Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 05 mar 2017, 14:25

Vanochtend nog snel een ritje gemaakt in de buurt voordat de regen kwam. Je hoeft niet ver weg om een leuk ritje te maken.
Een kort filmpje op Youtube gezet, alleen werken de tags niet bij mij, begrijp niet waarom.


youtu.be/iX3z7cA5T9Y
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 05 mar 2017, 17:34

Je filmpje nog eens goed bekeken: ik zie je in Roosendaal over de WillemDreesweg rijden, de Rietgoorsestraat in, dan maken we een sprongetje naar de Westelaarsestraat waar je de Weststraat in draait. Dan een sprongetje, want ik zie camping Zoomvliet niet, de Molenzichtweg in, dan een sprongetje naar het gehucht Heimolen, daarna de Fianestraat, linksaf achter landgoed Mattemburg langs om dan weer op de Antwerpsestraatweg uit te komen richting Hoogerheide/Woensdrecht. Onder de A4 door, een klein stukje nieuwe weg waar tot voor kort het viaduct lag. Daarna richting Putte.
Lekker stukje om te rijden
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 10 mar 2017, 21:14

Beste Forumrijders , vanavond wingske gaan ophalen bij De Man Met De Gouden Handjes . Verleden week vrijdag wingske uit zijn winterslaap gehaald .Eerst het vet verwijdert van alle chroomstukken met white spritte en daarna 4maal gewassen . De eerste keer met heel veel zeep in het water , de 2keer met iets minder zeep , de derde keer met weer minder zeep en de vierde keer met een waxmiddel . Daarna nog eens flink afspuiten en daarna afdrogen en daarna nog eens flink met een zacht doek over alle chroomstukken geweest . Daarna wingske gestart en hem bij de Man Met De Gouden Handjes gebracht .Daar heeft hij een groot onderhoud gekregen ( 24000km ) . En vandaag weer gaan ophalen . Zalig om weer op twee wielen rond te rijden . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 11 mar 2017, 20:30

Vanmiddag eerst naar Essen om te tanken en daarna de snelweg op naar Hilversum waar ik nu ben. Normaal baal ik van snelwegen maar met de Wing is alles een feest.
Nu eerst de nacht doorkomen met mijn vaste duo Astrid en morgen samen een tocht naar ik weet het nog niet. Ik denk richting Aalsmeer en omliggende gebieden, een spannende route instellen op de Tomtom 400 en het moet helemaal goedkomen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 11 mar 2017, 20:55

RonalT schreef:Je filmpje nog eens goed bekeken: ik zie je in Roosendaal over de WillemDreesweg rijden, de Rietgoorsestraat in, dan maken we een sprongetje naar de Westelaarsestraat waar je de Weststraat in draait. Dan een sprongetje, want ik zie camping Zoomvliet niet, de Molenzichtweg in, dan een sprongetje naar het gehucht Heimolen, daarna de Fianestraat, linksaf achter landgoed Mattemburg langs om dan weer op de Antwerpsestraatweg uit te komen richting Hoogerheide/Woensdrecht. Onder de A4 door, een klein stukje nieuwe weg waar tot voor kort het viaduct lag. Daarna richting Putte.
Lekker stukje om te rijden
Je bent wel heel erg bekend met de omgeving RonalT, ik ken wel de omgeving uiteraard, maar vraag mij niet welke straat en welk gebied. :roll:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door gouwe » 11 mar 2017, 22:57

Vandaag even naar motoport Wormerveer gereden.
Het was druk onderweg met motoren.
Genoten heerlijk weer, motor liep als een zonnetje, morgen samen even een mooie rit maken.

Groetjes
Hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3906
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 12 mar 2017, 16:53

Vandaag een rondje Nijmegen, Berg en Dal, Kleef, Gennep, Wanroij gedaan met Astrid achterop en Iris op haar Suzuki.

Lekker koffie gedronken in Kleef en weer 110 km genoten.
Heel veel molens gezien, maar nergens gestopt voor een mooie foto :? Volgende keer beter.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
lord of the wing
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
Type Goldwing: GL1500

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door lord of the wing » 12 mar 2017, 18:56

Vandaag met Cooper en een aantal andere een rit in belgie gereden de eerste 330 km zitten erop.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 12 mar 2017, 19:04

Vandaag 3 uurtjes rondgetoerd in het westen van het land, ook met Astrid, die af en toe ruzie had met de wind.
Veel water, veel wielrenners en veel molens gezien. En daarna weer van Hilversum naar Roosendaal.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 12 mar 2017, 22:17

Dan heeft Astrid het druk gehad.
director schreef:Vandaag een rondje Nijmegen, Berg en Dal, Kleef, Gennep, Wanroij gedaan met Astrid achterop
Cas schreef:Vandaag 3 uurtjes rondgetoerd in het westen van het land, ook met Astrid
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 13 mar 2017, 21:32

Vandaag de eerste rit gemaakt op de nieuwe aanwinst, hij heeft een soepele tred met de monotubes aan de voorzijde en de hyperpro aan de achterkant, het enigste waar ik nog over twijfel is het hak/teen gebeuren want dat is toch een andere manier van rijden dan het rechtstreekse gevoel van het pookje.

Afbeelding Afbeelding

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 13 mar 2017, 21:41

Da's wel een mooi beestje Pieter, alleen wel een beetje jammer van die blauwe kentekenplaat. :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 13 mar 2017, 21:49

Dat vond de Politie ook al Cas :lol:

Morgen nog ffe bij Wingservice langs om de puntjes op de i te laten zetten en eind maart begin april wil ik er nog wat grijze accenten aan toe laten voegen en daarna de boel eens goed op "boennen"

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 14 mar 2017, 16:47

Vanmiddag een beetje cultuur gesnoven en een rondje "molens in de omgeving" gereden.

De 2 gebroeders in Roosendaal.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De Hoop in Roosendaal.
Afbeelding

De Arend in Wouw
Afbeelding
Afbeelding

Sancto Antonio in Halsteren.
Afbeelding
Afbeelding

De Heimolen in Ruchpen.
Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 14 mar 2017, 17:36

Mooi rondje, Cas!
Een klein beetje extra informatie.


De 2 Gebroeders, Roosendaal

De molen werd gebouwd in 1872 en er werd gebruik gemaakt van de kap, bovenwiel, bonkelaar, kruiwerk en diverse balken uit de bovenmolen uit Waddinxveen. De Bovenmolen was een in 1861 gebouwde poldermolen en door het gebruik van deze onderdelen heeft de molen een opvallend uiterlijk. Een poldermolen moet water uit een polder naar een vaart malen en omdat water verplaatsen zwaar werk is zijn dit ook grotere molens waarbij alles net wat zwaarder is uitgevoerd. Zo is de kap veel groter dan we hier in Brabant gewend zijn, ook het kruirad (aan de achterzijde, onderaan de staart) doet on-Brabants aan.
Zaterdagmiddag is de molenaar aanwezig en wordt er meel verkocht.

De Hoop, Roosendaal

De Hoop is een molen die in 1684 in België is gebouwd. In Schaarbeek vanwaar hij 99 jaar later ruim 1 kilometer verplaatst werd omdat er een boomgaard omheen geplant was. Weer later werd hij naar Merksem verplaatst om in 1897 in Nederland terecht te komen. Hij werd in Roosendaal bij de kruising Bredaseweg / Strausslaan geplaatst waar hij in 1966 in de weg stond voor de uitbreiding van Roosendaal.
De Bataafse Petroleummaatschappij bood hem voor een symbolisch bedrag aan de gemeente aan en verplaatste hem naar de huidige standplaats.
Deze molen is dus 5 maal verplaatst.

De Arend, Wouw

Molen "De Arend" in Wouw werd in 1811 gebouwd. De eerste molenaar was Jacobus Aerden. Helaas liep het ook met deze molen niet goed af, want in de nacht van 21 oktober 1825 brandde de molen af tot de steenzolder. Al in 1826 was de molen echter dusdanig hersteld dat weer gemalen kon worden. De familie Aerden heeft de molen vervolgens tot eind 1913 geëxploiteerd. Vanaf 1914 was Ko Potters de eigenaar en die stelde zijn zoon Janus als molenaar aan. Verschillende generaties van de familie Potters hebben tot halverwege de jaren 80 van de vorige eeuw De Arend bedrijfsmatig in gebruik gehad.
De Arend heeft een winkeltje en dit is op dinsdag en zaterdag van 10 tot 16 uur geopend.

Sancto Antonio, Halsteren

Gebouwd in 1817 en in de Tweede Wereldoorlog behoorlijk beschadigd. De schade werd in 1950-1951 verholpen en hij werd opgeknapt met de roeden (wieken) van de molen uit Dinteloord. In 2002 brak een roede en maalde Frans Moerland met een roede verder.
Op woensdagmiddag en zondagmiddag is de molen van 13.00 tot 17.30 uur geopend en wordt er meel en meelproducten verkocht.

De Heimolen, Ruchpen

De eerste Heimolen was een rosmolen, een rosmolen wordt door rondlopende paarden aangedreven. In 1826 mocht Marijn van Broekhoven een windmolen wegzetten, deze had eerder als poldermolen in de polders bij Kruisland gestaan.
In 1844 was dit molentje versleten en werd vervangen door een 8 kante-houten houten molen op stenen voet. Deze werd in 1866 al weer vervangen door de huidige stenen molen. Deze molen staat wel op de voet van de vorige molen, vandaar dat de ruimte in de belt een 8 kant is.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie