Wat een service!

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ria1966
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 23:26
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Wat een service!

Bericht door Ria1966 » 08 feb 2008, 15:01

Vandaag zouden we gaan touren met onze Goldwing. Eindelijk mooi weer, toevallig allebei vrij, dus natuurlijk de nieuwe Garmin uitproberen...
Het ging lekker, mooie wegen, lekker zonnetje, Garmin deed het goed.... Maar, vanuit het niets werd Mario, mijn man helemaal niet lekker. Motor langs de kant, even op een steen gezeten, en terwijl het zweet over mijn rug liep in mijn motorkleding, stond hij te klappertanden van de kou, zag lijkwit, en voelde zich helemaal niet goed. En wat doe je dan, ik heb dat roze papiertje nog niet....
Naar het dichtsbijzijnde dorpje gereden, om ergens binnen te kunnen zitten en wat te eten en drinken. Het enige restaurant was gesloten, dus maar even plaats genomen op een bankje in de zon. De eigenaar kwam echter 5 minuten later aanrijden omdat er een leverancier was. Ik vroeg hem hoe laat hij open ging, om 17:00 uur (het was toen 13:00 uur). Hij zag dat Mario niet lekker was, en zei dat we best even binnen mochten komen voor een kop koffie. Wij blij natuurllijk. Mario kwam daar inderdaad wat van bij, en nu was het dus zaak om de kortste route naar huis te nemen om zo snel mogelijk thuis te komen. Dus ik pakte mijn portemonnai om de koffie te betalen, maar, dat hoefde niet, was een koffie van de zaak.
Wij waren helemaal verbaasd, waar maak je dat tegenwoordig nog mee! Koffie serveren terwijl je eigenlijk gesloten ben, en dan ook nog eens niet af hoeven rekenen!
Nou, je maakt het echt mee in Gasterij Schuttershof in Esbeek!
Wij zijn weer veilig thuisgekomen nadat de eigenaar ons de kortste weg had verteld.
Omdat je zulke dingen maar weinig meemaakt, wilde ik het hier toch even kwijt!

Groetjes Ria

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 08 feb 2008, 15:37

Dat zijn fijne berichten. Dat sterkt het vertrouwen in de mensheid weer!
Hoop dat Mario er verder geen nare gevolgen van heeft. Hopelijk een beginnend griepje.
De waard kende een kortere route dan de Garmin begrijp ik :D :D
Beterschap. En het weekend zijn er nog mogelijkheden om een rondje te rijden gelukkig.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Re: Wat een service!

Bericht door Pieter Aarts » 08 feb 2008, 15:55

Ria1966 schreef: Nou, je maakt het echt mee in Gasterij Schuttershof in Esbeek!
Eej Ria,

dat is 3 km van ons huis vandaan !, doorgaande weg naar Hilvarenbeek volgen en in het dorp wonen wij aan die straat.

Pieter

BadAss

Bericht door BadAss » 08 feb 2008, 16:03

Hulde voor Gasterij Schuttershof in Esbeek!!

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 08 feb 2008, 17:17

Allemaal daar even een bakkie doen! En dan wel betalen.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Gebruikersavatar
Ria1966
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 23:26
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Ria1966 » 08 feb 2008, 17:40

harryvbr schreef:De waard kende een kortere route dan de Garmin begrijp ik :D :D
Ik, moet eerlijk zeggen, dat weet ik niet hoor, we hebben de Garmin zaterdag gekocht, en reden er voor het eerst mee. De instellingen stonden op snelle wegen en autobahn vermijden en dat soort dingen. Ik weet al helemaal niet hoe hij werkt, en Mario was eigenlijk te beroerd om alles anders in te stellen.
Nu zijn we niet helemaal onbekend in die omgeving, en het enige wat je dan wilt is zo snel mogelijk naar huis!
Dus dan even vragen was op dat moment het makkelijkst, en ook daar was de waard dus heel behulpzaam in.

