Route 66 rijden in 2013? (gewijzigd)

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
bowser
Berichten: 727
Lid geworden op: 29 aug 2010, 15:14
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zegge

Re: Weekend Route 66

Bericht door bowser » 28 mei 2012, 18:09

MOET je in de states niet zo,n tweecilindertje huren voor de ultieme vrijheid :lol: :D :D
groeten uit de Zeg

Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Weekend Route 66

Bericht door Mestreechteneer » 28 mei 2012, 19:01

ben dan wel nog op vakantie maar internet heb ik wel dus snuffelen kan ik ook
http://m.route66reizen.nl is er zo eentje
dan even kijken bij fly and boek zie ik 17 dagen vanaf eu 2700 komt natuurlijk wel hotel en eten bij
maar na vakantie eens kijken wat er zelf te regelen is
Life is like a box of chocolates…
You never know what you’re gonna get

peter

Re: Weekend Route 66

Bericht door peter » 29 mei 2012, 12:50

Klopt Jan, die heb ik ook gezien alleen rij je dan op een Harley duwson en dan ook nog een sportster en dat is niet echt lekker zitten voor Bets. Wil je op een goldwing (gl1800) rijden ben je al snel rond de 4400€ kwijt. Dit is dan wel incl van alles en nog wat zoals overnachtingen,vlucht en dergelijke.
Huur van een 1800 voor de duur van 17 dagen ligt rond de 1600€ voor 17 dagen in de maand augustus. Daarbij komen nog de kosten voor verzekeringen.
Voor transport van onze eigen goldwings zijn we als we er 8 in een container kwijt kunnen zo'n 500€ kwijt. Daarbij komen nog wat douane en agent kosten. Zelf schat ik dat we voor rond de 750€ de motoren heen en weer kunnen krijgen. (per stuk natuurlijk)

Voordeel:
Je rijdt op je eigen motor.
Bespaard de huurprijs. Daar tegenover staat natuurlijk het transport.
Je kan meteen al je accessoires die je koopt erop schroeven :D
je eigen NL nummerplaat (hebben ze nog nooit gezien en zal reacties uitlokken)
Motorpak en bagage kan je al op de motor meegeven.

Nadeel:
Pechgevallen? (zal wel even duren voor het gele anwb autootje bij je is)
Verzekeringen? (Kan je met je verzekering ook in de US rijden of is een aanvulling mogelijk?)
Reis begeleiding o.i.d.?
Je motor is wel minstens 3 weken onderweg heen en weer 3 weken onderweg voor thuis te komen. ( reken op 2 x 4 weken)

Zijn allemaal dingen die we natuurlijk door moeten nemen. Lijkt me wel eens leuk om door te nemen hoe anderen er tegenover staan.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Weekend Route 66

Bericht door Devoraz » 29 mei 2012, 13:27

peter schreef: Nadeel:
Pechgevallen? (zal wel even duren voor het gele anwb autootje bij je is)
Verzekeringen? (Kan je met je verzekering ook in de US rijden of is een aanvulling mogelijk?)
Reis begeleiding o.i.d.?
Je motor is wel minstens 3 weken onderweg heen en weer 3 weken onderweg voor thuis te komen. ( reken op 2 x 4 weken)
Nog een nadeel (wat ik althans gehoord heb) is dat de motor helemaal droog moet. Dus alle benzine, olie en andere vloeistoffen moeten uit de motor.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

peter

Re: Weekend Route 66

Bericht door peter » 29 mei 2012, 14:36

Dat hoeft niet, je motor kan gewoon startklaar de container in.

Gebruikersavatar
Garfield
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 384
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Den Helder

Re: Weekend Route 66

Bericht door Garfield » 29 mei 2012, 16:10

Dit lijkt me ook geweldig om te doen en deze staat ook op mijn "to do" lijst. Ik heb ook al wat folders thuis liggen van bedrijven die de complete reis aanbieden, incl. Goldwing. De optie om er daar een te kopen, de route te rijden en dan naar Nederland verschepen vind ik ook heeeelllll interessant.

Marco

Karin

Re: Weekend Route 66

Bericht door Karin » 29 mei 2012, 16:22

Garfield schreef:De optie om er daar een te kopen, de route te rijden en dan naar Nederland verschepen vind ik ook heeeelllll interessant.
Daar dacht ik ook al aan. :lol: :lol: :lol:


Maar volgens mij kun je hem dan niet verzekeren omdat je geen US-ingezetene bent.
En vanuit nederland verzekeren zal ook niet lukken omdat je dan nog geen NL-kenteken hebt.
Ben wel benieuwd naar de mogelijkheden. :mrgreen:

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Weekend Route 66

Bericht door WingMan84 » 29 mei 2012, 16:59

Een vriend van me heeft daar eens een camper gekocht, 3 maanden lekker op zijn gemak daar dwars door Amerika gereisd, en hem toen voor bijna dezelfde prijs aan de andere kant weer verkocht. 8) 8) Binnen 2 dagen was hij hem weer kwijt. Dus dat is ook een oplossing...... :idea: :idea:
Laatst gewijzigd door WingMan84 op 14 jul 2012, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Re: Weekend Route 66

Bericht door peter » 29 mei 2012, 20:36

WingMan84 schreef:Een vriend van me heeft daar eens een camper gekocht, 3 maanden lekker op zijn gemak daar dwars door Amerika gereisd, en hem toen voor bijna dezelfde prijs aan de andere kant weer verkocht. 8) 8) Binnen 2 dagen was hij hem weer kwijt. Dus dat is ook een oplossing...... :idea: :idea:

En wat als je ermee blijft zitten? Je zal wel op tijd terug moeten en dan misschien fors zakken met de prijs.

