Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
A Man's got to know his limitations
- __Erik__
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Noord Brabant
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Jah, nadat ik vorige week de rechter remklauw vóór van nieuwe nissin blokken had voorzien, bleek de linker remklauw vóór totaal vast te zitten, voor mijn gereedschap, iig.
Dus vanmorgen op naar de dokter voor hulp. Na enig aandringen van dokter's hardhandige gereedschap, gaf de klauw het op.
Vervolgens de klauw meteen gereviseerd: nieuw rubbers, nieuw vet, de cylinders goed gekuist en nieuwe brembo blokken gemonteerd. Hij doet weer, waarvoor ie gemaakt is: vertragen! (snap nu ook wat ik al die tijd miste )
Antoon, nogmaals hartstikke bedankt!
Weer thuis ook de cylinders van de rechter remklauw gekuist, hopelijk slijten daarmee de remblokken nu recht af
Daarna nog 'even' een shifter brace geïnstalleerd, voor wat preciezer van versnelling wisselen. Dat had nog wel wat zaag- en slijpwerk aan het hitteschild nodig, voordat dat naar tevredenheid aansloot. Enfin, eind goed al goed, dus happy
Dus vanmorgen op naar de dokter voor hulp. Na enig aandringen van dokter's hardhandige gereedschap, gaf de klauw het op.
Vervolgens de klauw meteen gereviseerd: nieuw rubbers, nieuw vet, de cylinders goed gekuist en nieuwe brembo blokken gemonteerd. Hij doet weer, waarvoor ie gemaakt is: vertragen! (snap nu ook wat ik al die tijd miste )
Antoon, nogmaals hartstikke bedankt!
Weer thuis ook de cylinders van de rechter remklauw gekuist, hopelijk slijten daarmee de remblokken nu recht af
Daarna nog 'even' een shifter brace geïnstalleerd, voor wat preciezer van versnelling wisselen. Dat had nog wel wat zaag- en slijpwerk aan het hitteschild nodig, voordat dat naar tevredenheid aansloot. Enfin, eind goed al goed, dus happy
- __Erik__
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Noord Brabant
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Na het installeren van de brace ging de keerring van de schakelas wat meer zweten dan ie daarvoor al deed. Het was vandaag toch geen weer voor iets buiten, dus mbv een Goldwingdocs handleiding de keerring vervangen.
Makkelijk vond ik het niet, heb flink wat uren verprutst aan de veel te vast gedraaide bout om de dogleg op de schakelas te houden, kennelijk door dezelfde beun vastgezet als degene, die de remklauwen heeft gemonteerd... Daarnaast heb ik me ook het schompes gezocht naar doppen en ander gereedschap, dat ergens tussen viel...
Uiteindelijk toch gelukt om zonder uitlaat en subframe te demonteren alles los te krijgen. Nadat ik een klein gaatje in de oude keerring had geboord, kon ik die er ook makkelijk uittrekken en weer opzoeken...
Montage luistert vrij nauwkeurig, had eerst de dogleg te veel linksom zitten, tja, dan krijg je de schakelvork dus net niet vrij... Nadat ik dat had beredeneerd, was het vlot opgelost. En was de rest ook weer rap gemonteerd.
Vond het geen weer meer om een stuk te rijden, dus of het goed dicht zit met hete olie, bekijk ik een andere keer...
Links oud, rechts nieuw...
As vrij- en schoongemaakt...
Makkelijk vond ik het niet, heb flink wat uren verprutst aan de veel te vast gedraaide bout om de dogleg op de schakelas te houden, kennelijk door dezelfde beun vastgezet als degene, die de remklauwen heeft gemonteerd... Daarnaast heb ik me ook het schompes gezocht naar doppen en ander gereedschap, dat ergens tussen viel...
Uiteindelijk toch gelukt om zonder uitlaat en subframe te demonteren alles los te krijgen. Nadat ik een klein gaatje in de oude keerring had geboord, kon ik die er ook makkelijk uittrekken en weer opzoeken...
Montage luistert vrij nauwkeurig, had eerst de dogleg te veel linksom zitten, tja, dan krijg je de schakelvork dus net niet vrij... Nadat ik dat had beredeneerd, was het vlot opgelost. En was de rest ook weer rap gemonteerd.
Vond het geen weer meer om een stuk te rijden, dus of het goed dicht zit met hete olie, bekijk ik een andere keer...
Links oud, rechts nieuw...
As vrij- en schoongemaakt...
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Het niet gebruiken van 'n momentsleutel is veelal de oorzaak van te vast of (nog erger) niet meer los te krijgen bouten en moeren, de codes hiervoor zijn altijd voorhanden op het materiaal volgens mij, of anders in het werkplaatshandboek, simpeler kan het haast niet!!!!!!
Groet Pieter.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- __Erik__
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Noord Brabant
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Eensch en daarenboven gebrek aan materiaalkennis/gevoel voor materiaal...
- __Erik__
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 06 jul 2021, 16:05
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Noord Brabant
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Nah, vandaag eindelijk tijd om te rijden, ik vind dat de keerring op de schakel-as helemaal dicht is
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Bij het niet bezitten van een 1momentsleutel kan men n "merkteken" plaatsen om eea bij monteren weer op merkteken vast te zetten. Het moet dan vanzelf OF nooit losgeweest zijn OF metpieter schreef: ↑24 sep 2023, 10:21Het niet gebruiken van 'n momentsleutel is veelal de oorzaak van te vast of (nog erger) niet meer los te krijgen bouten en moeren, de codes hiervoor zijn altijd voorhanden op het materiaal volgens mij, of anders in het werkplaatshandboek, simpeler kan het haast niet!!!!!!
Groet Pieter.
de zekerheid dat t eerder met n 1momentsleutel is vastgezet en.....kijk uit met vet. Ook dan gauw te vast.
Maar idd, op gevoel gaat ook prima.
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Het is een manier, maar niet de beste. Want iets wat los is geweest zit niet precies meer zo in elkaar als van tevoren. Dus zullen die merktekens soms wel kloppen en soms niet (denk ik).
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Vandaar de tekst na 2x OF....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- G.winger
- Berichten: 2254
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: kerkrade (z-limb)
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
ook de remmen maar eens aangepakt.
in jullie dit jaar linker rem blokken vervangen, de oude waren scheef af gesleten.
alles los gehaald maar er bleven 2 remzuigers vast zitten, zelfs met de compressor niet los te krijgen.
ze zijn er toch uit gekomen maar flink beschadigd.
rechts ook maar los gehaald en nagekeken en daar was er maar 1 rem zuiger vast.
er was ook op die remzuigers te zien dat ze al eens bewerkt waren (schuur of vijl strepen).
dus al met al revisie setjes en zuigers besteld en dan kan het over een paar dagen weer in elkaar worden gezet.
daarna de achterkant ook maar eens kijken of daar ook het een of ander aan moet gebeuren.
in jullie dit jaar linker rem blokken vervangen, de oude waren scheef af gesleten.
alles los gehaald maar er bleven 2 remzuigers vast zitten, zelfs met de compressor niet los te krijgen.
ze zijn er toch uit gekomen maar flink beschadigd.
rechts ook maar los gehaald en nagekeken en daar was er maar 1 rem zuiger vast.
er was ook op die remzuigers te zien dat ze al eens bewerkt waren (schuur of vijl strepen).
dus al met al revisie setjes en zuigers besteld en dan kan het over een paar dagen weer in elkaar worden gezet.
daarna de achterkant ook maar eens kijken of daar ook het een of ander aan moet gebeuren.
gr. Johan
Believe you can and you`re halfway there.
Believe you can and you`re halfway there.
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Dat is idd waar. Maar de film Jaws.....is er niets bij. T lijkt n flinke haaienbek!!!
Maar dan kan hij dr weer n hele tijd tegen.......
Kerstgratificatie.........moet thuis ff uitgelegd worden...
Maar dan kan hij dr weer n hele tijd tegen.......
Kerstgratificatie.........moet thuis ff uitgelegd worden...
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
-
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Vandaag de kabel druppellader verplaatst naar binnenkant topkoffer. T gepruts bij de zijdeksel vond ik nix. Ergens laten bengelen ook niet.
Dit is veel gemakkelijjer en heb n 12v punt in de bak mocht....ik t nodig hebben....
Dit is veel gemakkelijjer en heb n 12v punt in de bak mocht....ik t nodig hebben....
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- beinhart
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 01 sep 2010, 13:17
- Type Goldwing: overig
- Locatie: hoogerheide-city
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
sinds een tijdje andere cornerlights erop, binnengedeelte was draadje los.
en na bij antoon in hilvarenbeek langs te zijn geweest was schijnbaar de bedrading al nietmeer de originele.
er zat een heel ander stekkertje aan, dus dan maar zelf knutselen;
en na bij antoon in hilvarenbeek langs te zijn geweest was schijnbaar de bedrading al nietmeer de originele.
er zat een heel ander stekkertje aan, dus dan maar zelf knutselen;
PRETTIG GESTOORD (ik ben niet gek, dat is een andere afdeling)
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Niet vandaag, maar van de week de km/mijlen teller vervangen voor een Nederlandse teller, en maar gelijk de lampjes vervangen voor led, althans, een deel er van, de hoofd verlichting (had er nog 5 liggen), een lampje was kapot, een T5 lampje boven het display, maar nergens te krijgen bij de lokale shops bij mij in de buurt, allemaal net iets kleiner, en de motorzaak was gesloten tot 6 jan. dan maar besteld op internet, een stel verschillende soorten en kleuren, ook maar een stel T10 lampjes voor de rest te vervangen, dan straks eerst maar even testen voor ik alles weer in elkaar zet
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten