Het stripverhaal van mijn Wing.
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Natuurlijk zie je die niet op de colls, de meeste wings rijden alleen rechtuit en danken daaraan die hoge kilometerstand. Er zijn veel wingers die veel liever poetsen dan proberen om de voetsteunen het asfalt in te drukken. Mij kan je wel tegenkomen in tegenstelling tot de poetsers lever ik over een paar jaar de 1800 vuil en versleten in.
youtu.be/rdvxgiJ2n3g
youtu.be/rdvxgiJ2n3g
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Misschien niet voor gemaakt, maar ze kunnen het net zo goed.Cas schreef:....Overigens kan ik me niet herinneren dat ik Wings op de cols heb gezien maar die zijn daar ook niet voor gemaakt.
Afgelopen zomer met een groepje Goldwingers de K17 op gereden en enkele dagen later weer naar beneden. Op de heen en terugweg naar en van een lang weekend Cochem.
De K17 is een weg van Fuchshofen naar Reifferscheid met in het begin een stuk of 14 haarspeldbochten waarbij je ook nog eens een behoorlijk hoogteverschil moet overwinnen.
Dit is er een van de serpentine
En vele andere passen gereden in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk en Italië.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Ohhhh RonalT, als je die linksom neemt en je hebt de verkeerde versnelling dan heb je een probleem. Maar daarom heb ik er een gear indicator op staan.
Voetje op de rem en gasgeven.
Voetje op de rem en gasgeven.
Laatst gewijzigd door Cas op 29 dec 2016, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Strak filmpje Peter, maar ik mis de hairpins, en dat is momenteel toch mijn grootste zorg, weinig ervaring met de Wing en de smerigste bochten die er zijn, hairpins met soms een groot hoogteverschil in de bocht. Toch maar veel kilometers maken voordat ik richting de Pyreneeën ga, momenteel zit ik op 1000 km.
Leuk idee trouwens die Gopro aan de rechterzijde. Ik heb er 2 dus ik plak er morgen ook eentje onder de antenne, dan kun je de filmpjes toch wat leuker maken.
Leuk idee trouwens die Gopro aan de rechterzijde. Ik heb er 2 dus ik plak er morgen ook eentje onder de antenne, dan kun je de filmpjes toch wat leuker maken.
Laatst gewijzigd door Cas op 29 dec 2016, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- RonalT
- Berichten: 13425
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Dinteloord
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Met een Goldwing? In de verkeerde versnelling? Die trekt het in bijna alle versnellingen in meer of mindere mate hoor. Je hebt een berg met koppel bij je.....
Het is geen Jawa-CZ 125 hoor
1 Dyno run
voertuig Jawa-CZ 125 Sport
naam run Jawa-CZ 125 Sport
vermogen 10.67pk@8300rpm
koppel 9.19Nm@7100rpm
eind toerental 9000
9,19 Nm bij 7100 toeren of 167 Nm bij 4.000 toeren (95/1/EC) dat is wel een verschil.
Het is geen Jawa-CZ 125 hoor
1 Dyno run
voertuig Jawa-CZ 125 Sport
naam run Jawa-CZ 125 Sport
vermogen 10.67pk@8300rpm
koppel 9.19Nm@7100rpm
eind toerental 9000
9,19 Nm bij 7100 toeren of 167 Nm bij 4.000 toeren (95/1/EC) dat is wel een verschil.
Groeten, RonalT
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is
And there is no better teacher than experience (Christain Horner)
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Het voornaamste is, niet bang wezen en op toeren jagen dat ding. Veel mensen denken dat een goldwing een tractor is en laten hem veelste laag in toeren draaien.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Ik ben nooit bang op de motor, wel voorzichtig, en inderdaad heeft de Wing een berg koppel maar toch..............hij is heel groot en heel zwaar en dat in combinatie met hairpins.
Maar goed, als alles goed gaat komen de filmpjes hier te staan en als het niet goed gaat dan heb ik mijn Varadero nog.
Maar goed, als alles goed gaat komen de filmpjes hier te staan en als het niet goed gaat dan heb ik mijn Varadero nog.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
De lampen komen eraan, 282 dollar incl. 52 dollar verzendkosten, belachelijk.
http://cyclemax.com/inc/sdetail/gl1800_ ... /73/110303
http://cyclemax.com/inc/sdetail/gl1800_ ... /73/110303
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Wingnut
- Berichten: 713
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Gezien de huidige $ / € koers van ongeveer $ 1,04/ € 1,0, is het niet (meer) interessant om rechtstreeks een kleine bestelling te plaatsen, omdat de vrachtkosten die erbij komen het duurder maken dan bij sommige GoldWing specialisten in Europa dezelfde items minder kosten. (zij bestellen in grotere hoeveelheden en hebben betere inkoop condities) en hebben deels nog hun verkoop prijzen op basis van een hogere $ / € koers van een begin dit jaar.Cas schreef:De lampen komen eraan, 282 dollar incl. 52 dollar verzendkosten, belachelijk
Je had dezelfde lampen van Show Chrome / Big Bike kunnen bestellen in Europa momenteel voor € 204 bij Gold Rider in Frankrijk (na aftrek van de 15% nieuwjaarskorting die ze momenteel op alle accessoires geven). Hierbij komt dan nog € 23 verzend kosten, dus totaal € 227. Minder dan de € 270 die je nu al kwijt bent gezien de ongunstige wisselkoers en bij eventuele reclamaties/garantie ook makkelijker.
http://www.gold-rider.fr/pieces-goldwin ... -8749.html
Ik heb vanwege dezelfde reden recent nieuwe rechthoekige lampen voor het nieuwe model onderkuip met 3 funkties (daglicht/mistlampen/richtingaanwijzers) bij Gold Rider besteld en ontvangen en hierdoor de nodige € bespaard tegenover directe import uit USA van alleen deze lampen.
Ik bestel zelf al zo'n 25 jaar onderdelen voor mijn GoldWings uit Amerika (ik rij al 38 jaar GoldWing) en betwijfel dat je voor deze zending (gezien waarde) en grotere leverancier zoals Cyclemax (die niet meewerkt aan lagere waarde of aangeven als monster of garantie zending om douane te misleiden) wegkomt om geen invoerrechten en BTW te betalen. Bij dit soort leveranciers en bedragen betaal ik (haast) altijd invoerrechten/BTW en inklaringskosten.Cas schreef:Ik heb geen import betaald, die heb ik trouwens nog nooit betaald.
Ook bij de Superbrace had je lokaal een goedkoper alternatief kunnen scoren bij JVR accessoires in Nederland. Een perfecte kopie van de Superbrace voor € 150 in plaats van $ 180 die je nu betaald hebt waar nog vrachtkosten bijkomen (en je geluk had dat je geen invoerrechten/BTW hoefde te betalen.
http://www.jvrproducts.com/nl/jvr-produ ... 800-n.html
Je bent nieuw in het GoldWing gebeuren en juist forums zoals deze zijn een goede bron om advies in te winnen om tips te krijgen waar het beste te kopen.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Die verzendkosten rijzen inderdaad de pan uit maar het spul is in Nederland gewoon lastig of niet te vinden dus kom je al snel in het buitenland terecht.
Als ik ook nog eens extra kosten moet betalen op die lampen dan had ik net zo goed hier de set van € 400,- kunnen kopen, ik wacht vol spanning af, morgen weet ik wanneer ze binnen komen.
Nu nog een set J&M speakers voorin en een set speakers achterin met kabels en dan stop ik ermee, maar ga ze maar vinden in Nederland.
http://www.jmcorp.com/ProductDetail.asp ... =RSPK-GL18
youtu.be/_AgNA6j6zZQ
Als ik ook nog eens extra kosten moet betalen op die lampen dan had ik net zo goed hier de set van € 400,- kunnen kopen, ik wacht vol spanning af, morgen weet ik wanneer ze binnen komen.
