Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 25 nov 2016, 17:47

Dedju Cas ik had gehoopt dat je ze ook in China had gevonden :D , bedankt voor de link

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 27 nov 2016, 13:12

De Gold Wing is duidelijk niet gemaakt om te demonteren. Die koffers voor de eerste keer demonteren is vele uren werk, als je het eenmaal weet is het makkelijker maar nog steeds heel veel werk. Alles is erg vies maar onder het vuil ziet het er allemaal netjes uit.
Ik hoop dat ik de pro link los krijg, door achterstallig onderhoud wil die wel eens vastrotten en de lagers lopen droog.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 27 nov 2016, 17:15

Dit kwam ik dus tegen in de lampunit van de linker zijkoffer. 3 gekleurde draden die waren doorverbonden naar 3 zwarte draden. Volgens mij heeft Honda het zo niet gemaakt.

Afbeelding

Iemand heeft gedacht: "laat ik eens een vlekje wegwerken". Van het achterwiel dus, schuurpapier erop om er dan achter te komen dat er blanke lak op zit. TJA!!!!!!!!!

Afbeelding

De eind sierkappen van de uitlaten eraf gehaald, van iedere kap 3 klompjes roest losgewrikt waarvan aan iedere kant 1 klompje roest afbrak. De draad in de uitlaten weer even gangbaar maken met WD40 en aan iedere kant 2 nieuwe boutjes erin, dat moet genoeg zijn.

De achterband is ver aan zijn einde dus vervang ik ook maar meteen. Er ligt nu Bridgestone Exedra op, zijn dat goede banden of misschien beter een andere nemen?
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

f.schuiling
Berichten: 153
Lid geworden op: 07 jan 2013, 14:44
Type Goldwing: overig

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door f.schuiling » 27 nov 2016, 20:11

exedra is een goede band voor de 1800 ik rijd er altijd mee.
gr fred

Gebruikersavatar
meire
Berichten: 807
Lid geworden op: 19 jul 2009, 19:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door meire » 27 nov 2016, 20:41

Bridgestone Exedra is de originele band van de 1800 ik zelf rij altijd met die banden en ben er heel tevreden over
Vele Groetjes,Meire

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 27 nov 2016, 20:49

Heel veel dank Heren voor de reactie, dan gaat het deze band worden.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
frank's
Berichten: 1371
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:58
Type Goldwing: GL1800
Locatie: zaandam
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door frank's » 27 nov 2016, 22:00

Cas schreef:
MoneyFor schreef:
Wingnut schreef:Als je een Europese uitvoering GL1800 hebt met Honda HISS startonderbreker, kan de chromen cover om het contactslot tot problemen leiden met het ontkoppelen van de startonderbreker door inschakelen van de sleutel.
Tekst maar wat aangepast, ik dacht dat de HISS pas vanaf 2006 erop zat maar ben verkeerd geweest :oops:
Bedankt voor de tip, ik heb er HISS opstaan. Als ik problemen heb weet ik in ieder geval waar het aan ligt.

Ja door dat kleine beetje chrome doet de hiss het niet ( of juist wel motor start nl niet), heb nl hetzelfde gehad met mijn 2001.
Had me rot gezocht en drie keer de kuipdelen eraf gehaald.
mijn eerste een cx500c daarna een goldwing 1100 daarna een 4 tal rode verschillende types 1500
daarna een zwarte 1800 2001 en nu een rode 1800 uit 2005

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 30 nov 2016, 19:22

We zijn weer een stukje verder. Morgen de tank eruit en dan hebben we een beter zicht op de schokdemper etc.

Afbeelding

De bouten van de uitlaatklemmen zaten natuurlijk muurvast dus nieuwe klemmen erop. Ook nog een boutje afgebroken, die probeer ik uit te boren.
Aan de linkerkant zitten de bouten vaster dan aan de rechterzijde, da's vreemd.
Het uitlaatspruitstuk ga ik opnieuw spuiten en uiteraard nieuwe pakkingen erin en dat gaat weer een paar centen kosten.
Alle onderdelen voor de Goldwing zijn stervensduur omdat het een Goldwing is, zouden het dezelfde onderdelen zijn voor een andere motor dan zouden ze maar de helft kosten.
Je bent zo 1000 euro kwijt voor een paar onderdelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is een enorm karwei om alles te demonteren en een nog groter karwei om straks alles weer te monteren maar met wat poetswerk en een beetje polijsten kom je een heel eind.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
mothergoose
Berichten: 838
Lid geworden op: 15 sep 2011, 10:16
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door mothergoose » 01 dec 2016, 08:08

Sjemig...... Je Wing is straks meer waard dan dat hij nieuw koste man.... Knap hoor!
Wel gaaf om te zien, de mastodont GL1800 zo ver getript.

Succes!

Gr. Jurgen
Don't be afraid your life will end...
Be afraid it will never begin!!!

http://www.rouwhorst.net (mijn Goldwing blog)

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 01 dec 2016, 17:11

mothergoose schreef:Sjemig...... Je Wing is straks meer waard dan dat hij nieuw koste man.... Knap hoor!
Wel gaaf om te zien, de mastodont GL1800 zo ver getript.

Succes!

Gr. Jurgen
Het is een werk, onvoorstelbaar, wat is het toch een beest.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 01 dec 2016, 17:24

De tank is er uit maar ik heb wel een vervelende blunder gemaakt. Ik was al zo'n anderhalf uur bezig om de benzineleiding los te krijgen en snapte er niets van. Uiteindelijk maar losgesneden en die is nu 3 cm korter. De leiding zat er met kit op en had ik helemaal niet los moeten maken, ik had 2 schroefjes los moeten draaien, dat had ik als eerste ook gedaan maar het zat zo vast dat ik het niet vertrouwde en de leiding maar ging slopen. Fout dus en ik baal er behoorlijk van. Misschien kan ik het nog fixen met kit en een slangenklemmetje anders moet er een nieuwe leiding op, zal wel weer heel duur zijn en aan de zijde van het blok lastig te monteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De gevaarlijkste stekker van iedere motorfiets!

Afbeelding

En zo zie ik het graag, blinkend en schoon, daar word ik weer vrolijk van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gold Wing special!

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 01 dec 2016, 17:40

Cas, respect man dat je dat allemaal aandurft en dan nog waarschijnlijk met 2 jassen en muts aangezien je dit allemaal buiten doet bij -2 :shock:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 01 dec 2016, 19:45

MoneyFor schreef:Cas, respect man dat je dat allemaal aandurft en dan nog waarschijnlijk met 2 jassen en muts aangezien je dit allemaal buiten doet bij -2 :shock:
Een garage zou erg welkom zijn maar die heb ik helaas niet.
Sleutelen doe ik al vanaf mijn 13e en ik ben nu bijna 61 dus da's geen probleem, boutjes los draaien en daarna weer vastdraaien.
Hier een paar fotootjes van mijn 2e Gold Wing, de GL1100, die heb ik nieuw gekocht voor 11000 gulden (5000 Euro) en was voor mij de eerste echte Gold Wing.
Mijn eerste Gold Wing was de GL1000, ook nieuw, maar dat vond ik een levensgevaarlijk ding omdat ie behoorlijk begon te slingeren in lange snelle bochten.
Dus heel snel weggedaan en de GL1100 gekocht, meteen een Windjammer kuip erop gezet en special paint laten spuiten.
De GL1100 had een formidabele wegligging en was heerlijk om op te rijden, ik heb hem 7 jaar gehad en uiteraard moest ook die gestript worden, iedereen heeft zo zijn afwijking.

Afbeelding
En zo ging het ook met mijn Varadero kort geleden, in mijn Varadero heb ik een kapitaal geïnvesteerd, helaas, ik moet hem verkopen en krijg dat bedrag nooit meer terug.
Laatst gewijzigd door Cas op 02 dec 2016, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 02 dec 2016, 06:26

Leuke afwijking toch :)

Wij shelen +-10 jaar in leeftijd maar ik weet nog goed als klein manneke van een jaar of 9 à 10 altijd opkeek naar die mannen met de Goldwing en dan voornamelijk hun muziek :) , dat was speciaals destijds he.
Helaas zat bij mij de snelheidsduivel erin, ik was 6 jaar dat ik een eerste bromfiets een Mobilette had om in het veld te rijden en zou is dat gevolueerd en ben ik in de racerij terecht gekomen, ook door mijn vader
want die is ook een motorfanaat in hart en nieren. Tot een tweetal jaar geleden ik een RT heb gekocht maar naast mijn GSXR1000 was dat een echte tank en kon ik niet echt aan wennen en was de aankoop dit
jaar van een nieuwe GL1800 de beste zet voor mij. Als ik daar mee rijd voel ik me beter op m'n gemak, niet dat spartaans gevoel zoals op de RT. Ik heb nog steeds een GSXR1000 maar merk dat ik niet snel geneigd
ben om die nog te nemen om een toertje te maken. Dit komt natuurlijk ook mede door de 3de rug operatie in april van dit jaar en de GL zich beter leent om een toertje te maken.

Ik kijk al uit naar het vervolg van dit stripverhaal.

GL-1800
Berichten: 1496
Lid geworden op: 14 okt 2012, 12:00
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Waar de Wing ons brengt..

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door GL-1800 » 02 dec 2016, 11:33

Ik heb afgelopen n zelfde projekt gedaan echter....n 1500. Da s n makkie in vergelijking met de 1.8 maar....ook n hele klus toch. Aangezien Goldwing hier gewoon n pechwoord is is deze na grondig onderhoud toen in augustus ter ziele gegaan door n ongeluk, total loss. Ok, weer pech dus. Hoezo pech? In 1978 kocht ik mn 1e K2, behangen met alles wat God verboden heeft en dus n wegligging als n dolle Berner Sennen, maar ach, t was n Wing he?? Gegeven moment...PANG!!! krukas in 2en. Weg dus na reparatie maar dik 30 jaar later teruggevonden. Getracht te restaureren, na div behandelingen frame krom....Oh?? Hoe kan dat? Zeg t maar....hele toestand dat ding. Stoppen, alles netjes ingepakt. Nu n K1 met wat weer mooi is, bijna totaal revisie blok gehad. Kom je achter als ie los is he?? Mn eigen nieuwere delen die ik had erin geduwd en vlak voor carterdelen inelkaar flanzen....poetsdoek achter n compressieveer en ja.......PANG!! De piepjes bespaar ik jullie...Maar goed, besteld en maar verder later.
Eigenlijk komt t er op neer dat ik wilde typen dat je n gigaklus doet die ook nog s goed gaat, wellicht iets meer geluk met GW's.....of meer kennis van die dingen, dit voordat n ander dit tikt...

Laat t slagen en je krijgt n pracht 1.8......Heel veel suc6 en vooral...plezier!!
Iedereen weet alles maar... :? Niemand weet iets... :lol:
Groetjes Rob.

Plaats reactie