Jouw motor en het milieu?

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie

Zou/ben jij minder gaan rijden voor het milieu?

Ja, ik ben wel van plan wat minder te rijden voor het milieu.
1
3%
Ja, als het echt zou moeten en het zou inderdaad schelen.
1
3%
Ja, ik doe al jaren minder motorrijden.
0
Geen stemmen
Nee, absoluut niet.
15
38%
Nee, maar ik compenseer met mijn prius, tesla, zonnepanelen etc etc.
5
13%
Nee, Laat ze maar de andere vervuilers aanpakken.
16
41%
Geen mening.
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 39

peter

Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter » 06 feb 2017, 17:14

Naar aanleiding van een ander topic dit draadje maar eens gestart. Het milieu..... Een zwaard van Damocles wat boven ons hoofd hangt :?: ik zelf denk het wel, over niet al te lange tijd zullen we de laatste liters benzine kunnen tanken om onze geliefde ritjes te kunnen maken maar het zal beginnen met het weren uit de stad dan uit de natuurgebieden en straks is het gewoon verboden omdat ritjes op de motor eigenlijk zinloos zijn en alleen dient ter vermaak van de berijder. Ook zullen ze roepen dat het gevaarlijk is.
Maar goed ik dwaal nu al af, het milieu dus, ik zal beginnen te zeggen dat een gl1800 beter voor het milieu is want die heeft een katalysator,injectie een heuse computer om e.a te regelen en zal dus minder uitstoot hebben dan alle andere goldwings omdat die een carburateur hebben en geen uitgebreid motormanagment systeem. De 1800 rijder is dus groener bezig dan die andere rijders. Nog een voordeel is dat de 1800 op vrijwel alle benzine varianten kan rijden al zal het vermogen wat schommelen naar gelang de verbrandingswaarde van de brandstof. De 1800 rijder zal dus eerder zijn tank kunnen vullen met "groene" benzine.
Zelf ben ik niet bereid om minder te gaan rijden voor het milieu, daarvoor vindt ik motorrijden weer veelste leuk. Ook op mijn oude cb750 is het leuk rijden en dat terwijl het waarschijnlijk een van de vervuilendste motorfietsen is aangezien hij is opgeboord naar 850cc, open luchtfilters, 4 in 1 blerpijp en heeeeelllleeeee grote sproeiers om het geheel van benzine te voorzien.
Dus, hoe denken jullie er over :?: motorrijden en het milieu 8)
Dames en heren vult u maar aan.............

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door RonalT » 06 feb 2017, 18:41

Daar denk ik gewoon niet over. Dat lijkt me verstandig, als ik er over ga nadenken krijg ik alleen maar hoofdpijn.
En mijn nadenken heeft geen invloed. Dus er over nadenken heeft geen zin
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

Gebruikersavatar
director
Berichten: 3903
Lid geworden op: 22 mar 2006, 16:13
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Volkel
Contacteer:

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door director » 06 feb 2017, 19:44

Peter, ik weet niet wat jij gisteren gegeten of gedronken hebt ( :evil: ), maar als JIJ begint over het milieu is het goed mis.

Wij rijden hier allemaal 4 of 6 cilinders die niet zuinig zijn, we rijden vaak meer pretkilometers dan zinvolle kilometers dus wij maken ons blijkbaar niet zo druk.
Gelukkig rij ik ter compensatie in een zuinige hybride auto zodat ik met een gerus hart kan slapen en deze wereld aan mijn kinderen kan achterlaten :mrgreen:
Groeten uit Volkel,
Erik Windmeijer
oprichter van www.goldwingforum.nl

Mijn motorhistorie sinds 1985:
Verkocht: 1985, Honda CX500, (bj 1980); 1990, Honda CM400t; 1998, Yamaha XS 400 SE, (bj 1980); 2000, Honda CX500, (bj 1983); 2004, BMW K75RT, (bj 1990); 2005, Honda Goldwing 1200 Asp, (bj 1985); 2017, Yamaha XV 535, (bj 1987); 2011, Honda Goldwing 1500 Asp, (bj 1989), 2019, Honda Goldwing 1800, (bj 2002)
In bezit:
2017, Oldwing (voor mijn oude dag)
2022, Honda CB350 Four, bj 1975
2018, Honda CB500 Four, bj 1975
2023, Honda Goldwing Tour DCT, bj 2018

peter

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter » 06 feb 2017, 19:53

Straks rijden we allemaal elektrisch en maken we zelf broem broem geluid.

peter

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter » 11 feb 2017, 10:08

De voorlopige uitslag lijkt me duidelijk. :lol:

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter n.d. » 15 feb 2017, 19:24

Beste forumrijders , ik blijf lekker rondtuffen met mijn GoldWing . Het is mijn manier om me lekker te ontspannen en nieuwe wegen en streken te ontdekken . ik hoop nog lang rond te rijden zolang ik kan ( gezondheid , geld ) en misschien komt er ooit eens een motor die op een andere brandstof rijdt dan benzine of diesel en minder schadelijk is voor het milieu . En nee, ik voel mij niet schuldig dat ik blijf rondtuffen . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

peter

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter » 16 feb 2017, 17:25

Vandaag in ieder geval weer 21 litertjes euro verstookt. Totaal zinloos rond gereden maar wel genoten. zelfs nog even aan het sporten geweest met 2 dienders op BMW's die ook lekker aan het rondtuffen waren, snelheidslimieten golden schijnbaar niet want 110 op een 60 weg was heel normaal en ik reed gewoon tussen ze in :lol:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door Cas » 16 feb 2017, 17:43

Zinloos rondrijden zijn de leukste tochtjes Peter maar 50 km te hard rijden tussen 2 dienders getuigd wel van heel veel moed.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter » 16 feb 2017, 21:55

Ze reden net zo zinloos rond als ik en hadden fun, het werd dus fun voor voor 3 motorrijders. Bijhouden doe je ze niet, die gasten kunnen een aardig stukje sturen en het is niet van hun dus het kan kapot. Drempels??? Waar???? Ik rem dan af en probeer de boel heel te houden.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13402
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door RonalT » 18 feb 2017, 23:17

Het is niet mijn motor, maar een tekening van een toekomstige Goldwing en let eens goed op.....

Afbeelding

Afbeelding

En dan een stukje heel handige tekst:
De récents documents d’homologation révèlent un train avant toujours non conventionnel, mais manifestement plus simple de conception que ce à quoi nous nous attendions.

« Elle est belle, mais vous êtes allés un peu loin dans vos spéculations. » C’est ce que nous confiait, à l’automne dernier, un responsable de Honda France découvrant le photomontage de la prochaine GoldWing que nous avions proposé dans nos pages. À l’époque, les documents en notre possession suggéraient la présence d’une motorisation hybride optionnelle, et surtout d’un train avant non conventionnel, très sophistiqué dans sa cinématique. Trop sophistiqué probablement. Des documents d’homologation plus récents dévoilent en effet un train avant visiblement plus simple de conception et qui n’est pas sans rappeler le Duolever proposé par BMW sur ses séries K (conçu pour limiter la plongée au freinage et lui-même dérivé d’un système de type Fior).

Ce train avant est-il celui qui sera retenu sur la prochaine GoldWing ? Impossible d’en être certain à 100 % : il est fréquent que les constructeurs (surtout de la dimension de Honda) développent de front plusieurs solutions techniques avant d’en choisir une. La réponse, c’est en 2018 qu’on l’aura, au moment du dévoilement de la nouvelle Gold, qui – ça, c’est sûr – aura enfin un pare-brise ajustable électriquement et comptera toujours sur un flat 6, même si un flat 4 hybride a toutes les chances de faire son apparition en option.
Een heel mooi ontwerp :-), prachtige voorvork :-) en beter voor het milieu :-(
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

peter

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door peter » 19 feb 2017, 10:35

Er zit nog wel een 4 cilinder onder die misschien nog wat geluid maakt dus er is hoop. Of deze hybride het echt gaat worden? Ik denk het niet, de goldwing is al stervens duur en met dit systeem schat ik hem op minstens 40.000€.

Schagerbrug
Berichten: 122
Lid geworden op: 18 jan 2015, 16:55

Re: Jouw motor en het milieu?

Bericht door Schagerbrug » 07 sep 2017, 18:50

vergeleken met me oude GSX-r1100wp is de gl1800 mooi zuinig
vergeleken met hayabusa is gl1800 ook zuinig
probleem met milieu is volgens mij te herleiden tot te veel mensen op deze wereldbol.
Echter daar hoor je niet veel mensen over.
http://www.overpopulationawareness.org/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie