Pagina 22 van 24

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 06 jan 2017, 20:49
door RonalT
Ik denk dat de Mergelland route net zo ver bij Peter vandaan ligt als dat jij van Peter vandaan woont. :-)

Rechtuit rijden kan ook beïnvloed worden door het in elkaar zetten van de voorvork en de kroonplaten.
Maar ook je manier van zitten op de motor.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 06 jan 2017, 21:04
door pieter
peter schreef:Eens rijden op een andere wing kan een hoop vragen oplossen. Ik weet niet waar Cas woont maar als hij een keer wil ruilen dan kan is dat geen probleem.
In Roosendaal, niet eens zo ver van de Heimolen vandaan.

Groet Pieter.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 06 jan 2017, 22:40
door Cas
De voorvork zit goed in de kroonplaten, dat weet ik zeker en ik heb mijn zitpositie al een paar keer veranderd en dat maakt ook niets uit. Het kan inderdaad aan veel factoren liggen maar als ik het stuur gewoon vasthoud, zoals het hoort, dan heb ik nergens last van en stuurt de Wing als een zonnetje, een feest om op te rijden dus ik denk niet dat er iets krom is. Maar ja, de mens is nieuwsgierig en wilt toch weten wat er aan de hand is.

De Heimolen in Rucphen is hier inderdaad om de hoek maar wat mij betreft is alles in ons kleine kikkerlandje om de hoek. Maar op alle tochten die ik in Nederland maak, en dat zijn vaak tochten van 700/800 km op een dag, kom ik weer nieuwe mooie omgevingen tegen en ik heb me nog nooit verveeld. Ik denk dat de pittoreske schilderachtige dorpjes die over heel Nederland zijn verspreid tot de mooiste ter wereld behoren.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 06 jan 2017, 23:12
door RonalT
Pieter weet vanaf morgen een mooie 1800 te staan 8)

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 14:09
door Cas
Weer een beetje Tupperware erbij.

Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 15:40
door Cas
De ledlampen komen ook net binnen, ik moest 70 euro aftikken aan de bezorger en daarmee komen de lampen op 352 euro, een hoop geld voor 2 lampjes.
Nu de stekkers eraf knippen en een kabelboom maken zodat ik de boel morgen kan monteren.

Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 15:47
door MoneyFor
Troost je Cas, die van BMW kosten 200 €/stuk :lol:

Je blinkende tupperware ziet er goed uit, ik had die chrome vork cover besteld en was gisteren al binnen bij de dealer maar kon er maar tot 15u terecht en vandaag met dat pokkeweer zag ik het niet zitten om buiten te komen. Zal dus voor dinsdag worden ( maandag zijn ze gesloten ).

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 15:59
door Cas
Bedankt voor de troostende woorden Money, er staat weer een glimlach op mijn gezicht.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 18:07
door Cas
Vraagje aan de elektronica experts. Als ik de lampen rechtstreeks op de accu aansluit branden ze vreselijk fel, als ik ze via de schakelaar en relais aansluit branden ze minder fel.
Welke is de juiste, heel fel of minder fel? Alles is nu tijdelijk aangesloten met kroonsteentjes, in de huiskamer, en misschien moet ik nog een draadje wisselen.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 18:14
door MoneyFor
Relais mag daar eigenlijk geen invloed op hebben.

Normaal staan op de relais nummers,

30 = + positief batterij ( of 20A zekering )
85 = - negatief
86 = schakelaar
87 = lampen

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 18:24
door MoneyFor
Afbeelding


En nog simpeler :D

Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 18:44
door Cas
Op het relais staat verder geen schema, alleen 12V 10A NC en verder Made in Taiwan.
Ik vogel het wel uit maar ik weet niet of de lampen wel zo fel moeten branden, in de lampen zitten 2 aparte compartimenten met elk een led, dus 2 leds per lamp.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 18:59
door MoneyFor
Ik ben ook geen expert maar voor zover ik het denk te weten staat NC voor "normally closed" en volgens mij zijn de relais die je gebruikt in een motor voor zulk een installatie NO "normally open" en sluit je ze bij het inschakelen van de stroom en op die manier maak je contact. Zoals ik zei mag je geen verlies hebben door een relais, door een weerstand kan dit wel maar normaal zou je dan verwachten dat die apart of ingewerkt is in de lampen zelf maar niet in de relais. Dus volgens mij moeten ze zowel rechtstreeks als via de relais altijd even hard branden.

Nu moet ik zeggen dat die van mij ook erg fel branden hoor, kan je niet rechtstreeks inkijken.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 19:01
door Cas
Opgelost, een draadje hier en een draadje daar en wat branden die lampen vreselijk fel. Nu de kabelboom maken.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 jan 2017, 19:05
door MoneyFor
Top, met die donkere dagen mag dat wel....

Ik heb die van mij wel zodanig afgeregeld dat ze mooi omlaag schijnen en de weg goed verlichten en zeker het te gemoed komende verkeer niet verblinden.