Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Wingnut » 17 nov 2016, 19:39

Cas schreef:Het is hetzelfde spul dat je hier koopt alleen veel goedkoper. Ik heb al veel bij Ali gekocht en nooit import betaald
Heb je geluk gehad net als ik in het verleden, maar recentelijk niet. Ik had in September iets besteld via Aliexpress voor $ 45 en was verbaast dat ik zo,n Euro 25 moest betalen voor afhandelingskosten (PostNL) + BTW. Nagezocht en schijnt te kloppen, zie tekst die ik op internet vond onder volgende link:

http://chinesewebshop.nl/special-douane ... ten-china/

Special: Douane invoerrechten China

Algemeen
Het is een veel voorkomende vraag: Krijg ik geen problemen met de douane als ik producten importeer uit China of elk ander willekeurig land buiten de EU? Deze vraag wordt vaak gesteld en er is dus blijkbaar veel onduidelijkheid bij mensen wat wel en wat niet kan. Tijd dus voor een ophelderend bericht. Voor eens en altijd.
Ik begin met de belangrijkste regel die je moet weten:
 Pakketjes met een waarde tot 22 euro mogen vrij ingevoerd worden, zonder douanerechten en omzetbelasting.
Voor pakketjes boven de 22 euro moet je betalen. Je hebt hier 2 gevallen:
Pakketjes met een waarde tussen de 22 en 150 euro. Hier moet je omzetbelasting over betalen. In de meeste gevallen is dit 21%.
Pakketjes met een waarde van meer dan 150 euro. Hier betaal je zowel douanerechten als omzetbelasting voor.
Let op:
–          Je betaalt ook BTW over de verzendkosten!
–          Naast de standaard tarieven brengen postbedrijven extra inklaringskosten in rekening. Dit zijn de kosten die ze maken, door jouw pakket bij de douane aan te melden. Deze kosten bedragen  13 euro (voor PostNL) en 17,50 euro voor EMS zendingen!

Dit als waarschuwing voor anderen die iets uit China willen bestellen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 19:48

Overbodige quote verwijderd door beheerder

Ok, ik heb bij Ali nog nooit verzendkosten betaald, altijd gratis verzending. Misschien heb ik tot nog toe geluk gehad.
De waarde van de zending staat ook niet op de verpakking dus hoe moet de douane weten om wat voor bedrag het gaat?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter » 17 nov 2016, 22:12

Ik heb soms bij moeten betalen maar verschillende keren niet. Je moet gewoon mazzel hebben.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 23:02

peter schreef:Ik heb soms bij moeten betalen maar verschillende keren niet. Je moet gewoon mazzel hebben.

Dan hoop ik dat ik mazzel heb, ik krijg nog een hoop onderdelen uit China en Amerika en het gaat een beetje de spuigaten uitlopen met de kosten.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door meire » 18 nov 2016, 10:00

Zou zo een Brace ook te verkrijgen zijn voor een GW1800 van 2012 met airbag ?
Staat niet geschikt voor GW met airbag op de meeste site's
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Wingnut » 18 nov 2016, 10:17

meire schreef:Zou zo een Brace ook te verkrijgen zijn voor een GW1800 van 2012 met airbag ?
Staat niet geschikt voor GW met airbag op de meeste site's
Is anders, dus inderdaad niet geschikt voor het airbag model (2007-2016). Toen ik mijn eerste airbag model kocht (2010 model) paste de Superbrace die ik op mijn vorige had (2006 non airbag model) inderdaad niet en dus een nieuwe Superbrace uit USA besteld die nu ook gebruik op mijn 2013. Ik denk dat het voor de chinezen gezien het gering aantal airbag model verkopen in USA niet interessant is om deze na te maken. Ook JVR heeft geen airbag kopie, dus je zult waarschijnlijk wel een superbrace airbag model moeten kopen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 18 nov 2016, 11:12

Ik ga rustig verder met strippen, veel boutjes, veel stekkers en veel gewriemel.
En straks veel poetsen, alles eens lekker soppen.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 806
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door meire » 18 nov 2016, 13:30

Wingnut schreef:
meire schreef:Zou zo een Brace ook te verkrijgen zijn voor een GW1800 van 2012 met airbag ?
Staat niet geschikt voor GW met airbag op de meeste site's
Is anders, dus inderdaad niet geschikt voor het airbag model (2007-2016). Toen ik mijn eerste airbag model kocht (2010 model) paste de Superbrace die ik op mijn vorige had (2006 non airbag model) inderdaad niet en dus een nieuwe Superbrace uit USA besteld die nu ook gebruik op mijn 2013. Ik denk dat het voor de chinezen gezien het gering aantal airbag model verkopen in USA niet interessant is om deze na te maken. Ook JVR heeft geen airbag kopie, dus je zult waarschijnlijk wel een superbrace airbag model moeten kopen.

OK :!: dank voor de uitleg :!:
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 20 nov 2016, 15:15

Dit is een hele klus en een grote puzzel, ik raad het niemand aan.
Toch een hoop onvolkomenheden tegengekomen door een niet al te ijverige monteur bijv:
De ruit zat maar met 1 bout vast, de andere bout lag er los in.
De bovenste rubber afdichtring van het luchtfilterdeksel lag op het luchtfilter.
De klokken zaten vast met 2 bouten ipv 3.
Luchtinlaten en roosters die geforceerd zaten etc...................

Afbeelding

Nu is het schoonmaken, poetsen en alle lak en chroom in de was zetten, zoveel mogelijk aan de motor schoonmaken en dat zal niet meevallen.
De voorvork eruit en reviseren, conische balhoofdlagers plaatsen etc.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 21 nov 2016, 17:38

Vandaag de vorkpoten gedemonteerd en het viel al meteen op dat de bouten waarmee de poten vastzitten veel te vast zaten, dat is niet goed want de poten kunnen dan ovaal worden.
Dan de eindkappen van de vorkpoten, die zaten zo vast dat de kop om ze los te draaien rond werd, ook die zaten veel te vast. De enige mogelijkheid was om ze uit te boren en toen kreeg ik ze los. Nu dus weer nieuwe eindkappen kopen of misschien heeft iemand nog een set liggen, dan wil ik ze ruilen voor een nieuw luchtfilter. Ik heb een K&N filter gemonteerd en tot mijn grote verbazing was het filter dat erin zat hagelnieuw.

Afbeelding

Afbeelding

Dan het volgende probleem: de onderste bout van de rechter voorpoot kwam zonder problemen los, echter de onderste bout van de linker voorpoot daar had de lieve schat die al eerder aan de vorkpoten had gewerkt loctite opgesmeerd. Die krijg ik dus met geen mogelijkheid meer los want het binnenwerk draait mee. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

En dan de balhoofdlagers. De lagers die er nu inzitten zijn nog 100% in orde. Met 40.000 km zijn dit waarschijnlijk nog de originele kogellagers. Ze draaien mooi soepel en nergens een zwaar punt. Wat is wijsheid, deze lagers laten zitten of toch nieuwe conische lagers monteren?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door f.schuiling » 21 nov 2016, 17:55

hoi probeer het eens met een luchthamer je weet wel zoon ding waar je de wielmoeren van een auto los maakt.
werkte bij mij wel gr fred

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 21 nov 2016, 22:20

f.schuiling schreef:hoi probeer het eens met een luchthamer je weet wel zoon ding waar je de wielmoeren van een auto los maakt.
werkte bij mij wel gr fred
Daar heb ik ook aan gedacht, als er maar een druppeltje van die rommel op de draad zit zal hij losschrikken. Ik vrees echter dat de hele draad van de bout vol zit met loctite, zoals dat ook het geval was met veel andere bouten, en dan gaat dat niet lukken. Ik ga eens proberen om de veervoorspanning te verhogen door een paar ringen onder de kap te leggen, misschien dat dat lukt.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 22 nov 2016, 12:57

Het boutje is los, even het anti duik systeem losgehaald en daar zag ik het binnenwerk meedraaien met een gat erin. Schroevendraaier in het gat en hop los was de bout.

De vorkpoten zijn overigens totaal verschillende van elkaar, zo is de rechter binnenpoot langer en heeft ook een ander binnenwerk. Ik ben benieuwd of beide poten dezelfde compressie en rebound hebben.

Eerst maar eens gaan rijden zonder anti duik en als dat niet bevalt dan is het snel weer aangesloten. Het huis van de anti duik die op de vork zit geschroefd werkt prima, ik denk dat het bovenste gedeelte waar de remleiding op vast zit defect is.

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 22 nov 2016, 15:19

Gear indicator erop gezet, hier komt ook nog een volmeter, USB poort en een schakelaartje te staan.


Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 22 nov 2016, 15:29

Hey Cas,

Zo dadelijk is het nog een fulloption :D

Die gearindicator is ook iets wat ik in het begin erop heb gezet, ik miste dit vanop m'n RT en GSXR.

Heb hem ingebouwd achter de luidspreker rooster:

Afbeelding

Plaats reactie