Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Yeah right....
- pcrider
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Kornhorn
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Zaterdag nog even nieuwe remblokken voor vervangen, remcilinders weer mooi schoongemaakt en gepolijst,
Maar ik heb het gevoel dat de winkel eens beter geremd heeft, binnen kort ook de remvloeistof eens verwisselen zit er lokaal weer minimaal 2 jaar in, misschien dat het daar nog iets beter van wordt.
Maar ik heb het gevoel dat de winkel eens beter geremd heeft, binnen kort ook de remvloeistof eens verwisselen zit er lokaal weer minimaal 2 jaar in, misschien dat het daar nog iets beter van wordt.
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ikzelf niet, maar Antoon wel, hij heeft de Wing vanmorgen opgehaald om hem klaar te zetten voor het aankomende seizoen.
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1598
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Hij lag al maanden in de schuur te wachten en nog steeds niet aan toe gekomen.
Maar vandaag was het niet meer zo koud om buiten te prutsen en moest het er maar van komen.
Eerst de brievenbus gemonteerd. Deze paste eigenlijk niet, dus toch eea passend moeten maken.
De opening welke al in het scherm zat was te klein, waardoor het buitenste deel veel te strak zat.
Dus met de Dremel de opening maar ietsje ruimer gemaakt.
Daarna het binnenste deel. Dat moet dus tussen het scherm en een plastic hoekje van het buitenste deel. Dat paste ook niet.
Dus met de Dremel ook maar het binnenste deel iets bijgewerkt.
Toen paste het allemaal.
Ik heb wel het idee dat de ronding van het scherm anders is dan de ronding van het rooster. Vandaar dat het waarschijnlijk ook niet echt lekker past.
Maar het zit erin.
Dan het scherm plaatsen.
In de laagste stand kon helaas niet, want mijn voorganger had een Ram-Mount bol bovenop het dashboard gemonteerd.
Die moest er maar af, maar ja, dan heb je dus een lijmlaag en schroefgaten. Hier maar een keer een leuk Goldwing logo op maken.
Het omhoog en omlaag bewegen wil nog niet, maar dat komt later wel een keer. Het werd me te donker.
Hier had ik nog wel een vraag over.
Nog ff een foto. Was wel een beetje te donker voor een goeie foto.
Maar vandaag was het niet meer zo koud om buiten te prutsen en moest het er maar van komen.
Eerst de brievenbus gemonteerd. Deze paste eigenlijk niet, dus toch eea passend moeten maken.
De opening welke al in het scherm zat was te klein, waardoor het buitenste deel veel te strak zat.
Dus met de Dremel de opening maar ietsje ruimer gemaakt.
Daarna het binnenste deel. Dat moet dus tussen het scherm en een plastic hoekje van het buitenste deel. Dat paste ook niet.
Dus met de Dremel ook maar het binnenste deel iets bijgewerkt.
Toen paste het allemaal.
Ik heb wel het idee dat de ronding van het scherm anders is dan de ronding van het rooster. Vandaar dat het waarschijnlijk ook niet echt lekker past.
Maar het zit erin.
Dan het scherm plaatsen.
In de laagste stand kon helaas niet, want mijn voorganger had een Ram-Mount bol bovenop het dashboard gemonteerd.
Die moest er maar af, maar ja, dan heb je dus een lijmlaag en schroefgaten. Hier maar een keer een leuk Goldwing logo op maken.
Het omhoog en omlaag bewegen wil nog niet, maar dat komt later wel een keer. Het werd me te donker.
Hier had ik nog wel een vraag over.
Nog ff een foto. Was wel een beetje te donker voor een goeie foto.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- MoneyFor
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Oost-Vl. - Belgie
- Contacteer:
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ergomot scherm volledig geinstalleerd
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Update 1, wat eerste plaatjes van de diverse werkzaamheden, in dit geval de progressieve vering.pieter schreef:Ikzelf niet, maar Antoon wel, hij heeft de Wing vanmorgen opgehaald om hem klaar te zetten voor het aankomende seizoen.
Tjonge jonge wat een ravage
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 14:17
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Gelukkig werd je wing zo niet afgeleverd na aankoop/transport, trouwens die van mij daarachter dan Komt goed
Laatst gewijzigd door Boxmot op 01 feb 2017, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- pieter
- Berichten: 2647
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Tuurlijk gaat dat goed komen, daar heb ik ook alle vertrouwen in
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29 okt 2013, 19:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: brakel
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
vandaag ben ik begonnen met een nieuwe kn filter te plaatsen, amai is een heel werk hoor ,en zeker met een airbag model
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ach....indirekt nogal bezig geweest met de 1000. Inmiddels zoveel delen verzameld dat ik door de 'delen' de "Wing" niet meer zag. Ofwel, de laatste dagen enige orde in de bijna puinhoop geschapen.
Hierbij opmerkende dat ik aan gebruikte delen toch wel eea dubbel heb, beter dat dan er om verlegen te zitten....Ook de nwe hagelnieuwe ongebruikte achtervering heeft toch wel ff n plekkie in huis gekregen dus ja.....indirekt aan de Wing geprutst.
Ook voor t ding de elektriek schuur aangepast...T komt ooit goed.....
Hierbij opmerkende dat ik aan gebruikte delen toch wel eea dubbel heb, beter dat dan er om verlegen te zitten....Ook de nwe hagelnieuwe ongebruikte achtervering heeft toch wel ff n plekkie in huis gekregen dus ja.....indirekt aan de Wing geprutst.
Ook voor t ding de elektriek schuur aangepast...T komt ooit goed.....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Afgelopen week de balhoofdlagers vervangen. Weer een leuke klus en een hoop geleerd. Nu nog het oliefilter en de olie vervangen, de carburateurs synchen en we kunnen er weer tegen aankomend jaar, de banden zijn nieuw, dus we kunnen weer ff voort.
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 29 okt 2013, 19:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: brakel
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
heb de balhoofdlagers vandaag ook besteld, heb jij alles goed kunnen loskrijgen en terug monteren?GlimWas schreef:Afgelopen week de balhoofdlagers vervangen. Weer een leuke klus en een hoop geleerd. Nu nog het oliefilter en de olie vervangen, de carburateurs synchen en we kunnen er weer tegen aankomend jaar, de banden zijn nieuw, dus we kunnen weer ff voort.
groeten eric
- GlimWas
- Berichten: 538
- Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
- Type Goldwing: overig
- Locatie: Op de NT1100DCT
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Ik heb wel een stuk 'gereedschap' moeten maken om de onderste schotel los te tikken Eric , maar voor de rest viel het erg mee.
Even een reminder om goed op te letten als je de vorkpoten weer terugplaatst ivm de loop van de remleidingen........
Ik heb de hele boel weer moeten demonteren om de leidingen goed te laten lopen, leermomentje zullen we maar zeggen
Even een reminder om goed op te letten als je de vorkpoten weer terugplaatst ivm de loop van de remleidingen........
Ik heb de hele boel weer moeten demonteren om de leidingen goed te laten lopen, leermomentje zullen we maar zeggen
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat