Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 04 jan 2017, 13:57

Volgens mij zijn die covers hetzelfde.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Wingnut
Berichten: 713
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:51
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Wingnut » 04 jan 2017, 20:12

MoneyFor schreef:Ik val in herhaling nu :) ,

Iemand enig idee of die covers waar nu de superbrace in de plaats van komt idem zijn <2011 dan >2011 ? vraag dit maar omdat op Alie men altijd maar spreekt tot een 2011 model maar op het eerste zicht lijkt dit niet veranderd te zijn. Nu het prijsverschil op Alie tegenover BB is nihil enkel het verschil zit 'm in de verzending. Bij Alie gratis en bij BB 16 € dus dat is het verschil dan, beide zullen toch van China komen :lol:


Afbeelding
Die van Bikers Best is waarschijnlijk de originele Honda versie, dus ook van goede kwaliteit en passend. Dit is een van de weinige originele Honda onderdelen die ook in Europa een acceptabele prijs hebben. Je kunt eventueel ook bestellen via je eigen Honda dealer, partnummer 61105-MCA-010. Vraag maar een prijs op en je zult zien niet duur.
Harry Nelissen
Goldwing rijder sinds 1979
2018 GL1800 Tour DCT/Airbag Rood/Zwart
2019 Honda CRF1000 Africa Twin DCT Tricolor
1976 GL1000 LTD Europese uitvoering
1976 GL1000 LTD Amerikaanse uitvoering

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 05 jan 2017, 07:04

Wingnut bedankt voor de tip en part n°.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 05 jan 2017, 11:30

Heb t nr s ingetoetst op Google. Ook daar word gesproken van OEM. Ook van ABS kunststof. Da s mooi vanzelf. K vind de prijs erg netjes!! Alleen vanuit de USA weer die rot kosten dus...wellicht hier iets meer betalen en dan laten komen? Ook handig betreffend de evt garantie........
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 05 jan 2017, 13:23

Daarnet antwoord gehad op mijn prijsvraag bij de Honda dealer, 49,25 € en moet wel besteld worden.

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 05 jan 2017, 14:04

Afrondend dus...voor 200 euro fun-50 euro is dus...150 verdiend aan plezier.. :D
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 05 jan 2017, 14:35

Die taxes en andere bijkomende flauwekul is inderdaad een plaag. Mijn lampen zijn maandag al aangekomen in Amsterdam en ik krijg nu pas bericht dat ze bij de douane liggen. Daar zijn ze nu aan het discussiëren of ze van mijn centen uit eten gaan in het Hilton Hotel of dat ze een last minute gaan boeken.
Als je er dan van uitgaat dat het spul voor 10 euro de fabriek in China verlaat en je kijkt wat je er uiteindelijk als consument voor moet betalen dan zijn er veel bedrijven en instanties die hier woekerwinsten op maken. Maar goed, ik ben weer wijzer en ga niks meer bestellen in Amerika.
En de J&M speakers zitten er op, was weer een hele klus EN KOUD!
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter » 05 jan 2017, 16:57

Ik heb hier zo,n ding liggen. Even afstoffen en in nieuwstaat. Laat maar weten wat je er voor wilt geven als je hem wilt hebben. Komt van een 2008 af.

Afbeelding

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 05 jan 2017, 17:28

Peter ik heb het daarstraks bij de dealer besteld :cry: , zal morgen eens bellen om te horen of ze daadwerkelijk al hebben doorgegeven als bestelling.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 06 jan 2017, 16:33

Mijn remschijf covers uit China zijn ook binnen, zonder verzendkosten en bijkomende kosten en eerder binnen dan mijn lampen uit Amerika die nog steeds bij de douane liggen.
Ik mag ze wel, die Chinezen.
Kunnen we morgen weer gaan installeren maar dan meteen eens kijken waarom de voorrem aanloopt en de remklauwen eens goed schoonmaken. Het aanlopen van de rem en het naar rechts trekken zou heel goed met elkaar te maken kunnen hebben.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13406
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door RonalT » 06 jan 2017, 16:49

Cas schreef:....Het aanlopen van de rem en het naar rechts trekken zou heel goed met elkaar te maken kunnen hebben.
Huh, jij hebt volgens mij maar een voorwiel. En ik denk dat het niet veel uitmaak of je nu links of rechts een (1) schijf heb of je hebt twee schijven. De snelheid waarmee het wiel rond wentelt moet verkleint worden. Als die omwentelingssnelheid kleiner wordt rem je af.
Bij een auto of trike, zogenaamde tweesporige voertuigen, maakt het wel uit als er een rem niet goed functioneert.

Ik zeg dus niet dat je motor niet naar rechts trekt, maar als je dat zeker wilt weten zou je er eens een ander op moeten laten rijden.
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1486
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 06 jan 2017, 17:17

Normaal kan t idd niet of....er zou aan de linkerpoot ZOVEEL speling moeten zitten dat n aanlopende rem de vork naar voren duwt. Zit er temp verschil onder t rijden van beide remmen??
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 06 jan 2017, 17:20

Ik bedoel niet naar rechts trekken tijdens het remmen maar tijdens normaal rijden. Als je maar 1 remschijf hebt weet je ook niet of hij tijdens het remmen naar rechts trekt want dan heb je beide handen aan het stuur.
Maar ik denk toch wel dat als je 2 schijven hebt en de rechterschijf loopt aan dat dit gevolgen heeft voor de rechtuitrij eigenschappen, naar rechts trekken dus. Maar dat kan ook worden veroorzaakt door kabels en kabelbomen die op een of andere manier druk uitoefenen op de voorvork. Aan de rechterzijde van mijn Wing zitten 2 kabels die met een klem verbonden zijn met de bovenste bout van de rechtervorkpoot en die moet ik met veel kracht opzij drukken om de vorkpoot er tussen te krijgen. Zou ook een oorzaak kunnen zijn. Verder schijnt het zo te zijn dat perfect rechtuit rijden niet voor alle motorfietsen opgaat heb ik op internet gelezen.
Maar ik ga zeker een ervaren GL1800 rijder op mijn motor laten rijden.
Laatst gewijzigd door Cas op 06 jan 2017, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

peter

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door peter » 06 jan 2017, 17:22

Eens rijden op een andere wing kan een hoop vragen oplossen. Ik weet niet waar Cas woont maar als hij een keer wil ruilen dan kan is dat geen probleem.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 06 jan 2017, 17:26

Komt goed Peter, ik rijd minimaal 1x per jaar de Mergellandroute en verder kom ik wel vaker in Limburg dus dat moet geen probleem zijn.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie