Groeten
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19 feb 2018, 15:28
- Type Goldwing: GL1500
Groeten
Betrap me er steeds vaker op dat ik niet alle motorrijders meer groet maar selecteer op toerfietsen....het worden er te veel denk ik...Toen ik begon met rijden op mijn 18 -e waren er maar 23000 kentekenhouders en was het zo ongeveer zeldzaam dat je iemand tegenkwam. Nu met 62 jaar is dat echt anders....groeten jullie iedereen nog ?
Groet Krijn
Groet Krijn
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Groeten
Ik wel, het is toch een leuke bijkomstigheid van het motorrijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Marco1
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1597
- Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Eindhoven de gekste
Re: Groeten
Op snelwegen groet ik alleen Goldwingrijders.
Op de overige wegen groet ik alle motorrijders.
Op de overige wegen groet ik alle motorrijders.
Groeten Marco1.
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)
- RonalT
- Berichten: 13423
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Groeten
Als ik het op tijd zie groet ik elke motorrijder, behalve als het mooi weer is. Dan zijn het er te veel.
Ook motoragenten groet ik. Sommige groeten terug.
En jullie ook de groeten.....
Ook motoragenten groet ik. Sommige groeten terug.
En jullie ook de groeten.....
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Gouwe (Hoogwoud)
Re: Groeten
Ik groet alleen tussen eind november en half maart alle motorrijders
Wingers het hele jaar door
Gr
Hans
Wingers het hele jaar door
Gr
Hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.
Re: Groeten
De geschiedenis van de motorgroet
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
salut
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet" .
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.
salut
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.
Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).
Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.
De verboden groet.
Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.
Een aparte categorie: Oldtimers.
Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.
Het groeten op de autosnelweg.
Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.
De "Rossi-groet" .
De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Groeten
Er zijn inderdaad veel soorten groeten:
De prehistorische groet
De Rossi groet
De fuck you groet
De ik zag alleen maar de motorrijder groet
De het zal me een worst wezen groet
De uitgestoken voetje met versleten zolen groet
De overdreven groet
De politie groet
De mislukte groet
De Ducati groet
De prehistorische groet
De Rossi groet
De fuck you groet
De ik zag alleen maar de motorrijder groet
De het zal me een worst wezen groet
De uitgestoken voetje met versleten zolen groet
De overdreven groet
De politie groet
De mislukte groet
De Ducati groet
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
-
- Berichten: 1884
- Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
- Type Goldwing: GL1800
Re: Groeten
Beste kvm goldwing , ik groet elke motorijder en het maakt niet uit met welke motor of merk hij /zij rijd .Groeten hoort nu 1x maal bij het motorrijden , en dat onderscheid ons van chauffeurs in hun blikken dozen . Groeten Bob , Christine , Peter n.d.
- Wup
- Berichten: 628
- Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
- Type Goldwing: GL1500
- Locatie: Helmond
Re: Groeten
@ Peter, Hilarisch!
@ Cas, goed in beeld gebracht, vooral de politie-groet en de Ducati-groet.
Zo zie je maar hoe mooi motorrijden kan zijn.
Volgens mij ligt de oorsprong van de motorrijdersgroet bij de ANWB.
Toen er de eerste auto's op de weg reden en de ANWB wegenwacht met de motor -met zijspan rond reed om
gestrande automobilisten te helpen, moesten zij van de ANWB de automobilisten groeten!
Deze groet is later overgenomen door de motorrijders.
Toen er meer auto's op de weg kwamen verdween de automobilistengroet.
Inmiddels is de (automobilisten) motorgroet een mooie traditie geworden waar een blijk van vereniging -en verbroedering vanuit gaat.
Laten wij deze mooie groet dus in stand houden.
Zelf groet ik over het algemeen motorrijders wel maar alleen als de verkeerssituatie het toelaat.
Het valt mij op dat de meeste Harley Davidson-rijders het meestal niet doen, soms met de voet.
Grtz
Wup
@ Cas, goed in beeld gebracht, vooral de politie-groet en de Ducati-groet.
Zo zie je maar hoe mooi motorrijden kan zijn.
Volgens mij ligt de oorsprong van de motorrijdersgroet bij de ANWB.
Toen er de eerste auto's op de weg reden en de ANWB wegenwacht met de motor -met zijspan rond reed om
gestrande automobilisten te helpen, moesten zij van de ANWB de automobilisten groeten!
Deze groet is later overgenomen door de motorrijders.
Toen er meer auto's op de weg kwamen verdween de automobilistengroet.
Inmiddels is de (automobilisten) motorgroet een mooie traditie geworden waar een blijk van vereniging -en verbroedering vanuit gaat.
Laten wij deze mooie groet dus in stand houden.
Zelf groet ik over het algemeen motorrijders wel maar alleen als de verkeerssituatie het toelaat.
Het valt mij op dat de meeste Harley Davidson-rijders het meestal niet doen, soms met de voet.
Grtz
Wup
GOLDWING FOREVER!!!