Het stripverhaal van mijn Wing.

Even bijpraten, sterke verhalen, moppen of andere praatjes ?
Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 16 nov 2016, 15:30

Hyperpro veren.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 16 nov 2016, 16:44

Top ! , net notificatie ingesteld zodat ik je kan volgen :D

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 13:40

Het distributiedeksel is niet meer schoon te krijgen, de aanslag zit te diep in het aluminium.
Dus maar een verchroomd deksel bestelt bij Alie in China voor 59,50 euro.

https://nl.aliexpress.com/item/Chrome-F ... c704&tpp=1

Afbeelding
Laatst gewijzigd door RonalT op 17 nov 2016, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL tag toegevoegd.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 17 nov 2016, 14:48

Cas schreef:Het distributiedeksel is niet meer schoon te krijgen, de aanslag zit te diep in het aluminium.
Dus maar een verchroomd deksel bestelt bij Alie in China voor 59,50 euro.

https://nl.aliexpress.com/item/Chrome-F ... c704&tpp=1
Ben eens curieus naar de pasvorm en kwaliteit, heb al dikwijls getwijfeld in die chroom dingen daar aan te kopen.
Vanaf welk bedrag en hoeveel import betalen jullie ?

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 16:14

Het is hetzelfde spul dat je hier koopt alleen veel goedkoper. Ik heb al veel bij Ali gekocht en nooit import betaald
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 17 nov 2016, 16:23

Cas schreef:Het is hetzelfde spul dat je hier koopt alleen veel goedkoper. Ik heb al veel bij Ali gekocht en nooit import betaald
Dat van die kwaliteit zou ik ook wel denken, denk soms dat sommige handelaren ginder groot aankopen en het hier met dikke winst en in het zwart verkopen.

Ik heb al enkele keren import betaald maar nog nooit bij Ali omdat het bedrag steeds vrij laag was maar iedere keer dat ik in de USA iets kocht had ik prijs.
Dat hield me tegen om in hogere prijsklassen iets te kopen bij Ali want als je dan 35% ofzo moet bijbetalen is dat ook s**t he.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 16:49

Vandaag ontdekt waarom het stuur schud bij lagere snelheden. Tijdens het demonteren van allerlei ABS onderdelen om de voorvorkpoten te demonteren zocht ik en zocht ik naar de voorvork brace. Wat schetst mijn verbazing.....................DIE ZIT ER NIET OP!!!!!!!!!
Hoe is het mogelijk, het vlaggenschip van Honda en zelfs daarop moeten ze bezuinigen, wat een diepe schande!
Die brace moet er opzitten voor de stabiliteit aan de voorkant en nu kan ik dus zelf een brace gaan kopen, kosten 180 euri, BAH.


youtu.be/wrYkHDZYS_Q
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 17 nov 2016, 17:12

Cas waar heb je die gezien voor 180 € ?

Ik heb hier ook al naar wezen kijken maar bij Bikersbest dacht ik 275 € te hebben gezien.

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 17:26

MoneyFor schreef:Cas waar heb je die gezien voor 180 € ?

Ik heb hier ook al naar wezen kijken maar bij Bikersbest dacht ik 275 € te hebben gezien.

Ik ben nog aan het zoeken naar de goedkoopste, bij Ali zie ik hem niet staan.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 17:39

Cas schreef:
MoneyFor schreef:Cas waar heb je die gezien voor 180 € ?

Ik heb hier ook al naar wezen kijken maar bij Bikersbest dacht ik 275 € te hebben gezien.

Ik ben nog aan het zoeken naar de goedkoopste, bij Ali zie ik hem niet staan.
http://www.ebay.com/itm/Honda-GL1800-Go ... we&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

En dan komt er nog 19 euro verzendkosten bij.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 17 nov 2016, 17:50

Als ik deze zou bestellen bij Ebay heb ik gegarandeerd de invoer aan mijn been. Net nog 2 inverters gekocht voor 168 € in de USA via Ebay en heb hierop nog 48 € invoer en btw op moeten betalen. Tot 150 € is blijkbaar vrijgesteld van invoer maar niet van btw. Ook de verzendkost tellen ze mee op voor de berekening, voor mij zou dit dan betekenen dat er nog eens 58 € zou bijkomen voor deze Brace.

http://www.invoercalculator.be/

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 18:01

MoneyFor schreef:Als ik deze zou bestellen bij Ebay heb ik gegarandeerd de invoer aan mijn been. Net nog 2 inverters gekocht voor 168 € in de USA via Ebay en heb hierop nog 48 € invoer en btw op moeten betalen. Tot 150 € is blijkbaar vrijgesteld van invoer maar niet van btw. Ook de verzendkost tellen ze mee op voor de berekening, voor mij zou dit dan betekenen dat er nog eens 58 € zou bijkomen voor deze Brace.

http://www.invoercalculator.be/
Ik weet het niet, ik heb nooit bijkomende kosten hoeven betalen. Hoe dan ook moet ik die brace hebben want die hoort er gewoon op te zitten.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
MoneyFor
Berichten: 299
Lid geworden op: 15 okt 2015, 08:21
Type Goldwing: GL1800
Locatie: Oost-Vl. - Belgie
Contacteer:

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door MoneyFor » 17 nov 2016, 18:05

Cas schreef: Ik weet het niet, ik heb nooit bijkomende kosten hoeven betalen. Hoe dan ook moet ik die brace hebben want die hoort er gewoon op te zitten.
Dan heb jij geluk :D , woon jij in Nederland of Belgie ?

Dat die brace erop moet zitten vind ik ook maar dat vond ik van nog allerlei dingen op een motor die ik meer dan 30K heb betaald. Mijn RT had zelf een elektrisch scherm :lol:

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 18:19

MoneyFor schreef:
Cas schreef: Ik weet het niet, ik heb nooit bijkomende kosten hoeven betalen. Hoe dan ook moet ik die brace hebben want die hoort er gewoon op te zitten.
Dan heb jij geluk :D , woon jij in Nederland of Belgie ?

Dat die brace erop moet zitten vind ik ook maar dat vond ik van nog allerlei dingen op een motor die ik meer dan 30K heb betaald. Mijn RT had zelf een elektrisch scherm :lol:
Ik woon in Nederland, Roosendaal net over de Belgische grens.
Ik vind ook dat de Gold Wing best wel wat tekortkomingen heeft zoals het gebrekkige anti duik systeem, te slappe veren (hebben alle Honda's), de elektrische ruit, inklapbare spiegels en nu dus ook de voorvork brace. Maar ja, wat wil je voor een motor in de laagste prijsklasse.
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Gebruikersavatar
Cas
Winnaar "show your wing" fotowedstrijd
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 okt 2016, 17:47
Type Goldwing: GL1800

Re: Het stripverhaal van mijn Wing.

Bericht door Cas » 17 nov 2016, 18:26

Waar Honda in ieder geval niet op heeft bezuinigd is op Loctite. Van ieder boutje dat ik losdraai zit de draad helemaal vol met die rotzooi. Ik ben al bang dat ik de aluminium draad kapot draai.
Ik heb het anti duik systeem losgekoppeld en zie....................mijn voorveren veren weer!
Ze veren zelfs heel erg goed, zo goed zelfs dat ik er zo niet mee ga rijden. Volgende week de vorkpoten reviseren en de Hyperpro veren erin, die zijn veel stugger. De liter olie die Hyperpro erbij heeft gedaan is SAE 10. Om de vork nog iets stugger te maken kan ik er ook SAE 20 in doen, daar moet ik nog even over piekeren.

Afbeelding
Iedere ochtend zeg ik tegen mijn Wing: "niemand heeft ooit zoveel van iemand gehouden als ik van jou!"

Plaats reactie