Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 30 dec 2016, 15:38

Gopro op de topkoffer geplakt.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 30 dec 2016, 16:15

Net nog eens gekeken naar die zwarte stekker maar die kan het niet zijn want die is 2 polig en ik moet een 4 polige stekker hebben, de grijze dus. Maar hoe wordt dat dan weer doorgeschakeld naar de lampen? Gaat weer een puzzel worden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Teto
Berichten: 18
Lid geworden op: 31 mei 2015, 14:47
Type Goldwing: GL1500

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Teto » 30 dec 2016, 20:36

Als je stekkers wilt hebben, kun je die hier bestellen.
https://www.rdae.nl/multistekkers/honda ... ors-28-mm/
Groet Theo

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 30 dec 2016, 20:50

Ook gedaan, topspul, kost ook nog s toevallig weinig. :wink:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 30 dec 2016, 21:12

Dat ziet er mooi uit, bedankt voor de link.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 31 dec 2016, 07:03

Lap gisteren was het zover, spullen uit de US waren daar, zoals altijd steekt de aardige postbode een briefje in de bus dat ik ze kan gaan ophalen op het postkantoor want anders moet hij afrekenen en dat duurt te lang op zo'n koude dag.... en hij is niet met de fiets hoor. Heb verdorie de hele dag zitten wachten omdat ik volgens de tracking het pakje mocht verwachten maar even aanbellen is teveel.

Spullen die ik gekocht heb 25,90 USD + shipping 43,95 USD = te betalen aan de Belgische staat 31,98 € !!! dit is nu al 45% op de totale som :x , zoals je ziet Cas ik overdrijf niet he, de staat krijgt meer dan dat het eigenlijke product heeft gekost.

Afbeelding

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 31 dec 2016, 08:54

Belgie is rap bezig NL in te halen wat de afzetterij van de "normale" mensen aangaat. Kijk bv naar jullie "superflitspalen"......Als je aan je reet krabt kan je n boete krijgen....geen 2 handen aan t stuur!! :lol: :lol: :lol: Rijden??....Bah!!! :twisted: :twisted: zolangzamerhand.

Maar zou t kunnen zijn dat sommige leveranciers eea bij n container induwen zodat t "zwart" meegaat??
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 31 dec 2016, 09:01

GL-1000 schreef: Maar zou t kunnen zijn dat sommige leveranciers eea bij n container induwen zodat t "zwart" meegaat??
Spijtig genoeg nog niet meegemaakt :cry: , kan altijd betalen.

Kan nu nog begrijpen dat je iets van invoerkosten/btw moet betalen op het product zelf maar het over het totale bedrag inclusief verzending doorrekenen is gewoon absurd te noemen. Zo wilde ik iets bestellen in de US dat daar 250 USD kost, er kwam 65 USD shipping bij en toen heb ik het maar zo gelaten, aan dit tarief dat ze dan de dag van vandaag toepassen had ik nog eens 135 € moeten bijbetalen.

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 31 dec 2016, 09:37

WP boek org. 1500. usa, 50 dollar, daarna 75 shipping....??????

Niet gedaan
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 31 dec 2016, 10:21

Dat zijn allemaal flinke extra kosten zeg en als je het dan ook nog zelf op moet halen op het postkantoor is het helemaal zuur.
Mijn brace is hier bezorgt door FedEx en daar zaten geen extra kosten op.
De lampen worden verstuurd met USPS dus ik ben benieuwd.
90% van al mijn bestellingen worden echter bezorgt door Post NL dus ik ben blij dat Post NL niet is overgenomen door het Belgische postbedrijf want dan was het hier ook raak geweest.
En nogmaals, tot nu toe heb ik nooit extra kosten betaald.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 31 dec 2016, 10:48

Klopt maar.....helaas is de 1.5 niet meer. Ga nu proberen 2 cilinderkoppen van onze 1000 in elkaar zetten, t is toch saai triest donker rotweer helaas. Fijne jaarwisseling allen!!!! :wink: :wink:
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 31 dec 2016, 10:51

Cas schreef:Dat zijn allemaal flinke extra kosten zeg en als je het dan ook nog zelf op moet halen op het postkantoor is het helemaal zuur.
Mijn brace is hier bezorgt door FedEx en daar zaten geen extra kosten op.
De lampen worden verstuurd met USPS dus ik ben benieuwd.
90% van al mijn bestellingen worden echter bezorgt door Post NL dus ik ben blij dat Post NL niet is overgenomen door het Belgische postbedrijf want dan was het hier ook raak geweest.
En nogmaals, tot nu toe heb ik nooit extra kosten betaald.

