proefrijden

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?

koper zelf laten rijden

ja, hij mag zelf alleen op stap ermee.
12
9%
ja, hij mag zelf alleen op stap ermee.
12
9%
ja, hij mag zelf alleen op stap ermee.
12
9%
ja, hij mag zelf alleen op stap ermee.
12
9%
ja, maar ik ga mee achterop.
4
3%
ja, maar ik ga mee achterop.
4
3%
ja, maar ik ga mee achterop.
4
3%
ja, maar ik ga mee achterop.
4
3%
neen, maar hij mag wel achterop mee met mij.
16
12%
neen, maar hij mag wel achterop mee met mij.
16
12%
neen, maar hij mag wel achterop mee met mij.
16
12%
neen, maar hij mag wel achterop mee met mij.
16
12%
neen, proefrit is niet mogelijk.
1
1%
neen, proefrit is niet mogelijk.
1
1%
neen, proefrit is niet mogelijk.
1
1%
neen, proefrit is niet mogelijk.
1
1%
 
Totaal aantal stemmen: 132

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

proefrijden

Bericht door goldwingboy » 29 jan 2008, 11:30

Naar aanleiding van mijn discussie gisteren met een koper die eiste om een proefrit zelf te doen met mijn motor, vraag waarop ik weigerde in te gaan (heb hem wel aangeboden dat ik zou rijden en hij achterop mee kon) omdat ik niet het risico wil nemen dat mocht er iets voorvallen ik met de gebakken peren zit ben ik wel eens benieuwd naar de reacties.

Daarom deze poll: ervan uitgaande dat u geen Allriskverzekering (omnium voor de Belgen :wink: ) hebt, gaat u in op de vraag van een koper om hem zelf aan het stuur te laten plaatsnemen van uw motor?

loewieke
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 apr 2007, 20:41
Locatie: GLABBEEK (3381 Kapellen) BELGIE

proefrit

Bericht door loewieke » 29 jan 2008, 11:51

Hallo Goldwingboy

Heb in 2001 mijne R1100RT verkocht ,had toen 15000km en koper heeft mij zelfs ni gevraagd om proefrit te rijden en het bedrag dat hij daarvoor moest ophoesten was 11000€ was ook ni niks maar er stonden ook vele opties op zoals corbinzadel met rugsteun.
Maar als ze me het moesten vragen kan je volgens mij niet weigeren,zou wel op de duo plaats nemen en vooraf afspreken indien de proefrit zonder mankementen aan de moter verloopt hij hem wel moet kopen;tenslotte komt de koper toch eerst kijken naar de moter en de prijs wordt vastgelegd en dan pas wordt de proefrit gereden,nog een goede raad,als hij hem wilt kopen zoals bij u vraag dan steeds een voorschot.
Veel hangt natuurlijk af van de persoon die komt kijken,aan de hand van het praatje vooraf kan je volgens mij al veel afleiden.

Met vriendelijke winggroeten

Louis :wink: :)

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 29 jan 2008, 13:25

tja moeilijk een regel van te maken, hangt inderdaad van het gesprek af, is de mens ervaring rijk op zulke tourbuffel te rijden, dan mag hij dat van mij doen, moet er wel zeker van zijn, als hhij met de wagen is, en niet kan bewijzen hij op zoiets kan rijden, mag hij t vergeten, wil ie verder dan de straat rijden, rij ik mee met de scooter van madam of vraag ik mee achterop te mogen
groetjes

den stillen
Berichten: 206
Lid geworden op: 14 nov 2007, 11:31
Locatie: laarne ( B )

Bericht door den stillen » 29 jan 2008, 13:33

is moeilijk kiezen in de poll, heeft hij ervaring met dergelijke - beesten - of niet ?

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 29 jan 2008, 14:43

Zijne goldwing 1500 van 2000 had amper 30.000km.....kun je dat ervaring noemen? 'k weet niet. Verder ken ik motorrijders die meer als honderdduizend km achter de kiezen hebben maar waar ik voor den duvel niet mee wil rijden want die geen besef van gevaar hebben, weet je wel...verstand op 0 en gaaaaaazzzzzzzz......... :wink:

Verder mag je ervaring hebben al wat je wil maar als een medeweggebruiker een onverwachte stoot uithaalt kun je alsnog de sigaar zijn en dan reken ik liever op mijn uitermate defensief ingestelde rijstijl dan op de reacties van een vreemde.

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 29 jan 2008, 15:48

Een niet Goldwingrijder komt sowieso niet op mijn wing te rijden. Iemand met Wingervaring en rijden met duo mag met mij achterop eventueel wel een proefrit maken.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

indiaantje
Berichten: 989
Lid geworden op: 20 mei 2007, 11:23
Locatie: belgie/vilvoorde

Bericht door indiaantje » 29 jan 2008, 16:04

gelijk heb je , hier rijdt ook niemand met mijn wing , eerst geld op tafel en dan pas de sleutels
het is en blijft een lastige situatie om iets te kopen zonder dat je er mee gereden hebt , zelfde met een auto, maar eerlijk zijn als ik de moto wil kopen wil ik er zelf ook mee rijden hoor want achterop zitten geeft je nog steeds niet hetzelfde resultaat als zelf rijden ,en kan je ook de moto niet voelen
maar als het over zo een koper gaat , wat ik gelezen heb , dan mag deze van mijn part ook wegblijven ,waarom zou je in gods naam een 1500 wegdoen met zo weinig km's

grtz
mark
een leven zonder hobby is geen leven

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 29 jan 2008, 17:47

tja........ :roll:
Als... als ik hem verkoop dan is proefrijden een optie
solo wel te verstaan :P
met het span eraan is uit denboze :x
hij zal de eerste bocht niet halen :wink:

Wimpie
groet,n uut Drenthe

1500
Berichten: 2410
Lid geworden op: 06 apr 2007, 16:35
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Harderwijk

Bericht door 1500 » 29 jan 2008, 17:49

Even er van uitgaan dat je WA verzekerd bent, dan mag de koper geen proefrit rijden op de Wing, wel achterop.
Het dilemma had ik al bij mijn vorige motor, maar ja dat was een (brommer) :wink: dus het risico wel genomen.
Als er iets gebeurd tijdens de proefrit, kun je natuurlijk naar je centen fluiten.
Zie dan maar eens wat te verhalen.
Nu met de Wing zal ik dat niet doen, tenzij mijn minimum prijs is aanbetaald.
Dit om het risico bij de koper zelf neer te leggen, tenslotte is dit niet zomaar een motortje. Voor het op snelheid rijden ben ik niet bang, maar juist met het hele langzame rijden en het manouvreren dan is bekend zijn met het gewicht een must.

Groeten Pierre :wink:


Groeten Pierre :wink:
Navigator: Pierre
GL1500A 1989

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 29 jan 2008, 18:05

Ik heb 1½ jaar terug mijn hobbyauto verkocht.
Ik heb mijn hele ziel en zaligheid in die auto gestopt.
voor 20.000 euro heb ik er aan veranderd.
Toen er een koper kwam heb ik gelijk gezegd dat hij er niet in mocht rijden (ondanks dat hij heel serieus was)
Hij mocht naast me zitten en ik deed wat hij graag wilde zien/voelen.
Als hij daar niet accoord mee was gegaan kon hij weer vertrekken.(hij heeft hem gekocht)
Dat klinkt cru maar als je je vervoermiddel haast ziet als familielid doe je dat wel.
Ik kan me de vraag/twijfel van goldwingboy dan ook heel goed voorstellen.
Ik liet hem dan ook achterop zitten en hij mocht zeggen wat hij graag wilde ervaren, snel, rustig vol toeren, speed, maakt allemaal niet uit maar ik bestuur, want ik ben de eigenaar.
Als de geintereseerde dan nog twijfelt over de de kwaliteit moet hij gewoon een andere motor zoeken, jij weet dat hij goed is en door je enthousiasme kun je dat best overbrengen.

Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 156
Lid geworden op: 27 jan 2007, 17:11
Locatie: Steenokkerzeel (BE)

Bericht door Rudi » 29 jan 2008, 19:04

Ik zou het niet toelaten, het mag de meest ervaren GW piloot zijn een ongeval is rap gebeurd en jij zit met de gebakken peren


Groetjes


Rudi

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 29 jan 2008, 19:06

De nagel op de kop....beter als olle griese kan ik mijn gevoelens niet vertalen!

edvissers
Berichten: 961
Lid geworden op: 31 aug 2006, 19:36
Type Goldwing: GL1500

Bericht door edvissers » 13 feb 2008, 22:34

Draai het eens om.. Zou jij een proefrit willen maken? Ik wel:-)

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 14 feb 2008, 08:18

Ik zou er ook op staan, zoniet..mogen ze hem houden...is toch normaal zeker... Heb onlangs een tweede hands auto gekocht bij cardoen, en toen ik vroeg om een proefrit, haalde ze gewoon uit de etalage, reden er zo mee buiten en buiten op hun parking (tussen 200 andere auto's ) mocht ik alleen zonder verkoper, met de auto spelen, als het je bevalt kom je er maar terug mee binnen, je koopt tenslote geen brood, maar een heel bedrag dat je daar neertelt, stelt dat het je net niet bevalt..dan zit je ermaar mee..Ik wil ook een proefrit... 8)
groetjes

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 14 feb 2008, 08:48

Bij een handelaar is dat verschillend, die mensen zijn verzekerd tegen dergelijke risico's. Ikzelf heb een tweedehandse Marauder gekocht, niet mee proefgereden, een CB500S tweedehands gekocht niet mee proefgereden en de Goldwing heb ik ook niet proefgereden. Geen fratsen mee voorgehad.

Als de motor weinig kms heeft en alle facturen van regelmatig onderhoud kunnen voorgelegd worden met desnoods kontaktname bij de vorige eigenaar of dealer waar het onderhoud bij uitgevoerd werd loop je maar weinig risico.

In elk geval....de koper van BA heeft al gebeld om te zeggen dat ie uiterst happy is met de koop.

Plaats reactie