Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 16 mei 2017, 22:17

andreenina schreef:vandaag van lago trasimeno een tocht gereden langs orvieto en bagnoregio prachtige omgeving motorvakantieitalie.nl een aanrader

groet uit italie
Ben ik de enige die HEEL erg jaloers is?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door orie » 17 mei 2017, 20:50

Vandaag de OV toer 2017 gereden. Mooie tocht door het land van Maas en Waal , totaal 172 km.
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
Nautic
Berichten: 103
Lid geworden op: 25 jun 2016, 21:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Moerstraten

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Nautic » 18 mei 2017, 08:53

Cas schreef:
andreenina schreef:vandaag van lago trasimeno een tocht gereden langs orvieto en bagnoregio prachtige omgeving motorvakantieitalie.nl een aanrader

groet uit italie
Ben ik de enige die HEEL erg jaloers is?
Nee hoor, ik ook !! :shock:
Ik ben vanmorgen van Moerstraten-City naar Papendrecht op en neer geweest !
Maar Papendrecht is en klinkt toch ff wat anders dan lago trasimeno ,orvieto en bagnoregio !!
Gelukkig staat er voor komende zomer weer een mooie toervakantie gepland.
Dit jaar in Duitsland !! :D
Je kan het krijgen hoe je het hebben wil !!?? :twisted:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 20 mei 2017, 19:09

Vandaag niet, morgen wel, naar Zuid-Limburg, de Mergellandroute rijden, maar dan als kronkelroute om ook op de kleinste weggetjes te komen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 20 mei 2017, 19:29

Veel plezier morgen, rijdt je trouwens volgende week zondag ook mee ?

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 20 mei 2017, 23:42

Vandaag, na mijn werk, de route voor volgende week voor de laatste keer verkend. Het wordt een ontzettend mooie route met heel veel lekkere kleine wegen, zonder kronkelfunctie gemaakt. :wink:
Totaal bijna 250 km gereden. De route is overigens een stuk korter. Bijna 120 km en ik schat dat we over het eerste stuk 1 uur en 3 kwartier doen en het tweede deel ongeveer 1 uur.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 21 mei 2017, 20:38

Zuid Limburg, was leuk. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 24 mei 2017, 19:30

pieter schreef:Veel plezier morgen, rijdt je trouwens volgende week zondag ook mee ?

Groet Pieter.
Een aantal jaren geleden, ik denk zo'n 3 of 4 jaar, reed ik op mijn Varadero van Roosendaal naar Hilversum om daar mijn duo op te pikken voor een rondje Veluwe Betuwe Urk.

Zo rijdend op de autosnelweg, het moet ergens tussen Gorinchem en Utrecht zijn geweest, zag ik in de verte iets opvallends opdoemen. Het was groot, glanzend en indrukwekkend.

Ik zat op dat moment in de slightly overtaking mood en iets dichterbij gekomen zag ik een trike opdoemen, toen ik nog dichterbij kwam zag ik dat dit een Goldwing was.

Nu droomde ik al mijn hele leven van een Goldwing, tot dusver waren dat alleen natte dromen.

Ik zag voor die trike nog een Goldwing rijden, daarvoor nog een en daarvoor nog een, er kwam geen einde aan.

Ik besloot om al dat moois eens wat beter te bekijken en ook het achteropkomende verkeer had hier blijkbaar geen problemen mee want ik had geen last van klevers, ook zij waren overdonderd door al dit moois.

mag duidelijk zijn dat dit een tocht moet zijn geweest van dit forum.

Ik schoof telkens een Wing op om deze even goed te bekijken en uiteraard even een groet te geven, ik kreeg van iedereen een groet terug. Na ongeveer 500 meter was ik bij de laatste Wing en vervolgde ik mijn weg met een hoop overpeinzingen.

Wat moet het toch mooi zijn om zo'n motor te bezitten dacht ik en wat moet het toch mooi zijn om met zo'n groep mee te MOGEN rijden!

Wel, nu heb ik zo'n motor, dus inmiddels blijven de lakens droog, en ik heb nu ook de mogelijkheid om met deze groep mee te MOGEN rijden.

Dan zijn toch al je problemen opgelost, zou je denken? Nog meer dan dat zelfs want ik zou van zo'n indrukwekkende groep Goldwings prachtige films en foto's kunnen maken, want dat doe ik graag.

Echter, wat betekend motorrijden voor mij? 's Morgens buitenkomen en zien dat het mooi weer is dus ik ga een tocht maken. Naar de bakker om broodjes te halen, kaas erop, en de thermosfles vullen met heet water en zakjes instantkoffie meenemen, of als het erg warm is dan limonade met ijsblokjes erin.

And then go where no one has gone before. De mooiste weggetjes opzoeken, stoppen waar je wilt, hoe lang je wilt en vertrekken wanneer je wilt. Zonder verplichtingen en regeltjes, zonder routes en tracks die je moet downloaden, zonder follow up systemen (ik weet niet wat het is), zonder dat je op een bepaald moment op een bepaalde plaats moet zijn. Etc.

Go where you want to go and when you want to go, freedom. Dat is motorrijden voor mij persoonlijk.
Maar ik begrijp ook heel goed dat er veel motorrijders zijn die hun motor alleen buiten rijden om een tocht met de maten te gaan maken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Online
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 24 mei 2017, 20:13

Wel of niet meerijden is natuurlijk een keuze, maar eigenlijk zou ik zeggen probeer het een keer. Geef ons een keer een kans. :roll:
Ik stap ook graag zo maar spontaan op om een stukje te gaan rijden. En een enkele keer per jaar gaan we met het forum op pad.
Gewoon een dagje met vrienden. En niet denken 'dan verlies ik mijn vrijheid'. Want dat valt reuze mee.
Regeltjes? Ja zeker, maar die gelden altijd en overal. Ook als jij zo spontaan weggaat moet je je aan de verkeersregels houden. En zo zijn er meer regeltjes.

Tijdens een forumrit is er redelijk wat vrijheid. Het enige is dat we samen vertrekken en samen weer aankomen. De organisatie bedenkt een route en de rest mag er van genieten. Het verhaal dat motorrijden pure vrijheid is is een beetje de gedachte van veel motorrijders, maar eigenlijk is het helemaal niet zo vrij als we zouden willen. Nederland, Belgie, Duitsland en andere Europese landen zijn zo geregeld dat je echte vrijheid hier niet meer vind. Misschien als je ergens in een bos gaat wandelen vind je vrijheid.... ik zeg misschien!


En als je "..... 3 of 4 jaar geleden, reed ik op mijn Varadero van Roosendaal naar Hilversum om daar mijn duo op te pikken" en een lange stoet Gold Wings zag rijden is dat waarschijnlijk in 2011 geweest. Toen zijn we op 9 april koffie bij 4Wings gaan drinken. Toen zijn we van Breda naar Hilversum gereden via de A27.

Maar wel of niet meerijden is een keuze.... die keuze is aan jou.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 24 mei 2017, 22:05

Beste Cas en andere forumrijders , ik zou zeggen , rij eens mee , bevalt het je niet dan rijd je de volgende forumrit niet meer mee .Bevalt het je wel ,dan rij je gewoon mee .De keuze is aan jou .En dat vind ik juist zo leuk , geen verplichtingen , niemand gaat je scheef bezien als het je niet bevalt .Ik rij 1x maal per maand met de werkmakkers , hier ook geen verplichtingen : Kan je mee dan rij je mee , kan je niet mee , nauw , rij dan de volgende keer dan weer mee . Ook de motor waar iemand meerijdt heeft geen belang , zolang als het maar een motor /scooter is .Het enigste wat ik vraag aan een nieuwkomer ( rijder ) dat hij zich aanpast aan de groep en geniet van de rit . Alle jaren rij ik met vaste groep en nieuwkomers blijven ook meestal plakken , ( ook al werkt hij /zij niet bij de werkmakkers , maakt niet uit ) .Ook word er overlegd welke treffens we kunnen meerijden , niks moet ,alles kan .Dus beste Cas tot zondag dan ? . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door pieter » 24 mei 2017, 22:47

Je hebt wel veel woorden nodig Cas om op een simpele vraag antwoord te geven, tjee man phoe :lol: :lol: :lol:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 24 mei 2017, 23:07

Ik heb er ook lang over nagedacht Pieter en de verhalen hieronder zijn ook doorslaggevend dus ik ga zondag meerijden als rookie.
Dat follow up gedoe is voor mij geen probleem, dat ken ik al, ik follow gewoon degene die voor me rijdt en als ik die niet meer zie (lijkt me sterk want ik heb de snelste Wing uit de verre omgeving) dan druk ik gewoon op de knop "thuis" op mijn Tomtom 400 :).
Ik ga nu eerst eens even kijken hoe laat ik waar moet zijn want ik heb er geen idee van waar ik aan begin :)
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Boxmot » 25 mei 2017, 14:28

Vorige week een 3 daagse naar de eifel geweest via Roermond binnendoor naar Bad Bertrich, daar de 2e dag een rit zuid eifel gereden de 3e dag via maastricht weer naar huis. Het weer zat ook nog eens mee dus heb me uitstekend vermaakt. :wink:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 25 mei 2017, 20:59

Vandaag vanuit Volkel de wielerklassieker Luik - Bastenaken -Luik gereden. Een mooie route, maar ik heb mooiere routes gereden in de Ardennen.

Totaal zo'n 550km gereden samen met Nick op zijn klassieke CB400 Four.

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 mei 2017, 21:14

Het gebied Bastogne, Spa, Han sur Lesse, Dinant, Namen is erg mooi. Luik is een fucking nightmare en Charleroi overleef je niet.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie