Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Niet direct aan de wing maar wel de navi software geüpdatet. Nu staan er de nieuwste kaarten op.
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Samen met Nautic op zijn wing een topkofferspoiler geplaatst.
Vooraf een lekkere flap naar binnen gewerkt.
Daarna met de bijgeleverde mal de gaten bepaald en geboord toen de spoiler gemonteerd en de elektra aangesloten.
Wilco bezig met montage van het binnendeksel.
met als eindresultaat.
Groet Pieter.
Vooraf een lekkere flap naar binnen gewerkt.
Daarna met de bijgeleverde mal de gaten bepaald en geboord toen de spoiler gemonteerd en de elektra aangesloten.
Wilco bezig met montage van het binnendeksel.
met als eindresultaat.
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 13 sep 2015, 19:21
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Rozenburg.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Mijn topkofferdeksel sloot niet meer netjes en na iedere tocht zat er van dat fijne poeder aan de binnenzijde van het deksel dus het materiaal was aan het wegvreten.
Aan iedere zijde 2 rubber strips gelijmd en we zijn weer tevreden.
Aan iedere zijde 2 rubber strips gelijmd en we zijn weer tevreden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Olie en filter ververst, remmen schoongemaakt en de koppelingolie vervangen. De motor loopt weer als een zonnetje, remt als een dolle en schakelt zonder klakken.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Wrijf het er maar in hoor "zonder klakken". Welke motorolie gebruik jij Peter?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Gisteren bij Bikers Best een bus Putoline gehaald. Maar ik denk dat het beter schakelen eerder komt doordat ik de olie in de koppelinghandle heb ververst. hij voelt nu ook anders aan op een of andere manier. kan me voorstellen dat het spul misschien wat ouder was want je moet de puntbak verwijderen en de daarachter gemonteerde bus met allerlei slangen weghalen en daarna vindt je de ontluchtings nippel onder de koppelingdeksel. Best wel een k*t klusje
- nazijspanweersolo
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 02 jul 2015, 10:16
- Type Goldwing: GL1500
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Het H stuk van mijn voorvork vervangen door eentje in kleur van de kuip (veel lol voor weinig geld en met weinig werk) en daarbij gezien dat mijn voorvorkstabilisator los zit en gescheurd is. In plaats van met inbusbouten vastgezet met slecht passende zeskantbouten waarvan sommige loszitten en andere niet los te krijgen zijn. Dus alsnog weer meer geld kwijt en meer werk.
Ach, het regent toch de komende dagen.
Erik
Ach, het regent toch de komende dagen.
Erik
'81 1100 met EZS zijspan
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)
'86 1200
'89 1500 ('92 blok)
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Achterlichten die het niet doen
Tijdens de uitvaart van Bart werd ik er door diverse motorrijders op gewezen dat de verlichting aan de achterkant van mijn motor niet brandde. Ook werd er gezegd dat tijdens het schakelen allerlei lampen knipperde.
Zelf had ik al eens gemerkt dat mijn richtingaanwijzers raar deden. De lampjes op het dashboard gingen zwak branden en als ik richting aangaf knipperde deze lampjes sneller dan normaal. Meestal deden de richtingaanwijzers het wel goed.
Dus thuis gekomen een draad tussen een lampje gedaan en deze aan de min van de accu gelegd en alles brandde perfect. Richtingaanwijzers deden het weer goed. Mooi, opgelost.
Nee dus, dat is geen oplossing. Vandaag op zoek gegaan naar het probleem. De achterlichten ed. worden aan massa gelegd door middel van groene draden en deze lopen met de kabelboom mee naar voren waar ze in de buurt van de oliepijlstok aan het motorblok zijn bevestigd. Dus op zoek achter de zijkoffers en onder de topkoffer en het zadel door naar voren. Daar eerst maar eens zoeken. Na veel gepriegel had ik de koffers er af. Het lastigste was de kabel van de bediening voor de passagiersvoetsteunen. Deze draad kreeg ik niet van de topkoffer af, dus uiteindelijk dat bakje van de topkoffer af geschroefd.
Via stekkers C10 (een blauwe 12 polige stekker), C75 en C76 (6 polig rood), C77 en C78 (3 polig wit), C84 en C85 (3 polig wit) en zo nog wat storingsnesten.
Gelukkig vond ik redelijk snel waar het probleem zat.
In de rode cirkel hierboven zie je wat er op de foto hieronder staat.
Een beetje heet geworden verbinding waardoor de veerkracht uit de stekkerverbinding is gegaan en je dus een slecht verbinding krijgt.
De draden aan beide zijden van de stekker heb ik afgeknipt, een centimeter of 5 verlengd en en er een AMP stekkerverbinding opgeknepen.
De massaverbinding is nu weer bijna 0 Ohm en dus betrouwbaar.
Dan kan ik de boel weer in elkaar gaan knutselen.
Zelf had ik al eens gemerkt dat mijn richtingaanwijzers raar deden. De lampjes op het dashboard gingen zwak branden en als ik richting aangaf knipperde deze lampjes sneller dan normaal. Meestal deden de richtingaanwijzers het wel goed.
Dus thuis gekomen een draad tussen een lampje gedaan en deze aan de min van de accu gelegd en alles brandde perfect. Richtingaanwijzers deden het weer goed. Mooi, opgelost.
Nee dus, dat is geen oplossing. Vandaag op zoek gegaan naar het probleem. De achterlichten ed. worden aan massa gelegd door middel van groene draden en deze lopen met de kabelboom mee naar voren waar ze in de buurt van de oliepijlstok aan het motorblok zijn bevestigd. Dus op zoek achter de zijkoffers en onder de topkoffer en het zadel door naar voren. Daar eerst maar eens zoeken. Na veel gepriegel had ik de koffers er af. Het lastigste was de kabel van de bediening voor de passagiersvoetsteunen. Deze draad kreeg ik niet van de topkoffer af, dus uiteindelijk dat bakje van de topkoffer af geschroefd.
Via stekkers C10 (een blauwe 12 polige stekker), C75 en C76 (6 polig rood), C77 en C78 (3 polig wit), C84 en C85 (3 polig wit) en zo nog wat storingsnesten.
Gelukkig vond ik redelijk snel waar het probleem zat.
In de rode cirkel hierboven zie je wat er op de foto hieronder staat.
Een beetje heet geworden verbinding waardoor de veerkracht uit de stekkerverbinding is gegaan en je dus een slecht verbinding krijgt.
De draden aan beide zijden van de stekker heb ik afgeknipt, een centimeter of 5 verlengd en en er een AMP stekkerverbinding opgeknepen.
De massaverbinding is nu weer bijna 0 Ohm en dus betrouwbaar.
Dan kan ik de boel weer in elkaar gaan knutselen.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Waar de Wing ons brengt..
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Frame en middenbok voorbereid op ontlakken, volgende week. Daarna weer in de KTL, kan er kleur op en...t blok erin die zo goed als klaar is. Morgen de carb's testen op lekkage voordat ze op t blok komen.....t zijn n stelletje vuile overlopers hoor... .
Blok heeft max compressie en oliedruk dus........dat zal hopelijk wel goed gaan...
Blok heeft max compressie en oliedruk dus........dat zal hopelijk wel goed gaan...
Iedereen weet alles maar... Niemand weet iets...
Groetjes Rob.
Groetjes Rob.
- pieter
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Rucphen
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
@ RonalT,
Dan kan je die stofnesten ook gelijk eens onderhanden nemen
Groet Pieter.
Dan kan je die stofnesten ook gelijk eens onderhanden nemen
Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Zo te zien is dat bakkersmeel Pieter, lijkt wel of Ronald zijn Wing IN de molen parkeert.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- cooper
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Stabroek (Belgie)
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Gisteren het bij Wingservice gehaalde revisiesetje in het ontkoppelingspomje geplaatst.
Bij demontage van het pompje geen olie meer te bespeuren alleen maar een lichtgelige substantie die nog het best is te vergelijken met kleine kaviaar.
Iemand een idee wat dit kan zijn/vandaan komt ? Alles verwijderd, leiding doorgespoeld en wat dacht je !?
Black Widow ontkoppelt weer als een nieuwe !
Hopelijk blijft dit zo en geeft de "substantie" geen verrassingen meer achteraf.
Bij demontage van het pompje geen olie meer te bespeuren alleen maar een lichtgelige substantie die nog het best is te vergelijken met kleine kaviaar.
Iemand een idee wat dit kan zijn/vandaan komt ? Alles verwijderd, leiding doorgespoeld en wat dacht je !?
Black Widow ontkoppelt weer als een nieuwe !
Hopelijk blijft dit zo en geeft de "substantie" geen verrassingen meer achteraf.
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
- RonalT
- Berichten: 13417
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Niet aan mijn motor, maar wel een klein beetje aan de motor van Nick, de zoon van Der Herr Director.....
De wegenwacht deed het overigens beter.
De wegenwacht deed het overigens beter.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Heb jij vandaag nog aan je wing gesleuteld?
Nieuwe bandjes voor en achter, de oude waren behoorlijk plat