Goldwingforum estafette.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door KvH » 16 jun 2014, 21:39

Laat ik het stokje dan maar even overnemen ;)

1. Wie ben je?
Koen, 36 jaar, sinds 2006 getrouwd met Jolanda, vader van 2 dochtertjes (4 en 6 jaar), voorzitter van RoosendaalHelpt/Pax Kinderhulp (werkgroep Wit-Rusland), drummer (voor de lol), manager bij een woningstichting, gek op (taal)grappen en woordspelingen, weer- en windrijder (behalve sneeuw/ijzel).

2. Waar herkennen de mensen je aan?
Ruim 2 meter en een zilveren GL1800 (sinds kort).

3. Rijbewijs A sinds?
Eind 2009

4. Vorige motoren?
(paar weken geleend van m'n broer) Kawasaki GPZ500S
2010 - 2014 Honda NT650V Deauville
2014 - nu GL1800 A (2002)

5. Bij wie durf je echt niet achterop te zitten en waarom?
Geen kwestie van durven, maar ik heb er geen behoefte aan. Rij liever zelf.

6. Bekeuringen gehad?
Met de motor geen, met de auto ooit 1 keer toen ik met spoed naar een dierenarts moest.
Ik ben er zo eentje die zich altijd probeert aan de regels te houden, dus de kans op boetes is bij mij zéér klein.

7. Nog wensen?
Je moet altijd wat te wensen overhouden, dus ja. Maar dat zijn er teveel om op te noemen.
Een kleine greep:
- dat m'n dochters groot genoeg zijn om lekker met de wing mee te rijden
- dat m'n rug het nog lang volhoudt (na een motorongeval is er artrose in m'n onderrug ontstaan, het kan lang goed gaan, maar ook erger worden)
- dat ik nog veel mag meemaken en op veel mooie plaatsen mag komen

8. Waar zou je absoluut met de motor nog naar toe willen?
Wit-Rusland, Baltische staten, Rusland, Oekraïne, Tsjechië, Hongarije...
Ben beetje Oost-Europa freak ;)

9. Een bloedhekel aan?
Mensen die geen rekening met anderen houden. Met daden of met woorden.

10. Lust het liefst?
Veel.

11. Favoriete drankje?
Een lekker trappistje.

12. Hoort het liefst?
Muziek uit de 80's en 90's, maar ik kan ook uren luisteren naar oudere muziek (50's/60's, zelfs klassiek).

13. Ultieme droomvrouw?
Als Jolanda nou ook nog zou gaan motorrijden... :roll:

14. Nooit meer?
Een ongeval krijgen

15. Je leukste motoranekdote/-ervaring?
Toen ik na het ongeval op straat lag, kwam de ambulance. Het was 1 dag voor mijn vrouw zou worden opgenomen om te bevallen van onze tweede dochter, dus ik vroeg of ze me naar hetzelfde ziekenhuis wilden brengen.
Nee, het werd toch Bergen op Zoom ipv Roosendaal.
Ik:"Waarom dan?"
De ambulance-broeder:"Dat is makkelijker aan te rijden."
Ik:"Dat hoeft niet, ik ben al aangereden..."

16. Wat wil je verder nog kwijt?
De pijn in m'n rug en het gat in m'n bankrekening.

Gestelde vragen:
1. Waarom rijd men op een semi off road Goldwing?
Geen idee. Waarom rijdt iemand überhaupt motor? Je bent kwetsbaar, wordt nat in de regen, kunt weinig meenemen en het is toch alles bij elkaar een dure hobby.
Maar het is zo leuk... :lol:
2. Wat is het gekste dat je hebt uitgehaald met je Goldwing?
Dat moet nog komen denk ik, heb 'm pas 3 weken :)

Extra vragen voor de volgende:
1) Wat is het gekste of leukste accessoire wat je graag op je motor zou willen hebben (ongeacht of het technisch mogelijk is)
2) Als je geen Goldwing zou kunnen rijden, wat zou dan je favoriete motor zijn?

