mijn 1.200, voor en na de make-over
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
mijn 1.200, voor en na de make-over
Even wat foto's van de Goldwing. Vorig jaar dan via internet gekocht. En op een foto ziet een motor en een vrouw er vaak beter uit dan van dichtbij. Op de terugweg stond ik bij Nederweert met pech. Motor stopt ermee en start niet meer. Balen. Dat was dan dat blokje aan de binnenkant van de dummy wat niet meer goed was. Laten maken.
Daarna nieuw zadel bij Ger gehaald. Het zadel wat erop zat, als je daar op ging zitten, zat je zowat op het frame. Nu zat het weer beter:
Daarna koppaking rechts lek. Laten maken door Ger.
24 december is de Goldwing naar Ger gegaan voor nog wat dingen:
-koppakking links was volgens mij inwendig lek. Ook (preventief) laten vervangen.
-nieuw accu erop (en ja hoor, laatst 30 dagen stilgestaan, zonder druppellader. Één drukje op de knop en hij deed het meteen).
-schokbrekers allebei vervangen. Volgens mij zijn dat deze dingen:
-radio. Er kwam amper geluid uit. Cassette bandje van Whitney Houston erin, maar ze klonk als een valse kraai. Ger gevraagd voor een radio met USB aansluiting. Dat was niet zo makkelijk, maar hij had wel omgebouwde radio's waar MP-3 op aangesloten kon worden. Doe maar. En heb meteen een betere. Heb er geen verstand van, maar Ger zei dat deze van een SE kwam?:
-de valbeugel rechts. Die had schade van het uitglijden. Nu een mooie schadevrije erop:
-kleppendeksels beide kanten. Die erop zaten waren dof, die er nu opzitten glimmen mooi:
-schroefjes vervangen op remvloeistof reservoir. Tsja zeg je dan, schroefjes vervangen. Nou, die erop zaten was er 1 van dolgedraaid, dus dat reservoir ging niet open, moest eruitgeboord worden, en de andere 3 waren 3 verschillende en alle 3 verroest. Da's geen porum. 4 nieuwe, goede schroefjes erin:
Daarna nieuw zadel bij Ger gehaald. Het zadel wat erop zat, als je daar op ging zitten, zat je zowat op het frame. Nu zat het weer beter:
Daarna koppaking rechts lek. Laten maken door Ger.
24 december is de Goldwing naar Ger gegaan voor nog wat dingen:
-koppakking links was volgens mij inwendig lek. Ook (preventief) laten vervangen.
-nieuw accu erop (en ja hoor, laatst 30 dagen stilgestaan, zonder druppellader. Één drukje op de knop en hij deed het meteen).
-schokbrekers allebei vervangen. Volgens mij zijn dat deze dingen:
-radio. Er kwam amper geluid uit. Cassette bandje van Whitney Houston erin, maar ze klonk als een valse kraai. Ger gevraagd voor een radio met USB aansluiting. Dat was niet zo makkelijk, maar hij had wel omgebouwde radio's waar MP-3 op aangesloten kon worden. Doe maar. En heb meteen een betere. Heb er geen verstand van, maar Ger zei dat deze van een SE kwam?:
-de valbeugel rechts. Die had schade van het uitglijden. Nu een mooie schadevrije erop:
-kleppendeksels beide kanten. Die erop zaten waren dof, die er nu opzitten glimmen mooi:
-schroefjes vervangen op remvloeistof reservoir. Tsja zeg je dan, schroefjes vervangen. Nou, die erop zaten was er 1 van dolgedraaid, dus dat reservoir ging niet open, moest eruitgeboord worden, en de andere 3 waren 3 verschillende en alle 3 verroest. Da's geen porum. 4 nieuwe, goede schroefjes erin:
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
De kuip; de kuip had aan allebei de kanten schade. Verf eraf, krassen. Zag er niet uit.
Hier de foto's van hoe het was en hoe het nu is.
Rechts was:
Rechts is nu:
Links was:
Links is nu:
En dan meteen het aanhangertje in dezelfde kleur mee laten spuiten, maar dat staat in ander topic.
Hier de foto's van hoe het was en hoe het nu is.
Rechts was:
Rechts is nu:
Links was:
Links is nu:
En dan meteen het aanhangertje in dezelfde kleur mee laten spuiten, maar dat staat in ander topic.
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Volgende, afgelopen woensdag bij BikersBest:
remschijfcovers, remklauwcovers en een nieuwe blinkende spatbordverlenger. Was nog een heel gehannes, want het paste niet. De remschijfcovers kreeg je amper zonder te bekrassen met het wiel terug in de voorvork. Daarna paste de remklauwcover niet. Wat bleek, het was voor een Interstate, en gaat niet op een Aspencade. Maar BikersBest heeft het er toch opgekregen:
nog wat blinkspul bij het tankslot:
blinkspul bij het contactslot:
Nog een setje Highway-stepjes. Paar keer aan Ger gevraagd, die heeft er toch best wat liggen, maar blijkbaar geen enkele die er bij mij op past. Moet zeggen, dat rijd gewoon lekker met die dingetjes erop, voel je je toch beetje een Harley-rijder zo
En niet te vergeten, een vlaggenmastje met onze nationale vlag eraan:
remschijfcovers, remklauwcovers en een nieuwe blinkende spatbordverlenger. Was nog een heel gehannes, want het paste niet. De remschijfcovers kreeg je amper zonder te bekrassen met het wiel terug in de voorvork. Daarna paste de remklauwcover niet. Wat bleek, het was voor een Interstate, en gaat niet op een Aspencade. Maar BikersBest heeft het er toch opgekregen:
nog wat blinkspul bij het tankslot:
blinkspul bij het contactslot:
Nog een setje Highway-stepjes. Paar keer aan Ger gevraagd, die heeft er toch best wat liggen, maar blijkbaar geen enkele die er bij mij op past. Moet zeggen, dat rijd gewoon lekker met die dingetjes erop, voel je je toch beetje een Harley-rijder zo
En niet te vergeten, een vlaggenmastje met onze nationale vlag eraan:
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Achterremschijven gaan nog 10.000 mee. Voorrem nog zo'n 20.000. Distributieriem is in 2011 vervangen. Achterband haalt het dit jaar ook nog wel, met de kerst mag er nieuwe op. Weet eigenlijk niet meer wat ik er nog aan kan laten doen. Hij loopt eindelijk als een zonnetje. Oja, 2 nieuwe membraampjes in de remvloeistofhoudertjes. Want had 2x moeten ontluchten, en dat zou daar wel eens door kunnen komen. 2 emblemen van Honda nog gekocht, maar moet de oude er met de föhn afhalen als het droog is.
Afgezien van de forumritten staat dit jaar op de kalender met de motor naar:
-Gardameer (juli)
-GWEF weekend Ierland (augustus)
-GWEF weekend Griekenland (september)
Dan moet de motor wel goed zijn, niet dat je op dag 1 met pech staat. Wat ik wel heb geleerd, is dat je niet zomaar een 1.200 kunt kopen en er probleemloos mee rijden. Zoveel als daar allemaal aan kapot kan gaan. Nu denk ik dat alles goed is, maar je weet het nooit zeker. Maar zowel woensdag, gisteren als vandaag, hij rijdt als een zonnetje. Wat een verschil met vorig jaar. Nu wachten tot het eens wat beter weer wordt. Maar het jaar duurt nog lang, we zijn nog niet op de helft .
Afgezien van de forumritten staat dit jaar op de kalender met de motor naar:
-Gardameer (juli)
-GWEF weekend Ierland (augustus)
-GWEF weekend Griekenland (september)
Dan moet de motor wel goed zijn, niet dat je op dag 1 met pech staat. Wat ik wel heb geleerd, is dat je niet zomaar een 1.200 kunt kopen en er probleemloos mee rijden. Zoveel als daar allemaal aan kapot kan gaan. Nu denk ik dat alles goed is, maar je weet het nooit zeker. Maar zowel woensdag, gisteren als vandaag, hij rijdt als een zonnetje. Wat een verschil met vorig jaar. Nu wachten tot het eens wat beter weer wordt. Maar het jaar duurt nog lang, we zijn nog niet op de helft .
- lord of the wing
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
- Type Goldwing: GL1500
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Johan, nog een centje overgehouden om aan het vrouwtje te besteden.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE
KGAAI ENNIE WEE
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Mmm Peter, die ligt al paar uur chagrijnig in bed . Morgen nieuwe kansen .
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Ik heb nog zo'n mooi vlaggen mastje in de aanbieding... evt voor de andere kant!?
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Harm, BikersBest is half uur bezig geweest om de antenne aan de andere kant los te krijgen. Maar het lukte niet. Omdat het uurloon doortikt, zei ik na een half uur (heb 3,5 uur in de werkplaats erbij gestaan/gezeten): zet hem maar aan de andere kant. Bout erdoorheen en vast. Dat stukje ijzer waar dat vlaggetje aan vast zit kostte al 49 euro. Dan half uur arbeidsloon erbij, dan is de portemonnee zo leeg. Overigens waren ze met 2 man bezig met de antenne, maar hij ging niet los.
- director
- Berichten: 3909
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Volkel
- Contacteer:
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Ziet er mooi uit Johan, een 1200 helemaal in ere hersteld.
Hier kun je trots op zijn en ik wens je heel veel rijplezier !
Hier kun je trots op zijn en ik wens je heel veel rijplezier !
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl
Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Hoor ik hier een uitdaging???? Echt een harm challange...Johan Helmond schreef:Harm, BikersBest is half uur bezig geweest om de antenne aan de andere kant los te krijgen. Maar het lukte niet. Omdat het uurloon doortikt, zei ik na een half uur (heb 3,5 uur in de werkplaats erbij gestaan/gezeten): zet hem maar aan de andere kant. Bout erdoorheen en vast. Dat stukje ijzer waar dat vlaggetje aan vast zit kostte al 49 euro. Dan half uur arbeidsloon erbij, dan is de portemonnee zo leeg. Overigens waren ze met 2 man bezig met de antenne, maar hij ging niet los.
