Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 23 nov 2010, 21:18

gewoon onderhoud, geen overdreven dingen , regelmatig rijden , dus niet maanden stil laten staan, en af en toe als hij lekker warm is even flink ,,knallen,, dus flink het gas er op, laat ,m maar eens lekker in de begrenzer lopen, of een poosje boven de 170 , natuurlijk geen uren , maar af en toe eens mooi doortrekken naar 5500-6000 toeren , nem van mij aan dat ie daar niet van kapot gaat, eerder van altijd TE weinig toeren, bougies komen er bij mij altijd als nieuw uit, alle 6 mooi grijs en niks ingebrand. zelfs bij starten geen rookpluim als hij een paar dagen op de zijstandaart heeft gestaan. ik besef heus wel dar er nu lezers zijn die hun wenkbrouwen optrekken......geeft niet , ieder zijn ding, niet iedereen wil het op mijn manier doen , is maar goed ook. 8)

Gebruikersavatar
Black Wing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2016
Lid geworden op: 09 apr 2006, 19:25
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Lelystad

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door Black Wing » 23 nov 2010, 21:56

mijn ervaring is ook goed, 22 jaar oud, en het loopt als een nieuwe, maar met niet al te veel km op de teller, en ik rij ook niet zo veel,
dus daar heb ik nog lang plezier van, :D ik had ook ooit eens een reserve blok, dat kreeg ik erbij, er was wel schade aan maar voor de
onderdelen wel handig, later nog geprobeerd te verkopen, maar geen belangstelling, en ik kreeg van een goldwing kenner de raad om hem bij
de oudijzer boer te brengen omdat deze blokken onverwoestbaar zijn, dus niemand hem nodig zou hebben, en omdat hij in de weg lag dus maar
zijn raad opgevolgd
Groeten, Eric

Gebruikersavatar
Jan Geel
Berichten: 438
Lid geworden op: 16 mei 2010, 10:30
Type Goldwing: GL1000
Locatie: Nieuwegein

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door Jan Geel » 23 nov 2010, 22:02

wingman01 schreef:gewoon onderhoud, geen overdreven dingen , regelmatig rijden , dus niet maanden stil laten staan, en af en toe als hij lekker warm is even flink ,,knallen,, dus flink het gas er op, laat ,m maar eens lekker in de begrenzer lopen, of een poosje boven de 170 , natuurlijk geen uren , maar af en toe eens mooi doortrekken naar 5500-6000 toeren , nem van mij aan dat ie daar niet van kapot gaat, eerder van altijd TE weinig toeren, bougies komen er bij mij altijd als nieuw uit, alle 6 mooi grijs en niks ingebrand. zelfs bij starten geen rookpluim als hij een paar dagen op de zijstandaart heeft gestaan. ik besef heus wel dar er nu lezers zijn die hun wenkbrouwen optrekken......geeft niet , ieder zijn ding, niet iedereen wil het op mijn manier doen , is maar goed ook. 8)
Bedoel je daar kilometers per uur of hartslagen per minuut? :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Jan Geel op 24 nov 2010, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
GoldWing GL1000 K1 (d'oude heer), 1976

wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 23 nov 2010, 22:57

IK weet hoe hard mijn Wing loopt, jij zal toch ook wel weten hoe hard JOUW motor loopt. ik weet maar al te graag of hij in elk toerengebied en bij elke snelheid netjes loopt, tot 200 op de klok geen trillingen of wat dan ook, dus alles zal wel goed zijn , en hij gaat er echt niet kapot van .
maar goed........mijn rijstijl is misschien niet helemaal Goldwing rijstijl, zeker niet als de nokken van de floorboards onder het frame de grond raken in de bocht als er een kuiltje zit, en die stap opzij die hij dan maakt is niet prettig , maar ik word er niet bang meer van, Belgische lezers zullen de weg van Vielsalm naar de Lux grens wel kennen , zo,n 25 km mooie bochten, ik voorop met aanhanger, de rest met van alles en nog wat er achter aan , en allemaal zweet op de rug, ik ook natuurlijk, t,is tenslotte dik 800kg met de kar er achter, ( 5.4 meter) de verbazing op de gezichten van de mannen als ze me door de bochten zien gaan is goud waard. :lol:

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door RonalT » 23 nov 2010, 23:46

wingman01 schreef:bij elke snelheid netjes loopt, tot 200 op de klok geen trillingen of wat dan ook, dus alles zal wel goed zijn , en hij gaat er echt niet kapot van .
Huh, 200??? Zijn dat kilometers?