Het stokje mag wat mij betreft weer worden opgepakt door degene die daar zin in heeft :wink:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door RonalT » 16 jun 2014, 22:10

Nu ....
KvH schreef:2. Waar herkennen de mensen je aan?
Ruim 2 meter en een zilveren GL1800 (sinds kort).
van tevoren...

2. Waar herkennen de mensen je aan?
Ruim 2 meter en een veel te kleine Deauville (sinds kort niet meer).
:lol: :lol:

Ik kan me de eerste keer nog herinneren dat we elkaar ontmoet hebben. Langs de A17 en Koen stapte van zijn motor af. Hij bleef omhoog gaan (dacht ik)
Een Deauville is best een behoorlijke motor behalve als Koen er op gaat zitten. :wink:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door KvH » 16 jun 2014, 22:18

:lol:
Die rit herinner ik me ook nog wel ja. Met regen heen, maar vanaf het vertrekpunt steeds precies tussen de buien door gereden :)

Ik hoop met de Goldwing net zoveel lol te hebben als met de Deauville de afgelopen 4 jaar/56.000 km. "Klein maar fijn" ;)

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2347
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Anjer » 01 jul 2014, 22:04

Koen, als je naar Oost Europa wilt zou ik je een off the road motor aanraden. Kan niet zeggen dat de wegen daar zo geweldig zijn voor een Goldwing. Vorig jaar Tsjechië en Polen gedaan... voor mij hoeft het niet... slechte wegen, lage bergen (in vergelijking met b.v. de Alpen in Noord Italië) en stugge mensen.... Maar ja, ieder zijn smaak....
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door KvH » 02 jul 2014, 00:11

Ben net (een uurtje) terug uit Wit-Rusland, gereden via Polen en Duitsland. Met het hele gezin, dus niet met de wing (helaas).
De wegen zijn daar zeker niet geschikt voor de wing, maar eigenlijk ook niet voor de auto :)

Van de stugge mensen hebben we weinig last, we hebben dat inmiddels veel vrienden wonen. Dat we de taal redelijk spreken helpt ook natuurlijk.

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 02 jul 2014, 08:53

RonalT schreef:Ik kan me de eerste keer nog herinneren dat we elkaar ontmoet hebben. Langs de A17 en Koen stapte van zijn motor af. Hij bleef omhoog gaan (dacht ik)
Een Deauville is best een behoorlijke motor behalve als Koen er op gaat zitten. :wink:
Nog langer dan Rongoos? Die maakt een Goldwing ook kleiner lijken als die erop gaat zitten :mrgreen:

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door KvH » 02 jul 2014, 13:39

Ik ken Rongoos niet, maar als hij langer is dan 2.04m dan leg ik 't af ;)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door peter n.d. » 03 aug 2014, 20:05

WE ZITTEN WEER VAST MET ONZE ESTAFETTE :( :( :( . EN het is nochtans leuk om de forumleden beter te leren kennen dank zij een simpele vragenlijst. :lol: :lol: . Zo kan je al een gedacht vormen van een forumrijder (ook al is die persoon helemaal anders dan jij je had voorgesteld , als je ze dan op een of andere forumrit tegenkomt :oops: :oops: :oops: ) Groeten Peter n.d. :mrgreen: :D :lol: :P :wink:

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 04 aug 2014, 12:11

Remo zei toen in de Harz dat hij wel wat in wilde vullen. Dus als we het stokje virtueel over geven aan Remo, dan zou er weer leven in dit topic moeten komen :-)

Lotus2000
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2012, 23:28
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Rosmalen

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Lotus2000 » 04 aug 2014, 12:48

Om toch weer wat leven in de estafette te brengen zal ik de vragen beantwoorden.

