Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Rongoos » 08 aug 2017, 12:23

ziet er goed uit Henny.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
hennyw
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 sep 2007, 14:39
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door hennyw » 08 aug 2017, 13:09

Rongoos schreef:ziet er goed uit Henny.
Dank je.....
Led verlichting voor de cornerlights is onderweg.
Leeftijd is een papieren getal.
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Marco1 » 05 sep 2017, 23:26

Ik heb niet aan de Wing gesleuteld, maar wel voor de Wing vorige week.

Als ik in de winter mijn motor wil opladen, dan moest de kabel van de lader door de deuropening en bij het sluiten van de deur hopen dat de kabel heel bleef.
Ik denk dit moet anders.
Dus een verlengkabel van 4,6 meter besteld voor de Optimate.
Deze verbonden met de kabel van de Optimate en helemaal afgeplakt met vulkaniserende tape.
Vervolgens de kabel vanaf de meterkast, onder de vloer door naar de kruipruimte onder de schuur. Van hieruit door het ventilatie kanaal van de kruipruimte omhoog naar onder de carport.
Vervolgens achter de aftimmering langs naar de plek waar bij mijn motor de aansluiting zit.
De kabel met een totale lengte van 6,6 meter was precies lang genoeg.
In de meterkast komt een tijdklok welke de lader elke week 1 dag aan zet.

Afbeelding

En zo zit hij dan aangesloten.
Afbeelding

Alleen nog een keer een elektricien op de bouw vragen om een stukje bruine P25 goot.

Ach en als je toch de kruipruimte in moet, dan maar gelijk een UTP kabel meegetrokken voor de camera, want die zat ook nog door de deuropening.
En een verlengsnoer, welke in het ventilatiekanaal hangt. Deze kan ik dan tevoorschijn halen als ik in de winter de kerstverlichting en de luchtpomp voor het vijvertje voor wil aansluiten. Als dat dan weer weg gaat, hang ik de kabel weer terug en ziet niemand hem nog.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
hennyw
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 sep 2007, 14:39
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door hennyw » 16 sep 2017, 11:22

Vandaag de nieuwe LED's binnen en gelijk gemomnteerd.
Nu beide cornerlights met LED
Afbeelding
Leeftijd is een papieren getal.
Yesterday's the past, tomorrow's the future, but today is a gift. That's why it's called the present......

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter n.d. » 11 nov 2017, 13:29

Beste Forumrijders , verleden week Wingske opgekuist en klaargemaakt voor zijn winterslaap .Eerst nog eens goed in een sopje gezet , hier en daar een stukje body verwijdert om daar ook het opgestapeld vuil te lijf te gaan , daarna nog eens af gedroogd en daarna de motor nog eens laten warmdraaien ( om het resterende nat te laten verdampen .Zondag de tank nog wat bijgevuld en daarna de pot vet bovengehaald om de chroomstukken mee in te strijken ( garage is vochtgevoelig ) , ook twee doordrenkte , met olie , lappen stof in de uitlaat gestoken ( voorkomt dat de uitlaat van binnen doorroest tijdens het stilstaan ) , op de lift gezet (zo kan Wingsk ik verzetten zonder hem van de midden bok te halen ) , ook de banden wat harder opgepompt en ook onder beide wielen een houten plank gelegd .Daarna Wingske afgedekt met oude lakens . Nu wachten tot alles de winter weer verdwenen is , dan kan de pret weer beginnen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
aircooled
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2016, 09:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zuid Limburg

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door aircooled » 12 nov 2017, 09:58

Na een ritje met 5 motormaten in de Eifel 2 weken geleden had ik het gevoel dat ik bezopen was of in ieder geval zo rondt reed.

Na een bak koffie reed ik weg en lag ik bijna op mn waffel omdat mn stuur bij het remmen omsloeg, na controlle lekke band (0,15 bar in de band)

sta je dan.....bij eerste tankstation band opgepompt en van tankstation naar tankstation naar huis gereden, waar de band weer leeg was, weer opgepompt en geluisterd of ik de lucht hoorde ontsnappen niet dus....


De morgen erop weer leeg, dus wiel uitgebouwd en mn vrouw met wiel naar de motorzaak gestuurd ik noem geen naam maar er zijn er een stuk of 20 van.

Goed, later in de week wiel ingebouwd en testrit gemaakt waar ik bijna weer op mn waffel lag, je raadt het al o bar druk, godver de godver, band opgepompt en gecontroleerd met zeepsop, wat blijkt ventiel half afgescheurd........

Dusssss wiel weer uitgebouwd (wordt er handig in) dag erop naar motorport terug waar ze een nieuw ventiel gemonteerd hebben ennnnn toen wilden ze er ook nog 21,50 eurp vppr hebben nja toen heb ik op duidelijke wijze kenbaar gemaakt dat ik het hiermee niet eens was, het hielp dat het een zaterdag was en de zaak behoorlijk vol was......toen was het sorry sorry.

Ik weet dat ik misschien de band had moeten contreleren maar als ik een nieuwe band laat monteren dat alles in orde is, nja shit happens laten we maar zeggen.

Mvg Roland.

Ps nog GL rijders in Zuid Limburg (oostelijke mijnstreek)
Nicht immer aber immer öfter....

Gebruikersavatar
aircooled
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 aug 2016, 09:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Zuid Limburg

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door aircooled » 12 nov 2017, 10:01

Sorry voor mn grammatica het is/was nog vroeg..... :D
Nicht immer aber immer öfter....

Gebruikersavatar
pcrider
Berichten: 186
Lid geworden op: 16 mar 2009, 18:24
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Kornhorn
Contacteer:

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pcrider » 12 nov 2017, 17:50

Vandaag niet, zondag .
Gisteren mijn accu vervangen, ik had het geprobeerd om het uit te stellen tot na de winter, maar het ging echt niet meer.
Als ik thuis was starte ik de motor direct nadat ik de accu lader er afhaalde, en dan gingen de klok en dag teller weer op " 0"

Kan ik weer een poosje voor uit , hoop ik .
HONDA driver sinds 1986: CX500E-sport, 1988: CB750C vetter kuip en krauser kofferset, 1990: GL1100 Aspencade 1999 -- 2006: Pasific Coast 800, 2008: Pan European 1100 abs cbs tcs ,
2009: Goldwing GL 1500 Aspencade(1988), 2014:Goldwing GL1800 (2002)

Gebruikersavatar
G.winger
Berichten: 2254
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:08
Type Goldwing: GL1800
Locatie: kerkrade (z-limb)

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door G.winger » 13 nov 2017, 11:48

aircooled schreef:....
Ps nog GL rijders in Zuid Limburg (oostelijke mijnstreek)
ja die zijn er uit kerkrade :mrgreen: :mrgreen:
gr. Johan

Believe you can and you`re halfway there.

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 27 nov 2017, 21:47

Vandaag het motorblok uit de gl1000 getrokken voor de 2e keer ivm met een versnelling die niet inschakelde. Blok gesplitst en weer inelkaar gezet, in het frame gehangen en morgen afbouwen en kijken of hij weer loopt.
Ook de startmotor maar meteen onderhanden genomen. Koud ging hij wel aardig maar warm was een drama. Schoongemaakt, nieuwe borstels en de + voorzien van een dikkere draad. Nu gaat hij weer als de brandweer. Voor een paar centen een hoop ergenis opgelost.

Gebruikersavatar
snoopy
Berichten: 59
Lid geworden op: 06 jul 2014, 12:10
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Uitgeest

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door snoopy » 10 dec 2017, 14:44

Afgelopen week m'n buddyseat opnieuw laten bekleden daar zat een scheurtje in.
Tevens een hardere schuimsoort erin laten zetten want na 5-600 km werd 't wat pijnlijk :x

Vandaag nog niet gereden :mrgreen: maar de praktijk zal uitwijzen of het een verbetering is.

Het gehaal laten doen bij Tijger Leathers en ziet er weer schitterend uit.

Gr Clim
Als alles ineens op je afkomt, rij je aan de verkeerde kant!!

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door pieter » 27 dec 2017, 12:56

A Man's got to know his limitations

peter

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door peter » 09 feb 2018, 13:20

vandaag het andere achterspatbord op de Ltd geschroefd. Ook meteen even het rubber onder het zadel weer op de beugel geschoven aangezien ik die vergeten was tijdens montage van het zadel. Verder was er weinig te sleutelen aan de ltd.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 18 feb 2018, 18:34

Voorwiel eruit gehaald, was een heel klusje. Naar Ad Mies in Sprundel gereden voor een nieuw ventiel.
Meteen maar alle kunststof onderdelen schoongemaakt en in de was gezet, ook weer een hele klus.
En toen alles weer in elkaar gezet en ook dat was weer flink klussen.

Afbeelding

Nu weer een hoop onderdelen eraf gehaald die ook in de was moeten en dan de hele motor afwerken, we zijn nog niet klaar.
Ventiel met epoxy vastgezet in het gat van het steuntje zodat dat niet kan bewegen als de sensor erop zit.
TPMS is bestelt bij Alie voor € 41,38 daar kun je het niet voor laten liggen en je hebt er een hoop gemak van. De batterijtjes in de sensoren zijn verwisselbaar.
https://www.aliexpress.com/item/Onever- ... 7434.html?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?

Bericht door Cas » 20 feb 2018, 17:37

Na 3 dagen wassen, poetsen, polijsten en in de was zetten is de Wing weer in nieuwstaat. Behalve de middenbok, da's een bonk roest.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie