waarom in t leer ?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 25 sep 2007, 00:00

goldwing25 schreef:
Pieter Aarts schreef:Voor jullie al jullie meningen laten varen,,, de goldwinger op deze foto is een actief forumlid.
:cry: :cry:

OOOh Pieter dus jij beweert nu dat als je bent ingelogt bij een Motor of een goldwing Forum en je valt doet het geen pijn ? (met een ander zijn kind) een ongeluk zit in een klein hoekje er zijn al veel mensen gevallen met een wing als ze soms te langzaam rijden
Juist ja :P
En wie betaald de schade als je tijdens stilstaan omvalt omdat de passagier beweegt of wil eraf zonder dat jij daar op "berekend" bent
passagier gewond en hoe dan verder??
voor mij dus "ondanks hun grote plezier" toch iets te veel risico :?
maar goed een ieder is zelf verantwoordelijk en kan doen wat hij wil alleen wil ik wel op de gevolgen wijzen die niet altijd bekend of onderschat word.
ook gebeurt het regelmatig tijdens parkeren of stilstaan de vraag of er even een foto kan nemen van een kind dat zo graag even op de bike wil zitten :oops:
jammer maar helaas.
mij al eens overkomen dat ik de bike start en rustig laat lopen op de choke en dat het buurjochie van 5 jaar toen ik ondertussen mn helm opdeed.. aan het gas gaat draaien.... vol open natuurlijk. :twisted:
kon dus niet snel genoeg me helm loslaten en die viel op de grond terwijl ik met andere hand snel de contact sleutel probeer om te draaien duurde met mekaar toch zeker een aantal seconden en dacht werkelijk dat de kleppen naar buiten zouden vliegen.
je moet je ogen overal hebben en dat houd je niet lang vol.
helm beschadigt en tja daar sta je dan :shock:

Wimpie
groet,n uut Drenthe

Gebruikersavatar
taxiad
Berichten: 250
Lid geworden op: 25 mar 2006, 11:48
Type Goldwing: GL1800
Locatie: tilburg

Bericht door taxiad » 25 sep 2007, 08:02

dus met andere woorden dit hadden we dus nooit mogen doen.
want wie heeft er voor al die kinderen passende lederen kleding,het was al een hele tour om aan een helmpje te komen.
omvallen bij stilstand door een verkeerde beweging krijg je volgens mij geen schaafwonden van,maar is niet leuk natuurlijk ook met lederen kleding niet.
je kunt ook een beetje door schieten in dit verhaal want wij dachten dat we de kinderen en onszelf ook een onvergetelijke dag hadden bezorgd.
ik heb er van genoten,maar ik was ook in goed gezelschap.
gl 1800 (´07) dark orange metallic met navi

Gebruikersavatar
pepewing
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 316
Lid geworden op: 29 jan 2007, 15:01
Type Goldwing: GL1500
Locatie: Hoboken/Belgie
Contacteer:

Bericht door pepewing » 25 sep 2007, 08:26

Hallo Jongens, :)
Ik ben die motorijder ,maak jullie erniet druk om, dat doe ik ook niet, 8) Maar IK WEET dat jullie gelijk hebben, had al heel de dag in volledige kledij gereden (zie broek), plots vroegen ze me voor te vertrekken, en daar ik wist wat de rit inhield, heb ik in mijn hemd gereden. Bij lekker weer durf ik dat zeker meer doen, is niet waard om over te "lullen". Elke motorijder weet wel dat beschermde kledij veiliger is, maar elke mens neemt nu risico's in t leven waarvan hij zelf inschat , dat het door de beugel kan of niet , anders doe je dat niet hé, als je sneller dan 120 rijd weet je ook dat je verkeerd bezig bent. :oops:
Ok, niet 'braaf ' van mij, :oops: :oops: :oops: in ieder geval de groetjes hé jongens en (meisjes) Ik lig hier niet wakker van, doen jullie het ook niet hé
:P :D :roll: :arrow:
groetjes

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3909
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Bericht door director » 25 sep 2007, 09:02

pepewing schreef:Elke motorijder weet wel dat beschermde kledij veiliger is, maar elke mens neemt nu risico's in t leven waarvan hij zelf inschat , dat het door de beugel kan of niet ,
Klopt helemaal. Als ik even op de motor een boodschap doe (ritje van 3 km, snelheid max 50 km/h) zit ik in mijn spijkerbroek en draag alleen een helm. Je weet dat je een risico neemt maar motorrijden is zowiezo een hoger risico dan autorijden. Waar het om gaat is dat deze kinderen een onvergetelijke dag hebben gehad met een beperkt risico.
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

goldwingboy
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 mar 2006, 10:05
Locatie: Linter (B) ex-goldwing 1800

Bericht door goldwingboy » 25 sep 2007, 09:33

Ik volg Wimpie in zijn redenering en tenzij een organisatie die dergelijke initiatieven neemt zorgt dat er een verzekering aan gekoppeld is ga ik nooit deelnemen aan dergelijke initiatieven hoe mooi en leuk het ook kan zijn voor kinderen, mindervaliden en wie nog meer. Immers....als mijn duo (echtgenote) achterop zit zijn we afgestemd op elkaar en op de motor maar een vreemde achterop die bovendien nog helemaal opgewonden is daar weet je nooit wat er kan gebeuren en als vb. geef ik dan dat ik weet heb van een bevriend motorrijder die ooit op een dergelijke rit een mindervalide vervoerde en eensklaps zijn armen eensklaps omheen het hoofd sloeg van de motorrijder waardoor deze niets meer zag en van de weg afweek om terecht te komen in de onverharde berm met lichte schade aan zijn motor als gevolg en wie draait daarvoor op??? Juist ja....de motorrijder!

Over beschermende kledij spreek ik me niet uit, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken, mij ga je in elk geval niet zien rijden zonder beschermende kledij maar toegegeven in mijn opstapperiode met de chopper is dat wel ooit anders geweest :oops: .

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 25 sep 2007, 10:48

Het ging mij dus ook niet in den beginne om de bestuurder(s) maar meer om de bescherming van de passagiers in dit voorbeeld :shock:
de foto is bewust gekozen omdat we Pepe allemaal wel kennen :oops:
tshirt en korte broek voor deze kinderen is absoluut uit den boze en als organisator zou ik dan ook iig. de kleding voorschriften maken/aanpassen
nog afgezien van het feit de verzekering van ongeval cq schade.
Ik hou er overop nu.
Een ieder moet zelf weten wat hij wel/niet wil/kan
kids een leuke dag bezorgen is een goed streven maar... als er schade bij komt......... :?
maar ben zelf door schade en schande "wijzer"geworden .

Wimpie
groet,n uut Drenthe

Goldwingpoes
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 247
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:56
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Bilzen

Bericht door Goldwingpoes » 25 sep 2007, 13:29

Sommige zijn hier nog heiliger dan de PAUS :!: :!: :!: :D :D :D
Maar ja dat is op de meeste forums zo :wink:

Grts G.W.P.
Don't dream your life ....Live your dreams !

Harrry

Bericht door Harrry » 25 sep 2007, 18:37

Topic verwijderd, ik ben geen lid meer van het GoldwingForum.
Laatst gewijzigd door Harrry op 29 jan 2008, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 25 sep 2007, 19:23

antwoordje er was aan de mensen van make a wish gevraagd om redelijke kleding aan te doen,daar staan ze dan wat doe jij kunt niet mee,ben wel eens benieuwd of jullie dat dan kunnen,normaal doe ik zoiets ook niet vanwege het risico en er waren trikes gevraag maar als die dan plots niet willen rijden verplichten kan ook niet,mijn passagierke was een tetterkousje op een gegeven moment zei ze ik weet eigenlijk niet hoe lang ik nog leef,da's pas een opdoffer, een kind van 11,er was ook een extra verzekering gedaan en de verzekerings agent was er ook bij,
enne onze Pieter heeft gelijk als ge iemand wilt aanvallen doe het dan bij den deze en niet bij pepewing was al blij dat ik wingers had kwestie van veiligheid zijn dat de beste motoren voila mijn zegske is ook gedaan
hebben jullie oude motorpakken dan weten jullie waarnaar toe :wink:
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Gebruikersavatar
wingryder
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 1259
Lid geworden op: 30 mar 2007, 23:10
Locatie: Sassenheim

Bericht door wingryder » 25 sep 2007, 20:03

Hoi allemaal,

Het gaat, naar mijn idee nu al een hele tijd niet meer over het oorspronkelijke onderwerp, namelijk de noodzaak van het dragen van goede kleding. of dat nu leer is of wat anders.
Het wordt nu op de persoon gespeeld en dat is een ,naar mijn idee, onzinnige situatie. Iedereen moet doen wat hem of haar goed dunkt en verder niet een ander iets verwijten als je er anders over denkt.

Verder heb ik mijn mening over de kleding al helemaal bovenaan op dit topic gegeven.
Maar dit moest ik toch nog ff kwijt.
Ik hoop dat een ieder hier nog heeeeeeeel veel kilometers mag maken met de kleding die hij of zij het prettigst vindt. Ik zal er in ieder geval niets van zeggen, ik heb er echter wel een idee over, maar da's wat anders.

Groet,

Wingryder
Love to ride a goldwing!!!.
suzuki GT550 '75 tot '77 verkocht
400 cc ? Honda chopper achtig ding tot '83, verkocht
Eerste wing, een 1000, verkocht '84
2006 GL 1500,grijs, ingeruild op een rode
GL1800, deze in 2014 in ijsland aan brokken gereden, nu een zwarte
GL 1800,12-5-2021 verkocht

UptownWings

Bericht door UptownWings » 25 sep 2007, 20:11

Wat ik zo jammer vind is dat een discussie als deze al snel verzand in het aloude 'azijnpissen' en hoe langer een dergelijke discussie duurt, des te minder constructiefs er toegevoegd wordt.

Als het aan mij ligt zou dit topicje dan ook gewoon een slotje mogen krijgen van de beheerder, maar goed, dat is een beslissing die hij in al zijn wijsheid moet nemen.

Punt is dat iedereen hier eigenlijk wel een beetje gelijk heeft. Ja, langzame snelheid of niet, je zit nou eenmaal op een evenwichtsvoertuig en de enige bescherming die je hebt, is je kleding ! Klopt helemaal.
Qua verzekering zijn dat soort dingen wel aardig geregeld. Bij twijfel, even navragen. Daar kan je achteraf niet over oordelen als je er niet bij bent geweest. Sowieso iemand die er niet bij is geweest heeft in mijn opinie geen spreekrecht om er wat negatiefs over te zeggen. Zeker niet als die persoon niet van de hoed en de rand weet.

Desalniettemin, het zou mooi(er) zijn geweest als al die kindertjes gewoon een motorpakje aan hadden gehad en een goed passend helmpje.
Helaas in de praktijk blijkt dat dit soort evenementen vaak al voortvloeien uit het feit dat we hier met een speciale en maatschappelijk al vaak achtergestelde groep te maken hebben. Met andere woorden, dat geld voor die zaken is er niet en deze groep moet het hebben van de goodwill van mensen zoals jij en ik. En helaas, ook deze goodwill is vaak niet toereikend genoeg om in al deze dingen te voorzien.

Persoonlijk vind ik het geweldig dat deze wingers zich zo ingezet hebben voor deze kleine kwetsbare groep kinderen. Ik zou het zelf (nog) niet aan durven om dit risico aan te gaan omdat ik mijn rijbewijs nog niet zo lang heb en simpelweg vind dat ik nog niet genoeg ervaring heb om met eventuele onverwachte situaties om te gaan, want dat risico praten we hier over. Nee, dan deze wingers die dat risico wél aangegaan zijn. DOM, FOUT wordt hier dan geroepen. Mjah. Ik vind persoonlijk de grens tussen domheid en heldhaftigheid ook heel erg dun. Maar dat is wat deze mensen wel voor mij zijn. Helden. Want laten we reëel zijn, deze mensen zetten hun wing en hun portefuille (als er wat mis gaat met de wing) op het spel om ervoor te zorgen dat deze kleine kwetsbare groep kinderen die zoals gezegd niet eens een idee hebben hoe lang ze nog te leven hebben, een onvergetelijke dag te bezorgen.

Dom of heldhaftig daargelaten, dit beste mensen, is pure onbaatzuchtigheid, en dat is helaas iets wat een steeds schaarser goed is in deze maatschappij.

Dus roep maar wat je wilt vanaf de zijlijn, het is die dag prima verlopen, die kinderen hebben zich geweldig vermaakt, deze wingers zijn in mijn ogen wat de maatschappij ook had kunnen zijn, en de rest helaas wat de maatschappij geworden is.

Om een lang verhaal kort te maken, als je zoveel commentaar hebt, zorg dan ook dat het de volgende keer beter is. Maar praatjes zijn makkelijk, dat snap ik ook wel. Maar als praatjes alles is wat je te bieden hebt, kijk dan naar die kindersnuitjes en vraag je af of die daar nou gelukkiger van zijn geworden.

Voor de rest, als ik een motorrijder zonder beschermende kledij op de weg zie, dan denk ik al vaak dat die idioot van mij ter plekke onderuit mag gaan. ik groet zo'n figuur ook niet anders als met een middelvinger. Dat soort gasten maken namelijk ook voor mij de ziekenfonds premie onnodig duur.

Toevoeging : Beschermende kledij, hetzij stof of leer is absolute noodzaak, ook bij lage snelheden. Net zoals een helm dat is. Maar er zijn gecontroleerde situaties waarbij ik vanuit mijn hart wel een uitzondering wil maken. De hier beschreven situatie is daar 1 van.

olle griese
Berichten: 508
Lid geworden op: 10 jul 2007, 13:58
Locatie: Groningen

Bericht door olle griese » 25 sep 2007, 20:25

Waarom zou hier een slotje opmoeten? moeten we allemaal in het gelid staan met de neuzen dezelfde kant op?
Volgens mij is hier niet zoveel aan de hand hoor.
De foto heeft het hele verhaal een beetje op een zijspoor gezet maar het gaat nog steeds over kleding, zoals het topic is begonnen.
En niemand word hier aangevallen , de foto was meer een contra op het onderwerp zonder op de persoon te spelen.
Ik vind niks mis met deze discussie.

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 25 sep 2007, 20:43

eigenlijk vind ik dit wel leuk en overal kunnen er verbeteringen zijn en toegepast worden,de kritiekers mogen altijd volgend jaar komen meehelpen hoe meer hoe liever :wink:

heb zelf ooit zo'n shcaafwondes gehad door een val met lederen kledij de mouw was omhoog geschoven en tijdens mijn schuiver had ik eigenlijk niet het besef om die terug naar beneden te doen en mijn mooie lederen broek gescheurd al mijn vel van mijn knieen dus een gratise peeling de automobilist ging vluchten ookdatnog :twisted:
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

wimpie
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mar 2007, 00:33

Bericht door wimpie » 25 sep 2007, 21:41

[quote="bikervivi"]eigenlijk vind ik dit wel leuk en overal kunnen er verbeteringen zijn en toegepast worden,de kritiekers mogen altijd volgend jaar komen meehelpen hoe meer hoe liever :wink: quote]
ja hoor en jullie zuiderlingen hier: :wink:
http://www.actiestoomboot.nl/Images/200 ... ndex2.html
http://www.regiokrantgroningen.nl/r4e15/r4e1407.htm

Wimpie
groet,n uut Drenthe

Gebruikersavatar
bikervivi
Berichten: 1113
Lid geworden op: 30 jul 2006, 19:13
Type Goldwing: overig
Locatie: Schoten (B)
Contacteer:

Bericht door bikervivi » 25 sep 2007, 22:26

goed wimpie stuur de datum door en als ik verlof krijg kom ik af,die kindjes zijn dikker gekleed ge hebt helijk in putteke winter is dat ook logisch

terug on topic
er zijn ellenlange discussie's leer of goretex ik heb beide in de zomer vind ik het goretex zomerpak aangenamer om te dragen maar die kniebeschermingen doen wel na een lange rit pijn,tussen seizoen leder en winter vind ik goretex met binnen bekleding :lol: weer beter wie nog en ja ik rij zowel zomer als winter alleen als het sneeuwt niet
Laatst gewijzigd door bikervivi op 25 sep 2007, 22:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Samaritan Riders vzw Riding for Dreams

Plaats reactie