Groetjes Ria

loewieke
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 apr 2007, 20:41
Locatie: GLABBEEK (3381 Kapellen) BELGIE

wat een service

Bericht door loewieke » 08 feb 2008, 18:24

Hallo Ria en Mario

Het GPS toestel kennen zal wel komen,door het veel te gebruiken zal het
een routine worden en zal je het zeker niet meer willen missen.
Als ik het pas had heb ik er ook de nodige problemen mee gehad,en kon dan nog steeds terug vallen op een vriend die het mij dan vertelde hoe het in zijn werk ging,daarom is er een spreekwoord dat zegt,alle begin is moeilijk.
Hoop dat je man zich al beter voelt .

Met vriendelijke winggroeten

Louis :wink: 8)

happygoldwing

Bericht door happygoldwing » 08 feb 2008, 19:03

Zo staan de mensen verbaasd als iemend eigenlijk gewoon iets menselijks doet

In ieder geval mooi teken van sociaal en menselijk gedrag van de restaurant houder proficiat

Ria en Mario ben blij dat julie weer veilig thuis gekomen zijn

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 08 feb 2008, 19:07

Leuk om te lezen dat er nog zo'n mensen bestaan, is een uitstervend ras aan het worden. Hopelijk is Mario ondertussen op terug op zijn positieven en was het een voorbijgaande flauwte en niks ernstigs!

Gebruikersavatar
Ria1966
Berichten: 58
Lid geworden op: 19 jan 2008, 23:26
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Ria1966 » 08 feb 2008, 19:43

goldwingboy schreef:Hopelijk is Mario ondertussen op terug op zijn positieven en was het een voorbijgaande flauwte en niks ernstigs!
Ik denk dat een beginnende griep hem overvallen heeft. Hij heeft het nu wisselend warm en koud, en voelt zich belabbert. (en ziet er ook zo uit)
De plannen om morgen weer te gaan rijden zullen wel niet doorgaan, maar goed, er zullen nog genoeg mooie dagen komen denken we dan maar!

Groetjes Ria

bertzwanen
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2545
Lid geworden op: 03 jan 2007, 01:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Altea ( Spanje )

Bericht door bertzwanen » 08 feb 2008, 23:53

Hallo Ria en Mario

Dat is zeker een mooi en menselijk gebaar .
Ik ga er dan ook van uit dat die Winger die daar komt dit verhaal vertelt
afrekend en de zaak verlaat met een Wing groet :lol:

Ria en Mario tot ziens en beterschap .

Bert en Diana :wink:
er is geen mooiere wing dan een goldwing

Tucker06
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:31
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door Tucker06 » 12 feb 2008, 13:43

Hoezo zijn dit soort mensen een uitstervend Ras?????

Het probleem in onze maatschappij is dat de mensen die zich asociaal gedragen juist zoveel aandacht krijgen in de media en dat daarom de meeste mensen een vertekend beeld krijgen. Het is zeker niet alleen maar pais en vree, dat weet ik wel

Mijn vrouw is vorige week terwijl we aan het fietsen waren met de kids aangereden door een mevrouw met een paardentrailer. Gewoon een dom ongeluk met als gevolg een zere knie, hoofd en een kapotte fiets (Gazelle, geen wing).
Voor ik het wist waren er 6 omstanders die allemaal geholpen hebben zonder dat ik het moest vragen. Toen mijn vrouw weer op de been was kwam er een man aan lopen die me een papiertje in de hand duwde met daarop 2 tel. nr's. van getuigen, voor het geval dat.....
Het kan wel hoor!

groetsels
Jasper
Live to ride.

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 13 feb 2008, 22:42

Goed te lezen dat er nog mensen van dat uitstervend ras zijn. Overigens kom ik die weinig tegen. Begin januari lag ik te spartelen op de A12 nadat een koekebakker in blik van rijstrook veranderde zonder te kijken... Honderden auto's gepasseerd. Allemaal hadden ze het te druk met haasten. Van mijzelf weet ik dat ik tot dat uitstervend ras behoor.

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 14 feb 2008, 08:43

Idem hier, ooit de Pan en de Goldwing moeten neerleggen omdat ie over zijn kantelmoment heen was, ook tientallen auto's zien voorbijrijden die me zagen sukkelen om de motor opnieuw recht te trekken en geen enkele die stopte om te helpen, dus is het heel zeker een uitstervend ras aan het worden.

Plaats reactie