Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 mar 2017, 12:52

Vandaag geen tijd maar vanavond op de computer alle molens uit de lijst van Ronald vastleggen in Tyre en uploaden naar de Tomtom 400 en dan kan ik de route voor morgen al inplannen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 25 mar 2017, 21:16

Vandaag de opfrissingscursus "dagen veilig motorrijden" georganiseerd door de Antwerpse politie gereden tesamen met nog 17 andere Goldwingvrienden. Het was weer een leerzame en plezierige dag.
Morgen de lenterit in Zedelgem nog en dan hebben we het weekend weeral gehad. :-)
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 25 mar 2017, 21:41

Zeker, vandaag met Erik en Nick de route vanuit het ZW voor de Paasparty gereden.
Het begon heel mooi met watertjes waarin eendjes zwommen en molens die lekker draaide. Maar op de Diefdijk werden de vonkjes van Nick gestolen en stond hij stil. Erik miste Nick en even later miste ik Erik. Dus allebei terug gereden naar Nick. Wegenwacht gebeld en een motorrijder uit de buurt stopte. Hij had wel diverse ideeën, maar we moesten toch wachten tot Otto, de wegenwachter, kwam. Die vond de storing redelijk vlot, maar door de leeftijd van de motor (1979) was oplossen minder eenvoudig.
Ik ben na enkele uren verder gereden en hoorde vanavond dat Erik, Nick en zijn motor weer thuis waren. Helaas werd de route daarna een puinhoop. Aan de dijk tussen Culemborg en Eck en Wiel werd op diverse plaatsen gewerkt en daardoor leek het wel een industrieterrein en sommige stukken waren afgesloten.
Dus overgestoken richting Amerongen en vanaf daar ging het weer.
Op de terugweg ben ik langs de andere kant van de Nederrijn en Lek gereden. Dat was beter om te doen. Dus nou de route nog aanpassen en dan samen nog even bekijken.

We hebben het weer niet in de hand, maar de routes worden mooi.....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 27 mar 2017, 16:48

Rondje van 85 km over 's lands smalle landweggetjes richting Bavel.
Stug blijven proberen om netjes zonder klak te schakelen en dat lijkt toch steeds beter te gaan.
Er is hoop!

Afbeelding
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 27 mar 2017, 19:17

Beste Forumrijders , gisteren meegedaan aan de dag van de motorrijder . Met verschillende werkmakkers afgesproken en om 9uur kwamen we toe op het terrein van de Pivo ( de politieschool en opleidingscentrum van Vlaams Brabant .) .Hier mochten we alle dadelijke blazen en werden de documenten van de motoren streng gecontroleerd , ook het rijbewijs werd nagezien . Even later ons ingeschreven om deel te nemen aan de oefeningen om je motor nog beter te beheersen . Na de koffie was het aan ons groepje , verschillende werkmakkers kregen te maken met angstzweet en ook hadden er een paar een last van een ei in hun broek na het aanschouwen van de oefeningen . Eerst slalommen tussen kegels , daarna een paar keer een acht maken , daarna even doortrekken en dan stevig remmen . Daarna op een steile helling vertrekken , daarna draaien in een smal stukje weg , daarna weer slalommen op een stukje kasseiweg , daarna ontwijkingsoefening en daarna door een smal kronkelende weg je rijden ..Deze oefeningen moesten we 2x maal doen , de eerste keer werden we gadegelagen door de zwaantjes ( de motoragenten van de politie ) en kregen daarna uitleg met wat we niet goed deden of juist wel goed deden en waar we op moesten letten voor aanvang van de 2x maal van de oefeningen . Ik kreeg van de heren het compliment dat ik mijn motor tamelijk goed berijd en de oefeningen vlot reed ( eerste keer twee kegeltjes omver , tweede keer geen , maar wel 1 geraakt ) .Daarna , onder politiebegeleiding even op de openbare weg nog een extra remproef (1x maal tegen 50km per uur , 2x maal tegen 100km per uur ). Daarna kon je weer mee naar de Pivo of kon je je eigen weg verderzetten . Wij namen , met de werkmakkers , afscheid van ons toffe lesgevers en besloten om nog een ritje te rijden . Na een ritje van 160km nog een terrasje gedaan en dan weer naar huis . Ook hadden we s'morgens nog een zakje gekregen met een paar toffe folders en ook nog een boek met raadgevingen en ook nog een motortijdschrift . Het was weer een geslaagde dag met schitterend weer en de sfeer zat er weer goed in bij de werkmakkers . De volgende rit is binnen twee weken geplant . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6765
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 27 mar 2017, 20:18

Dat hebben jullie goed gedaan.
Zo leer je nog wel eens goed motorrijden.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
inside
Berichten: 580
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: arnhem

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door inside » 27 mar 2017, 20:29

En Peter, al gelijk blauwe zwaailichten op je wing laten monteren :D
groet Hans

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 28 mar 2017, 19:58

Beste Hans en Willy , hahha , de ideale kleur heb ik al op Wingske , de lampen dat word een ander paar mouwen .Maar wie weet , sta ik binnenkort wel bonnen te schrijven aan al die "stoute motorrijders " . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
lord of the wing
Berichten: 308
Lid geworden op: 19 okt 2010, 17:52
Type Goldwing: GL1500

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door lord of the wing » 02 apr 2017, 16:43

Vandaag GEZEGEND uit belgie terug met een 200 km erbij.
BAAI ZE WEE
KGAAI ENNIE WEE

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 02 apr 2017, 17:19

Rondje Zeeland.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2064
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 03 apr 2017, 20:22

Gisteren motortreffen gereden in Welkenraedt bij thuiskomst 480 km-kes bij op de teller.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3912
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door director » 03 apr 2017, 20:38

Gisteren met Peter Bruikman en aanhang naar de Nürburgring in de Eifel gereden voor de motorzegening.
Samen met enkele tienduizenden anderen zijn we gezegend, hebben een rondje over de Nürburgring gemaakt en via de mooie Eifelwegen weer naar huis gereden. Totaal 600km gereden, voor herhaling vatbaar.

Afbeelding

Afbeelding
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 03 apr 2017, 22:08

Het anlassen was een leuke ervaring, met een paar duizend motorrijders over de ring rijden. Het weer was ook in de Eifel uitstekend en we hebben ons uitstekend geamuseerd. Een kleine 500km op de klok erbij gezet.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 09 apr 2017, 16:01

Schitterend weer vandaag dus erop uit met de Wing, rondje Zeeland en oma ook eens meegenomen, ze had het enorm naar haar zin totdat ik hard moest remmen en ze bij mij op schoot zat, wat kan dat mens nog hard meppen zeg! :lol:

Afbeelding

Onderweg ook nog een paar molens gespot dus meteen een kiekje van gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13416
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 09 apr 2017, 18:38

De eerste twee foto's is volgens mij de standaardmolen in St annaland en de andere molen weet ik niet zeker, maar dat lijkt de Jager in Oud Vossemeer
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie