monteren op een GL1000, eventueel met wat afstelwerk.
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Geen probleem , past !Pallette schreef:Hallo, ik heb een vraag omtrent de carburateurs van de GL1000.
Ik kan voor een redelijke prijs een set van een 1100 kopen en vraag mij af of je die kunt monteren op een GL1000, eventueel met wat afstelwerk.
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:10
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Dank u voor de snelle reactie
Dan ga ik het setje carbs straks even ophalen, alsmede een set schokkers en benzine tank.
hopelijk krijg ik dit projectje voor de zomer nog af zo
Dan ga ik het setje carbs straks even ophalen, alsmede een set schokkers en benzine tank.
hopelijk krijg ik dit projectje voor de zomer nog af zo
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Past ja ...... maar of het verstandig is weet ik niet, mogelijk wel, mogelijk ook niet.
Randall Washington (http://www.randakks.com" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft hier meermaals over gepubliceerd, hij wordt gezien als een autoriteit en raadt het pertinent af. Nu weet ik met bewezen zekerheid dat deze alom geroemde autoriteit af en toe ook volslagen onzin beweert, ik heb de wijsheid niet in pacht en weet het ook niet maar ik zou er een originele carb op zetten, uitgaande van de gedachte dat Honda er destijds als beste over kon oordelen en passende carburateurs voor specifieke motoren ontwikkelde en ...... originaliteit verdient altijd de voorkeur, naar mijn idee, alleen al puur gevoelsmatig.
(ik heb een met Randakk spul, onbetwiste top-kwaliteit, gereviseerde, als nieuwe voor een K0-K2, praktijk getest, ter overname, (755), geen commercieel praatje, ik heb genoeg te eten een huis etc. dus hoef er niet aan te verdienen, maar ik zou op mijn GL1000 geen 1100 carbs zetten, alleen al om het gevoel en om het een en ander origineel te houden: dus negeer mijn aanbod zo je wilt, maar reviseer de originele zou ik zeggen, dat is in principe een fluitje van een cent wanneer je enig verstand van zaken hebt en basaal gereedschap, zoals perslucht. En mijn ervaring is dat overname van oude zogenaamde goede carbs meer geld kost dan dat het oplevert)
Groet,
Jeroen.
PS: benzinetanks kan ik je ook het een en ander over vertellen, als het even kan vooral niet uitbouwen, houd het zo simpel als mogelijk, zie mijn inzendingen op dit forum, ik denk dat ik de meest maagdelijke GoldWing tank van de hele wereld op mijn GL1000 heb
Randall Washington (http://www.randakks.com" onclick="window.open(this.href);return false;) heeft hier meermaals over gepubliceerd, hij wordt gezien als een autoriteit en raadt het pertinent af. Nu weet ik met bewezen zekerheid dat deze alom geroemde autoriteit af en toe ook volslagen onzin beweert, ik heb de wijsheid niet in pacht en weet het ook niet maar ik zou er een originele carb op zetten, uitgaande van de gedachte dat Honda er destijds als beste over kon oordelen en passende carburateurs voor specifieke motoren ontwikkelde en ...... originaliteit verdient altijd de voorkeur, naar mijn idee, alleen al puur gevoelsmatig.
(ik heb een met Randakk spul, onbetwiste top-kwaliteit, gereviseerde, als nieuwe voor een K0-K2, praktijk getest, ter overname, (755), geen commercieel praatje, ik heb genoeg te eten een huis etc. dus hoef er niet aan te verdienen, maar ik zou op mijn GL1000 geen 1100 carbs zetten, alleen al om het gevoel en om het een en ander origineel te houden: dus negeer mijn aanbod zo je wilt, maar reviseer de originele zou ik zeggen, dat is in principe een fluitje van een cent wanneer je enig verstand van zaken hebt en basaal gereedschap, zoals perslucht. En mijn ervaring is dat overname van oude zogenaamde goede carbs meer geld kost dan dat het oplevert)
Groet,
Jeroen.
PS: benzinetanks kan ik je ook het een en ander over vertellen, als het even kan vooral niet uitbouwen, houd het zo simpel als mogelijk, zie mijn inzendingen op dit forum, ik denk dat ik de meest maagdelijke GoldWing tank van de hele wereld op mijn GL1000 heb
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:10
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Hey Goldiefan,
Bedankt voor de info, ik heb even zijn site gelezen en hij is wel een echte purist.
En een probleem bij mij is dat de goldwing die ik bezit 12 jaartjes heeft stil gestaan. De benzine tank is helemaal gaar van binnen en moet derhalve vervangen worden, de buisjes onderin zitten helemaal dicht en de tank zelf zit helemaal vol met opgeborrelde oxidatie. Deze heb ik al uit gebouwd, ik hoorde al dat mensen dit liever niet doen omdat het moeilijk zou zijn, maar ik had deze er in een een klein uurtje uit.
Ook de carbs zijn helemaal rot, ik wilde de luchtmensgel schroefjes demonteren en bij alle vier was meteen de draad weg doordat deze kapot geoxideerd was. Dus ben ik gaan zoeken naar een andere set. Dit kan dus een setje worden van een 1100. Ik zie daar weinig verschil aan overigens (lijkt meer op een ge update versie), ik denk dat het allemaal best af te stellen is. Randakks spreekt ook over single carb conversie's ik lees niet echt een afraden van een uitwisseling tussen de gl1000 en 1100 carbs. Ik geloof wel dat er wat afgesteld zal moeten worden op gebied van het perfecte mengsel...maar dat is altijd met een conversie, hoe simpel deze ook is. Enne...ik ben geen purist Ik wil gewoon dat het loopt als een zonnetje en netjes start en warm wordt. De motor wordt een cafe racer....nuff said
Maar las ik het goed...heb jij een set gereviseerde carbs ter overname beschikbaar?
Puntje: Ik heb de Goldwing na aankoop wel aan de praat gekregen, echter de rotte carbs lieten het spruitstuk vollopen met benzine (vlotter naaldjes rot) en toch liep de goldwing voor het spruitstuk vol liep als een zonnetje, geen trillingkje niks....tot het spruitstuk volloopt en dan verzuipt hij gewoon.
Bedankt voor de info, ik heb even zijn site gelezen en hij is wel een echte purist.
En een probleem bij mij is dat de goldwing die ik bezit 12 jaartjes heeft stil gestaan. De benzine tank is helemaal gaar van binnen en moet derhalve vervangen worden, de buisjes onderin zitten helemaal dicht en de tank zelf zit helemaal vol met opgeborrelde oxidatie. Deze heb ik al uit gebouwd, ik hoorde al dat mensen dit liever niet doen omdat het moeilijk zou zijn, maar ik had deze er in een een klein uurtje uit.
Ook de carbs zijn helemaal rot, ik wilde de luchtmensgel schroefjes demonteren en bij alle vier was meteen de draad weg doordat deze kapot geoxideerd was. Dus ben ik gaan zoeken naar een andere set. Dit kan dus een setje worden van een 1100. Ik zie daar weinig verschil aan overigens (lijkt meer op een ge update versie), ik denk dat het allemaal best af te stellen is. Randakks spreekt ook over single carb conversie's ik lees niet echt een afraden van een uitwisseling tussen de gl1000 en 1100 carbs. Ik geloof wel dat er wat afgesteld zal moeten worden op gebied van het perfecte mengsel...maar dat is altijd met een conversie, hoe simpel deze ook is. Enne...ik ben geen purist Ik wil gewoon dat het loopt als een zonnetje en netjes start en warm wordt. De motor wordt een cafe racer....nuff said
Maar las ik het goed...heb jij een set gereviseerde carbs ter overname beschikbaar?
Puntje: Ik heb de Goldwing na aankoop wel aan de praat gekregen, echter de rotte carbs lieten het spruitstuk vollopen met benzine (vlotter naaldjes rot) en toch liep de goldwing voor het spruitstuk vol liep als een zonnetje, geen trillingkje niks....tot het spruitstuk volloopt en dan verzuipt hij gewoon.
-
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 07 okt 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Appingedam
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Dag
Goldiefan heeft mijn carburateurs ook helemaal in orde gemaakt met het setje van Randack.
Daarna heeft hij nog een exemplaar voor zichzelf helemaal tiptop gemaakt. Is dus (als) nieuw. Maar zijn motor loopt al helemaal goed, dus heeft hij zijn eigen set niet nodig.
Ik weet niet wat hij er voor wil hebben, maar spullen uit Amerika laten komen kost nu eenmaal wat ondanks de goedkope dollar.
Maar je hebt dan wel origineel en het werkt helemaal goed.
Succes met je beslissing.
Gr. Ron
Goldiefan heeft mijn carburateurs ook helemaal in orde gemaakt met het setje van Randack.
Daarna heeft hij nog een exemplaar voor zichzelf helemaal tiptop gemaakt. Is dus (als) nieuw. Maar zijn motor loopt al helemaal goed, dus heeft hij zijn eigen set niet nodig.
Ik weet niet wat hij er voor wil hebben, maar spullen uit Amerika laten komen kost nu eenmaal wat ondanks de goedkope dollar.
Maar je hebt dan wel origineel en het werkt helemaal goed.
Succes met je beslissing.
Gr. Ron
-
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 10 mei 2010, 19:55
- Type Goldwing: GL1000
- Locatie: Groningen
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Beste Pallette,
De vlotters sluiten dus niet, meest waarschijnlijke oorzaak ten eerste vuil, ten tweede lekkage van brandstof via de O-ring van de vlotterpenhouder, ten derde niet soepel bewegende vlotters (meermaals gezien dat de asjes krom zijn, hoe het kan weet ik niet) en ten vierde foutieve afstelling van de vlotterhoogte. Makkelijk op te lossen. De vlotterpennetjes zelf slijten eigenlijk niet of nauwelijks. En inderdaad zoals gezegd ik heb een gegarandeerd goede te koop, mits je een K0-K2 hebt met het typenummer 755.
Groet,
Jeroen.
De vlotters sluiten dus niet, meest waarschijnlijke oorzaak ten eerste vuil, ten tweede lekkage van brandstof via de O-ring van de vlotterpenhouder, ten derde niet soepel bewegende vlotters (meermaals gezien dat de asjes krom zijn, hoe het kan weet ik niet) en ten vierde foutieve afstelling van de vlotterhoogte. Makkelijk op te lossen. De vlotterpennetjes zelf slijten eigenlijk niet of nauwelijks. En inderdaad zoals gezegd ik heb een gegarandeerd goede te koop, mits je een K0-K2 hebt met het typenummer 755.
Groet,
Jeroen.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:10
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Gezien de staat van de oude carbs zoals aan gegeven heeft revisren geen zin ( ze zien eruit alsof er 12 jaar lang water in gestaan heeft en zijn letterlijk kapot geoxideerd) . Daarbij is de prijs van een revisie set voor 4 carbs duurder als de zeer nette carb set die ik net aangeschaft heb.
De tank die ik aangeschaft heb bleek ook onberispekijk, ben ik erg blij mee.
Heb echter een foutje gemaakt bij de aanschaf van een set schokbrekers. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de oude schokbrekers onder een vorkje hadden en de set die ik nu heb (air ride schokbrekers van een 1100) heeft onder en boven een bus ipv een vork onder. De achterbrug verschilt dus en wist dit niet/ geen rekening mee gehouden...
Zijn daar misschien adapters voor? (Voordat ik serieus moet gaan lassen aan de linkerzijde van de brug)
De tank die ik aangeschaft heb bleek ook onberispekijk, ben ik erg blij mee.
Heb echter een foutje gemaakt bij de aanschaf van een set schokbrekers. Ik had er geen rekening mee gehouden dat de oude schokbrekers onder een vorkje hadden en de set die ik nu heb (air ride schokbrekers van een 1100) heeft onder en boven een bus ipv een vork onder. De achterbrug verschilt dus en wist dit niet/ geen rekening mee gehouden...
Zijn daar misschien adapters voor? (Voordat ik serieus moet gaan lassen aan de linkerzijde van de brug)
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Oh nee !!!! En dat alles aan een Goldwing!Pallette schreef:... (Voordat ik serieus moet gaan lassen aan de linkerzijde van de brug)
Gooi deze dan op Marktplaats o.i.d. en koop je een setje die wel passen!
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:10
Re: Carbs GL1000 en GL1100 uitwisselbaar?
Ik ben het met je eens....een setje nieuwe hagons is nou ook niet echt een de kosten zag ik, 200 euro....Oh nee !!!! En dat alles aan een Goldwing!
Gooi deze dan op Marktplaats o.i.d. en koop je een setje die wel passen!
Ik had nog steeds het idee van de gas geveerde Wilbers in mn hoofd, en die zijn 800 euro p/set....dan was het iets anders geweest....