Pagina 1 van 24

Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 06 nov 2016, 19:02
door Cas
Aangezien deze week mijn kenteken binnenkomt wil ik eerst nog een paar flinke ritten maken voordat ik de Wing ga strippen voor onderhoud etc.

Om in ieder geval alvast iets te doen ben ik maar begonnen met het instrumenten paneel. De lak was vlekkerig en ik kon hem er zo afkrabben. Nat schuren dus met korrel 600, kunststof primer erop en dan opnieuw spuiten met 2K lak, dan is het weer een nieuwe.

En de rest van mijn stripavontuur ga ik hier in beeld brengen.

Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 07 nov 2016, 16:53
door Cas
Dat ziet er weer netjes uit!

Afbeelding


Nu wachten op het chroom accent voor de sleutel en een hele hoop andere onderdelen.

Ik heb geprobeerd de cover van de distributieketting los te krijgen, deze ga ik polijsten, maar die zit muur en muurvast, waarschijnlijk vloeibare pakking. Daar ga ik dus eerst maar eens een nieuwe pakking voor bestellen.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 11 nov 2016, 18:18
door Cas
Vandaag de eerste tocht gemaakt op de GL1800.
133 km op snelwegen, provinciale wegen en de kleinste landweggetjes.
Wat een geweldige machine, goed weggedrag, strak door de bochten en zelfs vanaf 50 km/u voldoende trekkracht in de 5e versnelling, ik begrijp niet waarom dit een overdrive wordt genoemd.
Kortom een hele vette motorfiets.

Dan nu de negatieve kanten.

Ik had voordat ik de motor kocht online de gegevens opgevraagd in het register, daar was niets bekend over schade e.d.
Als de voorvork al veert dan merk ik er niets van, bonk bonk bonk over ieder hobbeltje en dat komt natuurlijk door het defecte antiduik systeem. Daar is inmiddels een anti dive shim voor bestelt zodat de voorvork zijn werk goed kan doen.
Verder gaan er progressieve veren van Hyperpro in de vorkpoten alsmede nieuwe glijbussen, keerringen en stofkappen.
Wat mij zorgen baart is dat de motor naar rechts trekt als ik het stuur los laat maar ik ga maar niet
meteen aan het frame denken maar eerder aan de voorvork. Deze werkt momenteel immers a-symmetrisch doordat de linker keerring lek is en er in de linker voorpoot dus minder olie zit. Verder wil de rechter voorpoot wel veren en de linker niet. Maar er zouden ook nog andere oorzaken kunnen zijn. Als het inderdaad het frame is dan heb ik een probleem.
Ook werkt de automatische verstelling van de koplampen niet dus dat moet ik ook nakijken.
En zo komen er nog veel onderdelen aan, teveel om op te noemen maar als het binnen is dan plaats ik de foto's.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 11 nov 2016, 22:01
door RonalT
Bij niet rechtuit rijden van een motorfiets is minder snel het frame de boosdoender als bij auto's.
Bij een motorfiets komt heel veel uit de stand van de wielen. Bij een motor met ketting kan het zijn dat het achterwiel iets scheef staat door een niet goede afstelling.
Maar ook de voorvork kan scheef in elkaar staan. De beide voorvorkpoten eens goed bekijken of de poten niet scheef tov elkaar staan. Het zijn allemaal mogelijkheden. Best moeilijk om te vinden.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 11 nov 2016, 22:08
door Cas
Bedankt RonalT, ik ga het allemaal eens goed bekijken, de motor gaat toch helemaal uit elkaar en ik heb gelukkig een engelengeduld.

Maar eerst een paar tanken leegrijden voordat de pekel hier komt, want ondanks dat de motor naar rechts trekt is het nog een feest om er op te rijden.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 13 nov 2016, 17:31
door Cas
De simpele werkzaamheden tot nog toe, een chroom accentje voor de sleutel uit China en zo komt er ook nog een voor de klokken.
Verder verchroomde aluminium handgrepen met rubber inlays ook uit China, die staan ook op mijn Varadero, geweldig spul.

Afbeelding
Afbeelding

Een deksel van de cilinderkop gepolijst. Er zitten toch wat lelijke plekken onder de blanke lak en verchroomde deksels zijn veel te duur.
Alles waterproof geschuurd met korrel 240 - 600 - 800 - 1000 - 1200.
De stap van 240 naar 600 is te groot, je schuurt jezelf een breuk om het schuureffect van korrel 240 weg te schuren met korrel 600, dus de resterende deksels korrel 400 ertussen.
Om 9.00 uur 's morgens beginnen en dan ben je om 17.00 uur klaar, en zo moet je er dus 4 doen dus een klus van 4 dagen.
Het resultaat is erg mooi, op de foto niet goed te zien omdat de zon niet schijnt. Om nog meer het chroomeffect te krijgen moet je doorschuren tot korrel 2000 maar dan ben je per paneel nog een paar uurtjes langer bezig.
De chroomstrip heb ik teruggemonteerd met Pattex dubbelzijdig tape, rood met trekkracht 120 kg.

Afbeelding
Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 13 nov 2016, 19:19
door Bugje
Cas je hebt i.d.d een engelengeduld.
Maar het ziet er dan ook weer erg mooi uit.
Bij Alie-express staan veel mooie spulletjes voor de 1800, helaas voor de 1500 veel minder.
Nog veel plezier met de Wing.

Gr Rob.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 15 nov 2016, 13:21
door Cas
Geen leuk werkje, dat polijsten, maar wel een mooi resultaat. Nu de andere kant nog.


Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 15 nov 2016, 19:36
door Marco1
Kunnen die van mijn 1500 ook zo mooi worden door te schuren? Want die zien er echt niet uit.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 15 nov 2016, 21:20
door Cas
Al het aluminium kan gepolijst worden. Al wat je nodig hebt is schuurpapier, Belgom Alu en een polijstschijf voor de boormachine.
Verder heb je voor een mooi krasvrij resultaat ook veel geduld nodig, ik ben er 4 dagen mee bezig.

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 16 nov 2016, 11:46
door mothergoose
Cas schreef:een chroom accentje voor de sleutel uit China en zo komt er ook nog een voor de klokken.
Verder verchroomde aluminium handgrepen met rubber inlays ook uit China, geweldig spul.
Cas,

Ik heb al eens gezocht op de diverse sites in China, maar kan het niet vinden. Ligt aan mijn zoekkunsten denk ik, maar waar heb je ze vandaan? Ik wil ze ook hebben namelijk voor mijn 1500.....

THX, Jurgen

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 16 nov 2016, 11:49
door Cas
Schuren in de lengterichting en polijsten haaks op de schuurrichting, dan krijg je het mooiste resultaat.
Poetsen met poetswatten, als je met een doekje poetst krijg je krasjes.
Nog 1 deel te doen, morgen klaar en dan nog het distributiedeksel polijsten als ik hem los krijg.

Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 16 nov 2016, 11:52
door Cas
mothergoose schreef:
Cas schreef:een chroom accentje voor de sleutel uit China en zo komt er ook nog een voor de klokken.
Verder verchroomde aluminium handgrepen met rubber inlays ook uit China, geweldig spul.
Cas,

Ik heb al eens gezocht op de diverse sites in China, maar kan het niet vinden. Ligt aan mijn zoekkunsten denk ik, maar waar heb je ze vandaan? Ik wil ze ook hebben namelijk voor mijn 1500.....

THX, Jurgen
Bedoel je de handgrepen?
https://nl.aliexpress.com/item/Pair-1-i ... .14.F37Syq" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 16 nov 2016, 14:38
door Cas
K&N luchtfilter is ook binnen.

Afbeelding

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Geplaatst: 16 nov 2016, 15:17
door Cas
Nieuwe glijbussen voor de voorvork.

Afbeelding