Inderdaad, lijkt me een goede zaak dat de overname niet is doorgegaan.
Ben net terug van het postkantoor, zat een detailtje bij van hoe en wat de extra kosten waren, btw en import 16,98 € en dan "formaliteiten" 15,00 € de fu***rs.

Gebruikersavatar
RonalT
Berichten: 13419
Lid geworden op: 11 okt 2007, 09:45
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Dinteloord

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door RonalT » 31 dec 2016, 12:03

GL-1000 schreef:Belgie is rap bezig NL in te halen wat de afzetterij van de "normale" mensen aangaat....
O, geen idee hoe het in België gaat, maar hier kunnen ze er echt wat van.

Enige weken geleden twee avonden lang gedonder met het internet. Elk uur resetten en dan was er mee te werken.
Onze zoon was het beu en belde op vrijdagavond met Ziggo. Er zou op woensdagavond een monteur langskomen. Of dat niet wat sneller kon vroeg mijn zoon nog. Nee, woensdagavond!

Prima, wij waren woensdagavond thuis, geen monteur gezien.
Ligt er donderdag, nadat ik van mijn werk thuis kom, een briefje in de bus. Op donderdagmorgen langs geweest. "Wij verhelpen graag uw storing", Helaas was u niet thuis, daarom brengen wij 35 euro voorrijkosten in rekening. Klopt ook de afspraak was op woensdag en niet op donderdag.
De idioot.... hij moet blij zijn dat ik hem geen 70 euro kosten in rekening heb gebracht voor het niet nakomen van een afspraak.

Dus mijn vrouw aan het bellen. Wachttijd 'meer dan 10 minuten.' Na enige tijd gewacht te hebben was ze het beu en moest ze we. Dus gestopt met wachten. Later probeer ik het nog eens, wachttijd nog steeds heel lang. Na 15 minuten wachten kreeg ik een helpdeskmevrouw aan de lijn die het logisch vond dat ik niet wilde betalen. Wordt van de rekening af gehaald, maar ik moet de volgende rekening in de gaten houden. Als het er wel op staat nog eens bellen. Moet ik dan weer 15 minuten wachten?

Maar dat een niet bestelde monteur 35 euro voorrijkosten in rekening wil brengen vind ik echt belachelijk!
Groeten, RonalT


Kijk in de evenementen kalender wat er dan te doen is

And there is no better teacher than experience (Christain Horner)

GL-1800
Berichten: 1491
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 31 dec 2016, 12:57

Daarom....heb ik geen mr ziggo meer. Drama, toen nog erger........helaas.
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 31 dec 2016, 14:58

Tja, niet komen op de afgesproken tijd en dan voorrijkosten berekenen als je onaangekondigd voor de deur staat is belachelijk. Ik zat vroeger al bij Home en dat is nu Ziggo, maar als alles goed werkt ben ik dik tevreden. Als je problemen hebt met Ziggo dan ben je in de aap gelogeerd.

Waar ik minder tevreden mee ben is het feit dat de Europese modellen kariger zijn uitgevoerd dan de Amerikaanse. Maar ja, als Amerikanen ergens niet tevreden over zijn dan komen ze met torenhoge schadeclaims en die Europeanen, die pikken toch alles! Dus denkt Honda: als we dan toch zoveel mogelijk winst willen maken dan bezuinigen we gewoon op de Europese modellen.

En dan koop je dus een set lampen, plug en play en met de hele rambam erbij, en dan kom je er dus achter dat Honda heeft verzuimd om benodigde kabels en stekkers te installeren.
Zo staat er in de gebruiksaanwijzing van de lampen voor de Amerikaanse modellen: JUST PLUG IT IN, AND YOUR DONE.
En zo staat er in de gebruiksaanwijzing van de lampen voor de Europese medellen: TAKE A PAIR OF SCISSORS, CUT OFF ALL THE PLUGS, AND HAVE A VERY GOOD DAY.

Maar goed, een accu een aan/uit schakelaar en een lamp, hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb al een lading stekkers bestelt op die mooie site en ik zet er gewoon mijn eigen stekkers op.
En dan nog de speakers. De radio maakt toch een heel belangrijk deel uit van de Wing, bijna alle knoppen en schakelaars zijn voor de geluidsinstallatie.

De radio kost nieuw €1500,- (excl. €500,- shipping en taxes) en er zitten 2 speakertjes in met een kartonnen cone van €8,-. Weer zo'n bezuiniging van Honda.
Ik ga voor J&M speakers, voor 140W en achter 120W. Overkill waarschijnlijk maar ik denk wel dat ik hiermee in het topsegment zit. Hangt wel weer een prijskaartje aan van meer dan €300,- maar ze komen wel uit Nederland!

Overigens ga ik wel eerst onder het zadel kijken of er aansluitingen zijn voor de achterspeakers, ik heb immers een Europees model.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie