Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2057
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door cooper » 28 mei 2017, 22:44

Sleutelen ? wat heet sleutelen ? Vandaag ergens nabij een tankstation langsheen een willekeurige Franse snelweg Starrider met de defribillator weer tot leven moeten wekken. Kwartiertje stilstaan met uitgezette motor en kontakt nog aan in combinatie met een aanhanger voor lampjes was niet goed voor Starrider z'n batterijtje . :lol:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Devoraz » 05 jun 2017, 20:41

Vandaag de remschijfcovers gemonteerd die ik afgelopen week van Pep heb overgenomen.

Er zitten ook LED strips in maar deze zijn nog niet aangesloten. Dat is een ander project waar ik mee bezig ben. :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 05 jun 2017, 22:36

Ziet er netjes uit Pjotr, nu alleen de wieltjes nog eens goed oppoetsen :wink:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter n.d. » 06 jun 2017, 20:27

pieter schreef:Ziet er netjes uit Pjotr, nu alleen de wieltjes nog eens goed oppoetsen :wink:

Groet Pieter.
Beste Pjotr , een emmer vullen met water en vele Dreft of een andere afwasmiddel en de wielen eens lekker insoppen en daarna afspoelen met water , dat kan wonderen verrichten . :mrgreen: Groeten Bob ,Christine , Peter n.d. :wink:

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 16 jun 2017, 11:14

Sleutelen was niet nodig maar wel even de motor en aanhanger een wasbeurt gegeven. Was wel nodig want vorige week een dagje regen gehad en daarna een dikke 2500km straatvuil en allerlei vliegend ongedierte opgevangen met de voorkant. Nu staat de hele handel weer te blinken en zijn we op wat details klaar voor de volgende rit.

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 01 jul 2017, 13:30

De remvloeistof vervangen van de motor, tijdens de vorige rit had ik in parijs file, het was daar bloedheet en reed met de aanhanger. De voorrem kreeg dus behoorlijk op zijn donder en de olie die eruit kwam was niet echt helder meer, nieuwe dot 4 erin gedaan en nu is hij weer keihard. Ook meteen de achterrem gedaan dus remmen als een dolle.
Van de aanhanger het schuifgedeelte van de dissel schoongemaakt i.v.m. Slecht meeremmen. Eerst kon ik hem met de hand niet indrukken en nu wel, ook die remmetjes werken dus weer optimaal :D

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 01 jul 2017, 13:51

Peter, jij moet mij toch eens uitleggen waarom remvloeistof achteruit gaat als deze bloedheet wordt. Remvloeistof is erop gemaakt om bloedheet te worden.
Als de remvloeistof niet meer helder is zou ik toch eerder aan water denken.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 01 jul 2017, 14:21

Klopt, remvloeistof kan een hoge temperatuur hebben maar trekt in de loop der tijd water aan. Dan kan je als hij erg heet wordt last krijgen van damp vorming in de olie en dat veroorzaakt het sponzige gevoel. In heel ernstige gevallen kan je zelfs de rem helemaal intrekken. Koelt de handel af is er weinig tot niks aan de hand.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Remvloeistof

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 01 jul 2017, 14:27

Vapour lock, ik dacht dat je bedoelde dat je remvloeistof achteruit ging door hoge temperaturen.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 01 jul 2017, 14:41

De remvloeistof was in de voorrem ochtendpis geel en niet helder zoals de nieuwe uit de bus. Ik vermoed dus dat die al wat ouder was. In het systeem van de voetrem was deze wat helderder maar uit voorzorg toch maar ververst. Overigens heb het systeem gewoon doorgepompt tot heldere vloeistof tevoorschijn kwam, met alleen vacuum zuigen lukt het niet las ik op verschillende fora. 1 van mijn spruiten mocht dus zijn oog op het potje houden en in de rem knijpen of erop drukken. Alles binnen drie kwartier gedaan en kosten waren alleen wat remvloeistof, ik schat 5€ dus waarom zou je het laten? Voorkomen is beter dan genezen zeggen ze toch?

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 01 jul 2017, 15:32

Ik heb een paar jaar geleden het volledige remsysteem van mijn Varadero gedemonteerd en gereviseerd.
Ook heb ik toen alle remleidingen vervangen door Stahlflex leidingen.
Mijn Varadero heeft ook DCBS maar geen ABS.
Het vullen van het remsysteem heb ik gedaan met een 60 ml injectiespuit. Vanaf de ontuchtingsnippels
de nieuwe remvloeistof omhooggedrukt totdat deze in de reservoirs kwam.
Het heeft me echter een hele dag (lees: een hele dag) gekost om alle lucht eruit te krijgen.
Bij de Goldwing, die wel ABS heeft, ben ik hier dus maar niet aan begonnen en heb het systeem gewoon doorgespoeld.
De Varadero remt echter als een trein (misschien een verkeerde uitdrukking gezien de lange remweg van een trein)
en heeft een geweldige bite op de voorrem.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 01 jul 2017, 15:47

Ik wil niet weten wat het zou kosten om de rubberslangen te vervangen stalen exemplaren. Volgens mij is dat een hele operatie al zou het na 10 jaar of ouder geen kwaad kunnen.

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 06 jul 2017, 21:48

Gisteren ook voor alle zekerheid maar nieuwe remblokken gemonteerd voor en achter. Originele nissin blokken zijn het geworden bij Wingservice vandaan. Nu remt de motor weer zoals het hoort, na inrijden van de blokken trap en knijp ik hem moeiteloos in de abs. Ook na een paar keer flink remmen blijft de rem keihard en goed aanvoelen.
De oude blokken waren nog niet echt versleten en waren ongeveer halverwege. better safe than sorry :mrgreen:

Miata
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 jul 2016, 17:45

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Miata » 02 aug 2017, 20:15

Vandaag een steun voor GPS gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
De rest volgt nog, als mijn Tom Tom geleverd is

Dany
Laatst gewijzigd door RonalT op 02 aug 2017, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: foto's tussen [img] tags geplaatst zodat ze zichtbaar zijn

Gebruikersavatar
hennyw
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 sep 2007, 14:39
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door hennyw » 08 aug 2017, 10:37

Rings of fire gemonteerd.

Afbeelding

Toch mooier in het donker.

Afbeelding

De zwarte deksels, van de rem en koppeling cylinder, vervangen voor chrome.

Afbeelding
Leeftijd is een papieren getal.
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......

Plaats reactie