1) Ik ben Ben B, 48 jaar en woon in Rosmalen.
2) Ben nogal stil en kijk eerst de kat uit de boom.
3) Vanaf 1988
4) Na het behalen van mijn rijbewijs een Suzuki GS550. Daar een jaar of 10 mee gereden en toen in de schuur gezet. In 2012
begon het weer te kriebelen en heg toen een GL1200 Asp gekocht. Deze vorige maand ingeruild op een 1500 SE.
5) Ik heb nog nooit bij iemand achterop gezeten dus ik heb er (nog) geen problemen mee.
6) Genoeg, maar tot nu toe (afkloppen) nog maar op de motor ivm te hard rijden (7km/h).
7) Ik heb de wereld nog niet helemaal gezien en mijn rekening is regelmatig leeg, dus ja.
8) Bergroue in Roemenië. Volgens Top-gear de mooiste bergweg ter wereld. Deze weg al verschillende keren met de auto gereden en hij is schitterend. Alleen met de vrouw en mijn dochter niet te doen op de motor.
9) Leugenaars en verkeershufters.
10) Goed eten. Van Chinees tot en goed stuk vlees.
11) Coca-Cola zero
12) Pop muziek en Rock. Stromae, U2, Dire Straits etc
13) de ultieme vrouw zit naast mij op de bank.
14) Onderuit gaan over een spoor van dieselolie tijdens het inhalen. Gelukkig kwam er geen tegenligger aan. Motor totall-los en zelf een flinke schaafwond aan mijn been. Gelukkig was het in dienst op een Guzzi.
15) In dienst op bezoek geweest bij een collega. Op de terug weg een beetje te hard door Apeldoorn gereden. Voor de kazerne een politie auto achter me en of ik even de motor terug wou zetten. Kreeg te horen dat ik volgas door Apeldoorn reed waarop ik antwoorde dat ik te hard reed, maar mijn motor 160 kon en ik dat echt niet had gereden. Het is bij een waarschuwing gebleven. Of die keer dat ik een colonne moest begeleiden en ik met een oranje zwaailicht op de motor knooppunt Deil (toen nog geregeld met verkeerslichten) platgooide.
16) Ik heb nog wel een paar rekeningen die ik kwijt wil. Iemand interesse?

Extra vragen:
Een automatische piloot lijkt me wel makkelijk. Dan lekker genieten van het uitzicht zonder op het verkeer te hoeven letten.

Bestaan er dan nog andere motoren? Ik denk dat ik dan op een Yamaha was gaan rijden. Vind Virago een mooie motor maar ook hun toerbuffel (naam ben ik even kwijt) is ook erg mooi.

Mijn extra vragen zijn:
1) als je toert, rijd je dan liever op een route (met navigatie) of op de bonnefooi?
2) op wat voor een motor zou je nooit op willen rijden?


Hopelijk wordt het stokje overgenomen door een ander en worden de minder bekende forumleden, waaronder ik, een stukje minder anoniem.
I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more.

Gebruikersavatar
remo
Berichten: 164
Lid geworden op: 26 aug 2006, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: zoetermeer

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door remo » 04 aug 2014, 16:30

1. Wie ben je?
2. Waar herkennen de mensen je aan?
3. Rijbewijs A sinds?
4. Vorige motoren?
5. Bij wie durf je echt niet achterop te zitten en waarom?
6. Bekeuringen gehad?
7. Nog wensen?
8. Waar zou je absoluut met de motor nog naar toe willen?
9. Een bloedhekel aan?
10. Lust het liefst?
11. Favoriete drankje?
12. Hoort het liefst?
13. Ultieme droomvrouw/man?
14. Nooit meer?
15. Je leukste motoranekdote?
16. Wat wil je verder nog kwijt?


Nou Johan daar komt hij dan !!

1) Ik ben René van der Schans 38 jaar en samen wonend Met Monique en ook wel mootje genoemd en de hond Roxy De American Stafford.

2) Waarschijnlijk aan mijn lengte 2.00 meter en blond stekelhaar.

3) Rijbewijs A sinds 2006.

4) Mijn eerste motor was een Honda super magna en daar na 3 x een goldwing 1200 gehad en daarna een rode goldwing 1500 toen 3jaar niks en nu weer een groene goldwing 1500.

5) Ik durf niet achterop bij mijn Mootje hihi en eigenlijk ga ik nooit achter bij iemand achterop heb liever het stuur in mijn eigen handen.

6) Mijn laatste bekeuring was met de vrachtauto 3 jaar geleden reed toen 90 waar ik 70 mocht dus die was wel flink geloof iets van rond de 300 euro.

7) Ja Wensen die heb ik zeker wel alleen weet ik dat er 1 van nooit meer werkelijkheid wordt ik zou graag wensen dat ik niet zoveel last van mijn schouder heb na het bedrijfs ongeluk wat ik
ik heb gehad op 03-04-2012. En verder heb ik de wens dat mijn eigen bedrijfje straks een succes gaat worden.

8) Ik zou Absoluut een keer een mooie rondreis willen maken met mijn motor door Canada !!!!!!!

9) Ik heb een bloedhekel aan mensen die achter mijn rug om over mij praten ipv zelf naar mij toe te komen en oplichters daar ken ik erg slecht tegen.

10) Eigen gemaakte Nasi van Mootje me saté en chinees daar hou ik ook erg van.

11) Limoen chello en baco.

12) Maakt mij niet zoveel uit zolang het maar geen opera of classic is verder kan ik wel genieten van Romeo Santos.

13) Ik zou wel eens een beschuitje willen eten met Belle Perez.

14) Nooit Meer een ongeval en een Werkgever !!!!!!!

15) Nou de leukste motor anekdote die stamt toch wel af van het Harz weekend Hihi En die luidt als volgt Er was iemand tot de conclusie gekomen dat hij bang was dat het Chroom wat hij zou kopen voor zijn 1800 !!!!!! verder noem ik geen namen zou gaan roesten alleen nu tot de conclusie was gekomen dat het eigenlijk alleen maar plastic is !!!!!!! ik heb hier erg om moeten lachen.

16) Verder wil ik nog kwijt dat ik de Mensen van het forum en die we hebben ontmoet erg aardig en vriendelijk vinden en dat het een gezellige boel was !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Extra vragen :

1) Als ik toer doe ik dat het liefste op de bonnefooi maar heb de garmin wel bij me hihi .

2) Haha ik zou nooit op de motor van Beinhart willen rijden met al die sleutelhangers en dergelijke HAHA.


Mijn Extra vragen zij :

1) Van af welke leeftijd zou je je kinderen meenemen op de motor ?

2) Draag je altijd beschermende kleding ongeacht de tempratuur ?

Zo ik geef mijn stokje door aan : Schipper 61

Met vriendelijke groet,

Rene en Mootje

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 04 aug 2014, 18:26

Ja René, ik had het nog onthouden :mrgreen: . En zo toch weer 2 verhalen bij de estafette erbij vandaag :mrgreen: .

Lijkt me ook geen gezicht als jij bij Monique achterop zit. Achterop zit je meestal al hoger, en dan ben je nog bijna 40 cm langer. Dat wordt hem niet hè :mrgreen:

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2347
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Anjer » 04 aug 2014, 21:42

Hé Rene, ja dat was lachen hé in Harz! Leuk om je antwoorden te lezen en dat jij niet achterop durft bij Mootje snap ik helemaal! Ik denk trouwens dat ze je voorlopig ook niet achterop wil hebben. Laat haar eerst maar weer eens lekker motorrijden!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
Honda GL Castlebiker
Berichten: 1462
Lid geworden op: 26 jun 2012, 11:47
Type Goldwing: GL1200

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door Honda GL Castlebiker » 05 aug 2014, 09:45

KvH schreef:Ik ken Rongoos niet, maar als hij langer is dan 2.04m dan leg ik 't af ;)
Eigenlijk zie je dat ook wel op dat fotootjes van jou. Je steekt meer dan een kop boven die kuipruit uit :-). Met 2,04 meter zit je volgens mij zelfs op een Goldwing met je knieën tegen je ellebogen onderhand :mrgreen:

KvH
Berichten: 343
Lid geworden op: 21 mei 2014, 20:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Goldwingforum estafette.

Bericht door KvH » 05 aug 2014, 10:26

Klopt ;)

Plaats reactie