Schaatsen

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Schaatsen

Bericht door RonalT » 24 feb 2018, 17:25

Ik heb me de afgelopen week (weken) verbaasd dat Nederland eigenlijk alleen maar goed is in het schaatsen en verder niet. 20 medailles: schaatsen en short track.
Waarom is dat?

Cerslaggeefster Katie Couric wist te vertellen dat hier de kanalen elke winter dicht vriezen en wij op schaatsen naar ons werk gaan. :lol: Als je mij 6 kilometer laat schaatsen breken mijn benen bij mijn enkels af... :lol: Dus dat is het niet!

Tja, maar nu de echte reden?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Schaatsen

Bericht door Cas » 24 feb 2018, 18:02

Jawel, maar wij hebben ook goede wielrenners, zowel mannen als vrouwen en wat denk je van daphne schippers, die komen binnenkort weer in actie.
Ik breek mijn benen al na 6 METER schaatsen dus ik blijf wel op 2 wielen rijden, vind ik veel veiliger. Na bijna 300.000 motorkilometers nog nooit onderuit gegaan.
Alleen mijn sleutelbeen een keer gebroken maar dat was op de racefiets en dat is dan weer wel gevaarlijk.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Schaatsen

Bericht door RonalT » 24 feb 2018, 19:04

aha, ik was dus niet duidelijk. Ik bedoelde tijdens de Olympische Winterspelen....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Schaatsen

Bericht door Cas » 24 feb 2018, 20:43

Nederland heeft geen bergen en het NOC ISF investeert te weinig in sporters die in het buitenland (lees: in de bergen) willen oefenen. Deze kosten komen vaak voor eigen rekening.
Daarom zijn de Nederlandse sporters dus beperkt tot schaatsen. Ondanks deze beperking zijn deze formidabele sporters van de 28 deelnemende landen op de 5e plaats van de medaillespiegel geëindigd met 20 medailles waarvan 8 goud. Een plaats onder de Verenigde Staten en 4 plaatsen boven Frankrijk. Waarin kan een klein land groot zijn!
Nou ja, daarom is dat dus.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Schaatsen

Bericht door pieter » 25 feb 2018, 10:27

Voor iemand die er net zoveel verstand van heeft als een Koe van middageten, ( Katie dus ) is het wel onwijs knap dat ze voor dit soort informatie nog een salaris krijgt ook :lol:

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Schaatsen

Bericht door Wup » 08 mar 2018, 16:55

RonalT schreef:Verslaggeefster Katie Couric wist te vertellen dat hier de kanalen elke winter dicht vriezen en wij op schaatsen naar ons werk gaan. :lol: .....
Bij ons was de vijver dichtgevroren, dus het begin was er al. :wink:
Maar waar of niet waar, zo'n uitspraak is toch een mooie promotie voor Nederland. :D

Grtz Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Plaats reactie