waarom in t leer ?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Yabbanoname

waarom in t leer ?

Bericht door Yabbanoname » 24 sep 2007, 09:00

Ik kwam pas een verhaaltje tegen over een motorrijder die zn advies mbt motorkleding wilde delen met iedereen die nog niet overtuigd is van het nut van leer op de motor.
Lees en huiver (als je je leren broek/jas wel s thuis laat)

http://www.cmyoung.com/bikewreck.html

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Re: waarom in t leer ?

Bericht door wingryder » 24 sep 2007, 12:04

Yabbanoname schreef:Ik kwam pas een verhaaltje tegen over een motorrijder die zn advies mbt motorkleding wilde delen met iedereen die nog niet overtuigd is van het nut van leer op de motor.
Lees en huiver (als je je leren broek/jas wel s thuis laat)

http://www.cmyoung.com/bikewreck.html
Hoi,

"Vroeger" toen we, mijn vrouw en ik, nog jong en onbezonnen waren :wink: gingen wij ook wel eens op de wing in t shirt en korte broek :oops: Nooit zou er iets gebeuren toch? wij keken wel goed uit :lol:
Gelukkig is er ook nooit wat gebeurd, die mazzel hadden we.
Nu, vele jaren later rijden we weer op een gouden vleugel maar nooit meer zonder leer. het maakt niet uit hoe warm het is, het pak gaat aan.
en als ik de foto's van deze gast zie dan word ik alleen nog maar meer gesterkt in die gedachte.

Groet,

Wingryder.
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 24 sep 2007, 12:42

Auw!!!
Ik rij gelukkig altijd met leren broek, handschoenen en jas met protectie en zal dat ook zeker blijven doen.
Helemaal na het zien van deze vreselijk pijnlijke schaafwonden, bah.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 24 sep 2007, 16:05

Tja.......................
Beetje contra met wat je ziet op de foto`s die van bikervivi en
haar make a wish tour phpBB2/viewtopic.php?t=1286&start=0&pos ... highlight=
bvb. deze Afbeelding
zou toch niet moeten kunnen he
(bijna) alle motards in beschermende kleding en helm en
de kids achterop......................alleen een helmpje :twisted: :?

Wimpie
groet,n uut Drenthe

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 24 sep 2007, 16:59

Klopt Wim.
Ik zag ook veel kinderen in korte broek, misschien bij een volgende keer zeggen dat ze een lange broek aan moeten doen.
Om ze te beschermen zoals wij op de motor zitten zal natuurlijk niet gaan.
Maar kon je die foto niet even een beetje pimpen voordat je hem plaatste? :lol:

Afbeelding

loewieke
Berichten: 226
Lid geworden op: 11 apr 2007, 20:41
Locatie: GLABBEEK (3381 Kapellen) BELGIE

Bericht door loewieke » 24 sep 2007, 17:32

Wil er wel op wijzen,dat het ritje met de kinderen tegen een snelheid van om en bij de 20km per uur was,zie fietsers toch ook ni met een lederen broek rond rijden en alle invalswegen werden door wegkapiteins afgezet,zodat er geen verkeer kon tussen geraken,wat wel is gebeurd dat die moterrijders deze kinderen een onvergetelijke dag hebben bezorgd waar ze nog lang gaan van nagenieten :D :)

Met vriendelijke winggroeten

Louis

Pieter Aarts
Berichten: 558
Lid geworden op: 27 mar 2006, 15:53

Bericht door Pieter Aarts » 24 sep 2007, 18:43

Voor jullie al jullie meningen laten varen,,, de goldwinger op deze foto is een actief forumlid.

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 24 sep 2007, 18:49

Wil jou er op wijzen dat dit met 20 km ook kan gebeuren ondanks zgn. roadcaptains :oops:
2 kennissen van me dit weekend en een andere stadsgenoot later op de dag :oops: :shock:
http://www.politie.nl/noord_en_oost_gel ... gewond.asp
http://golf.messageboard.nl/3212/viewto ... highlight=
http://golf.messageboard.nl/3212/viewto ... highlight=
aantal jaren geleden zelf ook gezien tijdens een rit voor gehandicapten van het Sintmaheerd uit Tolbert 20 km en toch omgevallen wegens " vekeerd leunen/hangen "van de passagier die op geen enkele manier erop was gekleed en "bijna" nooit op motor meerijd.
dus kom niet met uitvluchten van we hebben roadcaptains en we rijden maar 20 alsof dat gaat helpen :evil:

Wimpie
Laatst gewijzigd door wimpie op 24 sep 2007, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
groet,n uut Drenthe

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 24 sep 2007, 18:52

Pieter Aarts schreef:Voor jullie al jullie meningen laten varen,,, de goldwinger op deze foto is een actief forumlid.
Weet ik :P en? dat pleit hem vrij?

en ja "olle" had hem kunnen aanpassen
maar ben geen eigenaar van de foto :wink:
en niet iedereen heeft een Nikon :wink:
en een vreemd iemand zo achterop nemen zal nooit meer gebeuren
ik ben al genezen :shock:

Wimpie
Laatst gewijzigd door wimpie op 24 sep 2007, 23:42, 4 keer totaal gewijzigd.
groet,n uut Drenthe

goldwing25

Bericht door goldwing25 » 24 sep 2007, 18:57

Pieter Aarts schreef:Voor jullie al jullie meningen laten varen,,, de goldwinger op deze foto is een actief forumlid.
:cry: :cry:

OOOh Pieter dus jij beweert nu dat als je bent ingelogt bij een Motor of een goldwing Forum en je valt doet het geen pijn ? (met een ander zijn kind) een ongeluk zit in een klein hoekje er zijn al veel mensen gevalen met een wing als ze soms te langzaam rijden

Yabbanoname

Bericht door Yabbanoname » 24 sep 2007, 19:37

okee, voor wie nog denkt dat t veilig genoeg is als je maar niet snel gaat, de estetica is ook een pre. Moet toegeven dat t voor de rijders veelal niet van toepassing zal zijn, maar jongens denk aan degene die achter je zit.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hier toch een reden om het de passagier in elk geval aan te raden

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 24 sep 2007, 20:36

Leer is zonder meer de beste bescherming. Zelfs beter als textiel. Ik draag ook meestal beschermde kleding. Maar bij ritten in Italie of Spanje is dat echt geen doen. Tenminste ik vind van niet. Ik drijf dan mijn kleding uit in ieder geval. Dan neem ik toch genoegen met minder kleding.
Risico s nemen we toch al elke dag. En de één neemt wat meer risico als de ander. Het maakt het leven misschien ook wat interessanter :?: :?:
Ook zie ik veel motorrijders in zwaar beschermde kleding stunten uithalen waar ook die kleding weinig nut heeft bij een ongeval. Over het algemeen vind ik dat erg veel weggebruikers (auto en motor) erg slecht anticiperen. Niet alles is te voorkomen maar wel erg veel.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

UptownWings

Bericht door UptownWings » 24 sep 2007, 22:26

Als ik die foto's zo zie weet ik weer precies waarom ik bij het lessen al een compleet leren pak heb aangeschaft.
Dat snap ik overigens ook niet, dan ga je motorrijlessen nemen, en de eerste basisregel (zorg voor je EIGEN veiligheid) overtreed je dan door met een slechtzittend motorjack van de rijschoolhouder en dito helm in je spijkerbroekje op zo'n ding te kruipen :shock:
Ik bedoel, dat is nou net wanneer je de meeste kans maakt om op je snuit te gaan met alle gevolgen van dien : als je nog moet leren motorrijden.

Ik begrijp uberhaupt niet waarom het CBR deze wantoestand eigenlijk toelaat ?

Gebruikersavatar
harryvbr
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mar 2006, 21:14

Bericht door harryvbr » 24 sep 2007, 23:02

Rijscholen hebben de taak om als voorbeeld te dienen voor hoe wij als motorrijders ons dienen te kleden en te gedragen.
Ik zie bij demonstraties van rijscholen nog dikwijls verkeerde dingen. Zoals het niet dragen van b.v. een helm of goede motorkleding bij een demo van een oefening. Maar als ik er al een keer wat van zeg dan kijken ze je aan van: waar bemoei je je mee of ze zeggen het gaat met geringe snelheid. Maar de vele rijscholen leiden op voor het rijbewijs en niet voor een goede motorrijder.
GL1800('10) bloodstone red met Navi en Airbag

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 24 sep 2007, 23:57

Dat was vroeger niet veel beter hoor.
De instructeur zat toen bij je achterop (de lefgozer) en bescherming is nooit over gesproken.
Met je eigen motor door de gemeente crossen met een L borje achterop.(zonder rijbewijs)
Het enigste wat je wist is dat je een helm op moest.

Plaats reactie