Goldwing F15 Fighter Jet

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Hippopotamus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 nov 2006, 00:20
Locatie: woerden
Contacteer:

Goldwing F15 Fighter Jet

Bericht door Hippopotamus » 02 feb 2008, 21:24

Een "kunstenaar" heeft een Goldwing GL1000 omgetoverd tot een F15 Fighter Jet als eerbetoon voor de Amerikaanse troepen...
Ik steun ook de Nederlandse troepen in Afghanistan maar ik laat dit liever merken door een sticker te plakken op mijn voorruit van mijn Vetter kuip (en op achterruit van de auto) in plaats van mijn GL1000 zo te vernielen!

Afbeelding
lees verder op: http://blogs.motorbiker.org/blogs.nsf/d ... er-jet.htm

voortbordurend op dit onderwerp:
hier kun je de stickers bestellen voor steun aan de nederlandse troepen in Afghanistan:
http://www.ondersteuntroepen.nl/webwinkel/
Habemus Hippopotamus

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 06 feb 2008, 20:23

Ik steun onze troepen liever als ze weer in Nederland zijn. Een GW doet het volgens mij in de woestijn helemaal niet goed. We hebben er dus niets te zoeken. Onze troepen dus ook niet. Iedereen zijn mening. Dit is de mijne.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Scott
GL 1500 rijder
Berichten: 118
Lid geworden op: 21 jan 2008, 13:40
Type Goldwing: GL1500
Locatie: N.Scharwoude
Contacteer:

Bericht door Scott » 07 feb 2008, 12:55

stickers op de auto doe ik niet aan maar op je GOLDWING is NOT DONE!! NEVER TE NOOIT NIET!!?**%!!
maar er een jet van maken is gewoon sneu en zonde. er zijn betere manieren om iemand te steunen dan je motor vernaggelen.
Honda cb 750 four k7 '78
Honda Goldwing gl 1200 ltd '85
Honda Goldwing GL1500 se Canadees '93 (fi)
Kawasaki vn 1500 classic tourer fi 2001
Honda Goldwing GL1500 aspencade '91 met squire aanhanger

Beter tien zwanen in de lucht, dan één voor je motor!

Hippopotamus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 nov 2006, 00:20
Locatie: woerden
Contacteer:

Bericht door Hippopotamus » 08 feb 2008, 01:41

Beste Tijger,
Er is in mijn topic niets genoemd over een GW in de woestijn. De relatie tussen een GW in de woestijn en onze troepen die daar niets te zoeken hebben ontgaat mij.
We hebben daar niets te zoeken, zeg je? Houd de wereld op bij de nederlandse grens? Ik ben er trots op dat er JONGE jongens en meisjes zijn die nog steeds geloven in een betere wereld en daar bereid zijn om er iets voor te DOEN. Dat jij je mening mag uiten dank je aan je voorouders en aan andere wereldvreemden die toendertijd hier niets te zoeken hadden maar voor een wereld stierven waarin je nu leeft! Nu hebben we verplichtingen aangegaan en als je lid bent van een vereniging heb je de morele verplichting bij te dragen aan deze vereniging. In het klein: ben je lid van een club dan wil je ook iets doen voor de club (neem een voetbalclub, of ben je zo een die al het werk laat doen door steeds dezelfde mensen en gewoon profiteert van de acties die zij ondernemen?).In het groot: We zijn lid van de NATO en als je dat niet bevalt denk er dan bij de volgende verkiezingen aan op welke partij je je stem uitbrengt! Dat is democratie (mogelijk gemaakt door personen die hier niets te zoeken hadden)! En mocht je niet stemmen dan zwijgt! Je hebt dan geen recht op een mening.
Iedereen zijn mening. Dit is de mijne.
Habemus Hippopotamus

Hippopotamus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 nov 2006, 00:20
Locatie: woerden
Contacteer:

Bericht door Hippopotamus » 08 feb 2008, 01:45

Beste Scott,
Bedankt voor je reactie. Ik weet niet waarom je nooit een sticker op je GoldWing als NOT Done classificeert. Ik kan me voorstellen dat je geen sticker van Wallibi op je voorruit wil hebben maar een uiting van absolute betrokkenheid bij een bepaalde casus is mijn inziens toegestaan.
Veel plezier met je stickervrije en mogelijk krasvrije GoldWing.
Habemus Hippopotamus

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13414
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Bericht door RonalT » 11 feb 2008, 09:46