De mijne stopt bij 115mijl/uur (185 km/uur) op de teller. Navigatie wijst dan 174 aan.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 24 nov 2010, 07:07

RonalT
kan kloppen , ze zijn niet allemaal hetzelfde, de een loopt iets harder, de ander trekt iets beter, bij de een laat je het stuur los en dan loopt ie naar links, en bij een ander naar rechts, wat ik bij 200 op de klok ECHT loop weet ik niet, maar zal zo rond de 185 zijn, verde vind ik die top totaal onbelangrijk. maar als hij bij 170 zou schudden betekend dat wel dat er iets niet goed is.

Gebruikersavatar
Jangro
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 okt 2007, 21:49
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door Jangro » 25 nov 2010, 12:51

Als ik alle berichten doorlees spant die van mij toch aardig de kroon een 1500 se uit 1999 met 170000 km maar de meeste km zijn wel van de vorige eigenaar maar alles doet het nog zo als het hoort.
Groet Jan
Met vriendelijke groet Jan

wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 25 nov 2010, 13:35

jangro goeiendag.

Waarom zou het na 170.000 km niet meer werken???
auto,s doen het na 200.000 ook nog , en wat te denken van vrachtwagens , ik had vroeger een DAF met 1.750.000 km op de klok, en daar werkte alles ook nog.
vergeet niet dat het geen levend materiaal is, als het werkt en er gebeuren geen gekke dingen mee dan gaat het in principe veel langer mee dan we denken.
op mijn wing zit nog de originele bedrading, ook de schakelaars zijn nog origineel, blok , bak en cardan ook. slijtage is meestal het resultaat van slecht onderhoud en in veel mindere mate als gevolg van ouderdom. wat zijn de meeste problemen bij een Goldwing.............de bedrading.......en hoe komt dat????......ondeskundig aansluiten van verlichting en ander spul....gevolg?????....accu,s die voortijdig overlijden , alsook dynamo,s....kortsluiting enz, enz, .
laat je Wing rustig zijn werk doen , sluit alles goed aan , plaats liever 10 zekering teveel , dan 1 te weinig. :wink:

Gebruikersavatar
stout mike
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 mar 2009, 16:34
Locatie: Hamme Oost VL België

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door stout mike » 25 nov 2010, 15:52

ik ken mensen met goldwings die zonder enig probleem 500000 km op de teller hebben met zeer weinig mankementen en er nog altijd mee rijden maak je geen zorgen als je je motor goed verzorgt kun je er nog heel lang mee rijden een goldwing is een zeer betrouwbare motor,in tegendeel met een Harley.

wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 25 nov 2010, 16:46

Mike Hallo.

ben ik het niet hel;emaal mee eens, de HD,s van de laatste jaren zijn zeer goede motoren, en ik denk ook dat je een Goldwing daar niet mee moet vergelijken , zijn 2 heel verschillende motoren, ik weet zeker dat je met HD net zo veel kan rijden , het grote voordeel van een HD is het repareren, voorbeeld krukas vervangen .....dat wil je niet weten bij een Goldwing wat voor slagveld er dan in de werkplaats ligt. zou ik minder rijden zou mijn keus waarscheinlijk een HD zijn , geef toe....ze zijn errug mooi!!!!!! 8)

Gebruikersavatar
lemmens
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1372
Lid geworden op: 14 dec 2007, 21:09
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Boechout

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door lemmens » 25 nov 2010, 17:14

tja HD zeker mooie motoren
een vriend van ons heeft een electraglide classic bj 2007 :shock:
nu ong 40000 km op de teller

is tot nu toe al 4 x terug bij de dealer geweest i.v.m electronica problemen :roll:
radio die spontaan begint te spelen ,verlichting die dan weer niet dan weer wel (als de motor stil staat zonder sleutel)werkt instrumentarium dat dienst weigert
hij is met ons een week mee op vakantie geweest zonder noemen's waardige problemen

echter toen we in france 1 3/4 u op de route solei gereden hadden(gem. snelheid 135) en het tijd was om te tanken
sijpelde de olie uit het lucht filter alles schoon gemaakt (tja hd sleutelt makkelijk waarschijnlijk omdat je zo vaak moet sleutelen) en de boel grondig hadden schoon gemaakt
olie na gekeken (zat iets onder max) dus heeft waarschijnlijk iets te veel in gezeten heeft ie er tot nu toe geen last meer van gehad

verder was ie jaloers hoe wij tijdens de vakantie op tochtjes lekker over de weg zweefde (gl1100 aspencade 82 en 2 personen) en hij z'n tanden bijna stuk geklapperd had op zn HD

zo zie je maar dat HD wel de naam heeft maar GL de luxe (dat zegt onze vriend zelf ook)

en mischien kan ik hem wel overtuigen over te stappen
GL 1500j Dynastic Blue bj 02-1988 (PB192 M) met 2 antennes en een vlagenmastje

gl 1100 aspencade bj'82 (van6-2005 tot10-2011)
52000miles met gereden

wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 25 nov 2010, 18:35

4 keer terug voor 1 ding ???? misschien is de dealer (monteur) niet zo slim, goldwings komen ook stil te staan , kijk naar de 1200 met zijn startmotorproblemen, en de dynamo,s, .......ik weet het wel, voor de echt lange afstand is niks beter dan een Goldwing, ik heb 3 ,,iron but,s,, in de kast liggen, en die krijg je alleen als je lekker lang blijft zitten, even kort , de iron but trofee krijg je als je gedocumenteert 1000 mijl in 1 ruk aflegt, je mag wel tanken en een peuk roken , maar je pauze mag niet langer dan een kwartier zijn (slecht te controleren).
tja......was niet echt moeilijk, van Den Bosch naar Cambrills was 1650 km.
s,avonds om 2100 aanrijden, en de andere dag rond 12.30 op de camping een 20 km ten zuiden van cambrills (Miami Playa)
1500 met aanhanger en niet boven de 130.

Gebruikersavatar
stout mike
Berichten: 164
Lid geworden op: 16 mar 2009, 16:34
Locatie: Hamme Oost VL België

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door stout mike » 25 nov 2010, 21:08

harleys zijn inderdaad hele mooie motoren dat ontken ik niet.maar ik ken er toch zeer veel die overgestapt zijn op een goldwing.
er zijn ook wel serieuze verbeteringen aangebracht aan de Harley Davidson maar dat komt dan ook omdat de jappen er zich tussen gemengd hebben.

wingman01

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door wingman01 » 25 nov 2010, 22:00

in een Rolls royce zitten ook japanse onderdelen , vergeet niet dat de Harley gebouwd word voor Harley rijders, die willen dat type motor hebben, net als een Ducatisti geen tourmotor willen, maar ik denk altijd maar zo....ieder zijn eigen ding, de Goldwing is extreem betrouwbaar, en daar is de prijs ook naar, maar elk ander merk is ook goed , ,t is maar net hoeveel geld je hebt en wat je er mee wil doen , ik heb hier nog een yamaha xj 750, mooi ding voor het echt slechte weer, van 88. vorig jaar gekocht met 168.000 km, loopt ook als een trein. maar ik haal het niet in mijn hoofd om er mee te proberen wat ik met mijn Wing doe.

Gebruikersavatar
Dilemma
Berichten: 136
Lid geworden op: 02 dec 2009, 15:00
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Oud-Vossemeer (Zeeland)

Re: Hoeveel kilometers heeft jouw Goldwing?

Bericht door Dilemma » 26 nov 2010, 18:25

wingman01 schreef: maar ik haal het niet in mijn hoofd om er mee te proberen wat ik met mijn Wing doe.
Wat bedoel je?
Dirk
RIDE SAFE AND MAY THE LORD RIDE WITH YOU!

Plaats reactie