Nu nog een set J&M speakers voorin en een set speakers achterin met kabels en dan stop ik ermee, maar ga ze maar vinden in Nederland.
http://www.jmcorp.com/ProductDetail.asp ... =RSPK-GL18
youtu.be/_AgNA6j6zZQ
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Vandaag even de lampgaten open gedremeld.
Meteen even gekeken waar de lampen moeten worden aangesloten, er horen daar 2 kabels met 2 stekkers te zitten, die zitten er dus niet.
Of ze zitten er fabriek af niet, of iemand heeft ze verwijderd, of ze zitten zo goed verstopt dat ik ze niet kan vinden.
Vraagje: heeft iemand met model 2005 of eerder deze lampen al eens gemonteerd en zo ja, zaten die kabels + stekkers er dan wel op?
Meteen even gekeken waar de lampen moeten worden aangesloten, er horen daar 2 kabels met 2 stekkers te zitten, die zitten er dus niet.
Of ze zitten er fabriek af niet, of iemand heeft ze verwijderd, of ze zitten zo goed verstopt dat ik ze niet kan vinden.
Vraagje: heeft iemand met model 2005 of eerder deze lampen al eens gemonteerd en zo ja, zaten die kabels + stekkers er dan wel op?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Antoon Aarts
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: 22 mar 2006, 19:50
- Type Goldwing: GL1800
- Locatie: Hilvarenbeek
- Contacteer:
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Europesche uitvoering is niet voor bekabeld !Cas schreef: Meteen even gekeken waar de lampen moeten worden aangesloten, er horen daar 2 kabels met 2 stekkers te zitten, die zitten er dus niet.
Of ze zitten er fabriek af niet, of iemand heeft ze verwijderd, of ze zitten zo goed verstopt dat ik ze niet kan vinden.
Vraagje: heeft iemand met model 2005 of eerder deze lampen al eens gemonteerd en zo ja, zaten die kabels + stekkers er dan wel op?
Voor onderhoud / reparatie / banden / schadeherstel : http://www.wingservice.nl
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
1975 Ducati Monza (69)
1975 Yamaha 250 ( 71)
1976 Honda CB500F nw.
1978 Honda CB750F2 nw.
1979 Honda CB750KZ nw.
1981 Honda GL1100 nw.
1986 Kawa GTR1000 nw.
1989 GL1200 EML GT3 ( 86/90)
1995 GL1500 EML GT2000 (89/96)
2002 GL1500 Asp.(92)
2007 GL1500 SE (2001)
2011 GL1800 (2004)
2018 GL1800 (2012 )
2020 GL1800 (2012)
2022 GL1800 (2020 ) heden.
2022 GL1500 EML GT2000 (89/96) heden.
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
Ok, bedankt, dan moet ik zelf 2 kabeltjes trekken als de andere aansluitingen er wel opzitten tenminste.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
- Cas
- Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
- Type Goldwing: GL1800
Re: Het stripverhaal van mijn Wing.
De dummy aan/uit schakelaar die tussen een zwarte stekker gemonteerd moet worden.
2 zwarte stekkers, de onderste is voor de O2 meting dus moet de aan/uit schakelaar tussen de bovenste komen.
Een witte en een rode stekker, de witte is de aux ingang van de radio waar mijn mp3 speler op aangesloten is.
De rode geeft 12V geschakeld via het contact dus daar moet ik de stroom vandaan halen. Lekker hoor als je geen contrastekker hebt, weer leuk gedaan Honda!
2 zwarte stekkers, de onderste is voor de O2 meting dus moet de aan/uit schakelaar tussen de bovenste komen.
Een witte en een rode stekker, de witte is de aux ingang van de radio waar mijn mp3 speler op aangesloten is.
De rode geeft 12V geschakeld via het contact dus daar moet ik de stroom vandaan halen. Lekker hoor als je geen contrastekker hebt, weer leuk gedaan Honda!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"