Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Berichtdoor Rongoos » 08 Aug 2017, 12:23

ziet er goed uit Henny.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Voor al uw biljartspulletjeshttp://biljartservicekennemerland.nl
weblog over de Goldwing http://gl1500.wordpress.com/
Gebruikers-avatar
Rongoos
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Type Goldwing: GL1500

Berichtdoor hennyw » 08 Aug 2017, 13:09

Rongoos schreef:ziet er goed uit Henny.

Dank je.....
Led verlichting voor de cornerlights is onderweg.
Leeftijd is een papieren getal.
Ook mooi: www.budgetolie.nl
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......
Gebruikers-avatar
hennyw

Berichtdoor Marco1 » 05 Sep 2017, 23:26

Ik heb niet aan de Wing gesleuteld, maar wel voor de Wing vorige week.

Als ik in de winter mijn motor wil opladen, dan moest de kabel van de lader door de deuropening en bij het sluiten van de deur hopen dat de kabel heel bleef.
Ik denk dit moet anders.
Dus een verlengkabel van 4,6 meter besteld voor de Optimate.
Deze verbonden met de kabel van de Optimate en helemaal afgeplakt met vulkaniserende tape.
Vervolgens de kabel vanaf de meterkast, onder de vloer door naar de kruipruimte onder de schuur. Van hieruit door het ventilatie kanaal van de kruipruimte omhoog naar onder de carport.
Vervolgens achter de aftimmering langs naar de plek waar bij mijn motor de aansluiting zit.
De kabel met een totale lengte van 6,6 meter was precies lang genoeg.
In de meterkast komt een tijdklok welke de lader elke week 1 dag aan zet.

Afbeelding

En zo zit hij dan aangesloten.
Afbeelding

Alleen nog een keer een elektricien op de bouw vragen om een stukje bruine P25 goot.

Ach en als je toch de kruipruimte in moet, dan maar gelijk een UTP kabel meegetrokken voor de camera, want die zat ook nog door de deuropening.
En een verlengsnoer, welke in het ventilatiekanaal hangt. Deze kan ik dan tevoorschijn halen als ik in de winter de kerstverlichting en de luchtpomp voor het vijvertje voor wil aansluiten. Als dat dan weer weg gaat, hang ik de kabel weer terug en ziet niemand hem nog.
Groeten Marco1.

GL1500 SE Zwart/grijs
Gebruikers-avatar
Marco1

Berichtdoor hennyw » 16 Sep 2017, 11:22

Vandaag de nieuwe LED's binnen en gelijk gemomnteerd.
Nu beide cornerlights met LED
Afbeelding
Leeftijd is een papieren getal.
Ook mooi: www.budgetolie.nl
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......
Gebruikers-avatar
hennyw

Berichtdoor peter n.d. » 11 Nov 2017, 14:29

Beste Forumrijders , verleden week Wingske opgekuist en klaargemaakt voor zijn winterslaap .Eerst nog eens goed in een sopje gezet , hier en daar een stukje body verwijdert om daar ook het opgestapeld vuil te lijf te gaan , daarna nog eens af gedroogd en daarna de motor nog eens laten warmdraaien ( om het resterende nat te laten verdampen .Zondag de tank nog wat bijgevuld en daarna de pot vet bovengehaald om de chroomstukken mee in te strijken ( garage is vochtgevoelig ) , ook twee doordrenkte , met olie , lappen stof in de uitlaat gestoken ( voorkomt dat de uitlaat van binnen doorroest tijdens het stilstaan ) , op de lift gezet (zo kan Wingsk ik verzetten zonder hem van de midden bok te halen ) , ook de banden wat harder opgepompt en ook onder beide wielen een houten plank gelegd .Daarna Wingske afgedekt met oude lakens . Nu wachten tot alles de winter weer verdwenen is , dan kan de pret weer beginnen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine Peter n.d. :wink:
peter n.d.

Type Goldwing: GL1800

Berichtdoor aircooled » 12 Nov 2017, 10:58

Na een ritje met 5 motormaten in de Eifel 2 weken geleden had ik het gevoel dat ik bezopen was of in ieder geval zo rondt reed.

Na een bak koffie reed ik weg en lag ik bijna op mn waffel omdat mn stuur bij het remmen omsloeg, na controlle lekke band (0,15 bar in de band)

sta je dan.....bij eerste tankstation band opgepompt en van tankstation naar tankstation naar huis gereden, waar de band weer leeg was, weer opgepompt en geluisterd of ik de lucht hoorde ontsnappen niet dus....

De morgen erop weer leeg, dus wiel uitgebouwd en mn vrouw met wiel naar de motorzaak gestuurd ik noem geen naam maar er zijn er een stuk of 20 van.

Goed, later in de week wiel ingebouwd en testrit gemaakt waar ik bijna weer op mn waffel lag, je raadt het al o bar druk, godver de godver, band opgepompt en gecontroleerd met zeepsop, wat blijkt ventiel half afgescheurd........

Dusssss wiel weer uitgebouwd (wordt er handig in) dag erop naar motorport terug waar ze een nieuw ventiel gemonteerd hebben ennnnn toen wilden ze er ook nog 21,50 eurp vppr hebben nja toen heb ik op duidelijke wijze kenbaar gemaakt dat ik het hiermee niet eens was, het hielp dat het een zaterdag was en de zaak behoorlijk vol was......toen was het sorry sorry.

Ik weet dat ik misschien de band had moeten contreleren maar als ik een nieuwe band laat monteren dat alles in orde is, nja shit happens laten we maar zeggen.

Mvg Roland.

Ps nog GL rijders in Zuid Limburg (oostelijke mijnstreek)
Nicht immer aber immer öfter....
Gebruikers-avatar
aircooled

Berichtdoor aircooled » 12 Nov 2017, 11:01

Sorry voor mn grammatica het is/was nog vroeg..... :D
Nicht immer aber immer öfter....
Gebruikers-avatar
aircooled

Berichtdoor pcrider » 12 Nov 2017, 18:50

Vandaag niet, zondag .
Gisteren mijn accu vervangen, ik had het geprobeerd om het uit te stellen tot na de winter, maar het ging echt niet meer.
Als ik thuis was starte ik de motor direct nadat ik de accu lader er afhaalde, en dan gingen de klok en dag teller weer op " 0"

Kan ik weer een poosje voor uit , hoop ik .
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
Gebruikers-avatar
pcrider

Berichtdoor G.winger » 13 Nov 2017, 12:48

aircooled schreef:....
Ps nog GL rijders in Zuid Limburg (oostelijke mijnstreek)

ja die zijn er uit kerkrade :mrgreen: :mrgreen:
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.
Gebruikers-avatar
G.winger

Vorige

Terug naar Wingers cafe