Pagina 93 van 135

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 28 mei 2017, 22:44
door cooper
Sleutelen ? wat heet sleutelen ? Vandaag ergens nabij een tankstation langsheen een willekeurige Franse snelweg Starrider met de defribillator weer tot leven moeten wekken. Kwartiertje stilstaan met uitgezette motor en kontakt nog aan in combinatie met een aanhanger voor lampjes was niet goed voor Starrider z'n batterijtje . :lol:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 05 jun 2017, 20:41
door Devoraz
Vandaag de remschijfcovers gemonteerd die ik afgelopen week van Pep heb overgenomen.

Er zitten ook LED strips in maar deze zijn nog niet aangesloten. Dat is een ander project waar ik mee bezig ben. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 05 jun 2017, 22:36
door pieter
Ziet er netjes uit Pjotr, nu alleen de wieltjes nog eens goed oppoetsen :wink:

Groet Pieter.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 06 jun 2017, 20:27
door peter n.d.
pieter schreef:Ziet er netjes uit Pjotr, nu alleen de wieltjes nog eens goed oppoetsen :wink:

Groet Pieter.
Beste Pjotr , een emmer vullen met water en vele Dreft of een andere afwasmiddel en de wielen eens lekker insoppen en daarna afspoelen met water , dat kan wonderen verrichten . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 16 jun 2017, 11:14
door peter
Sleutelen was niet nodig maar wel even de motor en aanhanger een wasbeurt gegeven. Was wel nodig want vorige week een dagje regen gehad en daarna een dikke 2500km straatvuil en allerlei vliegend ongedierte opgevangen met de voorkant. Nu staat de hele handel weer te blinken en zijn we op wat details klaar voor de volgende rit.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 13:30
door peter
De remvloeistof vervangen van de motor, tijdens de vorige rit had ik in parijs file, het was daar bloedheet en reed met de aanhanger. De voorrem kreeg dus behoorlijk op zijn donder en de olie die eruit kwam was niet echt helder meer, nieuwe dot 4 erin gedaan en nu is hij weer keihard. Ook meteen de achterrem gedaan dus remmen als een dolle.
Van de aanhanger het schuifgedeelte van de dissel schoongemaakt i.v.m. Slecht meeremmen. Eerst kon ik hem met de hand niet indrukken en nu wel, ook die remmetjes werken dus weer optimaal :D

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 13:51
door Cas
Peter, jij moet mij toch eens uitleggen waarom remvloeistof achteruit gaat als deze bloedheet wordt. Remvloeistof is erop gemaakt om bloedheet te worden.
Als de remvloeistof niet meer helder is zou ik toch eerder aan water denken.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 14:21
door peter
Klopt, remvloeistof kan een hoge temperatuur hebben maar trekt in de loop der tijd water aan. Dan kan je als hij erg heet wordt last krijgen van damp vorming in de olie en dat veroorzaakt het sponzige gevoel. In heel ernstige gevallen kan je zelfs de rem helemaal intrekken. Koelt de handel af is er weinig tot niks aan de hand.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Remvloeistof

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 14:27
door Cas
Vapour lock, ik dacht dat je bedoelde dat je remvloeistof achteruit ging door hoge temperaturen.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 14:41
door peter
De remvloeistof was in de voorrem ochtendpis geel en niet helder zoals de nieuwe uit de bus. Ik vermoed dus dat die al wat ouder was. In het systeem van de voetrem was deze wat helderder maar uit voorzorg toch maar ververst. Overigens heb het systeem gewoon doorgepompt tot heldere vloeistof tevoorschijn kwam, met alleen vacuum zuigen lukt het niet las ik op verschillende fora. 1 van mijn spruiten mocht dus zijn oog op het potje houden en in de rem knijpen of erop drukken. Alles binnen drie kwartier gedaan en kosten waren alleen wat remvloeistof, ik schat 5€ dus waarom zou je het laten? Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze toch?

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 15:32
door Cas
Ik heb een paar jaar geleden het volledige remsysteem van mijn Varadero gedemonteerd en gereviseerd.
Ook heb ik toen alle remleidingen vervangen door Stahlflex leidingen.
Mijn Varadero heeft ook DCBS maar geen ABS.
Het vullen van het remsysteem heb ik gedaan met een 60 ml injectiespuit. Vanaf de ontuchtingsnippels
de nieuwe remvloeistof omhooggedrukt totdat deze in de reservoirs kwam.
Het heeft me echter een hele dag (lees: een hele dag) gekost om alle lucht eruit te krijgen.
Bij de Goldwing, die wel ABS heeft, ben ik hier dus maar niet aan begonnen en heb het systeem gewoon doorgespoeld.
De Varadero remt echter als een trein (misschien een verkeerde uitdrukking gezien de lange remweg van een trein)
en heeft een geweldige bite op de voorrem.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 01 jul 2017, 15:47
door peter
Ik wil niet weten wat het zou kosten om de rubberslangen te vervangen stalen exemplaren. Volgens mij is dat een hele operatie al zou het na 10 jaar of ouder geen kwaad kunnen.

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 06 jul 2017, 21:48
door peter
Gisteren ook voor alle zekerheid maar nieuwe remblokken gemonteerd voor en achter. Originele nissin blokken zijn het geworden bij Wingservice vandaan. Nu remt de motor weer zoals het hoort, na inrijden van de blokken trap en knijp ik hem moeiteloos in de abs. Ook na een paar keer flink remmen blijft de rem keihard en goed aanvoelen.
De oude blokken waren nog niet echt versleten en waren ongeveer halverwege. better safe than sorry :mrgreen:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 02 aug 2017, 20:15
door Miata
Vandaag een steun voor GPS gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
De rest volgt nog, als mijn Tom Tom geleverd is

Dany

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Geplaatst: 08 aug 2017, 10:37
door hennyw
Rings of fire gemonteerd.

Afbeelding

Toch mooier in het donker.

Afbeelding

De zwarte deksels, van de rem en koppeling cylinder, vervangen voor chrome.

Afbeelding