Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 11 sep 2017, 09:54

Gisteren een droge rit gehad van Villenuef Loubet naar huis. Om 10:40 gestart en om 01:00 thuis. Iets meer als 13 uur gereden dus, met de aanhanger erachter. 5 stoppies gedaan, elk 2e stoppie wat gegeten en gedronken en telkens natuurlijk de tank volgemaakt. Totale afstand 1275km. Eerlijk is eerlijk dan ben ik de motor best wel zat :lol: :lol:
Monique trouwens ook :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 14 sep 2017, 21:08

Tja, ik vandaag. Was nou niet bepaald succesvol.
Na een nieuwe dynamo te hebben ingebouwd dacht ik vandaag een stukje te kunnen rijden. Inderdaad.... dat is gelukt.
Helaas kon ik niet meer terug naar huis. Accu weer leeg. Dus nieuwe dynamo lijkt niet goed te werken......

Maar ja, Karin was werken dus kon me niet direct uit de regen redden. Dan Pieter maar gebeld. Die had gelukkig wel tijd om een drenkeling in huis te halen. Wat een baggerweer was het vandaag.
Na opgedroogd te zijn en een bak koffie te hebben genuttigd voelde ik me weer mens.
En uiteindelijk werd ik door mijn vrouw naar huis gebracht.

Morgen eens kijken wat er aan de hand is....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 25 sep 2017, 20:12

Beste forumrijders , gisteren weer een rit gereden met de werkmakkers .Deze keer was Antwerpen aan de beurt . Bijna alle wekmakkers waren aanwezig op de laatste rit van dit jaar .Slecht vier man had afgehaakt .Om 8uur 30 vertrokken met 9 motoren ' ook de duo's waren ditmaal erbij . De ochtend was mistig en het was ook redelijk koud .Na de ring rond Brussel , volgde de E19, daarna de ring rond Antwerpen en even later reden we richting Hasselt / Turnhout . In Wijnegem /Borsbeek /Deurne verlieten we de autoweg en volgden we de weg naar het Industriepark Van Wijnegem .In Oelegem was de eerste welkom pauze . Verschillende duo's hadden het koud en waren blij met de warme chocomelk en koffie . Omdat de mist bleef hangen werd er 2 keer gedronken en na dat de mist min of meer was verdwenen reden we richting Zandhoven , daarna richting Grobbendonk , Nijlen , Bevel , Kessel ,Ranst , Broechem , Emblem, , alle deze dorpen kwamen aan de beurt .In lier gestopt om te eten . Na het eten richting Lint , Edegem , Boechout , Borsbeek , Wijnegem , Schoten , Schilde , weer richting Oelegem , weer richting lier , Waarloos , Duffel .In Duffel was het weer drinken geblazen om dat het behoorlijk warm was geworden . Overtollige kledij werd weggeborgen in de koffers , de motoren parkeerden we op het kerkplein en wij deden een terrasken .Het thuisfront werd verwittigd dat we rond 17 uur op de thuisbasis (Asse ) gingen toekomen .Na de drinkpauze ging het naar Rumst , Boom , Willebroek ( hier had ik me even mis reden dankzij de uitstekende aangegeven wegenwerken .), Londerzeel , Steenhuffel , Merchtem , Asse .Hier kwam Christine gelijk met ons aan op het gemeenteplein , hier werd ook nog een terrasje gedaan en werd de pot leeggedronken .Na afscheid genomen te hebben keerden we de neuzen van de motoren richting huis .Om 18uur 30 weer thuis en weer 230km op de tellers bijgezet . De gereden tour kwamen alle soorten wegen aan bod : Autosnelwegen , Nationale wegen , kleine baantjes , alles kwam aan bod , soms door bossen , soms naast het water ( kanaal , rivieren ) ,de sfeer zat er weer goed in , kortom weer een geslaagde dag . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 15 okt 2017, 17:17

Ik was van plan om vandaag naar Brielle te rijden maar ik miste weer eens een afslag.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 15 okt 2017, 19:29

Vandaag met het mooie najaarsweer een rondje door de regio langs 5 kastelen gemaakt. Lekker zo'n 90 kilometer gereden met Iris & Astrid.
Leuke ideeën opgedaan voor een forumrit in 2018?

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door gouwe » 15 okt 2017, 21:49

Vandaag een rondje Fries meren gedaan. Promotorrit. K*t rit. Wegen afgezet, gps ging herrekenen.
3 kwartier gewacht op 2 kroketten brood. Wel mooi weer en 350 km bijgeschreven

Gr hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 15 okt 2017, 21:53

Als je een geplande route gaat rijden MOET JE HERBEREKENEN ALTIJD UITZETTEN. Daar kan de route niets aan doen.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

henkvwing
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 apr 2017, 22:34
Type Goldwing: GL1500

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door henkvwing » 15 okt 2017, 22:34

Naar Tolkamer geweest lekker aan de rijn gezeten en via Emmerich am Rhein weer binnen door, door de mooie Achterhoek weer terug naar Vollenhove.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 17 okt 2017, 21:14

Beste forumrijders , zondag nog een rit gereden met de werkmakkers ( ook al was de vorige rit normaal de laatste ) .Kreeg verleden week van een werkmakker de vraag of we nog een rit konden rijden , daar ze zondag mooie en warm weer gaven . De werkmakker kan niet vaak meerijden , daar hij regelmatig van wacht is op zijn werk en ook al kan hij zijn wacht soms laten overnemen door een andere collega , vaak moet hij dan halfweg een rit , na een telefoontje van zijn werk , weer afscheid nemen en zich naar het werk begeven . Dus de andere werkmakkers verwittigd en na dat de meeste het ook zagen zitten om de motor nog eens van stal te halen .Ik stippelde een rit uit langs de kust . Zondag was iedereen op de afspraak en onderweg voegden er ook nog een werkmakker en een vriend bij de rest bij .Op de E40 reden we de afrit Beernem eraf en volgden daarna richting Oelegem . Normaal had ik hier een drink pauze geplant , maar er was niks open , dus reden we maar verder door richting Sijsesele ( hier was ook niets open ) , verder op dan maar naar Damme .Hier konden we eindelijk aan de koffie en de warme chocomelk .Het zonnetje deed al flink haar best en we namen plaats op het terras .Na twee keer gedronken te hebben reden we weer verder . Nu namen we de richting Knokke / Brugge .Even later reden we de nieuwe A11 op en de eerste afrit er weer af en werden we verplicht om richting Zeebrugge te gaan ( er was een loopwedstrijd , waar we later nog eens last van hadden ) . Dus reden we het haven gebied door waar honderden nieuwe wagens worden verscheept en uitgestald op grote parkings .Alle merken kun je hier zien staan , ook vrachtwagens , bestelwagens , graafmachines , kranen in alle maten en gewichten .Na weer een omleiding zetten we weer richting Brugge (weer die loopwedstrijd ) .Ook in Brugge was het prijs en werden we verplicht om een andere weg te nemen ( gelukkig weet ik hier ook mijn weg , daar ik in het verleden vaak in Brugge kwam met de vrachtwagen . Even later volgden we richting Loppem / zedelgem / Torhout , na eerste nog even in de file te staan . we namen hier even de E40 weer en in Jabbeke er weer af ( tip : het wegrestaurant bevind zich richting Brussel , naar de kust enkele goed voor broodjes en tank gelegenheid ) . Na dat we het middagmaal hadden verorbert ( weer lekker buiten op het terras ) zetten we ons weer in gang , eerst werd er nog afscheid genomen van een werkmakker en zijn duo ( daar hij zijn zoon thuis moest afzetten en daar de motor moest ruilen voor de vrachtwagen ). We namen weer de afrit Jabbeke en reden weer de autoweg over richting De haan /Oostende .Juist voor Oostende namen we richting Oudenburg ( het water blijft onze leidraad ,eerst rechts van ons , daarna links ) .Voor Oudenburg , door wegwerkzaamheden , rechts afdraaien richting Zandvoorde .Even voor Zandvoorde duiken we de polders in en rijden zo naar Oostende .De weg tussen de polders slingert van links naar rechts en uit eindelijk komen we uit op de grote baan Gistel / Oostende . We reden de baan over richting Leffinge ( het vliegplein van Oostende ligt rechts ) .Na het centrum doorgereden te hebben komen we weer aan het water uit , na de brug draaien we naar rechts richting Nieuwpoort , Middelkerke . we blijven de weg volgen tot in Nieuwpoort en daar nemen we even later richting Veurne . In Veurne rijden we aan het rondpunt richting Diksmuide . Even later verlaten we de grote baan en duiken we weer de polders in en blijven we weer het water volgen .Even later een aanrijding kunnen vermijden met een legerjeep van de tweede wereldoorlog die de breedte van de weg helemaal voor zich wou . Zo belanden we tenslotte Diksmuide en normaal weer een pauze maar het is hier een drukte van jewelste . Vlug weg van hier .We nemen hier de baan naar Kortemark / Lichtervelde .in Zarren stoppen we om ons vochtpeil weer in orde te krijgen .De motoren worden gestald op het dorpsplein en we nemen plaats op het terras. we genieten van onze drankjes , Ik bel Christine op om te zeggen dat we omstreeks 18 uur in Asse zullen zijn ( maar de pechduivel rijd ook met ons mee deze keer ) .Even later weer op weg richting Lichtervelde , Koolskamp .Daar nemen we richting Zwevezele , hier moeten er een paar tanken ( ook ik besluit te tanken ) .En hier slaat de pechduivel onverbiddelijke toe .Schoonvader Willy zijn pan wil niet meer starten ( hij zet steeds zijn motor af met zijn dodemansknop en laat zijn contact op staan = lichten blijven branden ) .Daar het maar een kleine pomp is duurt het even voor de meeste getankt hebben ( slechts 1 pomp met 98plus benzine) .Terwijl blijft het licht branden bij Willy .Als we willen vertrekken start zijn motor niet meer .Startkappels er bij halen en na een paar keren start hij toch weer ( het thuisfront word verwittigd dat het wat later gaat worden ).Ik besluit om de binnenwegen te vermijden en zo vlug mogelijk de E 40 op te rijden .In Beernem ( de cirkel is rond ) rijden we de E 40 op en komen we in opstopping van jewelste terecht van de blikkendozen op vier wielen . Ik besluit tussen de wagens te rijden , alarmlichten op , en spelen met het grote licht .De meeste wijken uit , maar toch heb je weer van die halsstarrige chauffeurs die in hun eigen zeggen = ik in de fille , de rest dan ook maar .Eentje krijgt een flinke clacson te horen en schuift na nog een salvo toch maar op .Voorbij Gent is het ergste voorbij en alle motoren zijn heelhuids door de rijen blikkendozen gereden . In Wetteren rijdt de eerste werkmakker eraf en even later rijdt in Aalst nummer 2 weg van de groep .In Ternat rijdt de rest eraf , Slechts 1 werkmakker moet nog even de E 40blijven volgen . Wij rijden richting Asse en in plaats van nog een terras te doen , besluiten we allemaal naar huis te rijden . De rit was goed voor een 330km , het weer was warm en droog en de sfeer was weer tof .De meeste wegen waren vlot berijdbaar , alleen de loopwedstrijd en wegwerkzaamheden verplichten ons om af te wijken van onze route .Om 19 uur weer thuis . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 17 okt 2017, 21:27

Beste Forumrijders , moet noodgedwongen elke dag met Wingske naar het werk , daar de qaud binnen is voor onderhoud en er moesten ook een paar dingen worden vervangen (deze waren pas vandaag binnen en morgen kan ik hem gaan afhalen ) .Gelukkig is het weer goed en ik rij zowel voor het werk, als na het werk met een flinke omweg naar mijn bestemming . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Antoon Aarts » 30 okt 2017, 09:15

Gisteren de Herfstrit te Moerzeke Belgie.

Afbeelding
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Antoon Aarts » 06 nov 2017, 10:44

Gisteren de "Moosrit "te Boekelo .

Afbeelding
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Devoraz » 25 nov 2017, 13:20

Vanochtend een kort (laatste) ritje gemaakt. Ondanks de temperatuur was het een prettig ritje. Aansluitend even een flesje Forte MotoPower II in de tank gegoten en de tank volgegooid. Zojuist de 'Iron Machine' aan het infuus gehangen en toegestopt. Hopelijk kunnen we snel weer beter weer verwachten. Dit jaar vééééél te weinig gereden. :?
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

jos
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Oirsbeek

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door jos » 17 dec 2017, 19:23

vandaag effe blokje om met de wing ,was goed te doen,en dan is het motto gaan met die banaan :D
Laatst gewijzigd door jos op 21 dec 2017, 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
goldwing 1200 aspencade,84

jos
Berichten: 109
Lid geworden op: 12 apr 2006, 11:14
Type Goldwing: GL1200
Locatie: Oirsbeek

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door jos » 21 dec 2017, 18:37

vandaag weer eens een blokje om geweest,geen andere motor gezien.
goldwing 1200 aspencade,84

Plaats reactie