Verhuisplannen

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Verhuisplannen

Bericht door Devoraz » 12 feb 2018, 23:13

Misschien hebben een aantal van jullie (die mij op facebook kunnen volgen) het al begrepen, maar wij (mijn vrouw en ik) zijn druk bezig een andere woning te zoeken. We willen hiervoor zelfs Lelystad verlaten maar we gaan niet te ver weg. Ons volgende huis staat in Swifterbant (ongeveer 15 km van onze huidige woning) en we hopen dat, mocht de financiering rond komen, we er in September in kunnen. Dat betekend voor ons wel een druk half jaar. Niet alleen dat we het huis in Swifterbant kopen maar we moeten ons huis in Lelystad ook nog verkopen.

Nu dus druk aan het klussen in onze eigen woning omdat de makelaar op 27 februari foto's komt maken om vervolgens ons huis te koop aan te bieden. Er zijn een paar dingen die even opgeknapt moeten worden maar dat gaat ons lukken. Voor Kitty (mijn vrouw) een spannende periode want zij kan niet zo goed met veranderingen van deze omvang omgaan. Soms wordt het haar te veel en ziet ze er het liefst weer vanaf. Maar ik zet door en probeer haar telkens weer op te beuren om zo weer volop te genieten van het idee dat we straks een nieuwe woning hebben.

Kitty en ik waren altijd van mening dat dit ons laatste huis zou zijn. Verhuizen was voor ons eigenlijk geen optie. Waarom dan toch verhuizen?

Een aantal zaken spelen hierin een rol. Wij wonen in een soort van carré met andere straten waarbij onze tuinen allemaal op elkaar uitkomen. De laatste tijd komen er steeds meer jongeren wonen die het nodig vinden om, zelfs in de winter, tuinfeesten te geven. Tot zover geen probleem, maar als men om 2:30 uur 's nachts nog keihard muziek draait en gaat lopen meezingen (zeker wanneer de werkende mens de volgende dag vroeg op moet) dan is de maat snel vol. Door gewoon te vragen of het na een bepaalde tijd stiller kan, worden er wel excuses aangeboden en houd men verder alles op een normaal niveau maar helaas is het bij het eerstvolgende feest weer raak. Tevens hebben we een buurman die een 'verschoven' werkritme heeft. Hij begint laat met werk en is dus 's avonds laat pas thuis. Daardoor denkt hij dat alles heel normaal is als hij 's avonds gaat klussen (lees: boren). Hij vergeet dan wel dat het voor ons al reeds 23:30 uur is en wij graag willen slapen. Tevens heeft hij in het weekend zijn muziek zo hard aan dat wij er last van hebben. En dan zit er nog een huis tussen! En dan de voetbal-idioten in onze buurt... geen idee voor welke club ze zijn en het boeit me ook niet (lees: ik HAAT voetbal) maar waarom moet elk doelpunt geviert worden met geschreeuw in de tuin. En bij de wat belangrijkere wedstrijden komt de party-tent uit de schuur en hebben we helaas weer de hele nacht lol (NOT!). Ik hield vroeger ook van een feestje maar ik schaamde me kapot als ik mensen tot last was. Ik krijg de indruk dat de generatie van nu daar niet of nauwelijks boodschap aan heeft.

Anyway... mijn eisen met betrekking op de nieuwe woning waren simpel: een garage voor de Goldwing, een kamer voor mijn computerspullen en andere hobbies en snel (glasvezel)internet. Kitty heeft op die basis een aantal huizen bezocht in onze regio en daarmee dus op een huis in Swifterbant uitgekomen. Rustige buurt (als we de huidige bewoners mogen geloven :wink: ), vlakbij een bos (fijn voor de honden) en alle gemakken waar we naar op zoek waren. Wanneer alles definitief is, laat ik dat natuurlijk weten. Voorlopig hebben we genoeg te doen. Het kan dus zijn dat ik wat minder actief ben op en voor het GWF maar ik probeer wel zo veel mogelijk te blijven rijden. Vorig jaar namelijk veel te weinig gedaan.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6735
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Verhuisplannen

Bericht door De Motormuis » 13 feb 2018, 00:16

Veel succes met de klussen in jullie huis.
Hopelijk gaat het ook allemaal lukken met de aankoop van jullie andere huis
en de verkoop van jullie huidig huis.
En hopelijk kun je toch wat tijd vrijmaken om er ook nog
zo mee en dan met de Wing op uit te gaan.
We zien hier wel hoe het allemaal gaat lopen.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Karin

Re: Verhuisplannen

Bericht door Karin » 13 feb 2018, 06:56

Hoi Pjotr,
Het lijkt wat op ons verhaal.
Te veel onnodige geluiden waar je niet om vraagt.

Wij hebben net zo'n beetje alles achter de rug, en wonen nu heerlijk rustig.
Hopelijk blijft dat van de zomer ook zo. :D

En de veranderingen die voor Kitty moeilijk zijn, zullen waarschijnlijk ook alleen maar ten goede keren.
Als het achter de rug is, kijkt ze er waarschijnlijk heel anders tegen aan.
En hopelijk treffen jullie inderdaad een rustige buurt.

Verhuizen is wel heel stressvol.
Heel veel sterkte in de komende tijd.

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Verhuisplannen

Bericht door Devoraz » 13 feb 2018, 20:33

Het gaat ook zeker goedkomen. De financieel adviseur doet nu de verdere communicatie met de verkopers en wij hoeven straks alleen het koopcontract te tekenen. Dan kan de financiering in orde gemaakt worden en kan de makelaar ons huis in de verkoop gooien. Kitty ziet het inmiddels weer zonniger tegemoet. Geen stress, we hebben nog een dik half jaar. 8)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Verhuisplannen

Bericht door director » 14 feb 2018, 18:53

Heel veel plezier met de toekomstige veranderingen, er komt een hoop op jullie af maar aan het eind van de rit wonen jullie beter en mooier!

Zorg er wel voor dat je genoeg tijd hebt voor je GL1800, motorrijden is natuurlijk ontspanning.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Verhuisplannen

Bericht door Devoraz » 16 feb 2018, 20:14

We hebben getekend en de aanvraag voor de hypotheek is de deur uit. Er was alleen nog een taxatie nodig van ons eigen huis i.v.m. de overbruggingshypotheek. Dus vanmorgen is er een taxateur geweest.

Deze stond een uurtje later weer op de stoep met de mededeling dat hij ons huis wel wilde kopen. Zonder verdere besprekingen heeft hij onze vraagprijs geboden en waarschijnlijk gaan we volgende week bij de notaris het koopcontact opstellen en tekenen. Ons huis stond nog niet te koop of het is alweer verkocht. Gelukkig hebben we dit huis nog tot 10 september zodat we in de eerste week van september lekker alles kunnen verhuizen.

Alles valt op z'n plaats en we kunnen het komende half jaar rustig aan doen. Koop en verkoop zijn (zo goed als) geregeld. 8)
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Verhuisplannen

Bericht door director » 16 feb 2018, 20:45

Zo, dat is een meevaller en scheelt een hoop onzekerheid.

Gefeliciteerd!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Verhuisplannen

Bericht door peter n.d. » 17 feb 2018, 13:18

Beste Kitty en Pjotr , veel plezier en vele stille momenten gewenst met jullie nieuw huis .Een verhuis brengt steeds stress mee , maar de verkoop van jullie oud huis is al voor mekaar en dat scheelt dan weer een hele hoop stress . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
tumtrans
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 mar 2012, 09:38
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Ingen

Re: Verhuisplannen

Bericht door tumtrans » 18 feb 2018, 20:24

Geweldig!
We hadden iid al wat op Facebook gelezen.....

Wat een k*t verhaal over waar jullie nu wonen. :( :(
Heel veel succes met inpakken, verhuizen en met de rust die jullie nodig hebben.

Michel
If you live by the sword, you will die by the sword.
-------------------------------------------------------
Kawasaki XII voyager bj1988 (2011-2014)
Goldwing 1500 se bj 1995 (2014-2019)
Goldwing 1800 bj 2007 (2019-heden)

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Verhuisplannen

Bericht door Devoraz » 29 aug 2018, 00:05

De datum komt nu heel snel dichterbij. Donderdagavond hebben we de eindschouwing in het nieuwe huis. Maandag is de overdracht en volgende week donderdag de grote verhuisdag. Vanaf aanstaande donderdag zal ik waarschijnlijk heel weinig online zijn. Ik ga de zolder leeghalen (inclusief het inpakken van mijn computers) en de rest van het weekend zal in het teken staan van het uit elkaar halen van diverse meubilair en klaar maken om, nadat we de sleutel hebben, alvast spullen over te brengen. Het zal waarschijnlijk pas na 9 september worden eer ik weer volledig online ben.
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: Verhuisplannen

Bericht door wingryder » 29 aug 2018, 13:58

Sterkte met alles en veel succes.
hopelijk gaat alles goed en voelen jullie je snel thuis in de nieuwe omgeving.

Groet,

jan
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

Gebruikersavatar
GlimWas
Berichten: 538
Lid geworden op: 19 apr 2013, 09:38
Type Goldwing: overig
Locatie: Op de NT1100DCT

Re: Verhuisplannen

Bericht door GlimWas » 30 aug 2018, 19:04

Succes Pjotr, maar het zal wel loslopen allemaal vermoed ik
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebar with the seat

Gebruikersavatar
Devoraz
Berichten: 2524
Lid geworden op: 02 apr 2012, 16:17
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Swifterbant, Flevoland
Contacteer:

Re: Verhuisplannen

Bericht door Devoraz » 27 sep 2018, 22:01

Door incompetentie, misverstanden en problemen hebben we nog steeds geen (eigen) internet.

Eerst komt, op dinsdag 11 september, 1 man van Reggefiber om de glasvezelkabel naar binnen te brengen. Hij vraagt aan ons waar de kabel in de grond ligt. Weten wij veel. We wonen hier net. Gaat hij met kantoor bellen en kijken ze daar op de tekening. Blijkt de kabel 5 meter naar links te liggen. Dat kon de beste man (klein, iel mannetje) niet alleen. Dus moesten we een nieuwe afspraak maken. PARDON?!? Als jullie nu van te voren op kantoor naar de tekeningen hadden gekeken en aan 'werkvoorbereiding' gedaan hadden, dan was vooraf al duidelijk dat je niet alleen moest komen! Maar ja... de beste man kon niets voor ons betekenen en ging dus, zonder dat er ook maar iets gebeurd was, weer heen. Na wat heen en weer gebelt te hebben met Reggefiber (en natuurlijk vertelt wat we hiervan vonden) werden er afspraken gemaakt dat de kabel op 25 september in de meterkast werd afgemonteerd. Dus jullie zorgen ook dat van te voren de kabel opgespoort wordt en naar binnen gebracht wordt? Ja, dat werd geregeld. Nou, de 24ste ('s middags) kwamen er dan twee man om de kabel door te voeren. Eerst moest deze dus nog gevonden worden en dat bleek niet mee te vallen. Aan het eind van de middag nog geen kabel. Wel lag de straat op een paar punten open. Ze zouden de volgende ochtend terugkomen om het af te maken. Dat moet wel, want 's middags komt de monteur hem afmonteren in de kast!

Dinsdag is dan eindelijk de glasvezelkabel in de meterkast gemonteerd, vandaag kwam het modem binnen en volgende week donderdag komt de monteur de boel aansluiten. Als alles dus meezit, ben ik vanaf 4 oktober 's avonds weer op mijn eigen verbinding online!

Nu surfen we nog even mee op de wifi van de buren. Super aardig dat ze dit OK vonden. Overigens had de overbuurman ook al aangeboden om met hem mee te liften. Hij heeft een 1GB/1GB lijn in huis. :wink:

Het duurt nu niet lang meer...
Groeten,
Pjotr

Goldwing GL1800 2001 Illusion Red (R259P)
Goldwing GL1500 SE 2000 Two-tone Red (R176C / inset R199C)
http://bikers.nightmarepatrol.net
The world is my menagerie.
"I never get lost because I don't know where I'm going..."
Live for today or fade away

Plaats reactie