Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
peter

Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 18 sep 2017, 22:16

Afbeelding

Ze heeft het weer geflikt, opnieuw houdt Monique mij weer uit de kroeg. Vorig jaar vond ze het nodig dat ik een gl1800 kocht want die zouden beter zitten achterop dan een 1500. Dagen aan het zoeken geweest voor het prinsesje en de daarna maanden lang poetsen in de garage en de aanhanger in de juiste kleur gespoten. Ik had dus geen tijd voor de kroeg :!:
Dit jaar waren er geen projecten en ze zag me al met een schuin oog naar de kroeg kijken en dus besluit madam dat het tijd werd voor een project :!: Nou lekker is dat, ik moest maar een gl1000 zoeken met wat werk, aldus gedaan en ik heb er 1 gevonden in Wormerveer. Een gl1000 Ltd is het geworden die heeeeeeelllll veeeeeeellll liefde en aandacht nodig heeft.
Hij mist verschillende onderdelen en is niet geheel origineel en loopt natuurlijk niet. Ongeveer alles wat vast kan zitten zit ook vast behalve het blok. Alles wat roesten kan is ook geroest dus er zal kwistig gebruik gemaakt van de poetsmiddelen.
Waar kan ik naar op zoek:
Zadel overtrek
Achterspatbord
Chroomen beugel zadel
Revisiesetjes voor de remmen
Revisiesetjes voor de carbs
Nieuwe remleidingen
Nieuwe koppelings en gas kabels
Zijdeksel links
Schone roestvrije benzine tank
Etc etc.

Zal morgen wel even een foto posten van nieuwe aanwinst.

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter n.d. » 19 sep 2017, 17:58

Beste Peter , heb jij geluk met zo'n een lieve vooruitziende vrouw . Een mens moet iets doen om die lange koude donkere periode door te komen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door director » 19 sep 2017, 20:25

gefeliciteerd met de aankoop, Monique weet hoe ze jou bezig moet houden.
Het gaat ongetwijfeld een mooi project worden, ik volg het met buitengewone belangstelling :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Gebruikersavatar
orie
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2010, 23:56
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Herveld

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door orie » 19 sep 2017, 21:22

Of zal Monique uit eigenbelang dat hebben gedaan? Zolang hij met de motor bezig is .................. :mrgreen:
GL1800 2003
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door pieter » 19 sep 2017, 22:07

Het lijntje naar de Sociale controle is op deze manier ook een stuk korter natuurlijk :lol:

Suc6 met je project.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 21 sep 2017, 16:04

Wat doe je als je zo'n motor hebt staan :?: Eerst maar eens goed bekijken en dan begin je met het oliepeil, nou dat glaasje was helemaal leeg dus eerst maar eens wat olie in het blok kieperen. Dan de koelvloeistof, ook leeg dus dan de gieter er maar even bij en vullen dat ding. Na opvullen bleek de radiateur te lekken :( . Dan maar eens het blok draaien met een sleutel op de dynamo om te kijken of alles vrij draait. Dat was het geval dus nu even een schone externe benzinetank met frisse benzine op de pomp aangesloten. Nieuwe accu erin gezet en dan kijken of hij leeft. Plop, plop, plop hoor je als hem rond laat gaan maar na 2 of 3 keer rond geen geplop :!: .............. Geen compressie meer dus. Dan de riemdeksels er maar eens af en daar lagen de schuldigen aan het gebrek aan compressie. Beide riemen compleet verteerd en compleet kansloos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu dus wat meer werk dan verwacht maar goed eigenlijk geen verassing gezien de staat van de motor. Dus dan maar alles aftappen en het blok verwijderen om straks te inspecteren. Het frame ziet er verder solide uit en zal te zijner tijd voorzien worden van een nieuw laagje zwarte verf.

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 11 okt 2017, 17:59

Inmiddels heb ik het frame weer terug en dat ziet eruit als nieuw. De straler had goed zijn best gedaan en afgeplakt wat niet gedaan moest worden en weer schoongemaakt wat schoon hoort te wezen. :)
Het blok ligt compleet uitelkaar en ook daar zijn al veel onderdelen van binnen gekomen dus de herbouw kan beginnen. Zuigerveren, lagers en bergen klein spul uit good old England laten overkomen en ook een zadelhoes met juiste print voor bijna niks.
Morgen het blok nog even verder leeg inelkaar zetten, ontvetten en dan spuiten. Daarna kan de herbouw beginnen, ik heb nog niet alles en zal nog meer moeten hebben maar voorlopig heb ik geen tijd en geld omnaar de kroeg te gaan. :lol:

Gebruikersavatar
De Motormuis
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 6735
Lid geworden op: 02 dec 2011, 00:05
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Geldrop. Noord Brabant.

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door De Motormuis » 11 okt 2017, 19:18

Goed bezig Peter.
We wachten in spanning wat foto's af van het
verdere verloop van je project.
Veel succes.
Groeten,
Wil.



Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.

Gebruikersavatar
Bugje
Berichten: 172
Lid geworden op: 15 mar 2015, 13:13
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Heijen
Contacteer:

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door Bugje » 11 okt 2017, 19:31

Mooi Project Peter.

Veel succes en sleutel plezier, en de garage is een veel betere plek dan de kroeg.
Ps je had slechter kunnen treffen dan met Monique.

Groetje Rob.
Heden GL 1800 EML trike ---- GL 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 04 nov 2017, 09:50

Het project kende een voortvarende start en inmiddels zitten er heel wat uurtjes in. De vorige eigenaar had alle alu delen voorzien voorzien van zilverpaint en die moest er dus weer vanaf. Dan kom je weer heel wat corrosie tegen die je weer moet verwijderen en dan met veel ellebogenstoom en een polijstschijf weer een beetje glans geven.
De voorvork, achtervork en blok hangen weer op hun plekje en het geheel ziet er als nieuw uit. De carburateurs zijn door de ultrasoon geweest en moeten nog worden afgemonteerd. Misschien dit weekend de kabelboom er weer zetten en de carburateurs erop zetten.
De uitlaten zijn van Jama en keihard maar helaas is het chroom zwaar aangetast door de roestduivel. Om nou nieuwe te kopen vindt ik eigenlijk zonde dus die ga ik eerst proberen te poetsen en als dat niks wordt worden ze gestraald en keramisch gecoat. Opnieuw verchromen kan je vergeten want geen chroomboer wil dat doen. Ze zijn als de dood dat vuil uit binnenkant in hun bad komt. Dicht maken gaat het ook niet worden want dan ze drijven op het bad terwijl ze moeten worden gedompeld.
Qua kosten valt het niet mee om die binnen de perken te houden want als er ergens goldwing op staat en er is niet veel meer van dan kan je de hoofdprijs verwachten :( Ook zijn veel onderdelen bijna niet meer te vinden maar gelukkig hebben we internet waardoor de zoektochten een stuk makkelijker zijn geworden.
Het hele project heeft wat vertraging opgelopen doordat het bootje van mij nu op de scheepswerf ligt voor de 5 jaarse keuring. Ik hoop dat we daar snel weer weg zijn want het kost bakken tijd en van de bedragen die uit de kas vliegen kan je toch echt een paar spiksplinter nieuwe gl1800's kopen. :lol:
Afbeelding

motorfan
Berichten: 114
Lid geworden op: 25 mar 2016, 15:28
Type Goldwing: GL1100
Locatie: Helmond

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door motorfan » 14 dec 2017, 15:07

Nog een geluk dat je hem niet gestart kreeg met zulke slechte riemen.
Als hij aanslaat en die riemen geven dan de geest........ :evil: ..............alles in puin.
Sta er toch van te kijken dat die zo slecht waren.
Heeft hij jaren onder water gelegen of zo :lol: ?

Heb bij mijn1100 de riemen ook vernieuwd nadat die 23 jaar!! stil had gestaan.
Die zagen er op zich nog heel acceptabel uit.

succes ermee

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 15 dec 2017, 08:48

Het kwaad was al geschied, hij had 5 kromme kleppen. Het hele blok is inmiddels uitelkaar geweest en voorzien van nieuwe onderdelen waar nodig en ze loopt weer :!: Nog wat fijn afstellen en dan zou het goed moeten wezen.
De gehele motor is ook uitelkaar geweest, frame gestraald en gecoat, nieuwe lagers voorvork en achterbrug en alles is schoongemaakt, hersteld en gepoetst.
Alleen de wielen moeten nog aangepakt worden en dat wordt een karweitje voor de volgende winter. Eerst maar eens een seizoen rijden met die tante.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door RonalT » 15 dec 2017, 10:43

Je wil toch niet zeggen dat je al klaar bent voor DEZE winter? De winter moet nog beginnen..... :lol:

De astronomische winter begint op het noordelijk halfrond rond 21 december,

of een veel gehoorde definitie van de meteorologische winter is die van de maanden december, januari en februari op het noordelijk halfrond,

of men neemt de gemiddeld koudste dag van het jaar en trekt men respectievelijk anderhalve maand eraf en erbij om het begin en het eind van de winter te krijgen. De uitkomst hiervan bepaalt dat op 6 december de winter begint en op 6 maart eindigt,

of in Ierland en andere landen die de Ierse kalender hanteren, wordt de periode van de winter uitsluitend bepaald aan de hand van de dagduur. De winterzonnewende die rond 21 december plaatsvindt wordt dan beschouwd als het midden van de meteorologische winter, die men laat beginnen op 1 november, een dag die bekendstaat als Samhain. Op Imbolc - een dag die overeenkomt met 1 of 2 februari - eindigt volgens de Ierse kalender de meteorologische winter en begint de meteorologische lente,

of in sommige andere Europese landen wordt 11 november, de dag van het Sint Maarten-feest, als het begin van de meteorologische winter beschouwd.



Dus ik vergiste me.... de winter is al begonnen!
Begin december, de 6 december, 1 november of 11 november of ..... ik weet het ook niet meer! :?
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door peter » 15 dec 2017, 11:51

:lol: Nee hoor, vanmorgen nog eens de boel afgesteld en een illegaal rondje gereden. Hij heeft nog nieuwevork keerringen nodig en er moet opnieuw veel gepoetst worden. Het achterspatbord moet nog worden vervangen en wat controllelampjes zijn nog stuk.
Vandaag eerst maar weer eens orde in de chaos maken die inmiddels is ontstaan in de garage.

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Bericht door director » 15 dec 2017, 13:00

Mooi dat ze nu eindelijk loopt, nu nog even gehoorzamen aan de baas en ze gaat mooi lopen. De eerste aanblik een paar maanden geleden was behoorlijk triest, veel roest en nog meer hopeloze dingen. Je hebt er nu een rijdende GoldWing van gemaakt en dat is altijd mooi.
Veel plezier de komende tijd op je Ltd.

PS: Hopelijk schiet Nick ook een beetje op met zijn Ltd, kan ik er ook een keer op rijden en kunnen jij en ik een mooie tocht maken. Nick heeft toch geen tijd, die moet werken om zijn motor te betalen :mrgreen: :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

Plaats reactie