Gewoon de hele antenne incl steun om ruilen..
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
@Erik. Dank. Is inderdaad mooi als je stap voor stap je Goldwing op ziet knappen. Dan weet je waar je het voor doet.
@Harm. Nou, als ik de prijzen zie wat alles kost, wil ik niet weten wat antenne met steun kost. Maar hij zit er nu op, weliswaar links, maar maakt me niet echt uit. Was wel laatste vlaggenmast die BikersBest had voor een 1.200, dus jij hebt collectors item nu te koop .
@Harm. Nou, als ik de prijzen zie wat alles kost, wil ik niet weten wat antenne met steun kost. Maar hij zit er nu op, weliswaar links, maar maakt me niet echt uit. Was wel laatste vlaggenmast die BikersBest had voor een 1.200, dus jij hebt collectors item nu te koop .
- harmdeboer
- Berichten: 3305
- Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57
- Type Goldwing: GL1200
- Locatie: stevensbeek
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Dan moet ik mijn prijzen maar eens gaan verhogen....
Johanik bedoelde meer ik probeer hem los te krijgen mocht ik hem (verder!?) Beschadigen... ruilen we hem om met mijn antenne...
Een steun heb ik zowiezo nog liggen...(weet alleen ff niet welke kant...)
Johanik bedoelde meer ik probeer hem los te krijgen mocht ik hem (verder!?) Beschadigen... ruilen we hem om met mijn antenne...
Een steun heb ik zowiezo nog liggen...(weet alleen ff niet welke kant...)
Gl 1100 '81 i(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
Gl 1100 '82 i (V.)
Gl 1100 '83 i (V.)
Gl 1100 '83 A(sl)
Gl 1200 '84 i (3 Sl + V)RAT
Gl 1200 '84 A 1sp. (3V)
Gl 1200 '85 A. (Sl + V)
Gl 1200 '85 LTD (4. x sl. & V)
Gl 1200 '85 LTD C
Gl 1200 '86 A (V)
Gl 1200 '87 A uitl.mod. (V. )
Gl 1500 '88 krat 1992(V)
Gl 1500 '95 SE ann Cal(V)
- Rongoos
- alias Stuiterbal
- Berichten: 2321
- Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Velserbroek
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Geweldig Johan, hoe jij die bike hebt opgeknapt!!
Volgens mij kun je hier nog jaren van gaan genieten.
En je bent nogal wat van plan zeg!! Italie, griekenland. pff dat zijn kilometers hoor...
We volgen de verhalen van want volgens mij maak jij er wel weer een mooi verslagje van.
Hoe zit dat met het Duitsland weekend van het forum? past die nog in je rijtje?
Kan ik die wing van je even live bewonderen.
Volgens mij kun je hier nog jaren van gaan genieten.
En je bent nogal wat van plan zeg!! Italie, griekenland. pff dat zijn kilometers hoor...
We volgen de verhalen van want volgens mij maak jij er wel weer een mooi verslagje van.
Hoe zit dat met het Duitsland weekend van het forum? past die nog in je rijtje?
Kan ik die wing van je even live bewonderen.
Gr. Ron
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.
-
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 29 apr 2013, 18:39
- Type Goldwing: GL1100
- Locatie: rijssen
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
ziet er geweldig uit
ben nog niet zo lang op dit forum
maar zie wat er allemaal kan.geweldig om tezien
ben nog niet zo lang op dit forum
maar zie wat er allemaal kan.geweldig om tezien
- Honda GL Castlebiker
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
- Type Goldwing: GL1200
Re: mijn 1.200, voor en na de make-over
Ron, dat Duitsland weekend ben ik er ook bij, geen probleem.
Als je meer genoeg onderdelen vervangt, moet hij uiteindelijk weer zo goed als nieuw zijn . Maar durf het nu wel aan om er ver mee te rijden. Heb al de nodige km's gemaakt de laatste tijd, en alles doet het goed. Meteen starten, geen olieverbruik, geen koelvloeistofverbruik (vorig jaar na elke rit 0,5 tot 1 liter water bijvullen!?!). Als het winter wordt, de achterband en de achterrem. En kleppen laten stellen. Voordeel is dat als je alles zelf laat doen, je ook precies weet wat en wanneer eraan gebeurd is.
Als je meer genoeg onderdelen vervangt, moet hij uiteindelijk weer zo goed als nieuw zijn . Maar durf het nu wel aan om er ver mee te rijden. Heb al de nodige km's gemaakt de laatste tijd, en alles doet het goed. Meteen starten, geen olieverbruik, geen koelvloeistofverbruik (vorig jaar na elke rit 0,5 tot 1 liter water bijvullen!?!). Als het winter wordt, de achterband en de achterrem. En kleppen laten stellen. Voordeel is dat als je alles zelf laat doen, je ook precies weet wat en wanneer eraan gebeurd is.