Het stripverhaal van mijn Wing.


Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 02 Jan 2017, 17:19

Klopt, het zal beter klinken dan de speakers tijdens het rijden maar dan gebruik ik toch liever mijn Sennheiser in ears in combinatie met mijn mp3 speler, die klinken pas echt goed.
Het communicatie systeem heb ik er trouwens afgehaald, gebruik ik niet en als ik al eens een duo achterop heb ben ik blij dat ze eindelijk eens een keer haar mond houdt!
Maar een mooi muziekje tijdens een koffiepauze is natuurlijk ook wel leuk, wel oppassen dat je de accu niet leeg trekt want het gebruikt best wel veel stroom.
Eigenlijk totaal overbodig die radio op de motor want tijdens de koffiepauze kan ik ook mijn in ears gebruiken, maar dan hoor je het ruisen van het riet, het kabbelende water van het beekje en het gefluit van de vogeltjes weer niet. :)
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor cooper » 02 Jan 2017, 19:51

Cas schreef:De beste wensen van mij ook.
Die ring of fire verlichting zit ook op plaatsen waar heel veel viezigheid komt dus buiten het feit dat het hier verboden is om er mee te rijden is het ook erg kwetsbaar en zit het binnen de kortste onder de modder waardoor je het licht niet meer ziet....


Rij al 5 jaar rond met de ring of fire en nog net zo goed zichtbaar als de eerste dag dat ik hem plaatste. Af en toe eens poetsen kan wonderen doen. :wink:
Once you ride a Wing, you buy a Wing!
Gebruikers-avatar
cooper
 
Berichten: 1493
Geregistreerd: 10 Aug 2010, 12:53
Woonplaats: Nijlen (Belgie)
Type Goldwing: GL1500

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 03 Jan 2017, 15:54

Ja hoor, voor alles moet een eerste keer zijn, ik ben ook de klos! Deze is voor de superbrace.

Afbeelding
Dan zal ik voor de lampen ook maar verwachten dat ik bij moet betalen. Gelukkig heb ik de J&M speakers, die al onderweg zijn, bij Antoon bestelt en die heeft plechtig beloofd geen btw en invoerrechten te berekenen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cas op 03 Jan 2017, 18:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor MoneyFor » 03 Jan 2017, 16:40

Spijtig dit te horen Cas, allemaal zo'n verloren geld, daar gaat de mooie deal die je dan hebt gedaan in de US.

Iemand enig idee of die covers waar nu de superbrace in de plaats van komt idem zijn <2011 dan >2011 ? vraag dit maar omdat op Alie men altijd maar spreekt tot een 2011 model maar op het eerste zicht lijkt dit niet veranderd te zijn.
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2013 - Can Am Outlander 800 Max LTD
2007 - GSXR 1000 K7 all black
Gebruikers-avatar
MoneyFor
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 15 Okt 2015, 08:21
Woonplaats: Oost-Vl. - Belgie
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 03 Jan 2017, 17:26

Wil je er een brace op zetten?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor MoneyFor » 03 Jan 2017, 19:29

Cas schreef:Wil je er een brace op zetten?


Ik denk het niet meer na jou verhaal te horen en dat je er niet erg van onder de indruk bent, ik moet zeggen dat ik de brace enkel had genomen op de commentaren die ik eerder op allerlei forums had gelezen. Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk tot hiertoe geen echte nadelen heb ondervonden van stabiliteit met de wing maar het komt dan uit de mond van een "gek :lol: " die met z'n racemotor in de gietende regen ging rijden op het maximale dat mogelijk was om een kik te krijgen. Deze tijd is gelukkig wat voorbij :wink:
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2013 - Can Am Outlander 800 Max LTD
2007 - GSXR 1000 K7 all black
Gebruikers-avatar
MoneyFor
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 15 Okt 2015, 08:21
Woonplaats: Oost-Vl. - Belgie
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 03 Jan 2017, 19:40

Je moet niet uitgaan van mijn verhaal over de brace Money, ik ben helemaal nieuw met de Wing en heb er nog maar 1000 km mee gereden en had de brace ook niet helemaal correct gemonteerd. De brace zit nu beter en de poten veren nu ook soepeler maar ik heb er nadien nog niet mee gereden. Ik weet zeker dat de brace een waardevolle aanvulling is (ik hoop het wel want het kreng heeft me een vermogen gekost) maar ik ben niet de juiste persoon om dat te beoordelen, die andere Wing rijders wel.
Ik ga eerst veel km maken met de brace en dan haal ik de brace er eens af om te kijken wat het verschil is.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor GL-1000 » 03 Jan 2017, 23:07

K vind t wel tof dat Cas zn ervaringen zo mooi deelt en er ook domweg eerlijk over is. T lullige van die bracedingen is dus dat je ze dus verkeert KUNT monteren met dus de nodige ellende van verhoogde slijtage vorkbussen want....dat gebeurt er dus bij t klemmen.
Ik denk dat n kleine kromming vorkpoten al "roet" in t eten gooit.

Cas, t blijft n mooi projekt...
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 03 Jan 2017, 23:52

Een vorkstabilisator die fabriek af is gemonteerd zit met 4 boutjes vast, 2 aan de linkerpoot en 2 aan de rechterpoot.
Je monteert eerst de vorkpoot op de juiste manier en draait alle bouten vast en als laatste draai je de 4 boutjes van de stabilisator vast en daar zit een beetje ruimte in.
De brace heeft echter geen ruimte, die klemt met een vaste waarde om de bovenkant van de onderste vorkpoten. Het feit dat hij klemt wil dus ook zeggen dat er een beetje meer spanning op de stofringen komt (denk ik) en dus een beetje meer stick-slip.
Bij de Superbrace zit geen handleiding hoe je deze moet installeren dus dat moet je zelf maar uitzoeken. Je moet dat dus eigenlijk hetzelfde doen als het verhaal hierboven, eerst de vorkpoten en als laatste de brace. Ik had dus eerst de brace gedaan en dan zit er dus helemaal geen beweging meer in de vorkpoten. Dus eerst vastzetten op de as en dan pas de brace monteren. Denk ik.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor GL-1000 » 04 Jan 2017, 07:36

:wink: De brace eerst vastzetten was idd niet erg handig....De 1500 heeft n streepje op de as waar de vorkpoot op uitgelijnd moet worden, de 1800 ook? Ook belangrijk ivm "klemmen" vanzelf...
Om oud en wijs te worden :wink:, moet je jong en dom beginnen... :lol:
GL-1000
 
Berichten: 779
Geregistreerd: 14 Okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1000

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor pieter » 04 Jan 2017, 11:32


youtu.be/wrYkHDZYS_Q

Groet Pieter.
A Man's got to know his limitations
Gebruikers-avatar
pieter
 
Berichten: 960
Geregistreerd: 09 Sep 2011, 21:04
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 04 Jan 2017, 11:43

Zo had ik het gedaan Pieter mar dat is niet de juiste manier. Als je eerst de brace vast zet zit er totaal geen beweging meer in de onderpoten. Ik denk dat je eerst de onderste 4 bouten moet vastzetten en als laatste pas de brace.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor MoneyFor » 04 Jan 2017, 12:13

Cas schreef:Zo had ik het gedaan Pieter mar dat is niet de juiste manier. Als je eerst de brace vast zet zit er totaal geen beweging meer in de onderpoten. Ik denk dat je eerst de onderste 4 bouten moet vastzetten en als laatste pas de brace.


Cas als je eerst de 4 onderste bouten moet vastzetten dan lijkt het me dat ze ook voor niets los moeten en je na het verwijderen van het spatbord en plastic stofkap je de brace in één keer erop monteerd, of ben ik verkeerd.
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2013 - Can Am Outlander 800 Max LTD
2007 - GSXR 1000 K7 all black
Gebruikers-avatar
MoneyFor
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 15 Okt 2015, 08:21
Woonplaats: Oost-Vl. - Belgie
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor MoneyFor » 04 Jan 2017, 12:15

Ik val in herhaling nu :) ,

Iemand enig idee of die covers waar nu de superbrace in de plaats van komt idem zijn <2011 dan >2011 ? vraag dit maar omdat op Alie men altijd maar spreekt tot een 2011 model maar op het eerste zicht lijkt dit niet veranderd te zijn. Nu het prijsverschil op Alie tegenover BB is nihil enkel het verschil zit 'm in de verzending. Bij Alie gratis en bij BB 16 € dus dat is het verschil dan, beide zullen toch van China komen :lol:


Afbeelding



PS. Cas ik heb je een PB gestuurd
Mijn huidige motors:
2016 - GL1800 Pearl Glare White - 05/2016 - My webpage - nu met Ergomot X-Screen
2017 - Harley Davidson Iron 883
2016 - Harley Davidson Breakout FXSB
2000 - Harley Davidson XL1200S
2013 - Can Am Outlander 800 Max LTD
2007 - GSXR 1000 K7 all black
Gebruikers-avatar
MoneyFor
 
Berichten: 170
Geregistreerd: 15 Okt 2015, 08:21
Woonplaats: Oost-Vl. - Belgie
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Berichtdoor Cas » 04 Jan 2017, 14:56

MoneyFor schreef:
Cas schreef:Zo had ik het gedaan Pieter mar dat is niet de juiste manier. Als je eerst de brace vast zet zit er totaal geen beweging meer in de onderpoten. Ik denk dat je eerst de onderste 4 bouten moet vastzetten en als laatste pas de brace.


Cas als je eerst de 4 onderste bouten moet vastzetten dan lijkt het me dat ze ook voor niets los moeten en je na het verwijderen van het spatbord en plastic stofkap je de brace in één keer erop monteerd, of ben ik verkeerd.

Daar heb je een punt.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"
Gebruikers-avatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
 
Berichten: 506
Geregistreerd: 21 Okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

VorigeVolgende

Terug naar Wingers cafe

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bugje en 5 gasten