Zelf professionele video's maken?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 22 okt 2007, 16:39

Zoals altijd lokt de ene reactie de andere weer uit. Dit WAS en MOET het forum blijven voor gelijkgezinden. Tot voor kort was er geen onvertogen woord gevallen. Maar door een verkeerde woordkeuze waar de één soms wat gevoeliger voor is als de ander gaat deze discussie geheel de verkeerde kant op.
Op deze manier gaat mijn aardigheid er af. Misschien kunnen de betreffende leden elkaar wat tegemoet komen.........
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3916
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 22 okt 2007, 20:09

heren zullen we discussie sluiten en morgen lekker in het mooie weer gaan rijden ? Zand erover, leven en laten leven ?

even on topic, heb je misschien en demofilmpje wat je online kunt zetten ?
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
rmh
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2007, 13:24
Locatie: Dodewaard

Bericht door rmh » 23 okt 2007, 10:38

Tijger schreef:Heb je site even bekeken. Leuk voor de liefhebber. Leek me niet erg commercieel. Begrijp dan ook niet waar sommigen zich druk over maken. Niemand is verplicht om te kijken en al helemaal niet om te kopen. Kijk altijd graag naar filmpjes van GW-ers die een (leuke) opname hebben gemaakt.
Hey Tijger, dan vind je dit filmpje waarschijnlijk ook wel leuk. Wij, mijn maat en ik reden voor het goede doel met moeilijk opvoedbare kinderen uit de Heldring stichting, mee met een toertocht. Superslecht weer en vervolgens worden we bijna van de A15 afgereden door Suzuki Swift en toevallig stond de camera aan.

youtu.be/mA6XkS4rd5o

Gebruikersavatar
rmh
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2007, 13:24
Locatie: Dodewaard

Bericht door rmh » 23 okt 2007, 10:51

director schreef:heren zullen we discussie sluiten en morgen lekker in het mooie weer gaan rijden ? Zand erover, leven en laten leven ?

even on topic, heb je misschien en demofilmpje wat je online kunt zetten ?
Helemaal mee eens Erik, ik had toch even de indruk dat ik op het verkeerde forum terecht was gekomen.
On topic, bijgaand filmpje is een van mijn eerste filmpjes en tevens de hoofd reden om te gaan zoeken naar een beter alternatief om filmpjes te maken. Deze opnamen zijn gemaakt een normale camcorder op een beugel op het stuur. Je ziet dat het beeld absoluut niet stilstaat en de kwaliteit laat ook te wensen over omdat een tape nou eenmaal niet tegen schokken kan. Wat wel leuk is, dat een vriend van mij met z'n Kawa ZX10 hetzelfde stukje heeft gefilmd en beiden heeft samengevoegd. Mijn wing gaat dus op dezelfde momenten door dezelfde bochten. Je hoort wel wat geschraap van de onderkant.
Kijk maar eens op

youtu.be/GXUdJOQxwYI

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 23 okt 2007, 11:17

Leuke filmpjes voor de liefhebber. Kwaliteit beeld is goed maar het trilt inderdaad nog wat te veel.
Bij erg slecht weer met redelijk grote snelheidsverschillen inhalen vereist zeker voor een motorrijder een uitstekend verkeersinzicht en anticipatievermogen. Daar zijn veel fouten van andere weggebruikers mee te voorkomen.
Op de rit met de Kawa is de bochtentechniek in ieder geval niet de mijne. Als deze rijwijze altijd wordt toegepast kun je wachten op problemen.
Zeker bij wegen waar de rijbaan in rijstroken is verdeeld is het zeer aan te bevelen om consequent op je eigen rijstrook te blijven.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
rmh
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2007, 13:24
Locatie: Dodewaard

Bericht door rmh » 23 okt 2007, 13:44

harryvbr schreef:Leuke filmpjes voor de liefhebber. Kwaliteit beeld is goed maar het trilt inderdaad nog wat te veel.
Bij erg slecht weer met redelijk grote snelheidsverschillen inhalen vereist zeker voor een motorrijder een uitstekend verkeersinzicht en anticipatievermogen. Daar zijn veel fouten van andere weggebruikers mee te voorkomen.
Op de rit met de Kawa is de bochtentechniek in ieder geval niet de mijne. Als deze rijwijze altijd wordt toegepast kun je wachten op problemen.
Zeker bij wegen waar de rijbaan in rijstroken is verdeeld is het zeer aan te bevelen om consequent op je eigen rijstrook te blijven.
Je hebt gelijk, Harry, veilig motorrijden staat ook bij mij hoog in het vaandel en wordt eigenlijk (bijna) altijd bepaald door de berijder zelf. Die "situatie" in de regen hadden we natuurlijk helemaal aan onszelf te danken, maar dankzij ons anticipatievermogen ontweken we de Swift, die ons waarschijnlijk helemaal niet had gezien.
Aangaande de rit met de Kawa moet ik zeggen dat het voordeel van "onze" dijken is, dat je een geweldig goed overzicht hebt op de bochten en het tegemoetkomend verkeer en je daarom wel het gehele asfalt kunt gebruiken.
Bijgaand nog twee filmpjes, genomen tijdens ons motor-weekend in de Eifel, waar je dus beduidend minder overzicht op de bochten hebt en waar we consequenter op onze eigen helft blijven.
De eerste laat ook een GW-zijspan zien, waarop bovenstaande tekst niet helemaal op van toepassing is. De tweede laat werkelijk schitterende luchten zien vanaf de achter camera.

Ritje met zijspan

youtu.be/v433kwspp20

Mooie luchten

youtu.be/dnaLu_wNzO0
It's only true, if you have a video to prove it!

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 23 okt 2007, 15:19

Het verschil met de vorige video is erg groot. Nu een mooi stil beeld. En inderdaad op overzichtelijke dijkwegen ligt de ideale lijn anders als op andere wegen. Maar ik weet wel dat als motorrijders de gewoonte aanleren om altijd binnenbochten te pakken ze vandaag of morgen in een bocht een correctie moeten uitvoeren die bij hogere snelheid meestal noodlottig is.
Ik ben vorige week nog in de Harz geweest. Maar de Eifel is mooier om te rijden.
Lang geleden dat ik met een zijspan heb getoerd maar als ik dat zo zag dan kriebelt het wel :D :D
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
rmh
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2007, 13:24
Locatie: Dodewaard

Bericht door rmh » 23 okt 2007, 16:24

Wij gaan elk jaar rond de Pinksteren op pad, na vijf keer de Harz, zijn we dit jaar naar de Dolomieten gegaan. De Harz en de Eifel zijn schitterend, maar de Dolomieten zijn de overtreffende trap voor motorrijders. En makkelijk te bereiken; met de motor naar Dusseldorf, dan een nachtje slapen in de trein en 's morgens na het ontbijt direct de bergpassen op, echt super. Helaas had ik de video nog niet op orde dit jaar, maar volgend jaar gaan we mooie filmpjes schieten.

Dit filmpje is ook nog wel leuk, met de achtercamera de aanhanger in beeld, beetje dom gezicht. 't Lijkt oftie scheef gaat.

youtu.be/mtY9uIrQ34M
It's only true, if you have a video to prove it!

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 23 okt 2007, 17:02

Dat is inderdaad een vreemd gezicht. Wij, mijn vrouw en ik, zijn de afgelopen zomer zelfs nog 2 keer naar de Dolomieten geweest. Daar vind ik het toch nog mooier rijden als in de Alpen of de Pyreneeen. En wat een motorrijders!
Je realiseert je denk ik wel dat zo'n video ook in je nadeel kan werken bij een eventueel ongeval???
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

Gebruikersavatar
rmh
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 okt 2007, 13:24
Locatie: Dodewaard

Bericht door rmh » 23 okt 2007, 17:14

harryvbr schreef:Dat is inderdaad een vreemd gezicht. Wij, mijn vrouw en ik, zijn de afgelopen zomer zelfs nog 2 keer naar de Dolomieten geweest. Daar vind ik het toch nog mooier rijden als in de Alpen of de Pyreneeen. En wat een motorrijders!
Je realiseert je denk ik wel dat zo'n video ook in je nadeel kan werken bij een eventueel ongeval???
Jazeker, maar als je een ongeval krijgt heb je je dag sowieso al niet
It's only true, if you have a video to prove it!

Plaats reactie