weer de wing ingeruild

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

weer de wing ingeruild

Bericht door Rongoos » 21 mar 2018, 12:14

Beste mensen,
Na de afgelopen winter wederom met verbazing starend naar de roestduivel die had huisgehouden bij mijn mooie wing, wederom tot de conclusie gekomen dat de wing moet wijken voor een motor waarbij het minder pijnlijk is om die buiten te laten staan. Daarbij het besef dat ik de motor voor 95% van de tijd gebruik voor woon/werk omdat ik in de weekenden vaak werk en toerritten maken een aanslag op mijn vakantiedagen geeft, plus daarbij opgeteld het niet geringe benzineverbruik van de wing (wat ik overigens voor lief neem als we gaan touren, maar met woon/werk toch best belastend is als je een auto voor de deur hebt die bijna 1 op 22 rijd) heeft mij doen besluiten wederom met pijn in het hart afscheid te nemen van de wing. Wat is ervoor terug gekomen? Een yamaha TDM 850 die me bij de proefrit aangenaam verraste met zijn rij-eigenschappen. Dit wordt dus de komende tijd mijn vervoersmiddel als ik op de motor naar het werk moet. Of ik er ook toerritten mee ga rijden moet ik nog even afwachten en aankijken. De wing is uit het oog maar niet uit het hart. Als ik met pensioen ga komt er vast wel weer een terug. (of eerder haha) Wellicht zien jullie mij op een forumrit op een geel/grijs brommertje komen.

gr. Ron
Afbeelding
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door wingryder » 21 mar 2018, 12:19

Wat moeten we daar nou van denken, :shock: je krijgt een beetje Heintje Davids neigingen :lol:
Maar goed, toch heel veel plezier en veel veilige km's met je nieuwe aanwinst.
En je weet, je hoeft niet op een goldwing te rijden om met een forumrit mee te gaan, en lol kun je ook hebben op een andere motor.

Groet,

Jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
Rongoos
alias Stuiterbal
Berichten: 2316
Lid geworden op: 04 sep 2011, 22:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Velserbroek

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door Rongoos » 21 mar 2018, 12:34

Ik weet het Jan, deze beslissing is gemaakt met het hoofd. Ik heb een motor nodig om af en toe naar schiphol centrum te rijden.
Ik kan daar mijn auto niet parkeren en ben dan veroordeeld tot de bus :( en daar heb ik een bloedhekel aan.
Ik dacht echt dat met een zeil erover het wel mee zou vallen in de voortuin maar doordat ik hem toch een paar keer gebruikt heb in de winter en ik hem na 2 maanden onder het zeil vandaan trok, sprongen de tranen in mijn broek. ik ben een liefhebber van een wing met veel chroom maar dit is in mijn omstandigheid niet te doen. ik kreeg overigens gisteravond een winterstalling aangeboden en zei nog tegen de beste man "kom je nu mee" :? maar dan nog heb ik gewoon af en toe de motor nodig, ook in de winter. Dit is gewoon beter. De wing komt wel weer als ik niet meer hoef te werken en ook meer tijd heb voor ritten.
Gr. Ron

Puur geluk zit soms in een hoopje plastik, rubber, ijzer en wat vloeistof.

peter

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door peter » 21 mar 2018, 17:56

:lol: :lol: Het moet niet gekker worden :lol: :lol: Jij draait sneller van richting als de windvaan op schiphol.
Neem als volgende gewoon een 1800, daar zit alles achter plastic. :lol:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6735
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door De Motormuis » 21 mar 2018, 20:18

Jammer Ron dat de Wing weer vertrokken is.
Hoop voor je dat er in de nabije toekomst
toch weer een mooie Wing op je pad komt.
En dat je hem dan wel kunt stallen op een goede plaats.
Nu veel plezier met je Yamaha.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door peter n.d. » 25 mar 2018, 19:44

Beste Ron , veel plezier en vele vellige km gewenst met de Yamaha TDM .Spijtig dat je weer een GoldWing moet laten gaan om dat je hem niet goed kan beschermen tegen de winterse omstandigheden .Maar wie weet wat de toekomst brengt :?: . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door Cas » 26 mar 2018, 18:01

Het is inderdaad zwaar balen als je motorfiets buiten moet slapen. Ik heb mijn GL1800 en een Varadero, beiden staan buiten. De Wing komt voor mij op de 1e plaats en kan gelukkig onder een luifel staan maar wel onder een Verheul hoes. De Varadero staat dus vol in de regen ook onder een Verheul hoes.
Omdat de Wing niet direct in de regen staat is deze alleen onderhevig aan condens dat onder de hoes blijft zitten en als het droog is haal ik de hoes er altijd af, beter stof dan condens.
Wat ik wel zie is dat het Chinese chroom zwaar te lijden heeft van al dat vocht, mijn schijfremcovers van nog geen jaar oud glimmen niet meer zo hard als vorig jaar om over mijn verchroomde distributiedeksel nog maar te zwijgen. Het originele chroom geen probleem. Het is toch zaak om het chroom regelmatig in de was te zetten.
De Varadero, die vol in de regen staat, is er erger aan toe dus die ga ik dit jaar weer strippen en helemaal onder handen nemen. Het is maar net wat je er voor over hebt...............
Voor mij is motorrijden: rijden, poetsen en sleutelen en dan nog een heel belangrijk punt: Als je 's avonds buiten zit met een lekker glas whiskey lekker genieten van die mooie glanzende blinkende motorfietsen en de radio van de Wing aan maar dan wel aan de lader.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Anjer
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 2337
Lid geworden op: 15 mei 2008, 11:25
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door Anjer » 10 apr 2018, 03:10

Jeetje Ron, wat jammer nou, je was er zo blij mee! En ik begrijp je wel, ik ben heel erg dankbaar dat ik zo'n mooie overkapping heb met een fantastische poort en aan de tuinzijde sinds vorig jaar een elektrisch luik (met dank aan de makers) zodat mijn Wing beschut staat. Ik hoop dat je wel gewoon gezellig mee blijft rijden!
:D Het mooist aan de zon is de schijn :D

Mijn motorhistorie sinds augustus 2008
Goldwing GL1200 Aspencade Brons 07-08-2008 - 10-2008
Goldwing GL1500 SE Wit 27-09-2008 - 09-08-2019
Goldwing GL1800 Illusion red 10-08-2019 - heden

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: weer de wing ingeruild

Bericht door RonalT » 12 mei 2018, 23:31

Tja en.....
Rongoos schreef:
12 mei 2018, 23:24
Welkom Hans, ik zelf heb vandaag ook mijn nieuwe oude Goldwing gehaald. een '87-er
Veel plezier en veilige km-ers met je wing
Alweer een wisseling. GoldWing nummer "ik-ben-de-tel-kwijt". :lol: :lol: :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie