Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 15 dec 2017, 16:36

De tante zuipt meer dan haar baasje, :lol: Ik vond al dat ze aardig stonk stationair maar om nou 5 ltr benzine te verstoken tijdens de afstel werkzaamheden en de 2 proefrondje vindt ik wel wat overdreven :( Dan toch maar de carbs eronderuit halen en de handel voorzien van nieuwe rubbers. Ik had gehoopt dat ze nog goed genoeg waren maar schijnbaar is de huidige benzine de nekslag geweest voor het rubber.
Straks eerst maar eens een beetje werken tot na de kerst en wie weet kan ik volgende maand zelf naar de keuring rijden.

Gebruikersavatar
Antoon Aarts
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1490
Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door Antoon Aarts » 15 dec 2017, 20:02

director schreef: PS: Hopelijk schiet Nick ook een beetje op met zijn Ltd, kan ik er ook een keer op rijden en kunnen jij en ik een mooie tocht maken. Nick heeft toch geen tijd, die moet werken om zijn motor te betalen :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl

1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door director » 15 dec 2017, 20:11

Ziet er mooi uit Antoon!
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 15 dec 2017, 20:26

Ziet er gelijk anders uit zo'n nieuw verfje :D Wel een beetje doorwerken nu anders is het mooie weer alweer voorbij. :lol:

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 29 dec 2017, 15:45

De motor loopt netjes op de brug in de schuur, niks rammelen en goed op toeren komen maar steeds als ik wilde wegrijden dan viel het vermogen weg. 8) Op een van de test ritjes de kraan dicht gezet en het gas in de sputterstand gehouden en na een tijdje ging de motor goed lopen. De motor kreeg dus teveel benzine. Thuis de carburateurs er voor de zoveelste keer onderuit gehaald en vlotterhoogte naar 23 mm gezet. Dit moest helpen zou je denken maar nee hoor, hetzelfde euvel. Carb,s er weer onderuit en verder speuren, met een vacuumpompje de vlotterhoogtes gecontroleerd en besloten ze naar 24mm te zetten. Hetzelfde resultaat tijdens de testrit :(
Dan maar anders, ik heb 4 setjes gekocht voor de carb,s en alle ringetjes vervangen voor origineel honda, de vlotterhoogtes weer terug naar beneden gezet en er ook meteen een dyna s ontsteking in gezet. Het eerste ritje was veelbelovend maar helaas na een paar honderd meter ging de dame op 2 cilinders lopen. Shit, wat nu weer :?: Het bleek dat er 1 draad van de ontsteking schuurde tegen de rotor en sluiting maakte. Dat ook weer opgelost en nu loopt ze op de brug weer snaarstrak zonder rammeltjes, springt meteen aan en reageert als een dolle op het gas. Helaas sneeuwt en regent het nu dus een proefritje gaat het niet worden. Misschien morgen, ik ben heel benieuwt of alle problemen nu opgelost zijn. Dan alleen nog nieuwe banden erop en een afspraak maken bij de rdw voor mijn kenteken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
cooper
Berichten: 2052
Lid geworden op: 10 aug 2010, 12:53
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Stabroek (Belgie)

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door cooper » 30 dec 2017, 23:14

En ook jij bent goed bezig Peter ! :D
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Afbeelding

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 01 jan 2018, 11:20

Hij liep nog steeds niet goed en er was geen merkbaar verschil. Dan maar anders, ik had nog een set "lege" carberateurs liggen van mijn vorige ltd. De hele handel over gebouwd en meteen alle onderdelen gecontroleerd, sproeiers, mengbuizen,vlotters, naalden en ook de mengselschroeven netjes schoon overgezet. Nu moet er toch een verschil zijn zou je denken maar niks is minder waar, exact hetzelfde probleem. :? Ik kan de carburateurs wel uitsluiten neem ik dan maar aan.
De ontsteking staat perfect op tijd, kleppen staan goed, riemen staan goed dus straks nog maar eens kijken of er niet ergens een verrotte bougie of dop tussen zit alhoewel ik dat betwijfel want die zijn allemaal nieuw.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door director » 01 jan 2018, 17:31

klinkt als een redelijk frustrerende situatie, maar je hebt nog even de tijd om het allemaal goed te maken.

zoals het topic heet "weer niet naar de kroeg deze winter"; het houdt het je wel lekker bezig :mrgreen: .
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 02 jan 2018, 16:54

Eindelijk is het probleem opgelost. Nieuwe bougies hielp niet dus verder spitten. Toch de carburateurs er maar weer vanaf en van voor af aan beginnen. Het bleek dat iemand, ik neem aan de vorige eigenaar, heeft zitten klooien aan de carburateurs. Het bleek dat er verkeerde gasschuiven in zaten. Die er in hoorde moesten een inkeping hebben aan de onderkant. Die er in zaten hadden een rechte onderkant. Ik had gelukkig nog een set schuiven met deksels liggen en die heb ik er nu opzitten en nu loopt ze weer super, trekken als een beer en zonder stotteren. Keurig stationair lopen doet ze nu ook.
Kan ik me eindelijk op wat andere dingen focussen zoals opnieuw schoonmaken, poetsen, koelvloeistof slangen vervangen (deze zijn niet top meer), contollelampje knipperlicht maken, teller verlichting maken en nieuwe banden erop laten smijten. Dan ben ik voorlopig wel klaar en gaan we eerst maar rijden.

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6735
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door De Motormuis » 02 jan 2018, 23:39

Fijn dat je het euvel toch hebt gevonden en hebt opgelost.
En nu nog wat kleine dingen en dan keuren en op je papieren wachten.
Veel succes verder.
En dan straks veel plezier en veel fijne en veilige kilometers ermee.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 03 jan 2018, 08:41

Het was dom van mezelf om aan te nemen dat de vorige eigenaar er verstand van had, hij heeft hem niet voor niks stilgezet. Een wijze les voor een volgend project. Vertrouw nooit op de kunde van je voorganger.
Ben zeker blij dat ik het gevonden heb nu kan ik eindelijk verder.

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 04 jan 2018, 17:30

De 11e naar Antoon om nieuwe banden te monteren, 2 koelwaterslangen te halen en nog wat klein spul. De 12 om 11 uur naar de rdw om te keuren. Wordt nog effe doorwerken om hem klaar te krijgen maar het moet lukken. :D

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 11 jan 2018, 16:45

Alles is nu klaar voor de keuring (de 12e ), nieuw rubber om de velgen, verlichting en claxon gecheckt, remmerij nog even getest en alles zit vast zoals het hoort. Unive gebeld voor dekking morgen en een eendagskenteken aangevraagd bij de rdw. Volgens mij kan er nu niks meer mis gaan :D
Is het hij eenmaal goedgekeurd en hebben we alles binnen kan het feest pas echt beginnen. Nu maar hopen dat de winter snel over is en dat we een pracht voorjaar en zomer krijgen.
Kan ik de rest van de winter een beetje poetsen en op het www op zoek gaan mijn achterspatbord. :mrgreen:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6735
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door De Motormuis » 11 jan 2018, 19:30

Veel succes morgen Peter.
En zorg ervoor dat je "slaagt"
en je papiertje krijgt.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 12 jan 2018, 12:47

Ennnnn..... goed gekeurd, nu wachten op het kenteken. Dat was 12 jaar geleden ingeleverd voor sloop. Nu is ze weer herrezen :lol:

Plaats reactie