Scott schreef:stickers op de auto doe ik niet aan maar op je GOLDWING is NOT DONE!! NEVER TE NOOIT NIET!!?**%!!
maar er een jet van maken is gewoon sneu en zonde. er zijn betere manieren om iemand te steunen dan je motor vernaggelen.
Een der vorige eigenaren mijner motor hebben wat stickers (amerikaanse treffens e.d.) aan de binnenkant van het deksel van de topkoffer geplakt. Dat is wel een aardige plaats voor een paar stickers.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Tijger
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 aug 2006, 21:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door Tijger » 11 feb 2008, 18:41

Beste Hippo,

Ik moet een paar dingen rechtzetten:
1. Ik was inderdaad te snel, want ik had niet zo snel gezien dat je Afghanistan schreef en niet Irak zoals ik even associeerde. Inzet in Afghanistan is een NATO-besluit waar ik wel achter sta, hoewel je over de duur van de missie nog kan discussieren (uiterlijk augustus 2008 zou ik zeggen).

2. Ik ben inderdaad wel tegen de missie in Irak en heb inderdaad op een partij gestemd die er ook tegen was. Ook als de meerderheid een andere mening heeft dan ik zelf, dan hoef ik er nog steeds niet mee eens te zijn. Ook niet-stemmen is een recht binnen een democratie.

4. Er zijn op deze wereld ook heel wat buitenlandse militaire missies uitgevoerd waar je nu toch echt niet achter kunt staan (politionele acties in Indonesie, Vietnam-oorlog en zo zijn er nog wel wat te noemen). Elke militaire interventie is niet positief en leidt tot gelukzaligheid van de plaatselijke bevolking, dus moet je het niet met een onvoorwaardelijk 'support our troops' omarmen. Een kritische blik is nodig.

5. Dat over een GW in de woestijn was een grapje.

6. Inderdaad, zonde van een GW die stickers erop, maar van mij mag je als ik ook maar mag vinden dat het waardeloos is. Wederzijds respect dus.
Zet je wing op een klok
www.clock4u.eu

Hippopotamus
Berichten: 40
Lid geworden op: 01 nov 2006, 00:20
Locatie: woerden
Contacteer:

Bericht door Hippopotamus » 12 feb 2008, 00:06

Hallo Tijger,

Allereerst mijn excuses in het geval je denk dat ik geen respect heb voor andere meningen. Integendeel, ik respecteer ieder zijn mening.

ad 1. check. ik heb echter te weinig informatie om te oordelen of aug. 2008 haalbaar is. Duitsland doet m.i. te weinig bijdragen in nato-verband en ik vind hun houding gewoon laf. Als zij hun troepen naar het zuiden sturen kunnen wij naar huis (??).

ad 2. check; al zet ik vraagtekens bij wat je bereikt met niet stemmen.

ad.3 (4). Het is goed dat je de politionele acties in indonesie noemt want dat zijn zwarte bladzijden uit onze geschiedenis. Eerst een volk van alles beloven om hun het vuile werk te laten opknappen en vervolgens hetzelfde volk verraden en in de steek laten (zonder de US lieten we ze daar kreperen). Ik heb het inderdaad over de Molukkers. Nederlandse hypocrisie ten top. Om verdere dwaling van ons topic te voorkomen laat ik het even hierbij. Over het onvoorwaardelijk "support our troops" kom ik verderop terug.

ad.5. Ik was te ge-emotioneerd om dat te doorzien. mijn excuses.

ad 6. Opnieuw wederzijds respect. zie de PS.

Mijn punt is: Niemand gaat bij Defensie in dienst om oorlog te voeren. Defensie biedt jongens en meisjes een baan wat later een goede springplank in de maatschappij kan betekenen. Je gaat bij Defensie werken om redenen als : teamwork, high tech, opleidingsmogelijkheden, goede medische zorg, geloof in de maatschappij en hun waarden en normen. Defensie verleent ook diensten aan de maatschappij: bij calamiteiten en hulp bij oplossen van misdrijven!

Mijn punt is: Niemand gaat bij Defensie in dienst om oorlog te voeren. Our troops, onze troepen zijn uitvoerend! De politiek beslist! Dat onze jongens en meisjes daar uitvoering aangeven, daar heb ik respect voor! Dus, alsjeblieft: vereenzelvigt ze niet met de politieke figuren uit ons kabinet die daar in hun ivoren toren beslissingen nemen. Er wordt daar ijskoud gecalculeerd van: zoveel mensenlevens gaan we verliezen maar daar staat dan wel zoveel orders van (ik noem maar USA) tegenover. Punt. En dan krokodillentranen huilen als er slachtoffers vallen. Dus: "onvoorwaardelijk 'support our troops' omarmen" vind ik een loze kreet. Een kritische blik is nodig. Mee eens: bij onze politici, niet bij onze troops! Ze gaan echt niet op vakantie naar verre landen.

Mijn punt is: Niemand gaat bij Defensie in dienst om oorlog te voeren.
Waar het mij om gaat is dat achter elk militair (man/vrouw) een echtgenoot/echtgenote, kinderen, ouders etc staan.
Waar het mij om gaat is dat onze jongens/meisjes (our troops) niet verraden of in de steek gelaten voelen.
Oorlog verandert iedere menselijke wezen!

Mijn punt is: Steun onze troepen. Als een vriend/vriendin/vrouw/moeder/vader van een van onze jongens/meisjes aldaar langs mijn geparkeerde GoldWing (of auto) loopt dan hoop ik dat ze een warm gevoel krijgen als ze de sticker ZIEN. Dat er een onbekende persoon in Nederland is die die probeert hun stress/angsten te begrijpen.
Dat er een persoon is die probeert te begrijpen dat inzet van hun vriend/vriendin/man/vrouw/zoon/dochter niet gelijk staat aan haat jegens andere landen/volken maar dat ze hun werk doen.

Wat ik gewoon wil zeggen is: wat is nou een kleine sticker in verhouding tot de vernieling van een historische GL1000 (de oervader van alle GoldWings) tot een afgrijzelijke "Jet vliegtuig" alleen om te zeggen dat je je troops steunt??
Rare jongens die amerikanen.......

Hippopotamus

PS.
voor degenen die bang zijn hun GoldWing te bevuilen: ik heb een tweedehands GoldWing (GL1000 bij BB) gekocht wat vol zat met stickers. Ik heb ze allemaal eraf kunnen halen zonder krassen of vlekken. Dus ik begrijp die angst niet (zal wel aan mij liggen). Is de moderne GoldWing dan zodanig gebouwd dat die uit elkaar valt als je een sticker probeert te verwijderen?? :)
Habemus Hippopotamus

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 12 feb 2008, 11:11

WAAR GAAT DIT OVER????????
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tucker06
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:31
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door Tucker06 » 12 feb 2008, 13:29

Dit gaat over meningen, emoties en betrokkenheid.

Als actief dienend militair doet het me goed om te horen dat er mensen in de (onze) maatschappij zijn die ons een hart onder de riem steken. Anders dan verguisd worden a la Srebrenica of te horen krijgen dat je er zelf voor gekozen hebt. Een oorlogsgebied is per definitie geen leuke omgeving om naar toe te moeten.

Verder wil ik er niet op in gaan en een ieder oproepen om elkaars mening te respecteren, al roepen soms andere meningen emoties op.

Met vriendelijke groet naar een ieder, voor of tegenstander.

Jasper.
KFOR 1 (kosovo '99)
SFIR 2 (Irak '03)
Live to ride.

Gebruikersavatar
Badmuts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 263
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:54

Bericht door Badmuts » 13 feb 2008, 11:30

Ik vroeg mij alleen maar af of dit thuis hoort op het Goldwingforum.
groeten van de Badmuts
Houd de blinkende kant boven.

http://www.debeddenkoning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 13 feb 2008, 15:44

Ben het eens met Badmuts. Onderwerpen als politiek en religie leveren alleen maar zinloze discussies op. En zeker op dit forum. Maar in eerste instantie ging het daar niet over natuurlijk. Maar ik wil ook wel alle militairen een hart onder de riem steken die door ons aller politiek naar gevaarlijke missies worden gestuurd.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Tucker06
Berichten: 50
Lid geworden op: 24 mar 2006, 16:31
Locatie: Hengelo (ov)

Bericht door Tucker06 » 13 feb 2008, 21:00

Oh ja het ging over die Jetwing of moet ik zeggen Goldfighter.
Hahaha vreselijk zielig ding. Zoiets slaat nergens op, leuk voor carnaval of zoiets.
Bedankt voor de steunbetuigingen. (Ik denk ook namens vele collega's)

Jasper
Live to ride.

Plaats reactie