Naar een vakantiebestemming

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Naar een vakantiebestemming

Bericht door Bertwing » 06 feb 2018, 22:50

Hallo wingers,

Ben erg gecharmeerd van het maken van een "kustroute". Staat al heel lang op mijn verlanglijstje.
Voor de komende zomer heb ik de volgende route gekozen op de heen rit naar mijn "zomerverblijf" voor tien dagen: Rotterdam, Antwerpen, Amiens, Brest, Bordeaux, San Sebastiaan, Pamplona, Zarragossa, Barcelona, Beziers, Marseille, Saint Tropez. Iedere dag kilometers vreten en weinig Frankrijk Binnendoor.
Ik wil deze route verder uitwerken.
Nu lees ik op internet de je dwars door de Pyreneeën over de N260 naar Perpignan aan de Middellandse Zee kan rijden .
Wel of niet Andorra aandoen beslis ik tegen die tijd wel.

Is dit voor een Goldwing een optie??
Of ik mijn tentje ergens kan opzetten voor de nacht is een tweede vraag.

groet
Bertwing

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door Foks » 10 feb 2018, 08:23

Hallo Bertwing,

Kort door de bocht is het antwoord op beide vragen JA.

Ik heb dat mijn Goldwing ook gedaan. Met een 1500 en een 1800.
Heel simpel pak ik de landkaart en zoek naar groene en witte weggetjes.
Je zorgt dat je start vanaf het westen en verplaats je naar het oosten of andersom.

M.b.v. je navigatie zoek je 's middags een camping.
Advies begin op tijd. Ze kunnen nog al uit elkaar liggen.

Het is er schitterend. Heel veel plezier.

Gr. Peter
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Gebruikersavatar
Foks
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 246
Lid geworden op: 30 sep 2007, 09:12
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Terneuzen

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door Foks » 10 feb 2018, 08:45

Hey Bertwing,

Zojuist de kaart er bij gepakt.

Wat je voorstelt is te doen.
Is het leuk? Allen doorgaande wegen.
De N260 gaat langs de voet van de Pyreneeën aan de Spaanse kant, dus niet dwars er doorheen. Jammer, dat is veel mooier en leuker.
Dwars door Bordeaux, dwars door Barcelona, dwars door Perpignan, dwars door Marseille, dwars door St. Tropez?
Je zult om en nabij de 4500 km doen schat ik in.

Overweeg goed wat je doet. Veel succes.
MORGEN WORDT HET NOG BETER.

Blacky
Berichten: 370
Lid geworden op: 27 sep 2008, 23:28
Locatie: Woensdrecht

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door Blacky » 10 feb 2018, 17:54

eind jaren 80 begin 90 me een 1100 langs de Franse kust naar St.Malo, toen naar beneden richting Royan. Alleen maar binnen wegen gereden en Route National bij Pau naar beneden Spanje n richting Huesca en door naar Zarragosa. Hartstikke mooi. toen hadden we ook geen GSM an alleen maar de platte kaarten. Toen naar Valencia en tot slot Benidorm. Retour via de Spaanse oostkust, Frankrijk langs de oostgrens ruim 2 weken over gedaan. Tentje en af en toe een hotel. is goed te doen. en in deze tijd zeker. Weet je ook waar de benzinepompen zijn. Dat was toen wel anders.
Succes
Wat niet rijdt staat stil..

Vespa 158cc 1975
Suzuki GT250 1975
Suzuki GT750 1976-1977
Suzuki GS750 1977-1978
GL1000 K3 1978-1985
GL1100 interstate 1985-2007
GL1500 SE 2007-heden
De kleuren zet ik er niet bij die zijn vervaagd...

Winger11
Berichten: 63
Lid geworden op: 20 mei 2006, 19:55
Locatie: (NL)

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door Winger11 » 10 feb 2018, 19:57

In 2010 hebben we de Eurotour gedaan en zijn toen gestart in St. Remy du Blot op een motorcamping. Op dag 5 vanaf Biarritz dwars door de Pyreneeën naar bijna de Middellandse zee, ook door Andorra. De dagroutes zijn 275-350 km p/d., alle passen die er maar te vinden zijn zitten erin en alle routes eindigen op camping. Die dag 5 bracht ons via een heftige pas (erg smal, wel geasfalteerd maar in het midden gras) in een gebied waar de 'Vale Gier' leeft, geweldige beloning voor deze moeilijke pas. Paarden, koeien, schapen en wat al niet meer leven hierboven in grote getale en je gaat er dwars doorheen, de paarden met veulens moet je voor oppassen. Als je wil kan ik je deze routes toesturen.

Groet, Winger11

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door Bertwing » 10 feb 2018, 21:36

Bedankt voor jullie reacties,

@ Peter bedankt voor je tips,

het klopt als je de route bekijk dat het veel recht toe recht aan is, dat is een keuze want ik kan er maar vijf dagen over doen, dat is de afspraak met mijn vrouw. Ik op de motor, zij komt uit de lucht vallen vijf dagen nadat ik ben vertrokken voor deze toertocht. Ik heb nu drie jaar achter elkaar enkel binnendoor gereden en wil het nu eens anders doen. Ik heb schitterende routes gereden maar gunde mij niet de tijd om even te stoppen. Daar wil ik dit jaar anders mee omgaan. Echt een route uitstippelen, tijdpad maken en onderweg stoppen voor een wauwmoment, plannen waar je overnacht, eens rustig een stokbroodje eten onderweg. Bij mij heeft de focus altijd gelegen op rijden, rijden, rijden. Toen ik vorig jaar op de weg naar huis door de Gorges du Verdon reed gingen eigenlijk mijn ogen voor het eerst open. Ik heb nog nooit zoveel foto`s gemaakt. Deze Eye-opener wil ik dit jaar verder "uitwerken". Twee jaar geleden heb ik de Pyreneeën op mijn tour bewust links laten liggen, het regende toen. Afgelopen jaar ben ik dwars door de Alpen gereden, de indrukken van dit bergmassief doen mij verlangen naar wat de Pyreneeën te bieden hebben
Als ik echt vorderingen maak met mijn plannen zal ik ze delen.

@Winger11: graag ontvang ik de routes waaraan je refereerde.
groet Bert

Gebruikersavatar
Bertwing
Berichten: 98
Lid geworden op: 19 jun 2016, 18:46
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Pijnacker

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door Bertwing » 15 jun 2018, 17:56

Hallo wingers,

Het is bijna zover. De vakantie lonkt. Ga na veel lezen en uitproberen deze route uitgestippeld voor de heenreis.
https://goo.gl/maps/okn9fEryNTv


In vijf dagen dwars door Frankrijk......Ik kan niet meer tijd vrijmaken om overal te blijven hangen. Enkel de hele kustlijn volgen gaat teveel tijd vergen.
Op de terugweg doe ik de Pyreneeën aan. Ga nu over naar ""reisverhalen"" om meer te vertellen. Verslag volgt of dagelijks of achteraf, daar heb ik nog geen planning op losgelaten.

groet Bert

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Naar een vakantiebestemming

Bericht door RonalT » 15 jun 2018, 21:11

Veel plezier met de rit. Wij hebben enkele jaren geleden een stuk langs de Franse kust gereden en dat is echt de moeite waard....
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Plaats reactie