GL1800 zilver
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 mar 2006, 12:35
Locatie: Arnhem

Re: Weekend Route 66

Bericht door GL1800 zilver » 29 mei 2012, 21:15

hallo allemaal,

ik ben samen met een vriend van mij 1 of 2x per jaar reisbegeleider bij een reisorganisatie die reizen organiseert
in de USA. Wij zouden samen de organisatie op ons kunnen nemen. De motorhuur, vliegtickets, hotels, volgauto voor
de bagage en een reservemotor. Ik persoonlijk zou niet de hele Route 66 doen, aan het begin erg saai met alleen
maar rechte wegen over de prairies. Ik zou een stukje Route 66 doen en verder veel parken en een paar grote steden
(Las Vegas, San Francisco).
Als er belangstelling is laat mij dit dan weten, ik zal niet gelijk reageren want ik moet wel contact met mijn
vriend hebben en dat is momenteel wat lastiger want hij is op een camperreis in de ... USA.

garoet Berrie van den Born
gl1800zilver@gmail.com

Gebruikersavatar
WingMan84
Berichten: 1519
Lid geworden op: 12 jan 2010, 09:54
Contacteer:

Re: Weekend Route 66

Bericht door WingMan84 » 29 mei 2012, 21:25

Bij een dealer te koop zetten, en dan het geld laten overmaken, dat doen veel mensen ook hier, dat kan in Amerika ook, moet je natuurlijk wel bij een officiële dealer en niet bij een beun de haas..
Er zijn natuurlijk diverse mogelijkheden. Een familie lid of vriend die daar woont, verkoopt het........ Of je huur/koopt bij een verhuurder die aan de oost en west kust een kantoor hebben, die zijn er verschillende.
Zij kopen dan alles terug wat in goede staat wordt afgeleverd. Krijg je een ongeluk, betaald de verzekering, de verzekering loopt dan ook via dat bedrijf. Weet niet hoe de wetten nu zijn, dit was iets van 25 jaar geleden....
Laatst gewijzigd door WingMan84 op 14 jul 2012, 07:43, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Re: Weekend Route 66

Bericht door peter » 31 mei 2012, 02:17

Ik heb inmiddels een offerte binnen voor een eventuele trip. Ik zou hem dan samen met Monique rijden en daar de motor huren. Ik heb er nog geen studie van gemaakt maar de prijs valt me reuze mee. Voor dat geld ga ik namelijk me niet alle rompslomp op de hals halen en een week of 6 hier zonder brommertje zitten terwijl deze onderweg is. Ik vrees dat ik dit dus volgend jaar maar eens ga doen. Heb ik nog tijd om te sparen en mezelf nog eens te verdiepen in zo'n trip en eventueel ergens een info avond te bezoeken.

Gebruikersavatar
Mestreechteneer
Berichten: 915
Lid geworden op: 18 apr 2007, 13:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Mestreech
Contacteer:

Re: Weekend Route 66

Bericht door Mestreechteneer » 31 mei 2012, 09:38

Hey Peter,
Stuur me die eens door aub
Heb er ook wel oren naar )mits de prijs goed is.

Gr Jan
Life is like a box of chocolates…
You never know what you’re gonna get

peter

Re: Weekend Route 66

Bericht door peter » 31 mei 2012, 19:48

Volgend jaar willen Monique en ik deze gaan rijden. http://www.route66reizen.nl/groepsreize ... 6/prijzen/ De actuele prijzen voor volgens jaar kunnen ze pas vanaf oktober bepalen. Uiteraard gaan we in de zomer en de huurfiets moet een gl1800 zijn of anders een bmw 1600 maar helaas staat die niet in hun programma. Een eventuele korting als we met meerdere zijn is bespreekbaar volgens hun schrijven. Een directe datum moeten we nog even prikken en met welke aanbieder ook maar vast staat dat ik ga het is namelijk een stuk goedkoper dan ik altijd dacht :mrgreen: :mrgreen:

















Wat duurt dat wachten lang, ik wil nu al gaan :lol:

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Route 66 rijden in 2013? (gewijzigd)

Bericht door Black Wing » 31 mei 2012, 21:44

ik kijk regelmatig bij USA motorreizen op de site, daar hebben ze wel GL 1800,
ik wil dit ook al jaren doen, en eens gaat het gebeuren :mrgreen:
Groeten, Eric

Plaats reactie