Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 14 jun 2017, 22:06

Niet op de Wing, wel op mijn Varadero zelfbouw project.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter » 15 jun 2017, 21:01

Vandaag een ritje van Fenouille naar Velden. 950km gereden met het aanhangertje. Eenmaal thuis een lekker biertje na 10 uur sturen. 3 x gestopt om te tanken.
Ik heb het verbruik eens bijgehouden.
Op E95 met 10% ethanol loopt hij 1:15
Op E98 met 10% ethanol 1:16
De echte shell super loopt hij 1:17,5
Alles autoweg met 130km/u en een aanhanger.
Qua geld is E95 goedkoper, je staat alleen vaker te tanken maar per saldo maakt het niks uit voor je portemonnee.

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door gouwe » 15 jun 2017, 22:08

Vandaag niet, morgen naar Maastricht verheug me er nu al op.

Hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

Boxmot
Berichten: 68
Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Boxmot » 23 jun 2017, 22:46

Deze week maandag tot woensdag een 3 daagse Eifel/moezel gereden, via maastricht route naar Bad bertrich, aldaar overnacht bij Adrie en Faby (Lindental) de 2e dag een route noord eifel via adenau en de 3e dag weer terug naar huis via een route richting maastricht. Al met al weer rond de 900km gereden. Het waren bloedhete dagen dus ik ben regelmatig even gestopt om af te koelen, ik had voor de zekerheid mn Camelbak op mn rug gegooid en dat was geen overbodige luxe. Elke rit zo'n 3 liter water opgelurkt :D

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 25 jun 2017, 19:42

Beste Forumrijders , het weekend zit er weer op en twee dagen kunnen genieten van Wingske :lol: 8) .Zaterdag Wingske genomen om naar een begrafenis te rijden :shock: . Deze was in Lochristie ( Gelegen tussen Gent en Lokeren :idea: ).Na de dienst buiten gekomen en natuurlijk was ook de wereld aan het rouwen ( lees regen ) :evil: :twisted: :cry: :( . Na het vertrek was het nog een beetje aan het regen .Was eigenlijk van zin nog met een flinke omweg naar huis te rijden , maar regen en nog een familiefeestje waren de spelbreker :( :evil: :twisted: . Dus maar direct naar huis gereden en toch weer 135 km op de tellers bijgeze :!: t . Vandaag een rit gedaan met de werkmakkers , normaal was een rit voorzien op Antwerpen maar daar was van het weekend een wielerwetstrijd :( :evil: :twisted: .Dus dan maar de volgende genomen die op de lijst stond = Gent en omstreken :idea: :lol: . Deze had ik niet uitgestippeld op voorhand , maar had hier en daar alle een paar losse stukken gereden en deze dan maar verwerkt tot 1 rit :idea: .S 'Morgens was het flinke bewolkt en was een beetje aan het regen , maar tegen als we moesten vertrekken naar het vertrekpunt was de regen verdwenen .Ook nog een telefoontje gehad van een werkmakker die zich had overslapen en die later op de rit zou aansluiten .Met slechts 4 deelnemers vertrokken ( verschillende werkmakkers hadden moeten afhaken = 1 had een feestje , een ander was op reis , een andere ging naar een motorwedstrijd , en andere was van wacht , en ook nog eentje zijn motor was weg voor een onderhoud ( normaal was hij klaar , maar een onderdeel was niet in stock en daarom was zijn motor niet klaar .) en ook hadden er een paar afgehaakt door het weer :( .Eerst richting Kobbegem , daarna richting Merchtem , Buggenhout , Dendermonde ( hier haakte ons lange slaper aan :lol: ) .Daarna ging het door volgende dorpen en streken = Berlare , Overmeredonk , Zele , Lokeren , Wachtebeke ( hier was het onze eerste koffiepauze 8) :shock: ) .Daarna richting Zelzate , Assenede , oost Eeklo , Ertvelde , Zaffelare , Oostakker ( hier werd het middagmaal genuttigd :!: . ) .Daarna richting Sint Amandsberg , Gent , Evergem , Sleidingen , Drongen , Deinze , Sint Martens Latem , De Pinte , Zwijnaarde , Merelbeke , Oosterzele , Oordegem , Lede , Aalst , Asse .Vele kleine wegen , afgewisseld met grote wegen .Ook liep De route langs verschillende rivieren en waterwegen ( Schelde , Leie , De haven van Gent , het meer van Overmeredonk ).In Asse nog een Terrasken gedaan en rond 1 7uur 30 weer thuis .De rit was 250km lang , en ondanks de beperkte aantal werkmakkers weer goed gelachen en waren de deelnemers vol lof over de rit . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 25 jun 2017, 22:11

Ik heb de kaart voor me liggen Peter en kan tot op de meter nauwkeurig de route volgen die je hebt gereden. Ik blijf me verbazen over je gedetailleerde uitleg. :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 26 jun 2017, 15:29

Rondje bosrijk gebied in de omgeving.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door peter n.d. » 29 jun 2017, 21:39

Cas schreef:Ik heb de kaart voor me liggen Peter en kan tot op de meter nauwkeurig de route volgen die je hebt gereden. Ik blijf me verbazen over je gedetailleerde uitleg. :lol:
Hallo Cas , wat je allemaal niet kan doen met een kaart . Door mijn beroep ( chauffeur) kom ik soms op plaatsen en zie ik dan ergens een baantje of wegje , dan vraag ik me steeds af : Waar zou dat naar toe leiden :?: .Meestal schrijf ik dit op en als ik dan een rit in de streek aan uitstippelen ben , probeer ik dit baantje of wegje en als het dan tot iets leid neem ik het op in mijn rit :idea: .Heb zo alle dikwijls een mooie rit kunnen samen stellen en ook de werkmakkers genieten ervan 8) . De meeste voldoening haal ik uit het feit dat sommige werkmakkers ook chauffeurs zijn , en dat ik zo'n met hun heb gedraaid en gekeerd dat ze het noorden volledige kwijt zijn en niet meer weten waar we ons ergens bevinden door gebrek aan wegwijzers of iets waar ze zich nog op kunnen orienteren :lol: . En als we dan ergens een wegwijzer tegenkomen dan duik al weer ergens een baantje of wegje in en soms zijn ze dan verbaast als we ergens uitkomen bevoorbeeld in een dorp waar ze nergens ergens een bord van tegen gekomen zijn. :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 16:48

De regen trok weg en de zon ging schijnen dus de Wing gepakt en een doelloos rondje van 80 km gereden, was weer genieten.

Afbeelding

Ik had trouwens vandaag mijn oordoppen weer eens ingedaan omdat ik een piepje hoor (niet in de Wing maar in mijn oren) en wat denk je? De Wing schakelt ineens veel stiller, had ik eerder moeten weten! :lol: :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door RonalT » 02 jul 2017, 19:08

Zo te zien niet helemaal doelloos, maar naar een der mooiste molens van West Brabant. De Heimolen in de omgeving van Rucphen.
Kan ik mooi even controleren of alles er goed bij staat. :-)
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Online
Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 837
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door mothergoose » 02 jul 2017, 19:16

Dit weekend als cameramotor gefungeerd, was de eerste keer. Heel intensief rijden, route van 300km met motoren, trikes en een auto. Super gaaf en wat is die 1800 dan toch een makkelijke motor.... zit en stuurt goed, veel power.... een feestje!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 02 jul 2017, 19:31

RonalT schreef:Zo te zien niet helemaal doelloos, maar naar een der mooiste molens van West Brabant. De Heimolen in de omgeving van Rucphen.
Kan ik mooi even controleren of alles er goed bij staat. :-)
Altijd als ik zomaar een rondje ga rijden kom ik langs die molen RonalT, ik kan er niet omheen, ik begrijp er niets van! :lol:
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6743
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door De Motormuis » 04 jul 2017, 23:36

Ja, vanmiddag deel 2 van de St.Joris route gereden.
Afgelopen Zondag deel 1 gereden.
Zijn beide hele mooie routes. Mooie kleine wegen
om lekker te sturen en te genieten van de uitzichten.
De 2 routes samen zijn 219 km.
En dan komt er nog het er naar toe rijden en terug rijden
bij. Al met al weer zo'n kleine 300 km gereden.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door Cas » 15 jul 2017, 09:52

Later deze dag naar Hilversum en morgen samen met duo via Lage Vuursche door de Veluwe naar Terwolde om de Ijsseldijk te rijden.
Dan weer binnendoor terug naar Hilversum, hoe dat weet ik niet want ik maak nooit een vaste route, ik laat mijn Tomtom 400 een route berekenen. Mijn duo afzetten en weer terug naar Roosendaal. Hoeveel km het zijn weet ik niet maar het zijn er wel veel.

youtu.be/ibmZVth2-Hs
Laatst gewijzigd door RonalT op 02 okt 2017, 17:46, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: you-tube link aangepast
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb je vandaag nog op je Wing gereden?

Bericht door cooper » 15 jul 2017, 17:29

Vandaag een medewinger begeleid tijdens z'n laatste reis. Ride in Peace Peter ! :(
Uit en thuis 276 km op't klokje.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Plaats reactie