Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 02 jun 2017, 17:04

Klein rondje in de omgeving, stukje België en een stukje Brabant met als uiteindelijk doel, een foto maken van de molen in Sprundel.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 02 jun 2017, 17:08

Marco1 schreef:Dat lijkt net echt.
Hij is ook echt!

https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Grote_ ... inkhout%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 02 jun 2017, 19:09

Beste Forumrijders , vandaag met de GoldWing Bob gaan afhalen en met een flinke omweg naar huis :!: .We moesten eerst nog een boodschap gaan doen en daarna aan Bob gevraagd of we recht naar huis reden of met een omweg :?: .Driemaal raden wat hij zei . Hij word nen echte motard zoals ze hier zeggen . :idea: :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 02 jun 2017, 19:38

Zo vader zo zoon , dat zeggen wij hier.

Dus je kunt je Wing alvast voor hem bewaren.
Blijft die in de familie.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 02 jun 2017, 19:47

Beste Motormuis , dan zal hij nog lang moeten wachten , want zolang ik er zelf mee kan rijden blijf ik ermee rijden . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Marco1 » 02 jun 2017, 21:21

Dan koop er maar vast 1 bij.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 04 jun 2017, 21:00

Beste Marco , leg jij dan een beetje bij :?: . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Marco1 » 04 jun 2017, 21:11

Ik zoek ook nog een sponsor om mijn 1500 ooit te upgraden naar een 1800.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

den doro
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 jun 2012, 19:22
Type Goldwing: GL1500
Locatie: dongen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door den doro » 04 jun 2017, 22:30

Zaterdag vertrokken rondje texel maandag weer terug naar vaste land

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 04 jun 2017, 23:22

Beste Forumrijders , vandaag , samen met de werkmakkers , de rit op de Limburg gereden .S'morgens opgestaan om 6uur . Het zag er buiten goed uit , de zon kwam al piepen door de wolken :wink: .Tafel klaar gezet en omstreeks 6uur 30 Bob gaan wakker maken . Na onbeten te hebben ,en na het badkamer ritueel , de route nog even bekeken :roll: .Daarna Wingske buiten gerold .nog een fles water meegenomen voor Bob .De regenkledij werd uit de koffers verwijdert ( ze geven toch geen regen) :lol: . Nog even gaan tanken en daarna naar onze startplaats gereden .Daar stonden reeds 2 Werkmakkers en ook schoonvader Willy was er reeds . Ook kreeg ik nog telefoon van Christine dat er nog eentje op komst was , de rest van de werkmakkers kon er niet bij zijn door verschillende redenen ( 1 was van wacht , 2 werkmakkers waren op reis , en nog een andere had reeds afgesproken met vrienden , nog 1 die spijtig genoeg moest werken , 2 zaten er op een feest :( :oops: ).Volgende keer zijn ze gelukkig weer van de partij. Als de laatkomer er is mag hij eerst nog nen keepernagel (sigaret ) opsteken en oproken 8) .Even later vertrekken we .De ring op richting luik / Leuven .Na de splitsing volgen we richting Hasselt / Genk .We neme afrit 23 en rijden richting Tielt Winge :P . In het centrum zoeken we een plek ( cafe") op om onze eerste pauze :roll: .Hier is niets open dus rijden we maar door en zullen we op de route een andere cafe' moeten zoeken :cry: :evil: :twisted: . We wisselen even de grote weg , om door te steken , naar een andere dorp .Even later komen we op de grote baan Tienen / Bekkevoort .Hier vinden we een cafe' dat reeds open is , de motoren worden stilgelegd en we nemen plaats op het terras en bestellen koffie en een warme chocomelk voor den Bob .Er zit nog genoeg geld in de pot en we moeten niets uitleggen ( even een uitleg : Meestal leggen we 5 Euro de man uit ) .Na een eerste keer word er nogmaals besteld en word er ook afgerekend . Tijdens deze pauze worden de volle blazen geledigd . Even later vertrekken we weer , Bob wist nog van de vorige keer dat we de rit hadden verkent met de auto , dat we aan het eerste rode licht moesten afsluiten ( richting Waarrode ) .Nu gaat het beginnen : De kleine wegen tussen de fruitbomen worden opgezocht en dra weten de werkmakkers niet meer waar we zijn door gebrek aan wegwijzer :shock: :roll: s .En als we weer op een grote baan komen met wegwijzers verlaat ik deze zo snel mogelijk en neem weer een klein baantje tussen de fruitbomen :mrgreen: :lol: .Zo rijden we ongemerkt door Ransberg , Kortenaken , Geetbets , Budingen , en zetten koers naar Zoutleeuw .Hier maken we , voor we Zoutleeuw binnenrijden weer een omweg en rijden ongemerkt Zoutleeuw binnen ( gebrek aan wegwijzers op de kleine toegangswegen ) :mrgreen: .Na het centrum verlaten te hebben zetten we koers richting Sint Truiden , maar ook hier zet ik de werkmakkers weer op een dwaalspoor door weer kleine wegen te nemen waar de zijkanten vol staan met fruitbomen :roll: :shock: .Volgende dorpen worden ongemerkt doorkruist door de route : Duras , Nieuwerkerken , Rummen ,Wijer , Kozen , Alken , om tenslotte omstreeks de middag toe te komen in Hasselt :!: .Hier gaan we in de plaatselijke Lunchgarden ons middageten verorberen .Een lunchgarden kan je vergelijken met een wegrestaurant op de autosnelweg :idea: .Je kan kiezen uit verschillende menu's en het is er goedkoop :P .Zondags worden ze drukbezocht door de bejaarden en is het meestal aanschuiven .Maar we hebben snel onze eten ( iedere werkmakker iets anders ) .Na dat er nog een keepernagel word gerookt , vertrekken we weer .Het weer is omgeslagen, en donkere wolken hebben de zon verdrongen en even later vallen de eerste druppels :evil: :twisted: :cry: .Gelukkig is de bui rap over en trekken de zwarte wolken verder . Natuurlijk wel in de richting die wij uit gaan :!: .Op de ring van Hasselt , nemen we even later richting Stevoort en nemen we weer de kleinere wegen .Even later komen we op de grote baan uit ( Hasselt / Sint-Truiden ) .Deze verlaten we na het tweede rode licht en komen op de baan richting Alken uit .We rijden dadelijk onder de grote baan en nemen dan een wegje dat gelijk loopt met de grote baan .Weer worden de werkmakkers op een dwaalspoor gezet , we draaien weg van de grote baan ( Hasselt / Sint -Truiden) :mrgreen: En passeren weer ongemerkt de volgende dorpen : Uilbeek , Zipperen , Hoepertingen Borgloon ). We draaien even later de grote baan Tongeren / Sint -Truiden op ( Richting Sint- Truiden ) . Weer verlaten we snel de grote baan en weer weten de werkmakkers niet meer welke richting we uitgaan :P :lol: ( gebrek aan weg wijzers ) .Weer rijden we door kleine wegen met gemene bochten en draaien en keren we , zodat ze elke gevoel van richting kwijt zijn ( lag Tongeren nu achter ons of is Het Sint -Truiden , ze weten het echt niet meer ) .Volgende dorpen passeren we :Boekom, Heers , Gelmen . We rijden even de grote baan op ( Luik / Sint -Truiden )richting Sint -Truiden en nemen weer een baantje zonder weg wijzers . We komen weer in de buurt van Zoutleeuw en draaien daar weer van weg en nemen weer kleine binnen wegen , hier begint het weer te regenen en word het opletten . Holle wegen , af gezet met bomen en fruitbomen , draaien en keren , dat het een lieve lust is . Tenslotte belanden we in Landen en hier worden op aanvraag even halte gehouden om de motoren weer vol of bij te tanken (de motoren met grote tanken niet ). Ook worden de motoren even bekeken en allemaal zijn ze vuil door de plotse regen bui :cry: :evil: :twisted ( sorry mannen , kan er ook niets aan doen :oops: ).Na de tankstop rijden we even richting Hannut , maar we draaien weer een klein baantje in en zetten zo weer de werkmakker op het verkeerde been .We draaien rond Landen en doorkruisen volgende dorpen : Walhoutem , Neervlissem ,Neerwinden Orsmaal , linter . Even later komen we op de Grote baan Sint -Truiden / Tienen , richting tienen nemen we .In het centrum van Tienen worden de motoren op het stadsplein geparkeerd en word de pot weer aangesproken om nog 2maal onze dorst te laven :lol: :P . Na deze pauze volgen we richting Leuven , maar niet voor lang , we schieten weer een baantje in er komen volgende dorpen tegen ,: Boutersem ,Opvelp , bevekom ,Haasrode , Heverlee , en tenslotte Leuven . Na dat er een werkmakker weer moest tanken , nemen we even Later de E-40 richting Brussel .Ook het thuisfront werd verwittigd , dat we omstreeks 17uur 30op de markt van Asse gaan toekomen :roll: :shock: .Christine en Lieven , de echtgenotes van twee rijders zullen ons daar komen vervoegen :!: :wink: .Omstreeks 17uur 15 zijn we er al ondanks een kleine wegomlegging ( er was namelijk een loopwedstrijd in het dorp en verschillende straten waren afgesloten ) Na nog een terrasken te doen waren we thuis omstreeks 19uur ( morgen vakantie voor iedereen , dus een beetje blijven plakken op het terras) .Weer een Kleine 350km op de tellers bij gezet en applaus van alle man voor de voorrijder( ik dus :mrgreen: ).Een geslaagde rit met vele kleine wegen door de fruitstreek , een goeie sfeer , goe gelachen en weer een paar moppen rijker .De grote afwezigen waren ditmaal de duo's , slechts 1 duo (Den Bob , wat had je gedacht , die mag echt op geen enkele rit ontbreken :lol: :P :D :roll: :shock: :wink: ).Tot de volgende rit , werkmakkers , volgende keer een rit rond Antwerpen .Zie zo dat was een verslag van onze rit door de Limburg . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 04 jun 2017, 23:36

Weer een mooi verslag Peter.
Maar ik heb het idee dat ik al wat
van dit verhaal kende, ik denk dat jij mij
hierover al had verteld tijdens onze forumrit
toen we pauze hadden bij Kinderdijk. Zal dan de
verkenningsrit van jou en je schoonvader zijn geweest.
Jammer van die regen, moet jij je Wingske weer wassen. :lol: :lol:
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 05 jun 2017, 01:11

peter n.d. schreef:....Ook het thuisfront werd verwittigd , dat we omstreeks 17uur 30op de markt van Asse gaan toekomen :roll: :shock: .Christine en Lieven , de echtgenotes van twee rijders zullen ons daar komen vervoegen :!: :wink: .Omstreeks 17uur 15 zijn we er al ondanks een kleine wegomlegging ( er was namelijk een loopwedstrijd in het dorp en verschillende straten waren afgesloten ) ....
Zo te lezen een mooie rit.
En zo hebben jullie nog iets meegekregen van de RoPa/run die inderdaad door Asse kwam. Van de nacht zaterdag op zondag tot tegen de avond zijn er circa 200 teams door Asse komen lopen. En dat is niet zo maar een loop wedstrijd....
De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt overigens ook uit het motto wat al jaren is: “Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”.

Een Roparunteam bestaat uit maximaal acht lopers die dus ieder gemiddeld zo’n 65 kilometer lopen oftewel meer dan 1 ½ marathon. Daarnaast bestaat een team uit minimaal twee fietsers en nog een aantal mensen in de begeleiding. Denk hierbij aan chauffeurs, verzorgers, cateraars en wegkapiteins. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor de invulling van deze taken en gemiddeld bestaat een team uit 25 personen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 06 jun 2017, 19:52

De Motormuis schreef:Weer een mooi verslag Peter.
Maar ik heb het idee dat ik al wat
van dit verhaal kende, ik denk dat jij mij
hierover al had verteld tijdens onze forumrit
toen we pauze hadden bij Kinderdijk. Zal dan de
verkenningsrit van jou en je schoonvader zijn geweest.
Jammer van die regen, moet jij je Wingske weer wassen. :lol: :lol:
Beste motormuis , ik had je ervan verteld tijdens onze pauze bij kinderdijk .Maar ditmaal was schoonvader Willy er niet bij , wel Bob , Christine .We hebben deze rit eerst gaan uitstippelen met de auto , zo kon zowel Bob als Christine mee .Vroeger deed ik dit vaak met Christine in de winter een rit uitstippelen met de auto .Maar normaal rij ik ze het liefste met de motor , ik blijf ze dan ook beter onthouden omdat ik dan super geconcentreerd ben .De grote lijnen ( dorpen , bepaalde gebouwen waar we moeten passeren of die bepaalde straat waar we inrijden ) schrijf ik op . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , peter n.d. :wink: P.S. :Natuurlijk werd Wingske weer gepoest , want volgende zaterdag heb ik weer een afspraak met een aantal forumleden en dan moet hij er weer piekfijn bijlopen . :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 06 jun 2017, 20:05

RonalT schreef:
peter n.d. schreef:....Ook het thuisfront werd verwittigd , dat we omstreeks 17uur 30op de markt van Asse gaan toekomen :roll: :shock: .Christine en Lieven , de echtgenotes van twee rijders zullen ons daar komen vervoegen :!: :wink: .Omstreeks 17uur 15 zijn we er al ondanks een kleine wegomlegging ( er was namelijk een loopwedstrijd in het dorp en verschillende straten waren afgesloten ) ....
Zo te lezen een mooie rit.
En zo hebben jullie nog iets meegekregen van de RoPa/run die inderdaad door Asse kwam. Van de nacht zaterdag op zondag tot tegen de avond zijn er circa 200 teams door Asse komen lopen. En dat is niet zo maar een loop wedstrijd....
De Roparun is een estafetteloop van meer dan 500 kilometer van Parijs en Hamburg naar Rotterdam waarbij mensen, in teamverband, een sportieve prestatie leveren om op die manier geld op te halen voor mensen met kanker. Ook wel een avontuur voor het leven genoemd. Dat blijkt overigens ook uit het motto wat al jaren is: “Leven toevoegen aan de dagen, waar vaak geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”.

Een Roparunteam bestaat uit maximaal acht lopers die dus ieder gemiddeld zo’n 65 kilometer lopen oftewel meer dan 1 ½ marathon. Daarnaast bestaat een team uit minimaal twee fietsers en nog een aantal mensen in de begeleiding. Denk hierbij aan chauffeurs, verzorgers, cateraars en wegkapiteins. Teams zijn zelf verantwoordelijk voor de invulling van deze taken en gemiddeld bestaat een team uit 25 personen.
Beste RonalT en andere forumrijders , als ik me niet vergis , is dit elk jaar en elke word onze gemeente er ook bij betrokken .Natuurlijk vind ik het fijn dat dit geld oplevert voor een ziekte die ik maar al te goed ken en hoop ik dat het dit jaar weer heel wat oplevert om mensen met kanker hun leven iets aangenamer te maken dat het geld bij de juiste mensen terecht komt. :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 13 jun 2017, 08:40

Gisteren van Falaen door naar Frankrijk naar Le Fenouille, een ritje van 800km. Ik had de aanhanger er achter hangen maar constant 130km/u kunnen rijden en als je een tolkastje hebt stellen de tolpoortjes ook niks voor. Gewoon de 30km poortjes kiezen en doorracen. Gemiddeld verbruik 1:15 dus niet slecht.

Plaats reactie