Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 08 jan 2017, 10:50

Omlaag schijnen Money, is dat echt nodig? :)

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter n.d.
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22 mar 2014, 20:31
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter n.d. » 08 jan 2017, 11:25

Beste Cas , jij bent goe bezig mijne jonge , je motor lijkt wel nen nieuwe . Doe zo verder . :mrgreen: Groeten Bob , Christine , Peter n.d. :wink:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 08 jan 2017, 11:33

Ik zal nog ff verder moeten Peter want de stelschroefjes onderaan de lampen werken niet, simpelweg omdat de ruimte achter de lampen vol zitten met kabels dus ik kan ze niet omlaag stellen. Ik met dus de lampen met bijgeleverde spacers naar voren plaatsen om aan de achterzijde ruimte te creëren in dan maar hopen dat ze de kap niet raken die er ook nog op moet. Ik ben nog wel een dagje bezig. :)
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 08 jan 2017, 13:44

Cas schreef:Omlaag schijnen Money, is dat echt nodig? :)

Afbeelding

Bwaah neen zekers, staan net goed :lol:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 08 jan 2017, 17:07

Het probleem werd niet veroorzaakt door kabels maar door de lampunit zelf. Het lamphuis kon niet verder kantelen omdat het de bevestigingsbeugel raakte, een constructiefout dus.

Afbeelding

Ik heb dat opgelost door 3 ringetjes te plaatsen tussen de 2 bevestigingspunten van lamphuis en bevestigingsbeugel aan de bovenzijde, hierdoor konden de lampen verder kantelen. Op de foto's zit er nog maar 1 ringetje tussen maar het verschil is al goed te zien.

Afbeelding

Afbeelding

De motor staat hier op de krik en het voorwiel staat hoger dan het achterwiel. Op de foto lijkt het alsof de lampen nog verblinden maar dat is niet het geval. Wel zie ik dat mijn koplampen niet goed staan.

Afbeelding

En zo zijn we weer klaar, alles werkt en staat goed afgesteld hoop ik want er komt een berg wit licht uit die lampen.

Afbeelding

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 11 jan 2017, 15:48

Het witte glas voor de richtingaanwijzers is ook binnen, past perfect maar de amberkleurige lampen geven wel minder licht dan originele witte lampen. Eens kijken of ik zwaardere lampen kan vinden.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 12 jan 2017, 14:25

Amber LED??? Dr zijn knipperrelais voor LED te koop. Hoe t precies werkt......weet ik ff niet.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 12 jan 2017, 15:12

Het zijn gekleurde lampen, geen ledlampen. De richtingaanwijzers van een motorfiets mogen aan de voorzijde geen wit licht uitstralen en al zou dat wel mogen, ik heb aan de voorzijde al zoveel wit licht dat ik de richtingaanwijzers liever in een andere kleur heb, valt toch beter op.

Vanmorgen nog snel een tocht gemaakt voordat de winter weer invalt. De ruit in de hoogste stand en snel tanken in Essen (België) want daar is het een stuk goedkoper. Vanaf 1 januari is 95 in België E10 geworden en zolang niet vaststaat dat de Wing daar goed op loopt en blijft lopen komt er bij mij geen E10 in. Dus 98 getankt en dat kan beslist geen kwaad.

De radio op standje 20 gezet, ik wordt er niet vrolijk van. Waar ik wel vrolijk van word is van de Wing zelf, rustig knorren op de landweggetjes of stevig vlammen op de snelwegen, geen wind, weinig wind of zoals vandaag met veel wind, het maakt allemaal niets uit, het is en blijft een feest en hoe meer km ik er mee maak des te groter het feest.

Wat ik ook heb gemerkt is dat de Wing zich prima laat wegdrukken in haakse bochten, ik deed dat vroeger altijd met mijn GL1100. Toen noemden wij het altijd "lean out" maar volgens mij heet het tegenwoordig "doorkantelen" in ieder geval een prima methode om de haarspeldbochten in de Pyreneeën door te komen en de Wing, met zijn lage zwaartepunt, leent zich hier prima voor.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter » 12 jan 2017, 15:47

E10 kan je er gewoon inkiepen. Loopt alleen zo'n 10% minder zuinig. Maar ja..... Het is meestal ook 10% goedkoper dan de normale euro. Je staat dus gewoon vaker te tanken.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 12 jan 2017, 21:23

Als het verbruik dan 10% hoger is mag je je toch afvragen wat het voordeel is voor het milieu door toevoeging van die ethanol.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter » 12 jan 2017, 21:54

Dat groene gezwam is vaak een losse flodder. Je leest dan ook het ene schandaal na het andere. Nu is fiat weer het haasje met gesjoemel.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 19 jan 2017, 16:12

Ach ja, het ziet er leuk uit, ditmaal niet uit China maar van Bikers Best. De kwaliteit van 1 kap is overigens niet zo best.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 31 jan 2017, 16:58

Zaterdag voor de eerste maal een duo opgehaald en een tochtje gemaakt door 't Gooi. Ik moest de motor parkeren op een trottoir die wel erg schuin afliep en dus stond de Wing ook erg schuin. Veel te schuin naar mijn idee, ik was bang dat ie over de zijstandaard heenkukelde. Dus het zware beest maar overeind gehesen en op de schuine ondergrond op de bok gezet. Ik heb thuis maar meteen een plankje aan een koordje gemaakt dat ik in het handschoenenvak mee kan nemen. Ook handig op een drassige ondergrond.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 08 mei 2017, 19:07

MoneyFor schreef:
GL-1000 schreef:Oh ja...dat messcherpe...kijk uit, t koppel kan je verassen.....mooi dat t er is maar best opletten met witte lijnen/regen.... :wink:
Kan ik over meespreken, de witte lijnen was nog het minste. Nu 3 dagen geleden, zondag dus, een klein toertje gaan maken naar familie zo'n 55km rijden en ik zit zo'n 10km op de motor begint het lichtjes te regen of was het mist :lol: dat kan ook. Kom ik ter hoogte van Waasmunster en hebben ze daar de autobaan hersteld, dat weet ik nu ja... ik rijd op het linkervak zo'n 120km/u :wink: en wissel van rijvak naar het middenvak dus...man, man, man...kreeg ik me daar een door elkaar schudding van jewelste, de motor ging als het ware te keer dat ik dacht dit wordt asfalt likken :? . De herstelling van het asfalt lag er zeker en dit zonder te overdrijven bijna 3cm bovenop tussen de rijvakken, als je dit volledig zo dwarsen merk je dat niet zo erg maar als je dit op z'n langs pakt...joh niet te doen.. levens gevaarlijk eigenlijk. Ik kon dit niet echt zien vermits door de regen/mist mijn scherm bijna ondoorzichtig was geworden, nu weet ik het ja :roll: . Begrijp niet dat diegene die de weg zo herstellen er niet bij nadenken dat er ook motorrijders over moeten kunnen op een veilige manier.
De Wing is inderdaad erg gevoelig voor lengtegroeven Money. Ik heb ze zo eens expres opgezocht, lasnaden in het asfalt, reparatiestrepen en gewoon beschadigingen in het asfalt, je voelt altijd een reactie in de Wing. Rijden over zo'n gefreesd wegdek op de snelweg moet inderdaad billenknijpen zijn. Met de Varadero heb ik hier helemaal geen last van en ik heb de voorband van de Varadero en de Wing eens vergeleken. De voorband van de Varadero is uiteraard een stuk smaller maar ook veel ronder, de Wing heeft gewoon veel meer rubber op het wegdek wat dit verschijnsel waarschijnlijk veroorzaakt en misschien speelt ook de bandenkeuze een rol. Ik ga dus een setje Avon's laten monteren, ik laat het weten.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
pieter
Berichten: 2638
Lid geworden op: 09 sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Rucphen

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door pieter » 08 mei 2017, 23:03

Ik denk dat de bandenkeuze in het verhaal van Money weinig of geen verandering had gegeven, want als het ene gedeelte van het wegdek pl/mi 3cm hoger ligt dan het andere gedeelte kan je alleen nog maar spreken over een hele goede Engelbewaarder die hij op dat moment bij zich heeft gehad.
Maar ja op de een of andere manier kijken ze daar in België niet naar ( en dan spreek ik uit ervaring ) vorig jaar op een van mijn molenritten precies hetzelfde fenomeen meegemaakt maar dan met een enorme "rul" dwars over de rijbaan, de klap was zo heftig dat het stuur haast uit mijn handen geslagen werd, de navigatie uitviel en het linker speakerrooster los was gekomen van de behuizing.
Kijk het is een mooi land maar het wegennet is echt drama, en zeker met nat weer is het extra opletten geblazen want voor je het weet zijn de Rapen gaar met wat voor banden of motor dan ook.

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations

Plaats reactie