Groeten

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
kvmgoldwing
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 feb 2018, 15:28
Type Goldwing: GL1500

Groeten

Bericht door kvmgoldwing » 23 feb 2018, 20:23

Betrap me er steeds vaker op dat ik niet alle motorrijders meer groet maar selecteer op toerfietsen....het worden er te veel denk ik...Toen ik begon met rijden op mijn 18 -e waren er maar 23000 kentekenhouders en was het zo ongeveer zeldzaam dat je iemand tegenkwam. Nu met 62 jaar is dat echt anders....groeten jullie iedereen nog ?

Groet Krijn

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Groeten

Bericht door Cas » 23 feb 2018, 20:26

Ik wel, het is toch een leuke bijkomstigheid van het motorrijden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Marco1
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1591
Lid geworden op: 12 sep 2011, 00:51
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Eindhoven de gekste

Re: Groeten

Bericht door Marco1 » 23 feb 2018, 20:46

Op snelwegen groet ik alleen Goldwingrijders.
Op de overige wegen groet ik alle motorrijders.
Groeten Marco1.

Honda NX250 Wit MX-84-JP 1993 (1997-1999)
Yamaha XJ600S Diversion KanarieGeel MT-28-VF 1995 (1999-2006)
Honda GL1500 SE Zwart/grijs MB-HG-86 1998 (2015-2018)
Honda GL1800 Candy Jupiter Orange MN-GR-78 2002 (2018-????)

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Groeten

Bericht door RonalT » 23 feb 2018, 21:13

Als ik het op tijd zie groet ik elke motorrijder, behalve als het mooi weer is. Dan zijn het er te veel.
Ook motoragenten groet ik. Sommige groeten terug.


En jullie ook de groeten..... :lol:
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

gouwe
Berichten: 79
Lid geworden op: 07 nov 2012, 13:23
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Gouwe (Hoogwoud)

Re: Groeten

Bericht door gouwe » 23 feb 2018, 22:44

Ik groet alleen tussen eind november en half maart alle motorrijders
Wingers het hele jaar door

Gr
Hans
Echte motorrijders gebruiken geen honing, zij kauwen op bijen.

peter

Re: Groeten

Bericht door peter » 24 feb 2018, 09:56

De geschiedenis van de motorgroet
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.

Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen.

salut
De oorsprong van de motorrijdersgroet ligt in het stenen tijdperk.
Er waren toen maar heel weinig motorrijders. Er waren nauwelijks verharde wegen en de wielen waren van steen.
Alleen echte bikkels verdroegen de ongemakken van het motorrijden.
Wanneer twee zulke bikkels elkaar tegenkwamen, stopten ze, stapten af en lieten elkaar de geopende hand zien, om zo te bewijzen dat ze er geen vuistbijl in hadden verborgen. Zo is de motorrijdersgroet ontstaan.


Winterrijders en softies (ook wel mietjes genaamd).

Onder dezelfde moeilijke omstandigheden zijn op de dag van vandaag nog de winterrijders onderweg.
Motorrijders zijn ofwel winterrijders of softies.
Softies kom je in April in het kantoor van de verzekeringsmaatschappij tegen, waar ze hun afgemelde bike weer aanmelden.
Winterrijders daarentegen rijden door. Hun aantal is gering.
Als twee winterrijders elkaar tegenkomen zijn ze heel blij en groeten. Vanaf April groeten winterrijders niet meer. Want winterrijders groeten geen softies.
Softies herken je daaraan, dat ze in de eerste weken van de lente wild en met twee handen alles groeten wat zich op twee wielen voortbeweegt.
Ze zijn zo opgewonden, dat ze vergeten dat iets verderop een bocht ligt.
Ze hebben altijd schoon ondergoed aan - je zou eventueel in het hospitaal kunnen belanden.


De verboden groet.

Het groeten door motorrijders is aan strenge regels gebonden en wordt door beginnelingen terecht als uiterst ingewikkeld ervaren.
Het is omgeven door allerlei geboden en verboden.
Het bekendste verbod luidt als volgt:
Groet nooit een tweewieler die minder als 250 cc cylinderinhoud heeft. Zoiets is geen motor.
Wie uit nonchalance scooters of lichte motoren groet, staat voor schut en verliest zijn zelfrespect.


Een aparte categorie: Oldtimers.

Oldtimers worden in principe vriendelijk en vol bewondering gegroet ongeacht de cylinderinhoud.
Oldtimers worden meestal door technisch begaafde oudere heren bereden, de zogenaamde ouwe techneuten.
Die worden met respect behandeld. Kom je een ouwe techneut tegen, wacht je af of hij groet.
Vanaf de lente tot de herfst groeten velen niet omdat het winterrijders zijn - en winterrijders groeten geen softies.


Het groeten op de autosnelweg.

Niet geregeld en daarom eigenlijk niet bestaand is de cultuur van motorrijdersgroet op de autosnelweg.
Zelfs zeer ervaren motorrijders kunnen niet zeggen of men tegemoetkomende motorrijders over zes rijstroken en de middenberm heen, groeten moet.
Rijtechnisch wordt het groeten een probleem bij het inhalen.
De klassieke linkerhand wordt door degene die ingehaald wordt, niet gezien. Groet je met de linkerhand voor het lichaam langs naar rechts, denken automobilisten dat je last hebt van een zwerm sprinkhanen of kramp in de onderarm.


De "Rossi-groet" .

De "Rossi-groet" (zo plat mogelijk op z'n kant, een knie raakt het asfalt) geldt als zijnde zéér riskant.
In het algemeen wordt hij als bewijs van extreme stuurkunst gezien, maar het is aan te raden in ieder geval van tevoren schoon ondergoed aan te trekken (zie boven).
"Rossi-groet"-rijders rijden uitsluitend op het buitenste profiel en vergelijken met elkaar wie de scherpst afgesleten voetsteunen heeft.
Wie de kunst van de "Rossi-groet" niet beheerst en hem toch uitvoert, riskeert zijn allerlaatste, de zogenaamde "Gouden Groet".

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Groeten

Bericht door Cas » 24 feb 2018, 14:51

Er zijn inderdaad veel soorten groeten:

De prehistorische groet
Afbeelding

De Rossi groet
Afbeelding

De fuck you groet
Afbeelding

De ik zag alleen maar de motorrijder groet
Afbeelding

De het zal me een worst wezen groet
Afbeelding

De uitgestoken voetje met versleten zolen groet
Afbeelding

De overdreven groet
Afbeelding

De politie groet
Afbeelding

De mislukte groet
Afbeelding

De Ducati groet
Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Groeten

Bericht door peter n.d. » 03 mar 2018, 18:17

Beste kvm goldwing , ik groet elke motorijder en het maakt niet uit met welke motor of merk hij /zij rijd .Groeten hoort nu 1x maal bij het motorrijden , en dat onderscheid ons van chauffeurs in hun blikken dozen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Wup
Berichten: 628
Lid geworden op: 16 dec 2012, 11:30
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Helmond

Re: Groeten

Bericht door Wup » 08 mar 2018, 16:44

@ Peter, Hilarisch! :lol:
@ Cas, goed in beeld gebracht, vooral de politie-groet en de Ducati-groet. :)
Zo zie je maar hoe mooi motorrijden kan zijn. :D

Volgens mij ligt de oorsprong van de motorrijdersgroet bij de ANWB.
Toen er de eerste auto's op de weg reden en de ANWB wegenwacht met de motor -met zijspan rond reed om
gestrande automobilisten te helpen, moesten zij van de ANWB de automobilisten groeten!
Deze groet is later overgenomen door de motorrijders.
Toen er meer auto's op de weg kwamen verdween de automobilistengroet.
Inmiddels is de (automobilisten) motorgroet een mooie traditie geworden waar een blijk van vereniging -en verbroedering vanuit gaat.
Laten wij deze mooie groet dus in stand houden.

Zelf groet ik over het algemeen motorrijders wel maar alleen als de verkeerssituatie het toelaat.
Het valt mij op dat de meeste Harley Davidson-rijders het meestal niet doen, soms met de voet.

Grtz
Wup
GOLDWING FOREVER!!!

Plaats reactie