Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?

Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Berichtdoor peter » 18 Sep 2017, 22:16

Afbeelding

Ze heeft het weer geflikt, opnieuw houdt Monique mij weer uit de kroeg. Vorig jaar vond ze het nodig dat ik een gl1800 kocht want die zouden beter zitten achterop dan een 1500. Dagen aan het zoeken geweest voor het prinsesje en de daarna maanden lang poetsen in de garage en de aanhanger in de juiste kleur gespoten. Ik had dus geen tijd voor de kroeg :!:
Dit jaar waren er geen projecten en ze zag me al met een schuin oog naar de kroeg kijken en dus besluit madam dat het tijd werd voor een project :!: Nou lekker is dat, ik moest maar een gl1000 zoeken met wat werk, aldus gedaan en ik heb er 1 gevonden in Wormerveer. Een gl1000 Ltd is het geworden die heeeeeeelllll veeeeeeellll liefde en aandacht nodig heeft.
Hij mist verschillende onderdelen en is niet geheel origineel en loopt natuurlijk niet. Ongeveer alles wat vast kan zitten zit ook vast behalve het blok. Alles wat roesten kan is ook geroest dus er zal kwistig gebruik gemaakt van de poetsmiddelen.
Waar kan ik naar op zoek:
Zadel overtrek
Achterspatbord
Chroomen beugel zadel
Revisiesetjes voor de remmen
Revisiesetjes voor de carbs
Nieuwe remleidingen
Nieuwe koppelings en gas kabels
Zijdeksel links
Schone roestvrije benzine tank
Etc etc.

Zal morgen wel even een foto posten van nieuwe aanwinst.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P (laatste update 07/10/17)
Gebruikers-avatar
peter
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd

Type Goldwing: GL1800

Re: Het is weer zo ver, weer niet naar de kroeg deze winter.

Berichtdoor peter n.d. » 19 Sep 2017, 17:58

Beste Peter , heb jij geluk met zo'n een lieve vooruitziende vrouw . Een mens moet iets doen om die lange koude donkere periode door te komen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:
peter n.d.

Berichtdoor director » 19 Sep 2017, 20:25

gefeliciteerd met de aankoop, Monique weet hoe ze jou bezig moet houden.
Het gaat ongetwijfeld een mooi project worden, ik volg het met buitengewone belangstelling :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van http://www.goldwingforum.nl"

Bestel nu de forumbandana
Gebruikers-avatar
director

Type Goldwing: GL1500

Berichtdoor orie » 19 Sep 2017, 21:22

Of zal Monique uit eigenbelang dat hebben gedaan? Zolang hij met de motor bezig is .................. :mrgreen:
GL 1500 SE 1996
CB650 1981
GL1200 Aspencade 1987
CB650 1983
Gebruikers-avatar
orie

Berichtdoor pieter » 19 Sep 2017, 22:07

Het lijntje naar de Sociale controle is op deze manier ook een stuk korter natuurlijk :lol:

Suc6 met je project.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
Gebruikers-avatar
pieter

Berichtdoor peter » 21 Sep 2017, 16:04

Wat doe je als je zo'n motor hebt staan :?: Eerst maar eens goed bekijken en dan begin je met het oliepeil, nou dat glaasje was helemaal leeg dus eerst maar eens wat olie in het blok kieperen. Dan de koelvloeistof, ook leeg dus dan de gieter er maar even bij en vullen dat ding. Na opvullen bleek de radiateur te lekken :( . Dan maar eens het blok draaien met een sleutel op de dynamo om te kijken of alles vrij draait. Dat was het geval dus nu even een schone externe benzinetank met frisse benzine op de pomp aangesloten. Nieuwe accu erin gezet en dan kijken of hij leeft. Plop, plop, plop hoor je als hem rond laat gaan maar na 2 of 3 keer rond geen geplop :!: .............. Geen compressie meer dus. Dan de riemdeksels er maar eens af en daar lagen de schuldigen aan het gebrek aan compressie. Beide riemen compleet verteerd en compleet kansloos.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu dus wat meer werk dan verwacht maar goed eigenlijk geen verassing gezien de staat van de motor. Dus dan maar alles aftappen en het blok verwijderen om straks te inspecteren. Het frame ziet er verder solide uit en zal te zijner tijd voorzien worden van een nieuw laagje zwarte verf.
Kijk eens op mijn site voor meer nonsens en motoren. :P (laatste update 07/10/17)
Gebruikers-avatar
peter

Berichtdoor peter » 11 Okt 2017, 17:59

Inmiddels heb ik het frame weer terug en dat ziet eruit als nieuw. De straler had goed zijn best gedaan en afgeplakt wat niet gedaan moest worden en weer schoongemaakt wat schoon hoort te wezen. :)
Het blok ligt compleet uitelkaar en ook daar zijn al veel onderdelen van binnen gekomen dus de herbouw kan beginnen. Zuigerveren, lagers en bergen klein spul uit good old England laten overkomen en ook een zadelhoes met juiste print voor bijna niks.
Morgen het blok nog even verder leeg inelkaar zetten, ontvetten en dan spuiten. Daarna kan de herbouw beginnen, ik heb nog niet alles en zal nog meer moeten hebben maar voorlopig heb ik geen tijd en geld omnaar de kroeg te gaan. :lol:
Gebruikers-avatar
peter

Berichtdoor De Motormuis » 11 Okt 2017, 19:18

Goed bezig Peter.
We wachten in spanning wat foto's af van het
verdere verloop van je project.
Veel succes.
Groeten,
Wil.

Een Goldwing rijder is een blijde rijder.

Wat wordt het toch mooi met al die GOLDWINGS op de weg.

HET IS EEN GROENE MET 6 CYLINDERS EN TWEE ANTENNE'S.
Gebruikers-avatar
De Motormuis

Berichtdoor Bugje » 11 Okt 2017, 19:31

Mooi Project Peter.

Veel succes en sleutel plezier, en de garage is een veel betere plek dan de kroeg.
Ps je had slechter kunnen treffen dan met Monique.

Groetje Rob.
GW 1500 trike :)
Lang geleden als peuter op een driewieler begonnen, bevalt nog steeds..
Gebruikers-avatar
Bugje

Terug naar Wingers cafe